Album Anouk in de voorverkoop; Birds bereikt 1 in iTunes 100

Dit vind je misschien ook leuk...

125 reacties

  1. Roald schreef:

    Ik denk dat Anouk en de TROS daar heus wel rekening mee gehouden hebben, en dat het koortje geen probleem zal opleveren; wellicht op band, of de backings hebben een heel hoog bereik – zoals die zanger van Roemenie:)

  2. Rob schreef:

    Ik maak mij geheel geen zorgen. Anouk weet heel erg goed hoe het totaalplaatje er uit moet gaan zien en hoe het moet klinken.

  3. Roald schreef:

    Meer info over de backings van Anouk is te vinden op de site van ESF Magazine; één van de zangers heeft idd een “extreem hoge falset” – past goed in dat koortje, toch?:)

  4. Hebbuzz schreef:

    Anouk is een perfectionist, neem aan dat zij e.e.a. wel grondig voorbereid en zich laat adviseren (aub door mensen die er verstand van hebben en niet gehinderd worden door hun Nederlandse afkomst)

  5. Hebbuzz schreef:


    Roald:

    Meer info over de backings van Anouk is te vinden op de site van ESF Magazine; één van de zangers heeft idd een “extreem hoge falset” – past goed in dat koortje, toch?:)

    http://www.esfmagazine.nl/?p=12934

  6. Robbert-Rotterdam schreef:

    EBU hoeft nergens voor te zorgen, wat is dat nu weer voor bloody waanzin!
    Als iemand zorg moet dragen voor een oplossing is het Anouk en niemand anders. En alsjeblieft geen goedkope samples, zeg. Muziek is iets van mensen, niet van computers en zeker niet bij zo’n totaal persoonlijk, intiem nummer zoals “Birds”. Dat verdient echte instrumenten(belofte ingelost) en echte koren.
    Tuurlijk is het ‘engelenkoor’ mogelijk, nooit iemand van sopranen of tenoren gehoord?

  7. Roald schreef:

    @Robbert-Rotterdam: daar heb je helemaal gelijk in, als ik die backings zo bekijk komt dat koortje wel goed.

  8. Robbert-Rotterdam schreef:


    Hebbuzz:


    Esmee:

    Dan wordt Eurovisie een playbackshow en haak ik in ieder geval al.

    Anders ik wel. Ik vind het een horror-scenario

  9. Lilly schreef:

    Nederlandse tekst BIRDS:

    Anouk – Vogels:
    —————
    Geïsoleerd van de buitenwereld
    De wolken hebben het licht tot zich genomen
    Ik heb geen controle zo lijkt het
    Gedachten dwalen af van de tijd
    Wanneer ik probeer te
    Leven zonder jou

    Vogels vallen de daken
    Uit de hemel als regendruppels
    Geen lucht, geen trots

    Als mezelf zijn verkeerd is
    Dan zou ik liever niet goed gevonden worden
    Hoop slaat om in angst, met mij
    Met slechts één vleugel kan ik niet vliegen als de zon opkomt
    Omarm mijn dromen stevig, daarom

    Vogels vallen van de daken
    Uit de hemel als regendruppels
    Geen lucht, geen trots
    Vogels

    Naar een plaats zonder angst
    Zonder maanlicht
    Alles wat ik nodig heb zijn bomen en bloemen
    En wat zonlicht
    Waar herinneringen langzaam verdwijnen
    De oude sterven uit
    Waar de liefde niet verloren gaat

    Vogels vallen de daken
    Uit de hemel als regendruppels
    Geen lucht, geen trots

    Vogels vallen van de daken
    Uit de hemel als regendruppels
    Geen lucht, geen trots

    Dat is waarom vogels niet vliegen

    • Robbert-Rotterdam schreef:

      Bedankt, maar mag ik zeggen dat ik deze vertaling niet helemaal publicabel vind?:)

  10. Zij schreef:

    Ik geloof het verhaal van sopranen en tenoren graag, maar dan is het voor mij nog steeds moeilijk te geloven dat zij met z’n drieën (ondanks hun geweldige stemmen) hetzelfde geluid kunnen produceren als het (grote) engelenkoor dat op de track van Anouk doet. Daarnaast: als zij het plaatsvervangend engelenkoor zouden zijn, wie ondersteunt Anouk dan? Ze heeft het misschien niet nodig, maar gebruikelijk is het vaak toch wel bij dit soort grote optredens (in ieder geval voor de zekerheid). Al kan ik me dus wel voorstellen dat iemand als Anouk zo’n ondersteuning achterwege laat.

    Overigens twijfel ik ook absoluut niet aan de professionaliteit van Anouk en heb ik er weldegelijk vertrouwen in dat het uiteindelijk goed komt. Al blijft het natuurlijk jammer dat je er niet gewoon een koor van 20 ‘engelen’ mag neerzetten.. ;) Overigens zou je daar wel mooie graphics mee kunnen maken, wat ze misschien ook nog wel van plan zijn.

  11. Robbert-Rotterdam schreef:

    Kijk, wat belangrijk is, is dat elke koorzangpartij die je nu op de opname hoort, ook live aanwezig is.
    Het volume van een koor (in verhouding met de lead) wordt door Anouk bepaald en aan de techniek doorgegeven. Het maakt geen bal uit of je nu 20 mensen hebt staan of 3, behalve als het koor onderdeel uitmaakt van het visuele gebeuren en een groot koor dus dient om visueel indruk te maken. Ik heb begrepen dat dit niet het geval is , gezien Anouk’s uitspraken over het koor dat achter een gordijn mag.
    Dus als Anouk zou willen dat het koor een dominantere rol krijgt, dan doet ze dit niet door nog meer achtergrondzangers neer te zetten, maar aan de techniek de ideale settings door te geven. Zij hebben daar immers knoppen.

  12. Robbert-Rotterdam schreef:


    Hebbuzz:

    Anouk is een perfectionist, neem aan dat zij e.e.a. wel grondig voorbereid en zich laat adviseren (aub door mensen die er verstand van hebben en niet gehinderd worden door hun Nederlandse afkomst)

    Niet gehinderd door hun Nederlandse afkomst?
    Volgens mij word je nog eens beroemd vanwege je omstreden uitspraken:)
    Maar beter dat jij zoiets zegt als ik:)

  13. Robbert-Rotterdam schreef:

    *als ik* =*dan ik*

  14. Zij schreef:

    Hoi Robbert, ik begrijp wat je bedoelt, maar daarmee heb je nog steeds niet dezelfde sound als op de track nu (die naar mijn idee perfect is). Ten eerste omdat als ik er nog eens goed naar luister (vanaf 2.05) dat absoluut geen mannen kunnen zijn, hoe hoog ze ook zouden kunnen zingen (en dat terwijl de mannen in haar koortje in Zweden dan in de meerderheid zouden zijn). & Ten tweede omdat ze een koortje wel harder of zachter kunnen zetten, maar dat magische effect krijg je pas als een koortje flink meerstemmig is, welke techniek je ook gebruikt. Ik denk dat je er dus zeker wel 5 nodig hebt voor dat effect, terwijl er maar 3 (voorlopig althans) meegaan. Al hou ik hierbij een slag om de arm, omdat het voor mij ook erg lastig is om in te schatten hoe magisch 3 zangers samen zouden kunnen zijn en wat dan het verschil is tussen 3 en 20… (rekening houdend met wat de techniek doet). Je hebt daar weldegelijk een punt namelijk.

    Tenoor of sopraan, hard of zacht.. Conclusie is nu toch naar mijn idee dat als het vaststaat dat er 3 meegaan waarvan 2 man zijn, het toch onmogelijk is om exact hetzelfde effect en geluid te krijgen als je nu in haar track hoort vanaf 2.05? Oftewel: je zou dan wél een koortje hebben, maar wél met een andere sound.. En dus niet de perfecte ‘engelen/disney-sound’. Toch?

  15. CommanderKeen schreef:

    Zij: je hebt grotendeels gelijk. De mannen zouden falset kunnen zingen (wat die Roemeen dit jaar ook dit), dan krijg je wel die hoge ijle sound. Maar het blijven drie stemmen en het koortje in de studio-opname klinkt toch als een stuk meer mensen. Ik weet niet of het toegestaan is om live effecten toe te passen op de stem, maar met wat kerkachtige galm (reverb) en andere effecten kun je eventueel nog in de buurt komen van dat koortje.

    Verder hebben “tenoren of sopranen” hier niet zoveel mee te maken. Dat zijn slechts stemptypes gebaseerd op iemand zijn “comfortable” bereik. Een bariton kan ook hoog zingen of falset, hetzelfde geldt voor een alt of mezzo-sopraan.

    • Robbert-Rotterdam schreef:

      Tuurlijk heeft het er wel mee te maken of je van doen hebt met tenoren/sopranen of baritons.
      Een bariton kan inderdaad falset zingen, maar je krijgt minder gauw het ijle effect als bij een sopraan of tenor.
      Meestal zingt ook niet iemand hele regels in falset en dan is het toch wel fijn om tenoren en sopranen in te zetten.
      En over die 3 of meer partijen. Ik ga nog even luisteren. Ik ben vrij goed in ontleden.
      En ja, live effecten zijn toegestaan. Tenminste ik heb dat regelmatig gehoord.

    • Robbert-Rotterdam schreef:

      ik heb nog eens geluisterd. Het is m.i. niet meer dan driestemmig(het eerste gedeelte lijkt zelfs unisono), wat natuurlijk iets anders is dan het aantal personen.(ik bedoel je kunt ook met zijn tienen tweestemmig zingen). Dit is dus heel goed te doen met 3, gewoon versterken en idd bijvoorbeeld reverb effecten, zoals Commander Keen al aangaf.. Eigenlijk zijn die koorpartijen ook veel minder hoog dan ik aanvankelijk dacht.
      De keuze voor 2 mannen en 1 vrouw verbaast me desondanks wel. Ik denk dat 3 vrouwen met lichte stemmen de klankkleur van de opname beter kunnen benaderen.

  16. CommanderKeen schreef:

    Esmee, ik ben daar niet perse op tegen, maar je weet van te voren wat de regels zijn, en de regels zijn nu dat er geen vocals op band mogen staan en dat je maximaal 6 mensen op het podium mag hebben, dus dan moet je daar je liedje maar op aanpassen.

  17. Zij schreef:

    Bedankt voor je reacties Robbert :) Ik hoop dat je gelijk hebt en zo te lezen heb je er meer verstand van dan ik ;) En nu ook nog hopen dat Anouk dat effect kan/mag/zal toepassen. En wat betreft 2 man 1 vrouw: ze mag er nog 2 meer meenemen, dus als ze er nou gewoon 2 vrouwen bij pakt… Scheelt alweer ;) Een ding weet je in ieder geval zeker bij Anouk: ze weet heel goed wat ze doet. Dus laat ik daar dan maar op vertrouwen ;)

  18. Len schreef:

    Allemaal positieve reacties…..sorry, maar ik vind Birds werkelijk niets.

  19. RobbieR schreef:

    Ach het lied is in goede handen, alle vertrouwen in. Ik vind het nummer steeds sterker worden. Ik geloof er wel in.
    Als mensen zeggen maar dat horen emnsen toch de eerste keer? Dat klopt die gedeelte mensen heb je ook en het gedeelte dat al de liedjes gehoord hebben.
    Ik vertrouw erop dat Anouk er gewoon staat en emoties overbrengt live op 14 mei.
    Tevens heeft zij door weinig eigen emdia aandacht toch al aardig aandacht naar zich toe getrokken en dat gaat alleen maar meer worden.
    Oh ja ik hoor ook de negatieve reacties in mijn omgeving hoor (zeiklied) maar ook de positieve reacties, vooral van mensen waar ik het totaal niet van had verwacht.

    Veel mesnen vinden haar wel een goede stem hebben..

  20. Hebbuzz schreef:


    Robbert-Rotterdam:


    Hebbuzz:

    Anouk is een perfectionist, neem aan dat zij e.e.a. wel grondig voorbereid en zich laat adviseren (aub door mensen die er verstand van hebben en niet gehinderd worden door hun Nederlandse afkomst)

    Niet gehinderd door hun Nederlandse afkomst?
    Volgens mij word je nog eens beroemd vanwege je omstreden uitspraken:)
    Maar beter dat jij zoiets zegt als ik:)

    ‘dan ik’ ;-)

    Ho! Wat ik bedoelde had absoluut niets te maken met rascisme of iets dergelijks! Totaal onomstreden uitspraakje.

    Ik bedoelde het volgende: Nederlandse inzendingen zijn nogal vaak omgeven door typische Nederlandse vooroordelen over hoe men denkt dat het moet, zonder dit ook te checken hoe andere landen tegen iets dergelijks aankijken.

    Wat zien we bij andere landen? Alles staat in dienst van het eindproduct. Daarbij zijn personen ondergeschikt aan het resultaat. Het is bij een Israelische inzending volstrekt legaal om een schele achtergrondzangeres niet in de choreografie op te nemen (1993) of (zoals bij Cyprus, Zweden en Ierland in 2012) backings volledig buiten beeld het zware werk te laten doen. Gelukkig lijkt het er op dat Anouk dit idee aanhangt.

    Bij Nederland ligt er tot nu toe nog altijd een enorme nadruk op de prestatie van elk individu. Iedereen is uniek en wij willen uitstralen dat wij daarin heel tolerant zijn. Daarom MOET iedereen een afwijkend rokje, petje, patroontje, kleurtje hebben. Dit verstoort de eenheid die een act moet hebben enorm. Zie ook het chaotische beeld bij Angunn.

    Daarnaast heeft Nederland bijna zonder uitzondering het idee dat ‘de kwaliteit van het nummer’ voldoende is om de hele wereld te overtuigen (Hind, 3Js, Esther Hart, Edsilia Rombley, Glennis Grace). Daarbij wordt dan vergeten dat van de andere landen minimaal de helft al jaren het beste wat ze hebben inzetten op elk vlak. Met name op het visuele netvliesplakkende vlak. Een bijdrage kan nog zo mooi zijn, de ‘staging’ kan een killersong eenvoudig om zeep helpen. Cameravoering en sfeer overbrengen is minstens zo belangrijk. De Serven en Grieken zijn hier meesters in en de Azeri kopen die kennis gewoon in.

    Volgens mij heeft Nederland nog nooit de moeite genomen om überhaupt te luisteren naar advies uit het buitenland. Noem het zelfingenomenheid of arrogantie. Mijn indruk is dat ze daarin ook eens wat meer kritiek van buitenaf zouden moeten toelaten, ten einde er zelf beter van te worden. Dat is wat ik bedoelde met de uitspraak, dat ik graag zou zien dat Anouks adviseurs vanuit internationaal perspectief aangeven wat ze denken dat goed is en niet vanuit hun Hollands bril de zaak bekijken en dus niet gehinderd door hun Nederlandse afkomst. (ofwel Anouk, laat niets over aan de dichtgetikte TROS of Cornald Maas, maar orienteer je breder)

    • Robbert-Rotterdam schreef:

      GGrrr, voordat je mijn taalfouten gaat corrigeren: had je niet gezien dat ik dat zelf al had gedaan en wel vele uren voordat jij überhaupt mijn taalfout bemerkte?:)

      En ja, je betoog is duidelijk. Internationaal denken gaat een Nederlander moeilijk af. En dat is een gebrek. Blijkt inderdaad uit alle keuzes die binnen Eurovisie gemaakt zijn. Eén ding deel ik absoluut niet met je: de nadruk die jij legt op de schoonheid van mensen op het podium. Ik denk dat die door fans vaak zwaar overschat wordt. Misschien willen kijkers juist graag ‘gewone’ en herkenbare mensen zien. En eerlijk gezegd, waarom zou Chiara met een tamelijk wanstaltig lichaam juist zo goed gescoord hebben? Meen jij dan dat Miss Universe haar liedjes tot een eerste plaats gebracht zou hebben(aangenomen dat zij een aardige zangstem heeft)? Denk jij dat de nogal grauwe Olsen Brothers nog een eclatantere overwinning geboekt zouden hebben als zij vervangen waren door 2 jongemannen uit Cadinot-films? Persoonlijk betwijfel ik dat. De Poolse met perfect gebleekte tanden heeft toch ook niet het festival naar Warschau kunnen halen:)
      Maar goed, het belang van het visuele zie ik wel in. Anouk zal simpel met indrukwekkend moeten combineren en dan denk ik niet aan beweging, maar aan de mooiste en passendste belichting van de hele wereld, alles wat de sfeer van het mooie liedje alleen maar kan versterken. En natuurlijk het contact met de camera. Ik kan me niet herinneren dat ik Anouk ooit in de camera heb zien kijken. Altijd ogen dicht of kijken naar de grond. Ben benieuwd wat het allemaal wordt.

  21. Hebbuzz schreef:


    Robbert-Rotterdam:

    De keuze voor 2 mannen en 1 vrouw verbaast me desondanks wel. Ik denk dat 3 vrouwen met lichte stemmen de klankkleur van de opname beter kunnen benaderen.

    Misschien wil Anouk live meer een soort Gospelsfeer oproepen inplaats van een kinderkoortje?

    • Zij schreef:

      Daar ben ik dus eerlijk gezegd wel een beetje bang voor.. Aangezien jij het een kinderkoortje noemt, zul je het wel niets vinden, maar ik vind dat nu juist zo goed aan het lied. Maar het is erg Disney-achtig en daar moet je wel van houden ja. Mócht ze een gospelsfeer willen, dan begrijp ik niet waarom ze dat nú al niet heeft gedaan.. Want als je dat soort dingen nog gaat veranderen, zegt die stand bij de bookmakers bijvoorbeeld ook niet meer zoveel. En blijft het spannend… ;) Maargoed, dat past ook wel weer bij d’r ;)

    • Robbert-Rotterdam schreef:

      We zullen het horen. Ze zal haar motieven hebben, want bij Anouk is niets toevallig.
      Ik vind zelf het ijle koortje heel mooi en het was ook 1 van de dingen die me troffen bij de eerste beluistering.
      Maar wie weet wat er voor in de plaats komt. Ik heb vertrouwen in Anouk’s goede smaak.

  22. CommanderKeen schreef:


    Robbert-Rotterdam:

    Tuurlijk heeft het er wel mee te maken of je van doen hebt met tenoren/sopranen of baritons.
    Een bariton kan inderdaad falset zingen, maar je krijgt minder gauw het ijle effect als bij een sopraan of tenor.
    Meestal zingt ook niet iemand hele regels in falset en dan is het toch wel fijn om tenoren en sopranen in te zetten.
    En over die 3 of meer partijen. Ik ga nog even luisteren. Ik ben vrij goed in ontleden.
    En ja, live effecten zijn toegestaan. Tenminste ik heb dat regelmatig gehoord.

    Prince en Chris Martin (van Coldplay) zijn baritons die regelmatig falset gebuiken, en dat klinkt mijns inziens niet heel anders dan het falset van bijvoorbeeld Freddie Mercury of Bruno Mars (tenoren). Ik heb zangles, dus ik weet wel het een en ander van hoe de verschillende stemtypes werken. Maar goed, het is een beetje een discussie in de marge.

    Als er live effecten mogen worden gebruikt dan kun je met drie mensen redelijk een groter koor simuleren met reverb en chorus en andere effecten.

  23. Michel schreef:

    Dit is zo’n leuk Youtube kanaal dat ik jullie even wil tippen…heel leuk alle songfestivalnummers in een karaoke versie (incl. Birds)…Voor als je een uurtje over hebt:P

    http://www.youtube.com/user/escDjpo?feature=g-high-crval

  24. Paysbart schreef:

    Ik heb alle vertrouwen in onze Anouk. Tijdens de persconferentie gaf ze zelf meteen al aan dat ze wist dat er geen (achtergrond)stemmen op band mochten staan en dat er dus backings mee moeten gaan. Wat betreft het visuele wil ze die het liefste ergens achter een gordijn plaatsen ;-)

    Wat het “internationale” betreft. Het team waar ze dit lied mee heeft gemaakt is Zweeds en ook nog eens toevallig uit Malmo! Qua netwerk dus heel mooi. Ik verwacht dat de Zweedse tv dit lied, dat toch qua orginaliteit dit jaar een van de mooiste is, heel mooi in beeld gaat brengen.

    En live zal het nog mooier klinken dan op cd…….

  25. Femke schreef:

    Ik heb vertrouwen in de aanpak van Anouk hoor! Don’t get me wrong, maar ik hoop gewoon dat dat ‘engelenkoor’ straks live te horen is. Het is niet niet zo’n heel groot onderdeel van het nummer maar het heeft wel een heel groot effect!

    5 sopranen is trouwens genoeg. Voor dit geluid is er geen koor van 20 mensen nodig. Waarom niet gewoon een koor 5 sopraan-talenten van een jaar of 16-20? Dan is het hele ‘engelen’ beeld ook compleet.

    Ik zeur misschien een beetje, maar dat komt omdat het gewoon zo mooi is zoals het is! Dat hoor ik ook gewoon van mensen in mijn omgeving en kennissen uit andere landen. Maar ja :) We’ll see

  26. Hebbuzz schreef:

    Meerdere backing vocals maakt het risico op 1. niet volledig synchroon en 2. niet harmonische vocalen alleen maar groter. Ik zeg: hoe minder hoe beter. Mits het uiteraard echte profs zijn, en daar lijkt Anouk ze nou net op te hebben uitgezocht. Maak me niet zo druk over hun geluid als wel hun voorkomen. Achter een dik (rook)gordijn lijkt me een heel goed plan! ;-)

    In een ‘film noir’ setting komt ‘Birds’ waarschijnlijk heel mooi over en hoeft Anouk ook geen pompeuze kleding aan te doen.

  27. 020Nick schreef:

    Staat er iets in het EBU regelement over het gebruik van hologrammen? Want dan zouden er wel 20 engelen op t podium mogen staan..:)

    • Esmee schreef:

      @020Nick, ‘Songfestival-juridisch’ een interessante vraag….

      • Esmee schreef:

        Als het niet in het reglement staat dat het niet mag, staat het er niet in. :)

      • Esmee schreef:

        En als ze zichzelf laat kopiëren, is er in wezen nog steeds maar sprake van 1 persoon en dus overschrijdt ze het toegestane aantal niet. Al maakte ze er tachtig….

  28. Hans schreef:

    Het is een geruststellende gedachte dat Anouk zich niets zal aantrekken van alle (ongetwijfeld goedbedoelde) adviezen van zelfbenoemde experts op het gebied van koortjes en cameravoering en al die andere dingen die Anouk gewoon lekker zelf moet uitzoeken. :-)

  29. 020Nick schreef:

    @Esmee
    Precies,
    dan mogen er misschien 3 baqckings staan, als je dan die 20 kopieen op het podium hebt, is de staging toch erg indrukwekkend..

  30. Peter schreef:

    @Esmee: en alleen omdat het nummer van Anouk dan beter uit zou komen, moeten de regels worden aangepast? Als elk land iets anders wil waar de regels voor zouden moeten worden aangepast wordt het helemaal een rotzooi. Laten zoals het is. En mocht het met het aantal backings niet gaan, is het nummer niet goed genoeg. Punt.

  31. Peter schreef:

    Er moeten wel heel wat trucs worden uitgehaald volgens Esmee om het nummer goed te laten klinken op het podium. Zegt dit niet al genoeg over de kwaliteit? Er moet dus veel aan gesleuteld worden blijkbaar. Niet goed.

  32. Roald schreef:

    Ik dacht het volgende: vorig jaar had Gaitana uit Oekraine toch die wand waarop allemaal mensjes geprojecteerd werden, zodat het net leek alsof er meer mensen op het podium stonden?
    Dit kan een idee zijn voor Anouks koortje: een projectiewand waarop allemaal kinderen of engeltjes verschijnen… mooi toch?:)

  33. Placide schreef:

    Natuurlijk hoopt iedereen dat Nederland weer eens in de finale gaat komen.
    Zou het dit jaar dan eindelijk eens een keer gaan lukken??????

  34. RobbieR schreef:

    Cd besteld!
    Ik hoop dat er een video clip volgt en niet dat zij de studio/live opname inzenden.
    Maar pracht plaat hoor ik ben helemaal om.
    Ook veel prachtige buitenlandse recaties..

  35. Meme schreef:

    OP http://www.kolumbus.fi/jarpen/ in sectie pre-chart’13 schoot Anouk erg snel omhoog! En dat nog maar 43% van de stemmen en intotaal 83 faves!! Vergelijk maar met de rest! En ik zie dat Nederland dit jaar in de top 3 gaat komen!! En de ranglijst wordt 1 dag voor de eerste half-finale nog duidelijker! Dus check dit elke week maar! We schieten omhoog!! Eindelijk kunnen we genieten van de uitslag dit jaar! Dit jaar maken we kans om te winnen Jongens!

  36. Peter aus Bonn schreef:

    B R A V O Jetzt gehts ins ES Finale und dann in die TOP 3

    Wundervoller Song

  37. Han schreef:

    Het nummer is verschrikkelijk. Ik vind het zo erg dat ze nu weer een kopie van wat trendy is insturen. Het is gewoon een fake Adèle-lied. En dan nog slecht gezongen ook. Een vollere stem zou veel beter passen. We moeten ons schamen……alweer……

  38. Godslimetree schreef:

    Gewoon een goed nummer, we kunnen trots zijn. Gaat naar de finale..eindelijk.

  39. Peter aus Bonn schreef:

    Ja klar Platz 1 und beim Soncontest Finale:

    Meine TOP 5 …nur meine

    Ungarn
    Niederlande
    Italien
    Dänemark
    Deutschland

    ja, es wird bestimmt ganz anders kommen.

    Anouk wird in Deutschland auch ganz hoch in den Charts einsteigen.

  40. Lizanne schreef:

    Geweldig nummer! Kijk uit naar de release van het album. Ze gaat vast hoge ogen gooien op het songfestival. 1 ding wat ik niet begrijp is waarom wachten met de release van de videoclip van dit nummer.. Ik hoor het nummer nu veel te weinig lijkt! Met die videoclip had ze een veel groter bereik kunnen hebben en europees een grote hit kunnen hebben!
    Hoop toch echt dat ze met het bereiken van de finale de 14e de videoclip presenteert!