Douze Points 2024 [21]: Oostenrijk
Onder de naam Douze Points 2024 stellen we dagelijks een deelnemer aan het komende Eurovisie Songfestival in Malmö aan je voor. In deze aflevering lied 6 uit de tweede halve finale van donderdag 9 mei: Oostenrijk.
Deelnemer: Kaleen
Lied: We Will Rave
Tekst: Anderz Wrethov / Jimmy “Joker” Thörnfeldt / Julie Aagaard / Thomas Stengaard
Muziek: Anderz Wrethov / Jimmy “Joker” Thörnfeldt / Julie Aagaard / Thomas Stengaard
Beste klassering ooit: 1e in 1966 en 2014
De 29-jarige Marie-Sophie Kreissl gaat onder haar artiestennaam Kaleen haar land gaan vertegenwoordigen in Malmö. Op 7-jarige leeftijd won ze haar eerste nationale danswedstrijd en er daarna volgden nog een groot aantal overwinningen op nationale, Europese en wereldkampioenschappen.
In 2021 was Kaleen verantwoordelijk voor de choreografie van de Spaanse en Bulgaarse inzending op het Junior Eurovisie Songfestival en een jaar later voor de gehele show van het Junior Songfestival. Op het Eurovisie Songfestival 2023 in Liverpool was ze creatief verantwoordelijk boor de inzendingen van Oostenrijk, Armenië, Duitsland en Georgië. Dit jaar koos de Oostenrijkse omroep ORF intern voor Kaleen met ‘We Will Rave’.
Het lied is mede geschreven door de Zweed Jimmy Joker, die ook mede verantwoordelijk was voor onder meer ‘Tattoo’, ‘El Diablo’ en ‘Break a broken heart’. Thomas Stengaard schreef eerder mee aan ‘Only Teardrops’ en ‘You Let Me Walk Alone’.
Wil jij je mening kwijt over de inzending uit Oostenrijk? Plaats dan een reactie.
Haar live optreden tijdens een Pre Party was zo vals en slecht, dat ik dit niet hoog zie eindigen . Terwijl ik het “ best een lekker “ nummer vind.
Ik vind dit een heerlijk nummer (de studio-versie wel te verstaan). Hopelijk kan Kaleen dit in Malmö live ook goed brengen. In dat geval zie ik het rand top 10 eindigen. Nr. 3 in mijn top 37.
Mij iets te Zweeds dit nummer, niets vernieuwends dus. Jammer dat Oostenrijk daarop moet terugvallen. Finale haalbaar zijn als het vocaal goed gaat…
Ik heb hier niet veel mee. Ik vind het een goedkope prul.
Niet mijn ding; overgeproduceerd en enigszins achterhaald formule werkje.
Ik krijg hierbij een flashback van Lumix en Pia Maria, 2022; studioversie oké en live belabberd. Hoeft van mij niet naar finale en mocht dat wel zo zijn dan zie ik het verder geen rol van betekenis spelen.
Ook mijn gedachte @jellybean.
Heel voorspelbaar nummer. De originaliteitsprijs zal dit niet winnen, Het refrein komt me zó bekend voor. Ik kom er alleen niet achter van welk nummer. Wat mij betreft: op de strafbank 🙂
Het is actueel want past prima in de retro 90’s trend, daar is markt voor. Zag idd dat het live niet best is. Daar kom je bij dit nummer niet mee weg. Best een lekker commercieel nummer, toch, maar helemaal de anthem die me aan het raven krijgt is het niet. Als de live goed is wil ik er best nog een keer naar luisteren.
Weer zo’n Zweeds flutnummer, kan zo naar Melodifestivalen. Hopelijk geen finale voor dit inspiratieloze gerampestamp!
Beetje een goedkoop nummer, en alles klinkt gerecycled. Kalena heeft een heel ielig knijp stemmetje. Meer talent als paal of stripclub danseres
Heel erg formuleliedje. De fanboys zie ik er wel mee weglopen, want de Euroclub vraagt niet om originaliteit of een persoonlijke boodschap. Persoonlijk vind ik dit allemaal te simpel en
al te vaak gedaan om nog indruk te maken.
Leuke 90’s klinkende inzending. De zangeres vind ik wel uitstraling missen en beschikt blijkbaar ook niet over de sterkste stem, dus dit gaat vooral om het spektakel op het podium straks. Ze is een goede danseres.
Ze is meer thuis in de dans dan in de zangwereld, als ik de beschrijving zo lees? Dat belooft niet veel goeds voor haar vocale capaciteiten. Zoals eerder gezegd heb ik hier ook een Oostenrijk 2022-gevoel bij. Erg jaren 90 qua liedje trouwens, kan met Joost strijden wie het meest retro klinkt. Ik houd wel van dit genre, maar dit is geen uitschieter, een middelmatige hit die in de discotheken in die tijd aan het begin van de avond werd gedraaid.
Gelukkig niet in mijn discothekentijd hahaha!
Dit stampt lekker weg en kan best nog werken (ondanks dat het behoorlijk gedateerd en herkenbaar overkomt), maar dan moet je er wel een strakke performance van maken en vooral vocaal geen steken laten vallen, helaas dat laatste zie ik wel gebeuren want wat ik tot nog toe live heb gehoord is ronduit slecht. Jammer…
Mijn god, het kan haast niet meer slechter.