O’G3NE voor Nederland naar Kiev

Dit vind je misschien ook leuk...

186 reacties

  1. Stella le Grand schreef:

    Waar halen die meiden de arrogantie vandaan om te zeggen dat heel Nederland hun naar het ESF wilt.
    Ze hebben zich opgedrongen en zijn door de media overhyped. Deze Hollandse poldermeisjes hebben totaal geen uitstraling, sterker nog: twee van de drie zijn gewoon lelijk. Nummer moet nog gemaakt worden!!! Nee dit wordt niks, en dat weten we allemaal.

    Zingen kunnen ze wel!!

  2. Damsco schreef:

    Kunnen we alsjeblieft ophouden met opmerkingen als “Ja, maar country en dance deden het ook niet goed”. Ten eerste was Euphoria buitencategorie en stukken beter dan die ingeblikte andere dancenummers die tot en met 2011 werden ingestuurd + er was heel erg goed nagedacht over de act (3 minuten lang Loreen in beeld zonder shots van de zaal); het moest donker en mystiek overkomen en dat is ook goed gelukt.

    Ten tweede t.a.v. van countrymuziek: CATS is geen puur countrynummer, het is vooral Americana-achtig en niet die typische Amerikaanse countrykitsch (zoals bijv. Texas Lightning was). En bovenal: Ilse en Waylon zijn, i.t.t. OG3NE, echte wereldartiesten, die van begin af aan al een visie voor ogen hadden voor wat betreft het volledige plaatje. Dat is dus echt TOTAAL NIET te vergelijken met de meiden van OG3NE.

    De meiden van OG3NE hebben in hun interviews al aangegeven dat ze nog GEEN IDEE hebben wat ze willen doen, terwijl ze twee jaar geleden (!!!) al hebben aangegeven dat het Songfestival op hun verlanglijstje staan. Als ze na twee jaar nog steeds geen idee hebben, waarom zou dat in mei dan opeens wel zo zijn? Kom op mensen, voor ons is er geen enkele reden om optimistisch te zijn.

    OG3NE is c-keuze. Dom dom dom dat AvroTros niets gedaan heeft met het aanbod van Caro Emerald. Die vrouw heeft uitverkochte concerten gegeven in onder meer de Royal Albert Hall en kent de fijne kneepjes van het vak. Dit zou niet eens voor discussie mogelijk moeten zijn. Waarom verkies je de poldermeisjes boven de internationale klasse van Caro Emerald? Ik snap er niets van. Echt niet…

    • Jadus schreef:

      Alsof achter Calm After the Storm zo’n enorm plan zat. Dat nummer werd geschreven toen de cd eigenlijk al af was, en JB Meijers nog een idee had voor een Roy Orbison-achtig nummer (waar het uiteindelijk weinig van weg heeft…)

      Jij vindt O’G3NE gewoon kut. Waarom steeds al die argumenten proberen te vinden voor een pure gevoelskwestie? Met dat ‘geen idee’ valt het geloof ik wel mee, die meiden hebben altijd wel een duidelijk plan voor ogen en laten dat ook nu doorschemeren, bv. door te zeggen dat het niet een echt uptempo nummer wordt. Maar ja, als het nummer nog geschreven moet worden heeft het nog weinig zin om over de details te praten. Wat wel duidelijk is, is dat ze hun onderscheidend element gaan benadrukken, namelijk de driestemmigheid. Precies dus wat de Common Linnets ook deden: benadrukken wat je onderscheidt van de rest, ongeacht het genre. Want inderdaad is CATS niet een zeer uitgesproken country-nummer.

      • robbert-rotterdam schreef:

        Helemaal mee eens. Met al die gevoelsargumenten kan niemand wat. Ik kan me voorstellen dat je baalt als jouw favoriet niet wordt gekozen, maar hou het dan bij je eigen teleurstelling en doe niet alsof het debacle onvermijdelijk is. Er zijn veel mensen die het prachtig vinden en met gewaagde meerstemmigheid zie ik ook jury’s smullen. Het is voor mij nog steeds afwachten.

    • Nordman schreef:

      @Damsco, je bent niet goed op de hoogte. De dames hebben al in verschillende interviews aangegeven dat ze WEL weten wat ze willen en hoe zij het dus zien. Nu blijkt dat zowel AVROTROS als O’g3ne op een lijn zitten (dat blijkt ook uit een interview gisteren of zaterdag). Je hoeft mijn inziens ook helemaal geen lied klaar te hebben om te weten welke richting je op wilt. Als je een idee hebt van wat je wilt, dan kan daar aan gewerkt worden. In dit geval door het team. Ze hoeven zich niet zoals een DB of TCL terug te trekken in de bossen van Zweden om wat nummers te schrijven. Deze dames zetten andere mensen aan het werk, prima wat mij betreft. Nu al een plan hebben is ook geen garantie voor succes. Uit het interview door Coen en Sander met Koos van Plateringen (zie tweet hiernaast 05:45) geeft hij ook aan dat de dames in juli al over het esf hebben nagedacht wat betreft wat voor lied het ongv moet zijn, styling. In het gesprek met de AVROTROS moet dit ook besproken zijn, kan niet anders.

  3. Roel schreef:

    Ik denk dat de meisjes naast hun muziek ook iets meer moeten zijn dan mooie, goed zingende puppets.
    Dat persoonlijke verhaal van elk individu moet in de song naar voren komen. Het is nu nog zo ondergeschikt. Het voelt leeg…laat het opbloeien naar nog meer volwassenheid.
    Ik heb er alle vertrouwen in dat het een succes wordt.

  4. Betty*Beyond schreef:

    Leuk!!!
    HJopen dat ze een goed lied kiezen waar hun stemmen zowel solo als samen goed uitkomen.
    Een goed en professioneel fris jong geproduceerd lied als in de stijl van fifth harmony /little mix, en niet een soort van Monrose Even Heaven Cries-kabbelt-maar-door-dingetje. En vergeet niet een goed professioneel team voor regie, staging en styling,

    VEEL SUCCES DAMES <3

    • Esmee schreef:

      Nou, wat styling betreft: ze zeiden dat ze met hun eigen stylist de outfit gingen uitzoeken. Dat vind ik dan wel weer een minpunt….

  5. Stella le Grand schreef:

    Zonet bij shownieuws: de vader van de meisjes gaat het nummer schrijven. Dit geloof je toch niet!!!

    • Br@m schreef:

      Diezelfde vader heeft wel de nodige prachtige nummers geschreven voor het onlangs verschenen CDalbum van O’G3NE. Ik weet niet of palief ook verantwoordelijk was voor het nummer “Just a matter of time” wat hier op de site bij tweets geplaatst is en wat in 2012 opgegeven is voor het Nationaal Songfestival van dat jaar. Werkelijk een hemels mooi nummer en echt onbegrijpelijk dat zoiets het NSF niet gehaald heeft. Ik mag hopen dat hun bijdrage voor het ESF in ongeveer dezelfde stijl mag klinken. Het moge duidelijk zijn dat ik met de keuze voor O’G3NE erg ingenomen ben. Dit zijn meiden om heel trots op te zijn!

      • Jadus schreef:

        Ik snap dat gehak op die vader ook niet helemaal. Daar is Albert Verlinde mee begonnen, geloof ik.

        Hij heeft de helft van hun nieuwe album geschreven, en zijn nummers zijn eigenlijk beter dan de nummers die ze uit de UK en Amerika hebben gehaald. Volgens mij is het idee dat ze een aantal songwriters nummers laten schrijven, waaronder hun vader, en dan de beste kiezen. En dat zou best het lied van hun vader kunnen zijn, want die kent hun voorkeuren en mogelijkheden natuurlijk beter dan wie dan ook.

    • robbert-rotterdam schreef:

      Ik was aanvankelijk ook heel anti-vader. Nu met hun nieuwe album heb ik gemerkt dat het vooral een productie-kwestie is geweest. Het nieuwe album is in samenwerking met buitenlanders in Londen geproduceerd en dat heeft meer pit opgeleverd. Precies wat het trio nodig had. Vader is wat mij betreft in ere hersteld.

    • kk schreef:

      Als je nu nog eens een nummer moet schrijven en componeren…omg
      Terwijl ze al maanden terug al een deal met de AVROTROS hadden.

  6. Betty*Beyond schreef:

    Stella le Grand:
    Zonet bij shownieuws: de vader van de meisjes gaat het nummer schrijven. Dit geloof je toch niet!!!

    NEEEEEEEEEE :( mag niet :P

    • Esmee schreef:

      Nee dat geloof je inderdaad niet! Ze hadden nog zó gezegd dat ze direct een aantal, verschillende, tekstschrijvers aan het werk hadden gezet, en dat ze daar het beste lied uit gingen kiezen.
      Nu mag daar wat mij betreft best die vader tussen zitten, maar om het nu ineens toch maar op voorhand te beperken tot die pa, dan lijkt me de keuzemogelijkheid wel erg krap worden.
      Jammer hoor. Het had me spannend geleken als ze uit heel verschillende stijlen hadden kunnen kiezen.

  7. Weert Gilders schreef:

    Nee nee nee en nog eens nee.
    Had liever Femke Meines met “Wazig” zien gaan.
    Lekker modern uptempo liedje en pakkend refreintje!
    Nederland maakt veel verkeerde keuzes :(

  8. Conny Komen schreef:

    Dit kan toch allemaal niet anders uitdraaien dan op een grote flop voor NL. Het is echt terug naar de periode 2005-2012 qua artiest en aanpak. Je gaat me niet zeggen dat een Pannecoucke zich hier mee gaat bezighouden. Het lijkt me allemaal al vrij goedkoop, waarschijnlijk is er gewoon geen geld meer voor pannekoeken.

    • Jadus schreef:

      Er is een aantal mensen die als hobby hebben om hier jaarlijks de Nederlandse songfestivalinzending tot op het bot af te kraken… ik weet, het is het internet, en trollen hoort erbij, maar het blijft toch pathetisch.

      • Conny Komen schreef:

        Trollen ? Pathetisch ? Stop eens met dat hautain gedoe. is gewoon mijn reactie op de keuze. Mag dat ook al niet meer ? Onnozele hollander met grote mond !

    • robbert-rotterdam schreef:

      Ach, uiteindelijk telt het resultaat na maanden hard werken. Je kunt zo hard doemdenken als je zelf wil, ik kijk uit naar de presentatie en reken erop aangenaam verrast te worden.

      • RobbieR schreef:

        Ik hoop het echt..

      • Esmee schreef:

        Ik ook!

      • Esmee schreef:

        Og3neheeft juist erg veel muzikale eigenheid. Het feit dat ze harmony verweven in popmuziek is al heel eigenzinnig, want dat wordtniet veel gedaan. En dan nog iets: er is niet gezegd dat vader het liedje gaat schrijven. Hij gaat OOK schrijven. Dat is iets anders.

        Aha, kijk, dan waren we toch verkeerd geïnformeerd. Iemand had geroepen dat de vader nu het liedje ging schrijven, maar hij is dus gewoon één van de schrijvers.
        Ik baal ervan als mensen verkeerde info op de songfestivalsites gooien.
        Maar goed. Kan gebeuren.

  9. werner schreef:

    nederland heeft wel vaker ook damesgroepen gestuurd .
    Volgens mij maakt het nog steeds niet uit wie of wat je stuurd als het volledige plaatje maar klopt

  10. RobbieR schreef:

    Ben ik net mijnteleurstelling aanhet verwerken.

    Komen ze met het nieuws dat hun vader het nummer gaat schrijven?
    Dus wordt het weer zo’n mier zoet nummer als Magic?

    ik hoop het echt niet. Ik hoop dat zij naar verschillende schrijvers gaan luisteren.
    Kan Douwe Bob geen nummer voor ze schrijven?

    • Damsco schreef:

      Gaat niet gebeuren, Robbie. Bovendien schrijft Douwe Bob nummers die niet aansluiten bij de stijl van O’G3NE (die houden enkel van middle of the road popmuziek). Dit had men kunnen verwachten. Doet me denken aan Edsilia in 2007. Moest per sé een nummer zingen van d’r man, ook al was het een compleet zaadnummer, maar ja, het “keep it in the family”-principe ging natuurlijk voor. Op basis van wat wij tot nu toe hebben gehoord van deze meiden, gaat het weer zo’n “baat het niet, schaadt het niet”-nummer worden. Vlees noch vis. Zoals jij zelf al aangaf, zou het leuk zijn als ze met een nummer á la “My Silver Lining” van First Aid Kit komen (heel erg leuk nummer, klinkt ook een beetje 70s en het is ook nog eens mooi gearrangeerd en geproduceerd), maar ik zie dat totaal niet gebeuren. Deze meiden hebben geen visie of eigenheid (en ja, dat beschouw ik écht als een feit en niet als een mening – de muziek die ze maken spreekt voor zich).

      • Jadus schreef:

        Douwe Bob is zelf zo middle of the road als wat… en daar is niks mis mee. Die dames zouden best een nummer van hem kunnen zingen, maar dat gaat toch niet gebeuren.

        Maar luister nu eens een nummer als Satellite, van dat album van O’G3NE, en zeg me dan wat daar in hemelsnaam mis mee is. Het hoeft je smaak niet te zijn (is het van mij ook niet per se) maar het zit gewoon goed in elkaar, en is eigentijds.

      • Max schreef:

        Inderdaad Jadus, Satellite is een erg goed nummer. Beste nummer van het album, dat zeker zou aanslaan.

        Ben positief gestemd. Er is in ieder geval een ‘winnersmentaliteit’. Daar zochten we toch naar? Ik weet nog dat iedereen dat bij Douwe zo fijn vond (in plaats van Trijntje).

        Dus in plaats van doemdenken: we zullen wat het wordt, maar de instelling van de meiden is in ieder geval goed!

  11. Daan schreef:

    Meiden meiden toch, niet zo kibbelen.

    Effe een paar `probleem puntjes` die hier gemaakt worden..

    1) O’gene is Engels. Gene, van genetics? Genen? Ik snap niet waar mensen een probleem van maken qua uitspraak. Het is igg makkelijker te doen voor buitenlanders dan Trantje Oysterhuus of Doewe bob.

    2) Ze zijn echt niet lelijk; Ze zijn geen Anouk of Trijntje, en bovendien valt daar over te twisten qua smaak.. Denk dat ze qua looks wel de 2% hetero’s en lesbische dames om de vinger binden hoor.

    3) Tja dat hun pa hun lied schrijft is.. wat meer problematisch maar ze hebben hit gescoord waar de vader de schrijver is dus het kan.

    4) Dat ze twee jaar de tijd hadden om er aan te werken is een kul argument. Muziek verandert om de minuut, wat twee jaar in is, is nu niet meer in, en je kan nu eenmaal niet een act maken en het liedje DAAR om heen bouwen, dat moet andersom. Anouk had zo iets van Whatever en Trijntje liet het op het laatst afwachten.
    Het feit dat ze drie stemmig gaan zingen lijkt mij top. Bovendien hebben wij onze “eerste indruk” twee jaar terug al gehad tijdens de voice en dan moet je nagaan hoe lyrisch iedereen was hoe goed ze waren, die “eerste indruk” gaat de rest krijgen tijdens Mei!

    Ze gaan gewoon keihard knallen en de finale makkelijk halen! Is dit drie stemmige uberhaupt wel eens voorgekomen op het ESF?

    • Matje schreef:

      Je haalt de woorden uit mijn mond ! Helemaal met je eens , om te zeggen dat ze poldermeisjes zijn is de reinste onzin. Je moet ervan houden maar de zusjes zijn klasse in hun genre .Dat de liedjes middelmatig zijn vind ik meer een kwestie van smaak . Ze hebben een nieuwe producer die het wat kale geluid van voorheen heeft bewerkt tot hoger niveau. Dat er velen zijn die het een gemiste kans vinden dat een aantal artiesten niet zijn gehoord/gevraagd of gepolst kan ik begrijpen maar hoeveel zijn het er eigenlijk? Begin het vermoeden te krijgen dat jet allemaal wat tegenvalt . Zoveel vis is er niet in de vijver en vooral al niet bij de betere namen.

  12. Marinus schreef:

    kunnen we niet gewoon stoppen met deze onzin??
    wij winnen toch nooit om de volgende redenen.
    wij sturen de verkeerde artiesten , de moeder van kluk kluk , een hobbezak marieke bob de bouwer noem maar op. zonde van het geld en de zendtijd.
    wij kunnen nooit op tegen de bellers uit oost Europa

  13. Marinus schreef:

    Damsco:
    Ondanks de hype vind ik het een merkwaardige keuze. In tegenstelling tot Anouk, Ilse/Waylon en Douwe Bob hebben zij niet één fatsoenlijk nummer op hun naam staan. Waarom gaat de AvroTros dan toch met ze in zee? Toch niet alleen op basis van de vocale kwaliteiten? Was er écht niets beters voor handen?

    Ik baal hier best van. Het Songfestival is maar één keer per jaar, dan moet je gewoon alles op alles zetten om met acts die internationale appeal hebben te sturen. OG3NE wordt alleen leuk gevonden door Nederlanders zelfs (Nederlandse truttigheid ten top).Ik kan niet geloven dat de selectiecommissie niets gedaan heeft met de open aanbiedingen van Caro Emerald of Eva Simons.

    Puur op basis van de act, verwacht ik geen finaleplaats. Ik zie het gewoon niet voor me, dat deze meiden met een goed nummer komen (had exact dezelfde gevoelens bij Trijntje destijds). Armoede troef.

    die indiaan was ook niet echt een succes toch:-) daar hadden we ook nog nooit van gehoord, en wat denk je van Sieneke dan :-)e

    • Damsco schreef:

      Klopt, maar Joan Franka en Sieneke zijn niet intern geselecteerd. Als je een interne selectie maakt (zeker in het post-Anouk tijdperk), dan mag je de lat hoog leggen en meerdere criteria stellen/eisen.

      Overigens had Joan Franka wél een eigen visie en eigenheid, want ze wilde zichzelf profileren als een folkzangeres met 70s-invloeden. Bij haar had ik echt het idee dat er veel meer had in gezeten. Tijdens The Voice had ik al zoiets van: wow, deze meid is uniek. Zowel haar uitstraling als kleurklank is heel eigen, maar het kwam allemaal niet zo mooi uit de verf. Ook haar liedje vond ik niet goed. Haar tweede single, “Nigel”, van een paar jaar geleden is mooier dan haar Songfestivalinzending. Hele gemiste kans, want met het juiste lied en de juiste visuals had zij makkelijk een top 10-notering kunnen behalen.

      En jawel, jawel, zelfs Sieneke vind ik leuker dan O’G3NE. Ook zij heeft meer eigenheid dan O’G3NE, want ze maakte van meet af aan al duidelijk dat zij een nieuwe smartlappenkoningen wilde worden (en haar repertoire is daar ook nooit van af geweken).

      Maar goed, het enige positieve aan dat O’G3NE gaat, is dat het na 2017 over en uit is. Dan hebben wij hen ten minste gehad. Dan moet alleen Jan Smit nog een keer gaan (want dat wil hij zelf) en dan hebben we de usual suspects zo’n beetje gehad. Misschien dat we daarna ons kunnen gaan richten op Dotan, Rochelle, Caro Emerald, Eva Simons etc. (oftewel: de artiesten met meer internationale allure).

      • robbert-rotterdam schreef:

        Og3ne heeft juist erg veel muzikale eigenheid. Het feit dat ze harmony verweven in popmuziek is al heel eigenzinnig, want dat wordt niet veel gedaan. En dan nog iets: er is niet gezegd dat vader het liedje gaat schrijven. Hij gaat OOK schrijven. Dat is iets anders.

      • marinus schreef:

        als die het dan nog aandurven. als je afgaat zal dat je zeker achtervolgen. denk effe aan good verry old Willeke:-)

  14. Hans Wafels schreef:

    De act wordt supersletterig. Ze worden gestyled in diepe décolletés en minijurkjes. Tijdens de act zullen de microfoons veranderen in dildo’s die ze zwoel op en neer bewegen in hun geile mondjes.

  15. Nordman schreef:

    Nouja dit dus. Je hebt altijd mensen die teleurgesteld zijn of een keuze niet begrijpen…dat zou ik ook hebben als ze Blof of dat zeurderige Raccoon zouden sturen ;)

    robbert-rotterdam:
    Og3neheeft juist erg veel muzikale eigenheid. Het feit dat ze harmony verweven in popmuziek is al heel eigenzinnig, want dat wordtniet veel gedaan. En dan nog iets: er is niet gezegd dat vader het liedje gaat schrijven. Hij gaat OOK schrijven. Dat is iets anders.

    Mee eens.

  16. werner schreef:

    jeetje ik schrik toch wel van zoveel negativiteit,maar dat heeft volgens mij helemaal niet te maken met og3ne.Wie Nederland ook stuurt niets of niemand lijkt goed genoeg te zijn ,het lijkt gewoon niet te kunnen dat mensen positief zijn.Wij zullen zien ben benieuwd waar mee ze komen.
    Mijn persoonlijke voorkeur zijn ook niet de dames maar dat maakt niet uit, smaken verschillen maar alsjeblieft mensen laten we eerst maar afwachten waarmee ze komen alvorens ze af te branden!

    • robbert-rotterdam schreef:

      Eens. Je kunt het ook anders zien: O’g3ne lijkt een enorme love-hate keuze. Of je vindt ze geweldig of je degradeert ze meteen tot poldermeisjes en wil ze niet zien/horen.
      Die verdeeldheid kan best positief uitwerken. Het betekent dat ze in elk geval niet grauw zijn, of ‘wel aardig’. Want in dat geval zou niemand voor ze stemmen.

  17. Matje schreef:

    Wat mij betreft een leid van Alain Clark . Hun versie van ‘ Chance wil come ‘ is gewoon subliem gedaan

  18. Damsco schreef:

    @robbert-rotterdam,

    Robbert, ik GIL. Alleen vanwege het feit dat ze in harmonie kunnen zingen, betekent het volgens jou dat ze eigenheid hebben? :-P

    Meid, wat dacht je van All Saints, En Vogue, TLC en Destiny’s Child bijvoorbeeld? Die zongen toch ook schitterend in harmonie? Het enige verschil is dat deze voornoemde groepen echt fantastische singles hebben uitgebracht. Ik zie de poldermeisjes van O’G3NE echt niet met een liedje komen in de stijl van Never Ever, Bootie Call, Don’t Let Go (Love), Free Your Mind, Waterfalls, No Scrubs, Bills Bills Bills of Bootylicious etc.

    Een bijkomstig probleem van de poldermeisjes van O’G3NE is dat zij geen sexappeal hebben. Het zijn best mooie meiden om te zien, maar ze zijn zo saai en droog. Wat dat betreft acht ik ze meer geschikt voor de EO-jongerendag.

    Ik vind het oprecht fijn dat er zoveel mensen enthousiast zijn over O’G3NE, en als jij het heet krijgt van deze dames: mooi zo! Ik kan er echter niet warm of koud van worden. Het valt mij wel op dat de hele “fenklub” van O’G3N3 hier aanwezig is… ik hoop niet dat zij straks in mei van de koude kermis thuis komen.

    Nee, dan had ik zelfs nog liever iemand als Raffaëla gehad voor 2017.

    • Jadus schreef:

      De fanclub? Nou, de reacties ‘in den lande’ zijn aanmerkelijk positiever dan op dit forum. Jij verwart een open mind met fan zijn… ik ben niet per se fan, vind ze ook niet aantrekkelijk, maar iedereen met een beetje muzikaal gehoor hoort wel dat die harmonieën echt perfect zijn. Individueel zijn het ook betere zangeressen dan 2/3 van Destiny’s Child.

      Zo vind jij bv. dat Dotan een internationaal geluid heeft. Kijk, dat vind ik dan weer de meest overschatte artiest van Nederland. Een soort minder muzikaal onderlegde versie van Jose Gonzalez, die tig keer hetzelfde nummer zingt met ontzettend saaie akkoordenprogressies en standaard de relay op standje badkamer. Maar ook ik hoor wel dat hij op zich wel met een aardig songfestivalnummer zou kunnen komen. Misschien moet je accepteren dat jouw MENING niet de absolute waarheid is.

    • robbert-rotterdam schreef:

      Gillen zijn we in deze Eurovisiewereld wel gewend, dus…gil maar lekker door. Het is jammer dat je komend jaar niet aan je trekken komt. Misschien weer in 2018? Ik hoop het voor je. Hopelijk kun je het allemaal relativeren (lijk je nog moeite mee te hebben), want het lijkt me verschrikkelijk als je nog maandenlang in chagrijn moet leven, omdat je eigen favoriet niet geselecteerd is…
      En ‘fenklub’ van O’G3ne, bestaat die dan?

  19. Esmee schreef:

    Sorry @Robbert-Rotterdam. De blockquote werkte even niet

    Aha, kijk, dan waren we toch verkeerd geïnformeerd. Iemand had geroepen dat de vader nu het liedje ging schrijven, maar hij is dus gewoon één van de schrijvers.
    Ik baal ervan als mensen verkeerde info op de songfestivalsites gooien.
    Maar goed. Kan gebeuren.

    • robbert-rotterdam schreef:

      Esmee, ik heb het interview, getoond tijdens shownieuws nog eens afgespeeld. En daarin zei een van de zusjes dat vader ook ging schrijven. In de context kon je duidelijk opmaken dat er meerdere componisten/tekstschrijvers een opdracht hadden gekregen en dat pa ook meedeed. Helaas is die mededeling gelijk verbasterd tot ‘vader gaat het liedje schrijven’.

  20. Sunderland schreef:

    Op dit forum overheerst met name het negativisme. De redenen variëren van geen internationale ervaring, geen (wereld-)hits, geen visie, tot geen uitstraling, truttig, en ‘we winnen toch nooit’. Wat dit laatste aangaat: je wint het ESF inderdaad niet zomaar even. Maar dat je nooit kan winnen (van de Oost Europese bellers), is niet waar. Het steekt alleen heel nauw. De laatste jaren won een vrouw met een baard, een liedje waarbij de animatie belangrijker was dan de zangkwaliteiten, en een liedje met een politieke boodschap. Belangrijk is dus dat je opvalt; hoe je dat doet is zo te zien niet belangrijk.. En elk jaar is er wel een liedje wat opvalt door de act, de boodschap of het statement.
    Ilse en Waylon lukte het dus bijna. Het liedje, de chemie tussen de zangers, de setting en het camerawerk zorgde voor een perfecte deelname en leverde bijna winst op. Een vrouw met een baard verhinderde dat.
    Aan O’g3ne dus de uitdaging om wel te winnen van de ‘act’ die ieder jaar alle aandacht op zich weet te vestigen. Hopelijk hebben ze de keus uit de liedjes van meerdere (internationale) schrijvers, en laten ze zich professioneel begeleiden. En is de organisatie bereid om hierin te investeren… Want laten we wel wezen: dit is wel de kans om te winnen. De dames zijn zeer getalenteerd en hebben het in zich om te winnen op een wijze wat de laatste jaren niet meer is vertoond: Namelijk zuiver op basis van hun unieke zangkwaliteiten. Wanneer zij het voor elkaar krijgen op die wijze de aandacht van Europa op zich te vestigen, is O’g3ne in 2017 de act van het ESF.

  21. RobbieR schreef:

    Ik ben geen fan van de liedjes van hun.
    Klaar.
    Prima zangeressen, leuke meiden om te zien.
    Maar ik mis passie, emotie. Ik mis een hit.

    Maar als ze een goed lied hebben een goed live performance neer zetten.
    Zingen met emotie, ben ik om.

    • Lilly schreef:

      Mijn gevoel zegt dat ze met een emotionele ballad moeten komen….dus juist niet uptempo!

  22. robbert-rotterdam schreef:

    OGene:
    Net zoals jouw mening niet de absolute waarheid is, betweterige hautaine oetlul.

    liever iemand die zijn mening met argumenten kracht bijzet en verder zich in een discussie gedraagt (Jadus) dan iemand die met een kort lontje gelijk zijn/haar toevlucht neemt tot schelden (Jij). We zullen het er maar op houden dat dit uit onmacht is.

    • Jadus schreef:

      Volgens mij was dat een reactie van die rare Belgische troll (Conny Komen). Triest figuur.

      Sommige mensen begrijpen niet wat er gebeurt als hun negatieve gezuig met argumenten wordt bestreden. Dan ben je ‘hautain’.

  23. Esmee schreef:

    @Kenny, tot wanneer kunnen we stemmen? Ik moet nog wel even de tijd vinden om de hele lijst af te draaien namelijk. En dat komt er vandaag niet van. :-)

  24. Gerardmartin schreef:

    Ik moet eerlijk bekennen dat ik nog nooit van dit trio gehoord heb dus laat me maar verrassen!

  25. RobbieR schreef:

    Ik vind het wel grappig dat diverse mensen inderdaad niets van gehoord hebben.
    Zo zijn er een paar vrienden van mij die de meiden ook niet kenden.

    Ps ik zag ze bij Peter Vorst en het zijn wel leuke en vooral sterke meiden.

    Ik hoop ook op een aangename verrassing.

    • Richard schreef:

      Sterke meiden???? Vleesklompen zijn het. Te korte jurkjes met daaronder plofdijen en klapkuiten en twee hebben de meloenen wel heel erg hoog opgestuwd hangen.
      afvallen en trainen zeg ik en snel…….

  26. Klaar Komen schreef:

    Conny Komen:
    Trollen ? Pathetisch ? Stop eens met dat hautain gedoe. is gewoon mijn reactie op de keuze. Mag dat ook al niet meer ? Onnozele hollander met grote mond !

  27. Herr Uhr schreef:

    Laat ik er eens wat positiviteit ingooien, want het zijn naar mijn mening zeer professionele en sympathieke dames met een prachtig driestemmig geluid. Podiumervaring is mi ook ruim voldoende, en ze deden al eens mee met het Junior circus dus ze weten wat ze te doen staan. Als ze ook nog eens gebruik maken van hun unieke echoing-geluid, dan zie ik ons zonder problemen richting finale gaan. Het liedje is natuurlijk afwachten, maar waarom nu al speculeren over de kwaliteit hiervan. En mocht het niet uitpakken zoals ik zou willen, jammer dan, er zijn ergere dingen in de wereld toch. En ieder heeft zijn voorkeuren. Ik was de afgelopen 2 jaar niet echt blij met onze inzending, maar dit is dat weer helemaal mijn ding… :-)

    • Richard schreef:

      Heb je dat optreden wel eens goed bekeken op het Junior contest in Rotterdam?
      Staat niet in verhouding met onder andere Rachel en Ralph Mackenbach hun optredens en nog vele anderen die veel podium vaster waren
      Het was gewoon te simpel en oh ja 11e plaats van 15 deelnemers. Een van onze slechtste inzendingen.
      Liedje van papa!

  28. Richard schreef:

    AVROTROS hebben geen geld om het Eurovisie Songfestival 2018 te organiseren. Ze hebben er waarschijnlijk zelfs geen geld voor over om de Nederlandse Delegatie te huisvesten in de Kiev tot de zondag na de finale. Met andere woorden liever zo snel mogelijk naar huis !!!!!.
    Zeker weten, daarom hebben ze het bewust gekozen voor een act die in de halve finale al struikelt. Dan wordt een ekker goedkoop jaar.
    Geschrokken van het goede ( boven verwachting) resultaat van Douwe Bob. Dat waren AVROTROS immers ook in 2014 toen de Common Linnets zo hoog eindigden daarom hebben ze het jaar erop 2015 totaal niet geïnvesteerd in de act van Trijntje

    Stel je voor dat we een hele goede artiest inzenden en het wordt een succes en we winnen (er waren er dit jaar genoeg die wilden gaan). Dan moeten we het organiseren in 2018. Oh nee!!
    Nee, dan liever een act waarvan we zeker weten dat deze onderaan eindigt.Laten we iemand sturen die wel kan zingen maar waar verder alle essentiële elementen aan ontbreken.

    – geen artist die te vast beraden aan het avontuur begint maar iemand die er nog niet goed over na heeft gedacht
    – geen verrassende podium act maar artiesten die alleen een beetje wiegelen op het podium
    – geen juiste kleding ( want bij de Common Linnets en Douwe heeft ons dat punten opgeleverd) beter wat TE overdreven gekleed, waardoor het zelfs ongelovig wordt dan winnen we ieder geval de Barbare Dex award (net als in 2015)
    – Geen internationale sound maar een eenvoudige Hollandse poldersong. Waarvan het Nederlandse publiek denkt dat het internationaal klinkt maar het buitenland moet er niets aan vinden. Het lied moet dus geschreven worden door iemand die niet weet hoe iets internationaal aanslaat.
    -De artist moet geen goodlooks hebben Eén redelijk leuk koppie is genoeg , maar niet allemaal. Oh ja en een beetje overgewicht. Stel je voor anders levert het weer extra punten op. Niet aan denken dat de artist genoemd gaat worden in lijst van Best looking artist of Eurovision 2017.
    – We moeten wel iemand uitkiezen waar het Nederlandse publiek op dit moment een zwak voor heeft. Er moet een verhaal achter zitten. Dan geeft het Nederlandse publiek in ieder geval ons ( de selectie commissie van AVROTROS) niet de schuld van zwaar teleurstellende resultaten op het Eurovisie Songfestival.

    Ja, als we hier allemaal rekening mee houden hebben we de prima mix om te stranden in de halve finale.

    De selectie commissie van AVROTROS zegt doen!!!!

    • Nordman schreef:

      De meiden van O’g3ne hebben al wel nagedacht over hoe zij het zouden willen aanpakken (In juli heeft sbs shownieuws de dames nog geinterviewd en toen al gaven ze aan er over nagedacht te hebben. Je kunt niet vroeg genoeg beginnen. He fijn dames. Ze wisten niet eens of ze geselecteerd zouden worden). Kennelijk hebben ze de zelfde visie als de AVROTROS en het lijkt me toch ook wel dat de AVROTROS heeft geleerd van het verleden. Daar mag men best op vertrouwen nu. Dit jaar hebben ze laten zien dat de manier waarop ze het esf in 2015 hebben benaderd een heel slecht idee was en dat ze niks oplevert.
      We weten nog niks over de act. Heb fragmenten gezien van hun theatertour en dan zie ik dat er is nagedacht over hoe ze zitten/staan/licht etc. Heel professioneel in ieder geval. Deze dames weten dus wel degelijk hoe ze zich op het podium moeten gedragen. En wat zien ze er leuk uit he? :-) ik vind het 3 knappe dames. Gaat goed komen!

      • RobbieR schreef:

        Ik bent eens met sommige argumenten.
        Maar ik ben het niet eens over de uiterijk.
        De donkere en blonde zijn al afgevallen qua kilo’s.
        ze zien er prima uit
        Ik heb mij er inmiddels bij neergelegd. En geef het nog een kans. moeten ze wel met een goed lied en act komen

      • Richard schreef:

        Nou kijk naar de Abba medley bij de beste zangers. De kleding levert daar niet 1 maar 3 Barbra Dex awards op. Klappende dijen en kuiten onder een te kort rokje, en een jonge meid die is een oma jurk staat waar de zwembanden uitknallen en haar slip helemaal zichtbaar is en nummer drie is overdressed. Er mogen wel heel veel personal trainingen en stage adviezen en kleding adviezen komen. Met mooie stemmen het songfestival winnen is zo jaren 50. Er komt meer voor kijken.

    • riccardo schreef:

      Als het ze lukt, een risico, met een nummer te komen dat veel kijkers net zoals bij sommige van hun clipjes op YouTube kippenvel momentjes bezorgt gaat het meeste van wat je zegt een stuk minder belangrijk zijn. Ze hebben vooral vocaal een ‘unique selling point’ in handen een hele sterke troef. Mee eens dat de boel inhoudelijk en representatief te vaak niet in balans is. Daar kan, moet aan gewerkt worden met professionals, kwa kleding is veel ook smaak.
      Dat het leuke meiden zijn, ook om te zien, heb je weinig aan als straks de performance niet indrukwekkend genoeg is.

  29. RobbieR schreef:

    Richard:
    Nou kijk naar de Abba medley bij de beste zangers. De kleding levert daar niet 1 maar 3 Barbra Dex awards op.Klappende dijen en kuiten onder een te kort rokje, en een jonge meid die is een oma jurk staat waar de zwembanden uitknallen en haar slip helemaal zichtbaar is en nummer drie is overdressed.Er mogen wel heel veel personal trainingen en stage adviezen en kleding adviezen komen. Met mooie stemmen het songfestival winnen is zo jaren 50. Er komt meer voor kijken.

    Dat waren opnames van afgelopen mei.
    Ik heb het over nu. Nu zijn ze slanker.
    Maar zij moeten nderdaadLetten op hun styling.

    • Esmee schreef:

      Hebben jullie het openingsnummer van de Gouden Televizierring gezien? Daar waren ze wel alledrie mooi gekleed.

  30. Damsco schreef:

    Ik kan mij aardig vinden in de mening van Richard, maar om die meiden te beoordelen op hun uiterlijk gaat mij wel wat ver. Ze zien er beter uit dan veel voormalige winnaars (zoals bijv. Loreen, Emmelie de Forest, Conchita Wurst en Jamala), alleen zoals gezegd: ze zijn een vrij saai en zullen vermoedelijk geen televoters naar zich toe weten te trekken. Overigens zien zij er natuurlijk ook een miljoen keer beter uit dan Trijntje Oosterhuis, die eruit zag alsof ze haar eigen begrafenis bijwoonde. Brr. Wat een verrotte indruk maakte zij in Wenen.

    Het probleem zit hem vooral bij de fanboys hier op dit forum die willen doen laten voorkomen alsof hun vader meesterwerken componeert. Alsof hun vader nummers maakt die te beschouwen zijn als de “holy grail”, terwijl ze niet eens de voorrondes van bijvoorbeeld Melodifestivalen zouden halen (zo belabberd zijn die liedjes namelijk). Ik wil graag dat wij een keer jonge artiesten sturen die freshness weten te brengen, in plaats van die oubollige Tros-meuk á la O’G3NE. Zou ook goed zijn voor ons imago, dat wij een keer laten zien dat wij ook iets moderns kunnen sturen.

    Ik ben best wel benieuwd waar de Duitsers mee komen dit jaar (nu Lena en waarschijnlijk Stefan Raab zich weer gaan ontfermen over de Duitse inzending) en ook heel benieuwd naar de inzending van de Walen (na het fantastische succes van Loïc Nottet in 2015). Ik denk (en hoop) dat zij wél met jonge talenten met moderne nummers komen.

    • robbert-rotterdam schreef:

      We kunnen reacties schrijven van 2, 3, 5 of 7 alinea’s, die allerlei veronderstellingen bevatten, maar uiteindelijk komt het toch aan op februari/maart en mei en wat er dan gepresenteerd wordt. Ik ben zelf degene geweest die hen hier ooit heeft gepresenteerd als ‘poldermeisjes’ die Europa niet in vervoering zouden kunnen brengen, maar hun vocale kwaliteiten, gecombineerd met de enorme vooruitgang in productie (veel meer pit en afwisseling van stijlen en tempo) in hun laatste album, stemt mij heel hoopvol. Dat ze nog geen liedje hebben, boeit me voor geen meter. Het zijn full-time artiesten en in prinicpe is er volop tijd voor schrijversteams, en degenen die zich met styling en presentatie bezighouden. Ik maak me nergens druk om nu. Vertrouwen is mijn sleutelwoord.

      • Jadus schreef:

        Dat album is trouwens nu op Spotify te beluisteren. Kan Damsco ook een overwogen oordeel vellen ipv alles oubollig te noemen en that’s that ;)

        Je kunt O’G3NE wel een of ander EDM-nummer laten zingen (en met Cross Faded doen ze dat ook) maar dat is niet hun grootste kwaliteit. Driestemmige zang komt nu eenmaal het best naar voren in ietwat ‘oubollige’ nummers. Zelf zou ik juist willen dat ze ook echt helemaal jaren ’70 gaan, maar dat gaat niet gebeuren, juist omdat er steeds zo wordt gehamerd op dat het allemaal modern en fresh moet zijn. Maar deze meiden zijn opgegroeid met Earth, Wind & Fire, de Bee Gees en ABBA, die sound is waar hun kwaliteit ligt.

    • Damsco schreef:

      @Robbert,

      Ik ben er zelf van overtuigd dat je op basis van het profiel van een artiest/act, al op voorhand kan oordelen of het succesvol zal zijn op het Songfestival. Uiteraard ben ik niet helderziend en ik pretendeer het ook niet te zijn, maar ik zie het gewoon écht niet voor me dat ze Europa omver zullen blazen. Daarvoor heb je een x-factor nodig. Haal de harmonieën weg en er blijft niets opvallend over. Maar voor wat betreft je optimisme en vertrouwen: hou het vast, zou ik zeggen. (y)

      @ Jadus,

      Niemand verwacht dat ze met een EDM-nummer komen. Je kan ook een modern/fresh nummer maken met invloeden van disco en funk (zie bijv. Mark Ronson, Bruno Mars etc.). Het enige nummer dat ik best leuk gecoverd vond van hen is “Working My Way Back to You” van The Spinners (origineel van The Four Seasons), dus als ze met zoiets zullen komen, maar dan moderner en opgepimpt, vind ik het prima. Maar ik geloof dat ze al hebben aangegeven met een ballad te willen gaan. Waarschijnlijk één van het “My Impossible Dream”-achtige soort (gezien ze een verhaal willen vertellen). Zoals ik al zei: aangezien deze meiden geen visie en/of eigenheid hebben, weet je totaal niet waarmee ze aan komen zetten (behalve dan dat het niet veel soeps zal zijn).

      • Jadus schreef:

        Je wordt op je wenken bediend, want zo’n retro-funk nummer staat ook op hun album, namelijk Outta My Head. Inderdaad hebben ze aangegeven niet met een ‘super uptempo’ nummer te willen gaan, wat dat dan ook moge betekenen. Dat ze een verhaal willen vertellen is vooral de suggestie van Cornald Maas. En verder gaan we het allemaal wel zien, het gaat toch alleen maar om dat ene nummer waar ze in het voorjaar mee komen.

        X-factor is allemaal in the eye of the beholder, ik vind zoals gezegd Caro Emerald en Dotan weer helemaal niks, maar miljoenen mensen wel dus wie ben ik om ze tegen te spreken.

  31. RobbieR schreef:

    Damsco:
    @Robbert,

    Ik ben er zelf van overtuigd dat je op basis van het profiel van een artiest/act, al op voorhand kan oordelen of het succesvol zal zijn op het Songfestival. Uiteraard ben ik niet helderziend en ik pretendeer het ook niet te zijn, maar ik zie het gewoon écht niet voor me dat ze Europa omver zullen blazen. Daarvoor heb je een x-factor nodig. Haal de harmonieën weg en er blijft niets opvallend over. Maar voor wat betreft je optimisme en vertrouwen: hou het vast, zou ik zeggen. (y)

    @ Jadus,

    Niemand verwacht dat ze met een EDM-nummer komen. Je kan ook een modern/fresh nummer maken met invloeden van disco en funk (zie bijv. Mark Ronson, Bruno Mars etc.). Het enige nummer dat ik best leuk gecoverd vond van hen is “Working My Way Back to You” van The Spinners (origineel van The Four Seasons), dus als ze met zoiets zullen komen, maar dan moderner en opgepimpt, vind ik het prima. Maar ik geloof dat ze al hebben aangegeven met een ballad te willen gaan. Waarschijnlijk één van het “My Impossible Dream”-achtige soort (gezien ze een verhaal willen vertellen). Zoals ik al zei: aangezien deze meiden geen visie en/of eigenheid hebben, weet je totaal niet waarmee ze aan komen zetten (behalve dan dat het niet veel soeps zal zijn).

    Ik ben het meest onder de indruk van hun ‘sing’ cover.
    Ik hoop ook echt niet op een Magic 2 liedje want dat scoort naar mijn mening niet.
    Maar zoals ik al eerder zei. Ik wacht het nummer af.

    • Richard schreef:

      Het blijft een gegeven dat de dames O’g3ne goed kunnen zingen, maar de dames ( hoewel ze zelf en de fans anders denken)hebben niet de juiste professionaliteit om internationaal aan te sluiten . Vergeet niet dat ze nu al met een goede marketing in het buitenland moeten beginnen. begin met België en Scandinavië en de Alpen landen. Die hebben wel sympathie voor Nederland. We hebben niet veel tijd meer om na te denken over een internationale presentatie die staat als een huis.
      -buitenlandse radio en tv zenders benaderen
      – interviews krijgen op buitenlandse ESC sites en media sites
      – misschien al een goed hitje meenemen onder de arm
      Maar dan niet met de foto die notabene de TROSAVRO op hun songfestival site hebben staan bij de bekendmaking van hun deelname.
      WAT een slechte promotie foto. Slechte fotograaf ( zeker papa?) De kleding is totaal niet geschikt op deze foto. De rechtse en de linkse dame hebben schaduw in hun gezicht en de middelste dame kan haar borsten nog maar net in haar jurk binnenhouden. Men ziet zelfs de puistjes en de moedervlekjes op de foto.
      Ik heb heel wat persconferenties meegemaakt in tijdens de songfestival weken. Maar als het nu al zo gepresenteerd wordt heb ik angst voor de toekomst. Kijk eens naar hoe de Zweden, Noren,de Russen en
      de Oekraïners en Azeri het altijd goed met persconferenties, promoties en marketing .Ook het laatste jaar de Bulgaren, Polen en Oostenrijkers. Die weten hoe ze in de picture moeten komen.
      En laten we onze eigen voorbeelden niet vergeten Ilse, Waylon en Douwe Bob. Die deden het ook goed.

      PLEASE kom met professionele begeleiding. Help. Doe er wat aan AVRO TROS .

      OK nogmaals , we weten dat ze kunnen zingen , maar de rest…………. Presentatie, kleding, voordracht, houding, opmaak, mondelinge presentatie ( ik hoor alleen maar standaard zinnetjes als ze een interview krijgen). Er is niet veel tijd meer. Ze moeten nog zo veel doen in nog geen half jaar meer: Liedje, act, performance, afvallen, kledinglijn enz. Zelf zeggen de dames van O’g3ne dat ze gaan winnen. Dan zeg ik opschieten met bovenstaande!

      Oh ja , en dan nog een tip. Als Daniël Dekker weer in de Greenroom zit….. dan svp weer niet in slobber jeans en een te oud overhemd zoals afgelopen jaar bij de halve finale in Stockholm.
      Gelukkig had hij tijdens de finale nog een colbertje van iemand geleend om over die slobberjeans aan te trekken nadat hij hier wat commentaar over had gehad van de aanwezige songfestivalkenners in Stockholm. En graag een beetje lachen ook. Hij zit immers niet bij een voetbalwedstrijd van Ajax in de Arena.
      Ook hij moet Nederland vertegenwoordigen als de greenroom in beeld komt. Maar ja, het zegt alles. Hij is de teamcaptain van de Nederlandse delegatie.

      • Jadus schreef:

        Ilse en Waylon deden nauwelijks promotie… dat maakt allemaal geen reet uit. Het gaat om die drie minuten in mei.

        Dat je ze dik en lelijk vindt is inmiddels ook wel duidelijk, waarom moet je dat steeds in ellenlange lappen tekst uitleggen?

      • Conny Komen schreef:

        Jadus:
        Ilse en Waylon deden nauwelijks promotie… dat maakt allemaal geen reet uit. Het gaat om die drie minuten in mei.

        Dat je ze dik en lelijk vindt is inmiddels ook wel duidelijk, waarom moet je dat steeds in ellenlange lappen tekst uitleggen?

        Waarom moet jij op alle reacties antwoorden die een andere mening hebben dan de jouwe ? Een beetje meer tolerantie op dat punt zou u niet misstaan. Danku.

        Jadus:
        Ilse en Waylon deden nauwelijks promotie… dat maakt allemaal geen reet uit. Het gaat om die drie minuten in mei.

        Dat je ze dik en lelijk vindt is inmiddels ook wel duidelijk, waarom moet je dat steeds in ellenlange lappen tekst uitleggen?

        Jadus:
        Ilse en Waylon deden nauwelijks promotie… dat maakt allemaal geen reet uit. Het gaat om die drie minuten in mei.

        Dat je ze dik en lelijk vindt is inmiddels ook wel duidelijk, waarom moet je dat steeds in ellenlange lappen tekst uitleggen?

  32. He1n schreef:

    Snap nog steeds die 3 in de naam van dit groepje niet..kzal wel blond zijn. Zo spreek je het toch niet uit?
    Waar zijn de tijden van 2005. . voorrondes…leuke avonden etc.

  33. RobbieR schreef:

    Laatste nummer wordt regelmatig gedraaid op qmusic.
    Op zich wel een mooi nummer nu ik het vaker hoor.

  34. Br@m schreef:

    Even off topic, volgende week vrijdag 18 november verschijnt in Duitsland een 3 CDbox van Corry Brokken getiteld “Milord – 75 grosse Erfolge / 75 grote successen”. Op deze compilatie staat het nodige aan songfestivalrepertoire waaronder “Voorgoed voorbij” uit 1956; voor zover ik weet is dit de eerste keer dat dit nummer op welke geluidsdrager dan ook verschijnt. “Net als toen” en “Heel de wereld” staan er op in zowel het Nederlands als het Frans. De messenwerper (1957) en Weet je (1958) zijn voorrondenummers; Dors mon amour is Corry’s versie het winnende nummer uit 1958 van André Claveau.
    De complete tracklist etc. zie je op onderstaande link:

    http://www.spectre-media.com/world-music/corry-brokken/

  35. RobbieR schreef:

    vrijdag 11 november 2016, 8:00
    Graham Norton: O’G3NE is hot

    Graham Norton, de talkshowpresentator die voor de BBC het commentaar verzorgt tijdens het Eurovisie Songfestival, geeft ’onze’ O’G3NE een goede kans straks in Oekraïne.

    „Ze hebben fantastische stemmen”, vindt Norton. „En de afgelopen tien jaar heb ik zoiets nog niet voorbij zien komen: vrouwen die close harmony zingen. Alleen die naam….”, zegt de komiek terwijl hij bijna gorgelend de naam van de groep probeert uit te spreken.

    Norton stuitte al eerder op de drie zingende zusjes onwetend van hun deelname aan het songfestival. „Iemand zei: moet je hier eens naar kijken. Ze zijn nu heel hot, maar je kunt natuurlijk nooit voorspellen wat de trend is. Nu trekken ze veel aandacht, maar tegen de tijd dat het festival eraan komt kan er zomaar een nieuwe Conchita opduiken bijvoorbeeld. Maar O’G3NE zal het goed doen. Nederland stuurt vaak iets heel goeds in, zoals The Common Linnets . Jullie hebben pech gehad. Wat deze meiden betreft staat of valt het alleen nog om het vinden van het juiste lied.”

    • Jadus schreef:

      Hm, dit past niet helemaal in het beeld dat hier wordt geschetst van die zusjes als poldermeisjes die buiten de landsgrenzen nooit zullen aanspreken… blijkbaar had Graham Norton ze al gehoord voor ze überhaupt aan het songfestival mee zouden doen.

      • RobbieR schreef:

        Ik dacht laat ik iets positiefs posten over de meiden.

        En heel toevallig ik hoor ze op de radio, goed teken?

  36. Esmee schreef:

    @RobbieR, qua zang zullen ze bij de jury zeker scoren.

  37. RobbieR schreef:

    Laatste nummer van hun hoor ik regelmatig op Q-Music .
    Ik vind het best een mooi nummer.

    Jammer dat er geen video van te vinden is, maar saaie live-optredens van hun.
    Sorry dat ik het zeg maar zij moeten echt nog veel doen aan styling, act en emoties over laten komen.
    Zo’n mooi nummer love you first, maar zo saai over brengen kan niet.

    Ps wordt Pannecoucke erbij gehaald?

  38. riccardo schreef:

    Ik zie de koppies te veel super geconcentreerd staan op een vocaal perfect optreden. Dat houdt het een beetje afstandelijk. Iets meer energie in lichaamstaal en expressie zou volgens mij helpen om een Clown, Emotions, Change will come of Het is over 2.0 keihard Europa in te knallen.

    • Jadus schreef:

      Waarom denk je dat die nummers als Clown en Change Will Come viral gingen? Ze staan nota bene zelf bijna te huilen op het podium. Over emotie gesproken.

      • Conny Komen schreef:

        lol.. jij bent echt wel een fan van die huppelkutjes hé… het kan ook valse emotie zijn natuurlijk met ajuin onder hun oksel.

      • Jadus schreef:

        Als je ze niet afzeikt ben je op deze site al snel een fan… de zuurgraad is hier namelijk nogal hoog. Dat was bij Douwe Bob overigens niet anders, en bij The Common Linnets al helemaal.

        Mijn persoonlijke smaak gaat meer richting die folky sound, maar dat deze dames zeer talentvol zijn, daar is volgens mij geen discussie over mogelijk. Behalve hier…

      • riccardo schreef:

        Touche als dat zo is, maar komt dat wel zo over?
        De nakketiksters hier vallen over een zgn polderuitstraling …. maar ze kunnen wel mooi zingen.

    • robbert-rotterdam schreef:

      Ze zouden wat mij betreft best afstand kunnen nemen van de bijna automatische 3-naast-elkaar-standbeelden-opstelling. We leven in 2016, bijna 2017, en met de oortjes van nu, zouden ze ook af en toe kunnen kiezen voor verspreiding over het podium en een mobielere act.
      Overigens ben ik van mening dat ze niet per se met een pure ballad hoeven te komen. Volgens sommigen komt via een ballad het driestemmige het beste uit, maar dat is geen wet. Ook in wat snellere liedjes (midtempo of uptempo) kun je heel goed close harmony verwerken. Daar hebben ballads geen monopolie op. De zusjes hebben wel degelijk uitstraling, maar zelf heb ik dat bij live optredens vooral gezien bij de snellere liedjes. Dan komt duidelijker naar voren dat ze er werkelijk plezier in hebben en absoluut niet houterig zijn in hun bewegingen(bij de ballads tot nu toe vooral 100% concentratie).
      Voorbeelden:
      https://www.youtube.com/watch?v=pM6kjCZaLCE Og3ne te gast bij Olly Murs.
      https://www.youtube.com/watch?v=xp-BfilyMfA Clip waarin je ziet dat ze wel degelijk kunnen bewegen en geen standbeelden hoeven te blijven.
      En een lied met een verhaal? Ach, ik zou er geen absolute voorwaarde van maken. Als ze met een lied een bepaalde swing te pakken hebben, maak van dat ‘verhaal’ dan ajb geen breekpunt.

      • riccardo schreef:

        Zet ze maar op een kruk. Zoals Shelley haar rechterbeen kan neerzetten is meer overtuigend. Komt goed!

  39. RobbieR schreef:

    Pannecoucke er is werk aan de winkel

  40. Lola schreef:

    Wahahhahhhahhahhah….. 1 april grap? No fucking sexappeal. Mijn poolse buurman rukt niet eens af op deze 3SNOL-en.

  41. RobbieR schreef:

    De rehearsals zijn gisteren gestart bij JSF.
    Nederland deed het best goed.
    Kijkt er ook iemand as zondag 16.00 uur?

  42. Kenny schreef:

    Ik hoop zo dat Ogene een stukje Echoing doen in hun liedje voor het songfestival. ^^