Wie wint het 63e Eurovisie Songfestival?

You may also like...

163 reacties

  1. GerardMartin schreef:

    Ik heb het volgehouden om de compilatie van hierboven te beluisteren en eerlijk gezegd was dat geen pretje. Wellicht ligt het aan mijn gehoor wat ik gedeeltelijk aan een oor kwijtgeraakt ben door ménière, maar deze compilatie klonk voor mij als een bak herrie van 15 minuten met hier en daar een miniscuul rustpuntje. Ik ben duidelijk in de nadagen van m’n eurovisiejaren. Het is duidelijk mijn muziek niet meer, zal wel te oud zijn. Dit jaar kijk ik alleen naar de puntentelling en misschien nog even naar Waylon’s optreden en Georgië omdat ik daar nog wel benieuwd naar ben. Veel plezier voor eenieder die er nog plezier aan beleefd.

    • Dirk Marko schreef:

      Beterschap!

    • Dirk Marko schreef:

      Onbescheiden vraag wat is je leeftijd.? Ik ben ook niet meer de jongste maar vindt nog een aantal liedjes echt pareltjes.

      • Hans schreef:

        Helemaal eens, Dirk Marko. Er zitten wat liedjes die ik minder leuk vind, maar dat is altijd zo geweest. Maar afgaand op de studio opnames die we te horen krijgen, zou dit wel eens één van de betere jaren uit de geschiedenis van het songfestival kunnen zijn. Met leeftijd heeft het sowieso niets te maken, hooguit met smaak. Of zou het gewoon voor sommige mensen nog een schande zijn om eerlijk toe te geven dat er bij het songfestival wel eens goede liedjes te horen worden gezongen?

    • Kenny schreef:

      Ik ben nog maar 20 en ik vind er maar 5 liedjes leuk. Ik hou persoonlijk meer van 80s en 90s muziek. Je hoeft niet oud te zijn om de meeste moderne liedjes niet te waarderen. Over het algemeen vind ik songfestival muziek leuker dan wat er op de radio is. Maar over het algemeen vind ik muziek tegenwoordig juist achteruit gaan. 🖒😉

  2. Max Mark schreef:

    Top 4 in willekeurige volgorde: Nederland, Estland, Noorwegen en Israël. Ook kanshebbers: België, Zweden en Griekenland.

    Denk ik.

  3. potito schreef:

    Wie weet t’is misschien doorgestoken kaart !

  4. GerardMartin schreef:

    Ik ken geen 60 plussers die in de hedendaagse songfestivalmuziek geïnteresseerd zijn en dan zit ik nog aan de goede kant😂 Een paar pareltjes zijn er altijd nog wel te vinden zoals vorig jaar Salvador maar het worden er voor mijn gevoel steeds minder. In de Portugese voorrondes zaten een paar aardige liedjes maar die krijgen nauwelijks punten. Het spektakel an sich is nog steeds wel leuk maar de muziek is niet (meer) mijn smaak.

    • robbert-rotterdam schreef:

      Maar je hoeft aan de andere kant ook geen 18 te zijn om wel in de hedendaagse songfestivalmuziek geïnteresseerd te zijn. Ik denk dat voorkeur/afkeer voor Eurovisiemuziek door alle leeftijden heenloopt.

  5. jos schreef:

    nou in Alkmaar zijn er genoeg 60 plussers die het songfestival volgen , waar ik er ook een van ben . en zelf geef ik waylon ook een kans in de top 10 .en denk dat Noorwegen wel eens zou kunnen winnen .

  6. dick schreef:

    Vooruit dan maar op basis van de video recap waag ik mij aan een voorspelling (wat niet hoeft overeen te komen met de smaak van ondergetekend):
    1. Nederland (ik geloof er echt in dit jaar)
    2. Azerbijzjhan (helaas)
    3. Estland (fantastischè zangeres)
    4. Zweden (bah)
    5. België
    Persoonlijke top 3:
    1. Griekenland
    2. Estland
    3. Nederland
    Na de repetities weten we meer:-).

  7. Jve schreef:

    Oostenrijk,België,Tsjechië,Israël,
    Nederland,Noorwegen en Spanje spreken mij het meest aan! Gevolgd door Armenië,Australië,Estland,Georgië,
    Griekenland,Moldavië,Servië en UK..in de bottom zitten voor mij Hongarije,
    Roemenië,Rusland,San Marino,
    Zwitserland en Oekraïne. Ik denk dat de bookies te hoog inschatten op Finland,Frankrijk,Italië en Portugal,zie deze landen laag eindigen..maar ja,zoals eerder gezegd,veel gaat toch afhangen van de live-optredens,staging etc…

  8. Bandido - Georgia schreef:

    Ik denk dat bij de repetities de echte kanshebbers zullen bovendrijven, maar voor nu zou ik mijn geld zetten op Noorwegen, Estland of Australië. Ik twijfel over Tsjechië, Finlan en Israël, omdat alles daar afhangt van de live versies. Ze hebben zeker wel potentie, maar kunnen ook door de mand vallen. Zweden gaan zoals altijd ver komen, maar het is dit jaar geen winnaar denk ik. De Grote Zes vallen me dit jaar bijzonder tegen moet ik zeggen. Ik verwacht ze allemaal in het rechterrijtje.

    Wat NL betreft, ik denk dat het nog heel moeilijk wordt om de finale te halen. Het is een genre dat absoluut niet mijn ding is, maar ik kan me gewoon ook niet voorstellen dat Europa hiervoor naar de telefoon zal grijpen. Wel vind ik Waylon een prima artiest en zeer muzikaal, en ik hoop op een goede staging. En natuurlijk hoop ik op een mooi resultaat en dat ik er zelf flink naast zit.

    En hoewel ik dit een relatief zwak jaar vind, zijn er ook nu toch weer liedjes die zijn komen bovendrijven die ik graag luister, met als favoriete nummer Oostenrijk. Verder bevallen me Kroatië, Griekenland, Australië, Servië, Israël, Finland, België, en mijn “guilty pleasure” van dit jaar komt uit Azerbeidzjan. Ik geef het eerlijk toe. ;-)

    • Marc schreef:

      En je twijfelt niet over de
      Iive uitvoering van Australië? Denk inderdaad dat Azerbeidjan hoger komt dan menigeen verwacht! En NL haalt makkelijk de finale, alleen al omdat het onderscheidend is, en vergeet niet, Europa heeft best veel popcountry/rock fans!!!!!!

  9. robbert-rotterdam schreef:

    Bandido – Georgia: .

    Wat NL betreft, ik denk dat het nog heel moeilijk wordt om de finale te halen.Het is een genre dat absoluut niet mijn ding is, maar ik kan me gewoon ook niet voorstellen dat Europa hiervoor naar de telefoon zal grijpen.Wel vind ik Waylon een prima artiest en zeer muzikaal.

    Ik denk dat we ons niet blind moeten staren op het oordeel van de televoters alleen.
    Bij sommige nummers voel je al dat een jury, die geacht wordt uit muziekexperts te bestaan, er niet omheen kan.

    • Bandido - Georgia schreef:

      robbert-rotterdam: Ik denk dat we ons niet blind moeten staren op het oordeel van de televoters alleen.
      Bij sommige nummers voel je al dat een jury, die geacht wordt uit muziekexperts te bestaan, er niet omheen kan.

      Ik denk ook niet dat we ons blind moeten staren op de “deskundigheid” van de jury’s. Ik vind sommige puntentoekenningen van een bedenkelijk niveau. Ik help het je hopen, maar ik zou me nog maar niet rijk rekenen wat dat betreft. En ja, het NLse nummer staat muzikaal gezien als een huis, maar een meesterwerk waar je niet omheen kunt vind ik het nou ook weer niet.

  10. Michael Adam schreef:

    Ik heb wel een naar voorgevoel dat Waylon heel weinig bijzonders qua staging gaat doen. Hij is zo ontzettend overtuigd van z’n eigen muziek, en wat mij betreft terecht hoor… Dat hij wil bewijzen dat het om de muziek moet draaien en niet om het totaalplaatje. Opzich kan je daarmee winnen, kijk naar Salvador, maar wellicht dat dat eerder lukt bij een rustig lied dan bij en ruig spectaculair nummer a la Outlaw In Em dat om een dito staging vraagt.

    En ja, natuurlijk is er juist bij de Common Linnets heel erg veel aandacht uitgegaan naar staging, maar dat nummer was misschien ook simpel maar wel heel doeltreffend te stagen. Ik ben erg benieuwd!

    • Nordman schreef:

      Klopt niet hoor. Hij weet dat het totaalplaatje enorm belangrijk is. Waylon heeft in een interview (dacht met OUTtv) gezegd: Ik wil dat mensen na mijn optreden denken, F*ck, het is dan wel niet mijn lied, maar dat was zo ontzettend gaaf. Dat bewijst maar weer eens dat Waylon verder denkt en de staging dus zeker niet vergeet. Je kan vanavond rustig slapen ;-)

    • Anonimus schreef:

      Dat gevoel heb ik ook helaas. Met het nummer van Waylon kun je ook niet echt iets bijzonders neer zetten qua staging denk ik? Ik denk dat er een paar bandleden op het podium naast Waylon verschijnen die zogenaamd de instrumenten bespelen. Maar ik verwacht helaas geen act in de stijl van Oekraine (2011) met die zandtekenaar of Azerbaijan (2013) met dat spiegelbeeld..

      • robbert-rotterdam schreef:

        Hij heeft juist gezegd dat hij alleen op het podium zou staan. Geen bandleden.
        En natuurlijk kun je iets bijzonders neerzetten. Daar leent rock zich uitstekend voor. Of ze het ook echt zullen doen, dat weten we in mei.

  11. Nordman schreef:

    Michael Adam:
    FJUUW;)

    Ik heb het graag mis wat dit betreft;).

    Zodra alle liedjes bekend zijn, begin ik juist weer te twijfelen aan onze kwalifcatiekansen. Dat is elk jaar zo, geen idee waar dat vandaan komt. Mijn eerste indruk van Outlaw in em was goed, maar ik betrap me soms op gedachten als “Is het niet té Amerikaans?”. Ik las al op verschillende websites kritiek op zijn uitspraak (offputting). In veel lijstjes op youtube staan we ook niet hoog. Hoog staan is ook geen garantie (wel leuker om te zien), elk jaar sneuvelen fanfavorieten, ben dan ook benieuwd wie dit jaar van dé grote favorieten de finale niet weet te behalen (Finland? Belgie?). Wat betreft onze inzending, ik vind dat het in de finale thuis hoort en minstens top 10. Winst gaat niet makkelijk worden, maar als zijn optreden echt spectaculair (en vernieuwend) is, dan zitten we hopelijk volgend jaar met z’n allen in een grote zaal ergens in NL.

    • Anonimus schreef:

      Nederland heeft nog nooit hoog in deze lijstjes gestaan in alle afgelopen jaren. In diezelfde lijstjes staan nummers als Fuego (Cyprus) en Monsters (Finland) ontzettend hoog, terwijl ik eigenlijk met zekerheid al kan zeggen dat die nummers live niet overeind zullen blijven en zullen sneuvelen in de halve finale. Degene die deze lijsten maken zijn over het algemeen pop/dance liefhebbers. Daarnaast is semi 2 ontzettend zwak, dus het moet wel heel raar lopen wil Waylon de finale niet halen.

      • Thomas schreef:

        Ik heb echt totaal geen zorgen over het halen van de finale. Echt voor het eerst in jaren heb ik het vertrouwen dat Waylon gewoon in de finale zit. Ik begrijp je zorgen wanneer je zegt dat de meeste songfestivalfans geen echte fans zijn van het country rock genre. Gelukkig is de gemiddelde songfestivalfan niet 100% representatief voor de uiteindelijke uitslag. Zo wordt in die youtubelijstjes Cyprus heel hoog gezet, maar dit nummer gaat live hard door de mand vallen.

        En de Common Linnets en Douwe Bob hebben wel bewezen dat er wel degelijk een Europees publiek is voor country en Softengine en maNga hebben laten zien dat rock ook heel goed kan scoren.

        Nee, Outlaw in ‘Em is onderscheidend, pakkend en Waylon is een fantastische zanger live. Minstens top 10 in de finale!

    • robbert-rotterdam schreef:

      Niet hoog in de lijstjes zegt niets. Je moet ook niet vergeten dat die lijstjes vooral van fans komen, want die zijn in maart al met alle inzendingen bezig, itt de meerderheid van de kijkers. En in de loop van de jaren heb ik gemerkt dat de smaak van de fans en de rest van het publiek/de jury’s nogal uiteen kan lopen. Douwe Bob kreeg bij de fans de handen niet op elkaar. Als ik me niet vergis kreeg hij ook 0 punten bij de OGAE poll. In de halve finale eindigde hij op een zeer respectabele 5e of 6e plaats. Italië 2011 eindigde slecht bij de fans aanvankelijk. Werd 2e in totaal. Alle inzendingen zijn bekend, de staging wordt door het team rond Waylon bepaald, de beoordeling door de internationale televisiekijkers en jury’s . Wat ik ga doen is tot mei lekker achterover leunen en afwachten. Invloed op het verdere gebeuren heb ik als songfestivalliefhebber toch niet, en gelukkig maar misschien.

      • Nordman schreef:

        Douwe Bob en ook helaas Og3ne hebben hun 11e plek te danken aan de jury. Het lukt ons nog steeds niet om zowel hoog bij publiek én jury te scoren muv 2014. Ik hoop dat daar dit jaar verandering in komt. Ik denk dat Outlaw in em een grote groep kijkers kan gaan bereiken.

    • Hebbuzz schreef:

      Die you-tube lijstjes worden doorgaans door jongeren gemaakt terwijl de televoters zo bleek uit een onderzoek (sorry geen bron) vaak in de groep dertigers bleek te zitten in tegenstelling tot wat men verwachtte voorafgaand aan het onderzoek.

      Fuego, Monsters zijn inderdaad typiche fanwanks, en een liedje als dat van Hongarije zal het op voorhand nooit goed doen onder die groep, maar je zag het in het verleden ook; gedoodverfde kandidaten die het live niet waar kunnen maken vallen meestal keihard door de mand.

      Waylon staat overigens wel vaak in de top 10 lijstjes op facebook.
      Hij brengt kwalitei tmaar dat doen ongeveer in hetzelfde genre ook Hongarije en Roemenie (De ene ruiger de andere meer poppy). Het risico met Waylon is dat hij teveel in de muziek kruipt en daarmee geen connective meer maakt met de camera. daar ligt een taak voor Hans Pannecoucke, om enerzijds die professionaliteit en emotie te laten zien en anderzijds om de live-artiest op een TV-scherm ook over te laten komen. Gelukkig is Waylon vastberaden om te winnen, dus dan zal hij ook naar een professional als Hans Pannecoucke moeten luisteren qua visualisatie, wat geluid betreft mag hij het uit zijn Eigen tenen halen, maar hou ajb die ogen open of dan toch minimaal 90% van de shots.

  12. Good Riddance schreef:

    Favorieten tot dusver: (Op basis van de liedjes dan, ben benieuwd naar de live uitvoeringen.)

    Oostenrijk
    Montenegro (Snap niet dat deze zo slecht scoort tot dusver, wat een prachtige ballad!)
    Zweden
    Frankrijk
    Italië
    Bulgarije
    Tsjechië
    Griekenland

  13. Damsco schreef:

    Nordman: Mijn eerste indruk van Outlaw in em was goed, maar ik betrap me soms op gedachten als “Is het niet té Amerikaans?”. Ik las al op verschillende websites kritiek op zijn uitspraak (offputting).

    Het voordeel van “Outlaw in ‘Em” is dat hij het nummer ook heel anders kan brengen zonder dat het als “té Amerikaans” overkomt. Wanneer hij dat hillbilly-accent achterwege laat en die cliché country/rock-styling verruilt voor iets stijlvols (voorbeeld –> http://www.nieuws.co/wp-content/uploads/2017/02/Schermafbeelding-2017-02-16-om-12.11.45.png ), heeft het liedje mogelijk nóg meer appeal dan dat het nu al heeft en is hij nog meer “voteable”.

    Voor de mensen die aangaven dat je het nummer niet kunt stagen: ook hier ben ik het niet mee eens. Er zijn GENOEG mogelijkheden, maar de vraag is of het team bij AvroTros dat ook inziet. Mijn keuze voor staging zou zijn (1) dat Waylon alleen met een gitaar op het podium staat waarbij de achtergrond pikzwart is en af en toe een hele donkerblauwe óf donkerrode gloed krijgt.

    (2) Daarnaast zou ik op Waylon af en toe van die wazige “distortion” effecten toepassen waardoor de performance een bepaalde “coolheidsfactor” krijgt (daar bedoel ik dit mee –> https://www.jmeshel.com/wp-content/uploads/2013/03/tumblr_mhvr8hC5qh1qkpu5oo1_1280-238×300.jpg en http://cdn1-www.musicfeeds.com.au/assets/uploads/james-blake-2016-pic-source-official-youtube-671×377.jpg ) en (3) het lijkt me ook ontzettend gaaf als hij hier en daar gebruik zou maken van een soort 3D-hologrammen; en dan niet het soort die Iveta Muckuchyan gebruikte, maar het soort dat Ginta Biku gebruikte in de Zwiterse voorronde vorig jaar voor haar performance van “Cet Air La”. Tot slot (4) hoop ik op veel “flitsende” close-up shots zoals Oscar Zia ze had in “Human” en uiteraard géén publiek en/of vlaggen in zicht; alle 3 minuten moeten op hem alleen gericht zijn.

    Het nummer heeft echt ontzettend veel potentie qua staging-mogelijkheden, dus ik hoop dat ze er iets fantastisch van maken en dat ze onze op-één-na beste inzending van de afgelopen 20 jaar niet verspillen met een slecht visueel aspect.

    • Thomas schreef:

      Misschien was het camerawerk bij het optreden van DWDD dan al een beetje toongevend. Veel snelle flitsende camerashots. Vrij ‘druk’, maar dat kwam de song wel ten goede.

    • riccardo schreef:

      Leuke post Damsco met goeie creatieve ideeen.
      Het zal er op neerkomen dat ze een spannende balans moeten zien te vinden in het stagen van de pure echtheid van ‘One mans band’ Waylon en tegelijkertijd ook rekening moeten houden met de honger van het grote publiek naar show die ook erg Eurovisie is, zonder daarbij de coolness die de act sowieso in zich heeft te verliezen.
      Wat mij betreft moet de uitstraling/sfeer, het imago, meer richting de hoes van het The World Can Wait album en persfoto’s, western/ fashion/ sofisticated, en mag het voor de gelegenheid veel minder een down to earth muziekcafe rockband optreden zijn. Een randje rauw is natuurlijk wel lekker en moet. Misschien datt’ie z’n Gucci schoenen uit het presentatie verrassingsfilmpje aan doet : – ) Dat het vervolgens puik in beeld gebracht wordt is essentieel en moet lukken.

      Had ik al een keer gezegd dat het een onwijs lekker nummer is?

    • Matje schreef:

      Leuk bedacht maar we zullen het moeten doen met de ideeën van Waylon en Hans . Verdere inbreng zie ik niet zitten bij beide heren. Zoals Waylon al liet weten gaat hij alleen op het podium zonder opsmuk maar natuurlijk gaan ze voor visuele effecten . Zijn accent zal hij niet laten vallen , hij doet geen concessies en dat hoeft ook niet. Hij heeft het zich aangeleerd maar het geeft ook het lied het Nashville doses dat er bij hoort. Trouwens dat accent is ook niet zo vreemd gezien hij lange tijden daar verblijft.
      Laat Waylon lekker zo blijven als ie nu is en dan komt het wel goed. De , sorry dat ik ze zo noem , relnichtjes op verschillende sites , blijven hangen in een ESF van glamour en popliedjes , niets mis mee maar het word gewoon tijd voor goede muziek en niet de voorgefabriceerde deuntjes uit Zweden.
      Bijvoorbeeld , het lied van Nederland word vaak gezien als Fake of te Amerikaans maar door dezelfde groep word een Zweeds deuntje gezongen door een Zuid/Oost Europese weer wel gewaardeerd .
      Wat staging betreft weet ik het niet maar denk dat het wel in goede handen is bij Waylon en Hans.

      • Richard schreef:

        Mooi gezegd.

      • vslz@live.nl schreef:

        @Matje, mee eens.

      • robbert-rotterdam schreef:

        Met alles in je verhaal eens. Laat de twee heren maar lekker zelf puzzelen op de act en op wat de beste staging is en laat Waylon alsjeblieft zo veel mogelijk zichzelf blijven, inclusief zijn Amerikaanse accent.
        Overigens voelt voor mij 2018 als het jaar van de waarheid. Gaat Europa onverminderd door met de Zwedificatie van het festival (show boven lied, dikke exportstroom van Scandinavische deuntjes naar de rest van Europa, lonely wolves on stage met achtergrondzangers verstopt achter de coulissen), of gaat het festival verder als het feest van de verscheidenheid? Ik ben erg benieuwd.

      • Hebbuzz schreef:

        Ik hoop op een hoerige/sleezy sex,drugs en r&r-uitstraling, één waar drank (hij zingt al over whiskey) en testosteron de sfeer bepalen, rauwe macho rock, met vette sensuele lik op de gitaren. Niks braafs ajb, past niet bij het nummer. Niet dat ik van een sleezy uitstraling houdt, maar iets anders zou m.i. afbreuk doen aan het nummer. Dat men zich bij Waylon opens stoort aan zijn accent maar bij Moldavië er niet over valt betekent volgens mij dat mensen zich hier met details bezighouden omdat het grotere geheel al wel als een huis staat, waar bij Moldavië alles rammelt. Ofwel gemopper over accent (wie van de kijkers zal het uberhaupt opvallen?) schaar ik onder ‘fine tuning critics’.

        Kwaliteit drijft in principe altijd wel boven in een semi. met één land minder zou het in de inmiddels minder sterk bevonden semi eenvoudiger moeten zijn om te kwalificeren. Ik zie alleen die vreselijke Christer Bjorkman, product van de commercie, Waylon nog om zeep helpen door een slechte startvolgorde op te stellen. Waarom huren de Portugezen die man in , die ook nog eens belangen heeft bij de Zweedse delegatie?

  14. Michael Adam schreef:

    Mooie creativiteit hier:) leuk om te lezen!

  15. Peter schreef:

    Nordman: nd

      (Quote)

    Nordman, volgens mij was O3Gene 5e bij de jury, dus wat jij zegt klopt niet.

    • Nordman schreef:

      Jawel hoor: hoog bij de jury en laag bij de televoters, gecombineerd = 11e plek die we dus met name dankzij de jury hebben behaald. We doen het bij de televoters helemaal niet zo goed. ;)

  16. johan schreef:

    hallo
    kan iemand mij vertellen hoe het komt dat ik niet meer alle reacties kan lezen hier
    er staan bovenaan normaal gezien 127 reacties en ik kan maar de helft lezen er staat telkens ofwel nieuwere reacties ofwel oudere reacties en als ik daar op klik kom ik vaak op dezelfde reacties uit.
    Dat was in het verleden toch niet.
    kan iemand mij het uitleggen hoe ik alle reacties kan lezen.
    Alvast bedankt.

  17. Richard schreef:

    Onderaan de laatste reactie staat een pijltje met er boven oudere reacties. Daar op klikken en je komt de eerste 50 reacties tegen

  18. All Wei schreef:

    Bandido – Georgia:
    Ik denk dat bij de repetities de echte kanshebbers zullen bovendrijven, maar voor nu zou ik mijn geld zetten op Noorwegen, Estland of Australië.Ik twijfel over Tsjechië, Finlan en Israël, omdat alles daar afhangt van de live versies.Ze hebben zeker wel potentie, maar kunnen ook door de mand vallen.Zweden gaan zoals altijd ver komen, maar het is dit jaar geen winnaar denk ik.De Grote Zes vallen me dit jaar bijzonder tegen moet ik zeggen.Ik verwacht ze allemaal in het rechterrijtje.

    Wat NL betreft, ik denk dat het nog heel moeilijk wordt om de finale te halen.Het is een genre dat absoluut niet mijn ding is, maar ik kan me gewoon ook niet voorstellen dat Europa hiervoor naar de telefoon zal grijpen.Wel vind ik Waylon een prima artiest en zeer muzikaal, en ik hoop op een goede staging.En natuurlijk hoop ik op een mooi resultaat en dat ik er zelf flink naast zit.

    En hoewel ik dit een relatief zwak jaar vind, zijn er ook nu toch weer liedjes die zijn komen bovendrijven die ik graag luister, met als favoriete nummer Oostenrijk.Verder bevallen me Kroatië, Griekenland, Australië, Servië, Israël, Finland, België, en mijn “guilty pleasure” van dit jaar komt uit Azerbeidzjan.Ik geef het eerlijk toe. ;-)

    Ik denk dat de live uitvoering door Netta Barzilai met de opzienbarende inzending van Israel wel gaat goed komen. Ik heb wat andere nummers van haar gehoord online en is geweldig in wat ze neerzet.
    Hier een een uitvoering van ‘What is love’ in haar eigen style: https://www.youtube.com/watch?v=YOeBeUynsFk

    • Matje schreef:

      @ AlL Wei
      Dit is dus weer een optreden van de Israëlisch voorronde met haar stemeffecten , looping noemt men dit blijkbaar , wat volgens de regels van het ESF niet mag. Vandaar dat ik zeg , mocht de EBU bij deze regel blijven valt het lied in duigen.
      Daarbij zit er een kans in dat men geheel over de top gaan wat act betreft.
      Leuk op video maar of het ook zo over gaat komen live is nog te bezien.

      • All Wei schreef:

        Ha, Bedankt Matje voor deze uitleg. Ik zat mij al te bedenken hoe die stemeffecten nu pcies genoemd worden!!
        Ik vind het geweldig!! Auto tune en echo effect mogen toch ook gebruikt worden op het ESF?
        Dus waarom dit niet? Het is weer es wat anders.
        We gaan het mee maken!!
        Israel 1e en Waylon 2e??? ;-)))

  19. Johannes schreef:

    Sorry, ik kan dat Israëlische mens niet aanzien, wat afschuwelijk voor je ogen en oren

  20. S@g@ schreef:

    All Wei:
    Ha, Bedankt Matje voor deze uitleg. Ik zat mij al te bedenken hoe die stemeffecten nu pcies genoemd worden!!
    Ik vind het geweldig!! Auto tune en echo effect mogen toch ook gebruikt worden op het ESF?
    Dus waarom dit niet? Het is weer es wat anders.
    We gaan het mee maken!!
    Israel 1e en Waylon 2e??? ;-)))

    Sinds wanneer mag auto-tune op het Songfestival?

    • All Wei schreef:

      het is ook een stelling in een vragende vorm. Want ik heb niet het boek met spelregels vd EBU naast me op tafel liggen.
      Maar volgens mij is dat voor het eerst toegestaan bij die 2 oudere deense heren, jaren terug. De Ollsen brothers of iets dergelijks?? But correct me if Im wrong.

  21. Anonimus schreef:

    Volgens mij mag dit sinds vorig jaar, gezien het feit dat Noorwegen hier toen ook gebruik van maakte (?)

  22. Peter schreef:

    Hilarisch weer al dit commentaar en goed bedoelde adviezen waar geen mens op zit te wachten, Waylon al helemaal niet, behalve een paar sukkels hier. Zo zie je maar weer dat een aantal personen op deze blog er hun levenswerk van schijnen te moeten maken en niets anders te doen hebben in hun leven.

  23. Dirk Marko schreef:

    In willekeurige volgorde een aantal van mijn favorieten,
    Albanië, Spanje, Italië,Griekenland, Wit Rusland, Azerbeidzjan, Australie, Oostenrijk, Ierland, Georgië.
    Waarbij gezegd dat Oostenrijk wel een torenhoge favoriet is van mij. Snap niet dat deze bij de bookies zo laag staat.
    Maar ik ben bang dat Noorwegen er met de winst van door gaat. De vrolijkheid die van het scherm afspat in combinatie met een gelikte staging daar gaat Europa voor vallen.

    • Wim1970 schreef:

      Ik hoop ook niet dat Noorwegen gaat winnen. Vind het nogal een infantiel liedje en die viool ken ik nu wel. Hij is wel lekker trouwens.

  24. Sake schreef:

    Ik zeg: Norway, Norge, Noorwegen.

  25. Peter schreef:

    Noorwegen: aardig liedje, leuk gebracht, maar denk dat de jury hier niet voor valt. De televoters kennen dit nu ook wel en zullen er niet massaal op gaan stemmen. Het is op dit moment gewoon te lastig om te bepalen wat het goed gaat doen, veel hangt af wat er live van overeind blijft staan. Pas bij de repetities zal het los gaan met wie de halve finales doorkomen.

  26. Willem Jane schreef:

    Jouw commentaar zou ik geschreven kunnen hebben. Dit is het slechtste songfestival in jaren. Ik vind
    maar één lied goed en dat is Georgië. Ik zal ook wel (te) oud worden…

    GerardMartin:
    Ik heb het volgehouden om de compilatie van hierbovente beluisteren en eerlijk gezegd was dat geen pretje. Wellicht ligt het aan mijn gehoor wat ik gedeeltelijk aan een oor kwijtgeraakt ben door ménière, maar deze compilatie klonk voor mij als een bak herrie van 15 minuten met hier en daar een miniscuul rustpuntje. Ik ben duidelijk in de nadagen van m’n eurovisiejaren. Het is duidelijk mijn muziek niet meer, zal wel te oud zijn. Dit jaar kijk ik alleen naar de puntentelling en misschien nog even naar Waylon’s optreden en Georgië omdat ik daar nog wel benieuwd naar ben. Veel plezier voor eenieder die er nog plezier aan beleefd.

  27. Gert schreef:

    Ik denk dat veel mensen nogal onderschatten hoe ‘desperate’ Waylon is om het 63e Eurovisie Songfestival te winnen. En dat bedoel ik goed. Want op eenzelfde manier komen landen als Australie, Israel en Noorwegen op mij over. Ondanks het feit dat ik niet de grootste fan van “Outlaw In ‘Em” ben, moet ik toch erkennen dat zo’n nummer veel meer in de smaak ligt bij het grote publiek dan dat wij nu denken.

    Ook de buitenlandse reacties, waaronder die van de eerste ‘jury’s’, blijven positief: http://www.sechuk.com/ESC18-SechukJury-NL.htm .

    Na het bekijken van enkele optredens, daarmee rekening houdend met de algehele impact en unieke USP’s, waag ik me aan een eerste voorspelling van het linkerrijtje van het scorebord nadat alle punten op de zaterdagvond zijn vergeven. Let op: Er kan nog een boel veranderen hoor:

    01. AUSTRALIE
    02. ISRAEL
    03. NEDERLAND
    ———————-
    04. Noorwegen
    05. Zweden
    ———————-
    06. Litouwen
    07. Estland
    08. Belgie
    09. Bulgarije
    10. Oostenrijk
    ———————-
    11. Azerbeidzjan
    12. Duitsland
    13. Griekenland
    ———————-

    Helaas zie ik zo niet landen als Tsjechie, Armenie, Frankrijk, Spanje en Finland terug in de TOP 13. Tsjechie en Finland zijn iets teveel gehyped op dit moment. Spanje is gewoon teveel een duet-versie van Salvador Sobral’s liedje, maar dan met meer, afstotelijke, zoorstokroze facetten. Frankrijk vind ik mooi, maar mist mijns inziens wat aan ‘impact’.

  28. Tippy2 schreef:

    Ik heb nu een top 4, daarna wordt het moeilijk..

    1 Nederland
    2 Bulgarije
    3 Portugal (mijn guilty pleasure)
    4 Australie

  29. Jim schreef:

    België en Nederland samen in de finale en dan strijden om plek 1 en 2…

  30. marga schreef:

    onbegrijpelijk dat israel bij de bookmakers op nr 1 staat wat een baggernummer irrant brrrrrrrrrrr

    • ronnie schreef:

      helemaal mee eens als dit de winnaar moet worden gewoon een draak van een lied !!!!!

  31. Roel schreef:

    Wat zie je liever als podiumact, wat is jouw songfestivalbeleving?
    A: Een zanger(es) solist of duo
    B: Een groepje muzikanten met frontzanger(es)
    C: Een zanger(es) met wilde dansers
    D: Een zanger(es) met opvallend kostuum
    E: Een zanger(es) met eigen ledwall of stageprops
    F: Een combi van bovenstaande elementen

  32. Starkoo schreef:

    Willen we winnen moeten we een keer in de tweede helft van de finale komen in de eerste helft scheelt het teveel punten, eerste helft dan wel top 10, maar vorige jaren steeds in de eerste helft, komen we in de tweede helft is wint reëel en als je het kwaliteit bekijkt is Nederland veruit het beste lied en vocaal idem!

  33. robert schreef:

    Als die Israelische circuskip gaat winnen haak ik echt af opvallen met gekakel en een wanstaltige outfit pffffffffff zo klaar mee vrees het ergste dan kan ze direct in de galerij van slechtste winnaars ooit !!!!! kan geen kip meer zien