Tel Aviv Live: Duncan Laurence met piano op songfestival
16.Nederland: Duncan Laurence – Arcade
Duncan Laurence heeft de eerste repetitie achter de rug van het 64e Eurovisie Songfestival in Tel Aviv. Duncan zit achter een piano in het midden van het podium. Er wordt bij ‘Arcade’ gebruik gemaakt van donkerblauwe kleuren. Bij het intro van het lied wordt langzaam ingezoomd op Duncan. Er is gezorgd voor een intieme setting met een gloeilamp.
Duncan pakt de camera en hij weet de emotie van het lied goed over te brengen. De cameravoering bij de eerste opvoeringen was nog matig. Veel shots van veraf en van de tribunes in de zaal. Een nog intiemere cameravoering zou beter passen bij de Nederlandse inzending. Hier kan natuurlijk nog aan gewerkt worden. Het kan ook zijn dat straks het publiek lampjes krijgt en dat daar op wordt ingezoomd. Dat zal dan een sfeervol beeld geven. Op het einde van ‘Arcade’ komen er laserstralen die het lied kracht bij zetten.
Vocaal is het allemaal prima op orde en Duncan kan terug kijken op een prima repetitie. In Tel Aviv is er enthousiast gereageerd door de internationale pers. Benieuwd of de bookmakers nog gaan reageren op de eerste repetitie. Daarvan houden we jullie dan natuurlijk op de hoogte. Zaterdag is de tweede repetitie voor Nederland. Wij doen uiteraard weer verslag van.
Foto’s: Eurovision.tv
Video volgt.
Nou, het zag er nu al een stuk beter uit in de tweede rehearsel. Weten we ook meteen waar die bol voor is. Wat ik zelf een mooi stukje vind is als die bol aan gaat op de piano, want dat is heel sfeervol en je vergeet even dat het een grote zaal is, echt zo`n huiskamer moment. (Wel een sfeerlampje erin doen of zo`n vlamlichtje voor een open haard effect)
Volgens een paar ‘kenners’ in het pers centrum, was de eerste van de drie versies de beste, d.w.z. daar kwamen de meeste positieve reacties uit en het meeste applaus. Even afwachten dan maar, wat het uiteindelijk gaat worden.