Bazel live: Eerste bewegende beelden repetitie Claude
De EBU heeft zojuist foto’s en een fragment naar buiten gebracht van de tweede repetitie van Claude. Dit fragment geeft een indruk hoe C’est La Vie dinsdagavond tijdens de eerste halve finale de Europese huiskamers binnenkomt.
Fragmenten van de andere 14 deelnemers die deelnemen aan de eerste halve finale zijn te zien op het Instagramkanaal van Eurovision.tv en op de stories van het instagramkanaal van Songfestivalweblog.nl. Meer foto’s vind je ook op de website van Eurovision.tv
Op maandagmiddag volgt een doorloop van de 1e halve finale waarbij de pers aanwezig mag zijn in de zaal. Op maandagavond zitten er ticketkopers in de zaal en op hetzelfde moment ziet de pers pas voor het eerst de opvoering zoals die op dinsdag op tv te zien moet zijn.
Klik op het instagram bericht voor de beelden
(Foto’s: Alma Bengtsson & Sarah Louise Bennett – EBU)
Niet dansen en zingen tegelijk.
Erg saai, zeer ongeïnspireerd, weinig creatief , en dat met alle mogelijkheden die er zijn.
Als het er echt om gaat betreft staging, moet Nederland echt nog heel veel leren( dat wilt men blijkbaar niet). De video clips zien er altijd voortreffelijk uit. Ander verhaal is om het ook kunnen te vertalen naar het grote podium is , de plek waar het om te doen is. M.u.v TCL
En dan dat pak, kom op zeg…smaken verschillen , tot daar aan toe , maar er zijn echt serieus betere stijlvollere versies. En die truttige parels … nee!
Ik ben het ermee eens dat wij nog veel moeten leren voor wat betreft het vertalen van het lied naar het podium.Vaak nog leunen wij teveel op alleen de regie. Maar waar is de act? Waarom altijd zo minimalistisch? Het hoeft geen circus te zijn, maar het is nooit indrukwekkend. Behalve in 2014 en vorig jaar vond ik ook uiteindelijk wel sterk. Maar verder is het altijd zo braafjes. Ik verwacht overigens nog wel dat de gehele staging beter zal gaan overkomen dan het clipje dan rondgaat, maar van wat ik nu zie is dit weer heel karig. Dit lied vraagt om kleur. Dit is veel te somber.
Oooooh nee….ze maken er een musical van. Sound of Music- my favorite things vibes krijg ik hier van. De parelketting met pyjama werkt voor mij ook niet helemaal. Het leidt af want ik ga over de kleding nadenken en ben weg bij het lied. Dan die microfoon van de ene naar de andere hand. Dit overtuigt nog niet. Wel finale en dan rechterzijde scorebord is nu mijn inschatting.
Ik vermoed dat het dit jaar zal vergaan zoals met België vorig jaar. Geen finale simpelweg vanwege falende uitvoering.
Nee joh, België was vorig jaar niet likeable, geen x factor … Claude heeft dat sowieso
Gewoon dinsdag afwachten. Toch ?
Tuurlijk is het afwachten tot dinsdag om het hele plaatje te zien maar omdat Claude een paar weken geleden zei dat de act heel vet ging worden was ik gisteren enigszins teleurgesteld. Volgend jaar a.u.b. een Zweeds team inhuren die een gelikte staging in elkaar kunnen stampen. En Nederland…… maak eens gebruik van props en pyro!!
Nou met pyro, dan val je op, zeg. Dat doen waarschijnlijk al 30 van de 37 inzendingen. Dan val je pas lekker op:)
En overigens, ik vind dat we over de act nog weinig kunnen zeggen na 30 seconden, behalve dan dat hij erg moeizaam zang en dans combineert en er wel erg veel tegelijk gebeurt. Misschien is dit net die 30 seconden waarbij het relatief donker is om daarna over te stappen naar een lichtzee. Misschien werken ze juist met contrasten, wie zal het zeggen?
Het songfestival is post-Corona ingrijpend veranderd. En ik denk dat dat nog niet echt gerealiseerd wordt. AVROTROS is nog wat teveel blijven hangen in té simpele staging-technieken, waarbij camerawerk de doorslag moet geven, maar innovatieve staging props nog steeds achterwege gelaten worden. Zeg maar gerust dat we nog teveel zijn blijven hangen in het Common Linnets / Duncan Laurence verhaal.
Meer nog dan vóór Corona, wil de EBU bewust aansturen op nóg meer social media awareness. Elke scheet komt zo onder het vergrootglas..Van wederom een ‘show tweak’ waarbij de succesvolle Qualifier-reveals op de schop gaat, tot aan Mia & Dion’s stemgeluid: het móét viral gaan op TikTok en X. Het is niet anders, want hoe meer ‘viral’, hoe meer geld dit ook in het laatje brengt bij de EBU (vergeet niet, het aantal klassieke TV-kijkers is in 10 jaar tijd ook massaal gedaald, waardoor financiën nog veel belangrijker worden: van 205 miljoen kijkers in 2016 tot 163 miljoen kijkers in 2024).
Met dat gegeven is het ook stééds belangrijker geworden wát er precies door de nationale omroep gepubliceerd wordt en op welk moment. Buzz is extreem belangrijk nu. De ‘scheet’ dus. Going viral idem dito. En dan móét je bij de reveal van de eerste repetitie-foto’s en video footage extreem scherp zijn. De bèste momenten dus, en ook metéén alles bloot geven, kan dan erg belangrijk zijn.
En waarom is dat belangrijk. Elke ‘scheet’ beïnvloedt niet alleen de opinie en de betting odds, het kan óók in lichte mate een self-fulfilling prophecy worden. Daarmee bedoel ik dat vaker dan vóór Corona voorafgaand aan de live TV-shows, scores en resultaten al min of meer vast komen te staan. Mensen wachten niet meer volledig tot de live shows, mensen laten zich niet meer volledig verrassen. Alles moet in hapklare stukken gepresenteerd worden, zodat veel stemmende fans al zonder gedetailleerd te kijken hun stem klaar hebben liggen.
Wat de Nederlandse act betreft? Het is ‘m niet. Deze inzending had/heeft veel licht nodig, en geen stemmige donkerblauwe en aubergine-kleuren. De violisten geven téveel ‘stemmige elegantie’ en ‘stemmige stijl’, terwijl dit veel meer een act zou moeten zijn die meteen in alle hevigheid bij je binnen moet komen.
Net als Brassien had ik ook geopteerd voor een opbouw in licht, maar ànders. Ik was begonnen met donkere tropische kleuren: groentinten, tuquoise-tinten en oranje-/zalm-tinten. Wellicht met deze kleuren Claude dan ‘vangen’ in lasers. Claude had ik een wít pak gegeven met een fluweelgroen hesje (wat hij droeg op Schiphol). Naar de climax toe, de bridge, zou ik toewerken naar een ‘lichtknal’, waarbij werkelijk àlles fel Slimane-wit zo zijn: felwit op de LED’s, felwit vanuit de spots, àlles felwit. En dan sluiten in weer die tropische kleuren.
De violisten had ik achterwege gelaten. In plaats daarvan 5 dansers die, net als bij EVA constant meegaan op Claude’s 3 minuten durende reis. En a la Zweden 2017 was ik backstage begonnen. en had die groene, turquoise en oranje lasers meegenomen backstage. Plus, op het slot, proberen een shot toe te voegen van Claude’s moeder split-screen. Misschien zelfs nog een witte stage prop a la Oekraïne 2024 waardoor Claude op een ‘klif’ staat en zo een ‘ode’ brengt aan z’n mams.
Is dit allemaal téveel ‘in your face’? Ja, en zo moet het anno 2025. Het verhaal moet veel letterlijker uitgebeeld worden, zodat de emoties nóg meer bespeeld kunnen worden.
Tot slot Claude’s stem. Ik had voor een head mic gekozen, zodat Claude meer kan focussen op zijn stem en act. Los van dat is Claude níét de beste zanger van het festival (zie artikel in link). Hij heeft wèl een heerlijke soulvolle low-register stem, maar hij weet nog té weinig waar zijn grenzen liggen als artiest. Ook is ‘C’èst La Vie’ een lastiger te zingen nummer dan ‘Ladada’, met meer vocale highs en lows. Dat moet je kunnen. Nu knijpt hij teveel met z’n ogen. z’n ademhalingstechniek is niet goed en de stemvastheid laat nu te wensen over. Met alle gevolgen van dien: zijn naturelle charme/charisma komt zo wat minder over.
Wat nu? Gebaseerd op wat we tijdens de repetities ten tonele hebben gebracht, is dit niet wat ik graag gezien had. Gordon’s voorspelling dat we winnen? Gaat niet gebeuren. We gaan nog wel de finale halen, maar met wat er nu ligt wordt dit een plek laag in de TOP 10, de zoveelste 11e plek, maar realsitisch gezien eerder een klassering tussen 12e en 16e plaats.
wat een lang verhaal;) Dit zijn trouwens niet de beelden zoals we die dinsdag op TV krijgen te zien.
Dit zijn WEL de beelden zoals die op tv komen
Nee, niet echt, Tim, dit is een versmald beeld van wat je straks op je brede tv beeld te zien krijgt. Misschien is het dan nog niet je smaak, maar het ziet er al een stuk minder rommelig uit.
Een heel goede uiteenzetting.
Ik vind het er wel goed uitzien eigenlijk. Natuurlijk jammer van de wiebelige vocalen, maar eigenlijk is het ook maar één valse noot bij een staccato beweging. Daarna zingt hij het prima. Laten we niet gelijk in de paniek schieten. Natuurlijk was het fijn geweest als de eerste beelden erin knalden, maar ik houd goede hoop. De beelden zijn sfeervol en je ziet nu al dat de regie op orde is. Ik ben benieuwd naar het totaalplaatje op dinsdag.
Ik ben het met je eens. Ik vond het helemaal niet zo slecht. Van een stukje van 30 seconden kun je niet zien hoe het hele optreden eruit ziet. Gewoon afwachten. Ik heb er nog steeds alle vertrouwen in dat het optreden dinsdag geweldig zal zijn.
Dan is er al 30 seconden verpest van de “slechts” 2 minuut 40
O,k, ik ben weer gerustgesteld:)
Haha jazeker, ik kan er ook wat van, maar Gert schrijft het langst , ik vind het songfestival steeds meer een modeshow worden, en inderdaad, eerst volgende week maar eens afwachten, snippers zeggen niet alles, ik hoop dat Zwitserland wint, dan krijgen we volgend jaar misschien weer een liedjesfestival, geen 3 minutentoneelstukjes
Vrienden “mede” volgers: laten we voordat we nu in krachttermen alles k*t vinden op basis van deze korte impressie, afwachten hoe eea dinsdag eruit ziet en klinkt. Ik heb dezelfde beelden nog eens op “beeldformaat” gekeken met een andere cameravoering en dan ziet het er een stuk beter uit, minder rommelig. Mijn zorg is wel een klein beetje de vocale wiebeligheid in deze korte impressie maar zoals ik al eerder hier zei, het is nog steeds een rehearsal en er is nog tijd voor de puntjes op de i en vooralsnog vertrouw ik daarop.
Saai en helaas niet goed gezongen. Het gaat lastiger worden dan we denken. Jammer.
Nou zeg…een herhaling van Mia en Dion
Wat nu vooral belangrijk is is dat Claude zijn overenthousiasme vocaal kan beteugelen; het lijkt wel of hij te graag wil. De act, de kleding is wat het is daar moeten we het mee doen. Ik heb begrepen dat naar de finale toe alle ledschermem en vloer kleurrijk met bloemen overspoeld gaan worden dus dat zie ik wel goedkomen. De zang heeft nu de hoogste prioriteit en wellicht nog een switch naar een head mic? Die hand microfoon is echt niet handig met dans erbij.
Met je eens Jellybean, een head mic zou voor hem veel makkelijker zijn. Dat ze daar nou zelf niet opkomen. 😕
Adem in, adem uit… Repetitie.
Voor artiesten lijkt het haast geen oefening meer, maar een examen onder een vergrootglas. De eerste beelden van Claude waren te zien bij Renze, Het Journaal, Goedemorgen Nederland en Boulevard en ongetwijfeld Eva gaan het ook uitgebreid analyseren.
Maar nu kritisch:
Deze staging werkt op televisie beter dan op social (zoals TikTok of Instagram): daar oogt het rommelig. Zijn vocals zaten er nog niet lekker op. De overgang van de dansers naar de violisten vond ik mooi, maar daarna dwarrelen de dansers weer rommelig in beeld, zonde.
Er is werk aan de winkel, maar ik geloof: het komt goed.
Wel iets belangrijkers: we moeten als land eens kritisch kijken naar hoe we onze inzending lanceren.
We beginnen sterk met een steengoede videoclip, scoren goed bij bookmakers en fans, en dan… houden we alles stil tot het podium. Ondertussen creëren tv-optredens een verwachtingspatroon dat vaak niet wordt waargemaakt bij de daadwerkelijke act. Het resultaat? Een anticlimax.
Laten we eerlijk zijn: als Claude de finale haalt maar daar géén top 10 scoort, is het tijd om te evalueren:
– Wat is onze lanceringsstrategie?
– En wie is mentaal écht klaar voor die enorme ESC-druk?
Claude is waanzinnig goed, maar misschien nog nét iets te onrijp voor deze ‘rollercoaster’
Dit ergert me eerlijk gezegd een beetje. Beoordeel die jongen op wat hij komend week laat zien, maar hou opom op grond van een lullig beeld van een repetitie de hele inzending onderuit te halen. Voorbarig en niet op zijn plaats. En bovendien niet wat Claude verdient.
Goed verwoord.
+1 Helemaal met je eens Han.
Ik denk dat ik het hele songfestival maar aan me voorbij laat gaan, dit is tenenkrommend slecht.
Eens
Mochten de zenuwen Claude wat te veel parten gaan spelen dan is er in de begeleiding in Basel toch wel een mental coach die dit wat kan bijsturen? En voor het gehap naar adem wat in het 30 seconden stukje van de 2e repetitie duidelijk zicht- en hoorbaar was daar heb je toch een vocal coach voor? Volgens mij is er nog voldoende tijd om één en ander bij te sturen zodat Claude dinsdag as. en volgende week zaterdag prima voor de dag kan komen.
Dit had eigenlijk al veel eerder opgepakt moeten worden. Bij Eva Jinek had ik al het idee dat hij adem te kort kwam, bij radio 538 in het laatste stukje kwam hij ook vocaal te kort. Hier had het begeleidende team bovenop moeten zitten. Door zijn enthousiasme en te graag willen komt hij vocaal gewoon niet tot zijn recht. Ben benieuwd of het team daar nog over gaat praten. Zij moeten dat toch ook zien dat het op zo’n manier niet gaat lukken?
Er is al veel over gezegd, het nummer vraagt om warmte, dus de outfit had wat mij betreft knal oranje mogen zijn als de rest toch al simplistisch is. Het zuiver zingen, tja dat gaat ons de laatste jaren niet zo goed af.. ik was jaren tegen een nationale voorronde, maar nu zie ik daar de voordelen wel van in. Je weet in ieder geval of iemand het live waar kan maken. De bookies laten c’est la vie ook vallen, nu maar duimen voor een finale plek.
Claude is gewoon geen geweldige vocalist, wel een goede entertainer. Het zal niet zo erg worden als Mia en Dion maar Mustii – the party is over komt in de buurt.
Het liedje is een mix van uptempo en een ballad, geen duidelijke keuzes en vanalles wat. Wil je een echt kippenvel moment zal er een betere vocalist moeten staan en zou ik minimaal de strijkers op tape laten opnemen ipv sample strijkers uit een protools of logic pro.
Wil je het echt up hebben dan moet de song visueel gezien meer knallen, zou ik meer dansers toevoegen en minimaal 1 backingvocal die Claude dubbelt in de refreinen.
We zakken bij de bookies en zullen dit nog meer gaan doen, zelfs het halen van de finale gaat een uitdaging worden als dit het niveau is.
Wat is dat toch, Nederland staat wereldwijd bekend om de bouw van schitterende podiums. Maar 3 minuten iets moois neerzetten voor onze eigen inzendingen wil maar niet lukken. Ik zie nu Claude in een soort pyjama (terwijl hij altijd zo leuk oogt met zijn fleurige gilletjes) bewegen met 2 dansers tussen wat strijkers (?) in een donker decor wat dan eindigd met een bloemenzee. Hoe saai wil je het hebben !
+ 1. Ik snap daar ook niets van, bijna elk jaar drama.
Welk creatief team was hier bij betrokken?
Lelijke kleding, saaie presentatie, matige zang. Wat kan er nog meer mis gaan?
Ik baal ook heel erg, ik weet nog hoe gaaf ik het nummer van S10 vond 3 jaar geleden, die ook met een ontzettend saaie stagepresentatie kwam, ik krijg bij Claude hetzelfde gevoel. Hopelijk worden we toch nog verrast
S10 had in Milaan ’22 te maken met die niet werkende kinetic sun van de italiaanse productie,( en dus alle optredende acts) waardoor de bedachte staging niet uitgevoerd kon worden.
Dit is niet helemaal juist wat je zegt. S10 was een van de weinige artiesten die bijna geen gebruik maakten van dat deel van het podium.
*Turijn
Offtopic: van alle halve finalisten zijn dit soort 30 seconden-clips online gezet,behalve van Israël…zou wel graag de reden hiervan willen weten! @ redactie: enig idee?
Volgens mij heeft Israël morgen pas de repetitie.
Ah ok,thnxJellybean!
Zie net fragment van Oostenrijk….mijn hemel wat mooi.
Moeten wij toch ook kunnen?
Ik ben nog steeds in shock van beelden Claude.
Clip zo hip ook kwa kleding alsmede optreden bij Eva. Wat de dansers nu dragen, zo saai
Hoop zo dat ze zand in ogen strooien, en dat het helemaal goed komt. Tegen beter weten in misschien
Pfff wat een gezeur weer hier zeg. Heb een paar reacties gelezen en hebben jullie nu echt niets beters te doen dan dit gezever. Kan nu niemand bedenken dat dit wellicht onderdeel is van het gehele ‘gedoe’ en er bewust niet de beste beelden naar buiten zijn gebracht. Je ziet een fractie van een heel optreden. Wacht nu toch eens rustig af en zeur achteraf. Mits terecht. Nu gewoon koest houden, afwachten en pas wat van je laten horen als je het gehele beeld hebt gezien. Pfff
Ik vind het niet gek dat mensen schrikken. Hoe kun je nu dit stuk laten zien van rehearsal 2? Echt heel dom gedaan. Iedereen hoort dat het vals is en het ziet er saai uit.
+1 helemaal mee eens!!
Volgens mij is de reactie van velen hier een logische. Na een behoorlijk aantal magere jaren met een slechte song van Jeangu, matige zang van Mia en Dion en de diskwalificatie van Joost Klein zijn veel fans behoorlijk geschrokken van het fragment van Claude. Blijkbaar kijkt de Nederlandse delegatie echt te weinig om haar heen wat betreft vooruitgang van het Songfestival waarin de act steeds belangrijker wordt en de nadruk komt te liggen op out of the box denken. Ik denk dat velen met mij enorm balen als we weer zo’n jaar krijgen terwijl juist Claude op papier de verfrissing kon brengen. Waar zijn zijn hippe fleurige kleren en de mooie beelden uit de clip gebleven? Hier zit zoveel meer in en vooral daarvan baal ik.
Pfff… Als iedereen goed naar alle eerste foto’s van alle landen kijkt en die dan vergelijkt met de beelden die nu vrijkomen zie je enorme verschillen. Ik zie in de bewegende beelden veel meer maar ook minder dan op de foto’s. Ik blijf zeggen: wacht eerst eens af en klaag achteraf pas. Eerst allemaal idolaat zijn en dan nu op een paar seconden bewegend beeld deze reacties. Het is bovendien een repetitie en er is nog niks aan de hand. Daarnaast is het niet vals. Maar goed dan zal ik wel weer wat aan mijn oren hebben. Pfff
+1, het is gewoon elk jaar raak. Toffe clip, een tof optreden in één of andere show, wedkantoren die er flink op wedden en dan op het ESF is het weer zo karig allemaal. Stop dan maar met het maken van een geweldige clip en gebruik dat geld ajb voor de staging en inhuren van een goede choreograaf/stage director. waarom niet iemand uit het buitenland? Wij kunnen dit gewoon niet. Alleen Ilse DeLange is de uitzondering en Joost Klein ook wel.
@nordman, misschien wordt dit wel een CL 3.0. ” verlies nooit de hoop”
Stel je niet aan. Daar is een forum voor of een pagina waar nieuws gedeeld wordt en de mogelijkheid bestaat te reageren.
Ik had zelf veel liever de frisse eigentijdsheid met allure van de clip on stage gezien, daar gaat echt niks meer aan veranderen. Dat hoeven we dus niet af te wachten.
Ja precies dat,
En die reacties met hun “er is nog (valse) hoop” is daarom ook voorbarig., dus ook niks geleerd van de vorige edities.
Misschien is eenvoud wel de sleutel dit jaar.
Als het zuiver is blijf ik hoop houden.
Fingers crossed.
Misschien heb je gelijk. Idd nooit de hoop verliezen. En wonderen bestaan zeker.
Wat een negativiteit! Ik volg de reacties met een half oog maar ik word er niet vrolijker van. Natuurlijk, het is wel begrijpelijk want we hopen allemaal op een goede staging etc! Maar laten we ook een beetje geduld hebben, hopelijk gaat er echt wat veranderen. Bovendien hebben we nog niet de hele act gezien dus het is eigenlijk ook lastig oordelen en dus is het al helemaal niet slim om vooruit te lopen op lessen die we kunnen leren, beetje voorbarig wat mij betreft.
Ik heb alle vertrouwen in Claude, z’n charisma heeft ie mee!
Op naar dinsdag!!
Het is ook Nederland op zijn smalst…
Ik vind het zeer bijzonder dat van alle repetities dit stukje is vrijgegeven. Dat hadden ze anders moeten doen. Het zelfvertrouwen wordt daar natuurlijk niet beter op.
Claude is een geweldige artiest . Er komt enorm veel op je af en daar mag een artiest ook tegen beschermd worden.
Ik weet niet of de AVRO/TROS wist welk beeldmateriaal werd vrijgegeven want iedereen weet wat voor reacties, wedkantoren en sociale media hiermee gaat doen…..
Ik blijf het enorm dom vinden dat dit is vrij gegeven dat was absoluut niet nodig geweest dat weet ik zeker!
De media kunnen je maken of breken en dat is bekend!
Het gaat goed komen as dinsdag en de finale moeten we en gaan we halen!!!!!!
C’est la vie!!!
Dit stukje is het stukje dat bij de recaps wordt gebruikt
Alle foto’s of bewegende beelden van de repetities die vrijgegeven worden zijn in overleg met de desbetreffende delegatie/artiest. Dit is één van de nieuwe regelmenten van de EBU.
Dan ben ik erg benieuwd met wat voor verklaring de delegatie komt,dat ze juist dit fragment de wereld in hebben gegooid?
Was het niet zo dat ze vóór de repetities al moesten aangeven welk stukje getoond zou worden? Ik meen zoiets gehoord/gezien te hebben. Kon klaarblijkelijk dan ook niet meer veranderd worden en verklaart dan ook het e.e.a. Lijkt dus op pure pech dat het net in deze snippet niet zuiver is.
https://youtu.be/1kylGpr4_sY?si=v08nV7u9ZL4R6Vu3
Beste allen, kijk deze video. Pim, de art creater van de Act van Claude, heeft in Basel een Mooi interview gegeven aan de jongens van Dinge Dong.
Pim heeft het niet zo ervaren dat Claude er flink naast zat?? Sorry Pim maar dat was wel degelijk het geval..
Pim heeft het hele optreden gezien en Carla niet….?
Lezen Han! Hij zegt dat hij niet ervaren heeft dat Claude vals zong, maar het filmpje van de rehearsal bewijst dat Claude er flink naast zat.. een beetje vreemd dus dat hij dat niet ervaren heeft.
Je kunt ook overdrijven. Het was één toon die ernaast zat, bij een staccato beweging. Dus op te lossen. Voor de rest klonk het gewoon goed. We kunnen elkaar ook de put inpraten.
Rustig maar Carla. Dat ene toontje heeft hij misschien wel gehoord, maar als de rest van het liedje goed klonk dan geef ik hem groot gelijk dat hij met dit antwoord komt. Je gaat toch niet (zoals bepaalde fanatieke fans) je eigen inzending onderuit halen? Wacht lekker af tot je het hele liedje hoort, dan kun je bepalen hoe zuiver het was.
Het ging duidelijk niet om één toontje, maar zo’n 4. In een fragment van 30 seconden. De conclusie is hiermee niet dat Claude niet kan zingen, maar dat hij zingen en dansen niet goed kan combineren. Dat gaat blijven, tenzij ze wijzigen (bv. de dansers voor de beweging laten zorgdragen en Claude voor de zang met beperkte bewegingen). M.a.w. je kunt ontkennen, maar je kunt ook reflecteren en consequenties trekken.
Je kunt ook ontkennen én tegelijkertijd reflecteren en consequenties trekken. Maar dat laatste is sowieso niet aan hem, want zoals hij in het interview uitlegt: het is nu aan Claude en de rest van het uitvoerende team. Dus waarom dan in een vlek gaan wrijven?
dankjewel voor het delen
Echt heel leuk om eens uit de eerste hand te horen hoe zo’n heel proces in werking gaat. Thnx!
Thnx Rob!
Claude neemt je mee op reis dus. Maar ik hoop van harte dat die reis beter overkomt dan in die 30 seconden, want dan komt het echt niet binnen.
Naast dat hij gewoon niet goed zong daar, maar dat kan sowieso beter en heb ik wel vertrouwen in.
De act heb ik mijn twijfels over nu, vrees dat het niet echt bepaald geweldig gaat zijn en eerder afbreuk gaat doen aan de energie van het liedje
Thnx Rob!
Justina uit Polen schijnt geen last te hebben van tegelijkertijd dansen en zingen.
Ze hangt zelfs in de lucht en nog horen wij geen valse noot.
Goed werk van het poolse productie team..
Een erg goede act met een heerlijke over the top staging die iedere keer blijft staan en mij boeit.
Het is absoluut niet mijn eigen muzikale voorkeur en dat is waarom ik het Eurovisie zo leuk vind 1 keer per jaar.
Ik denk dat elke artiest wel keer vals zingt ook al hebben ze veel ervaring. Bij sommige nummers valt vals zingen sneller op. Het was hier een paar seconde. We zullen het dinsdag zien.
Hoezo kiest men dit als fragment om te delen? Ik snap t niet haha
https://www.telegraaf.nl/entertainment/888292031/claude-wijzigt-op-laatste-moment-nog-dingen-aan-songfestivalact-c-est-la-vie-was-het-maar-alleen-een-kleurwissel
Aanpassingen die gedaan zijn voordat ze naar Bazel gingen dus, lekker suggestief weer
Kan het helaas niet helemaal lezen alleen de kop. Staat er in wat ze gaan veranderen? Minder dansen?
Wat staat er precies, betaalwall 🙂
kun je de tekst even hier neerzetten ben ook benieuwd
Nee, ik had gehoopt dat er hier iemand is die het wel kan lezen 🙂