Claude als 12e het podium op in finale songfestival

Dit vind je misschien ook leuk...

115 reacties

  1. Joris schreef:

    Dan heeft claude het goed gedaan in de televote … spannend. Slot 12 is top!

    • Jellybean schreef:

      Gebaseerd op?

    • Zuiderbuur schreef:

      De positie in de finale zegt echt niks over het resultaat in de semi. Denk dat de uitdaging om props tijdig op en af het podium te krijgen meer doorslaggevend is voor de positiebepaling.

  2. Bandido schreef:

    De EBU wil dus graag weer eens naar Zweden. Die zitten op pole position.

  3. Tim schreef:

    Duidelijk Zweden gaat winnen. Frankrijk 2, Oostenrijk 3. Daarachter Israël Estland Finland en Albanië en Nederland net top 10

    • Steve schreef:

      Waar baseren jullie dat op? Een jury gaat Zweden echt niet boven Nederland, Griekenland of Oostenrijk plaatsen.

      • Remy schreef:

        Misschien werkt Tim bij de EBU? En weet zulke corrupte praktijken.

  4. Tut Hola schreef:

    Ik “vrees” ook dat Zweden gaat winnen wat ik op zich niet erg vind. Het is samen met Nederland en Estland de meest makkelijk in het gehoor liggende liedjes. Verder veel gekrijs en geschreeuw met nog wat luisterbare liedjes. Ik hoop dat volgend jaar de kwaliteit wat beter zal zijn want dit jaar vind ik uiterst zwak. Ik wens Claude alvast veel succes.

  5. robbert rotterdam schreef:

    Het productieteam o.l.v. Bjørkman maakt het makkelijk voor Zweden. Lekker achteraan in de startrij om de kansen voor het land te vergroten en een soort selffulfilling prophecy te realiseren.

    • Jellybean schreef:

      Ik baal hier van maar sta er niet van te kijken.
      Bah wat een vriendjespolitiek weer. Terug naar de oude loting.

    • Remy schreef:

      Ik vind de EBU steeds corrupter sinds 2024! Sorry maar dat ervaar ik.

  6. Mr.penny91 schreef:

    Als ik naar het zweedse nummer kijk, dan krijg ik er nog steeds geen winner vibe van. Dat krijg ik wel van Finland, Oostenrijk, Nederland en Frankrijk. Voor mij hoeven we niet weer naar Zweden. Zeker na die slechte productie van vorig jaar. Daarin tegen vind ik deze editie dat de Zwitsers een uitstekende show hebben qua podium. Complimenten

    • Han schreef:

      Ik vind de presentatie van de show nogal krampachtig en ingestudeerd. De comedienne is vast goed als comedienne maar is in haar interviews soms nogal bot. En hoewel ik van tevoren Frankrijk erg goed vond, leidde de act vooral in het begin van het liedje erg af. Finland vind ik te plat en hoef ik niet meer te horen, en Oostenrijk is wat mij betreft de afknapper van het jaar: hoe hoog hij ook zingt, ik zie niet wat er goed is aan het liedje. Mijn favoriet is toch echt Zweden omdat het onschuldig en vrolijk is, je zingt het zo mee,het blijft in je hoofd hangen, het zit goed in elkaar. Zouden juries daar omheen kunnen?

      • robbert rotterdam schreef:

        Zeker kan de jury hieromheen. Een zgn leuk en vrolijk liedje is niet zomaar een winnaar.

      • Tut Hola schreef:

        Denemarken had dit jaar ook zo’n leuk en makkelijk meezingend liedje met “Allez Allez” maar toch kozen ze voor een mevrouw in badpak met een draak van een lied wat zeker zaterdag in de rechterkolom blijft hangen. Onbegrijpelijk dat het door is.

    • Remy schreef:

      Mee eens. Van mij mogen winnen: Oostenrijk, Frankrijk, Finland en Zwitserland. Ben klaar met de Zweedse mafia die Nederland in 2024 kleineert.

  7. Cat schreef:

    Goedenmorgen zonder zorgen, ik zie Zweden ook niet zomaar winnen, ik denk dat de juries hier wel kritischer naar kijken, Claude mag als twaalfde net als Duncan in Tel Aviv, ik was erg onder de indruk van Frankrijk gisteravond, ik hoop morgen op een spannende puntentelling, een anticlimax in Liverpool en Malmö was dat Loreen en Nemo meteen zo uitliepen, misschien een top 3 zoals 11 jaar geleden in Kopenhagen, Österreich, Nederland en Sverige? Frankrijk kan dat in de war gooien, of misschien Albanië, die moeten als laatste, de laatste keer in CH, 1989, won ook de afsluiter; Joegoslavië, ohhhhh, heel Oud Joegoslavië is niet door!!! Joehoe, happy friday, the day before……

    • Jellybean schreef:

      Als de jury z’n werk goed zou doen dan zou Zweden niet al te veel punten moeten krijgen maar eerst zien dan geloven.

      • Zuiderbuur schreef:

        Ik weet niet goed waarom de jury Zweden met weinig punten zou moeten belonen. Vocaal zijn de mannen in orde. Het is qua compositie slim opgebouwd. Een echt gimmick-nummer is het ook niet. Het is gewoon goed-grappig. Misschien kan de jury dat wel waarderen.

      • jellybean schreef:

        Er staat veel op band hoor en er zit totaal geen moeilijkheidsgraad in qua zang. Daar zou een jury toch vooral op moeten letten? De televote is natuurlijk wat anders maar daar begrijp ik het.

      • Ine schreef:

        Niks band live gezongen ze zingen toch

      • Joëlle schreef:

        Als Cha Cha Cha en Rim Tim Tagi Dim top 5 (top 3?) bij jury’s kan halen, kan Bara Bada Bastu dat zeker ook. Jury’s kijken echt niet alleen naar moeilijkheidsgraad van een nummer.

      • Zuiderbuur schreef:

        @Jellybean Je hebt een punt wat het bandwerk betreft.

  8. Zuiderbuur schreef:

    Toch wel opvallend hoe mager de Balkan vertegenwoordigd is. Geen enkel ex-Joegoslavisch land door. Scandinavië (incl de Baltische Staten) volledig aanwezig. En je kan toch moeilijk zeggen dat de songs van Noorwegen, Denemarken en IJsland sterk zijn?

  9. daan schreef:

    Claude net in de top tien…..blijft een saaie vertoning…en dat Ikea lied van zweden is echt verschrikkelijk…..wat een troep allemaal.

  10. riccardo schreef:

    Niet zo gevolgd met producers choice of geloot. Niet in de buurt van Frankrijk en Zwitserland lijkt me gunstig.
    Voor Finland dan weer niet, dan was het wrs geen hele hoge televote in de semi.
    Zweden weer in de staart, tuurlijk. Albanië als hekkensluiter zegt ook veel.
    Er kan vanaf het begin gestemd worden. Dat neutraliseert wel iets qua placering.
    Kon slechter.

  11. J. schreef:

    Uiteraard heeft Zweden weer een goede startplaats gekregen, wordt altijd “voorgetrokken”…wat dat betreft zou de loting van mij weer terug mogen keren zoals vroeger: gewoon iedere artiest die een lootje trekt met daarop het nummer van de startpositie! Blijft toch het eerlijkst! Ik vrees ook dat Zweden weer gaat winnen,HOEWEL ik daarbij geen winnervibes krijg en ik dat bij Nederland dus nog steeds wel heb…(mss gewoon chauvinisme haha,maar dat zegt mijn gevoel). Strijd tussen Nederland en Frankrijk,gevolgd door Zweden,Finland en Oostenrijk. En ik denk/hoop dat Denemarken hoger gaat eindigen dan menigeen verwacht,mss zelfs top 10….nog 1 nachtje slapen,morgen hebben we duidelijkheid.

  12. Siem schreef:

    Ik blijf het een raar en oneerlijk systeem vinden dat een paar personen de startplaats bepalen van een land. In het voetbal laat je ook mensen niet bepalen wie tegen wie spelen, dat die je met loting. Het is ronduit oneerlijk. Wellicht dat de show iets minder afwisselend wordt als het loting is, maar het gevoel van oneerlijkheid is dan wel weg.

    • riccardo schreef:

      Mijn idee, net zo!

    • J. schreef:

      +1

    • Jellybean schreef:

      Eens.

    • Joëlle schreef:

      Kan je je 2011 nog herinneren? Die volgorde in de finale was killing.

      Laatste jaren is de focus steeds meer gegaan op een goede tv show neerzetten, en daar hoort (helaas?) bij dat we niet 10 ballads en 10 pop nummers achter elkaar krijgen maar dat er een fijne afwisseling is.

      • robbert rotterdam schreef:

        Welke 10 ballads? Die zijn er bijna niet, dus kan de loting ook weer terug. Alles beter dan je vriendjes bevoordelen.

    • Remy schreef:

      Helemaal eens. Ben klaar met de Zweedse Björkman en Österdahl mafia die iedereen kleineert.

  13. riccardo schreef:

    Ik stoor me aan die pilaren vooraan het podium, alles zo ingekaderd, zie geen meerwaarde. Presentatie net zo. We doen heel spontaan, maar we zijn het niet. Stijfjes. Interviewtje met Finland en de kaasfondue was dan weer wel grappig, dat lag meer aan Erika.

    • Sven Daam schreef:

      Ik had begrepen dat die pilaren nodig waren om de hele constructie van de verlichting te kunnen dragen. Maar heel mooi vind ik het ook niet.

      • riccardo schreef:

        Ow, okay, ja dat kan natuurlijk. Waardeloze plek ook als je daar als bezoeker tegenaan moet kijken, lijkt me.

  14. TheRealDirk schreef:

    Valt mee met Zweden qua startposities in de finale hoor. Zie hieronder. Het lijkt er zelfs op: hoe later ze zitten, deste slechter ze scoren.
    2015 Måns Zelmerlöw “Heroes” 10 1e
    2016 Frans “If I Were Sorry” 9 5e
    2017 Robin Bengtsson “I Can’t Go On” 24 5e
    2018 Benjamin Ingrosso “Dance You Off” 17 7e
    2019 John Lundvik “Too Late for Love” 12 5e
    2021 Tusse “Voices” 25 14e
    2022 Cornelia Jakobs “Hold Me Closer” 9 4e
    2023 Loreen “Tattoo” 9 1e
    2024 Marcus & Martinus “Unforgettable” 1 9e

    • Kris K schreef:

      Gelukkig zijn er toch nog een paar mensen die niet vervallen in eindeloos Zweden-bashing (staat de laatste jaren heel goed in ESF-kringen) maar gewoon naar de feiten gaan kijken en duidelijk maken dat Zweden de afgelopen jaren net zo werd behandeld als alle andere landen. Waarschijnlijk hebben ze dit jaar goed gescoord in de halve finale en hebben ze daarom een betere uitgangspositie gekregen. Maar dat gebeurt elk jaar met alle kandidaten die goed scoren in de halve finales.

    • Hebbuzz schreef:

      Bijna alle keren dat ze eerste helft loten mogen ze achteraan die 1e helft. Deze volgorde is volledig in dienst van Zweden. Alle concurrenten op Frankrijk (totaal andere vijver) zijn ver weg gezet en de Zweden worden vooraf gegaan door drie landen die ws als 9e of 10e naar de finale gegaan zijn.

      • Jellybean schreef:

        Daarbij zag ik op songfestival.be dat zowel voor als na Zweden een korte pauze zit. M.a.w. het zal nog meer opvallen.

      • Zuiderbuur schreef:

        De Franse enscenering vraagt wel wat tijd. Was gisterenavond ook ruime pauze vooraf.

  15. Toine schreef:

    Weet iemand of de productie alleen maar uit Zweden bestaat? Ik vind het eigenlijk niet kunnen dat zij wederom zo’n goede startposiitie voor Zweden vastzetten. Desondanks verwacht ik een spannende ontknoping, met hopelijk een top 5 plek voor Claude!

  16. Tippy2 schreef:

    Heel brutaal en ongegeneerd om Zweden weer op die startpositie te zetten. Schaamteloos!

  17. Richard schreef:

    Het maakt niet zoveel uit allemaal. Nederland gaat sowieso niet winnen. Blijf erbij dat de staging van ned ondermaats is., anders zeker nog kans gemaakt. Ik ben klaar voor Davina Michels volgend jaar!

    • riccardo schreef:

      Ondermaats ben ik het niet mee eens. Vooral voor deze finale had ‘ op een andere manier qua sfeer ‘ misschien geholpen. Keuzes!

    • Nordman schreef:

      Eerste indruk is dat we niet zijn geholpen met die 12e startplek. C’est la vie heeft veel meer impact na drukke nummers met vocaal veel geweld. Inderdaad, na Finland was denk ik ook beter geweest. Maar C’est la vie. Ik heb na vorig jaar geleerd me er niet meer druk om te maken. Top 5 is Claude gegund, maar ik denk nu meer aan een lage top 10 en daar ben ik ook blij mee.

      Voor mij mag Frankrijk, Zwitserland of Estland winnen.

      • Nordman schreef:

        Dit is geen reactie op Richard

      • Dirk Marko schreef:

        Frankrijk of Zwitserland prima, Estland alsjeblieft niet dan is de ramp volgend jaar helemaal niet meer te overzien.

    • robbert rotterdam schreef:

      Ik denk juist dat die staging vrij sterk is. Ik bekijk het in de context. De kijker heeft al heel wat auditief en visueel geweld achter de kiezen als Claude aantreedt. Dan is het lekker om iets voorgeschoteld te krijgen wat vrolijk is, maar niet over de top. Overigens, ik hoor niet tot de categorie die zweert bij een top-3 of overwinning voor Claude. Een top-10 of misschien weer eens 11e lijkt me realistischer.

      • Dirk Marko schreef:

        Top 7 vind ik realistisch, mits hij goed blijft performen

      • Jellybean schreef:

        Ik zie Finland en Israël onder Claude eindigen en misschien Estland dus ik verwacht top 8.
        En dat zou een prima resultaat zijn.

    • Remy schreef:

      Ondermaats klopt. Te donker en te depri voor mijn beleving. Ik word niet happy van.

  18. Tippy2 schreef:

    Had Duncan niet ook startpositie 12?

  19. Maia schreef:

    Wat vinden jullie ervan dat Finland achter Nederland is geplaatst? Is het een nadeel dat zo’n publieks favoriet eroverheen dendert? Of moet ik het anders zien: nu valt extra op goed het nummer en de act van Claude in elkaar zit? Of maakt het allemaal niks uit haha

    Wat mij betreft mag de start volgorde inderdaad een punt van discussie zijn voor volgend jaar.

    • leendert schreef:

      Goeie vraag, ik zit hier ook op te broeden. Zijn kijkers compleet overdonderd als ze Finland zien komen (🤪) en zijn ze Nederland gelijk kwijt of blijft het sterke einde met mini-Claude hangen? Een en ander hangt er denk ik ook wel vanaf of er een break tussen de nummers zit? Al ben ik bang dat de break na Finland komt. Anyways, we zien wel. Het scheelt sowieso dat kijkers heel de uitzending kunnen stemmen. En ik neem aan dat de jurys helder genoeg zijn om zich niet te laten afleiden door de startvolgorde.
      Inderdaad, wat mij betreft mag de startvolgorde ook een punt van discussie worden.

    • Robert schreef:

      ik denk dat na Finland een betere startpositie zou zijn. Van veel prikkels en ‘kabaal’ naar heel veel rust (zeker de eerste 40 seconden). . Andersom kan het effect denk ik juist minder positief zijn.

  20. Scooby schreef:

    weeral Zweden bijna laatste , Zweden wil deze jaarlijks organiseren en ze zijn goed op weg , terug eerlijke loting of je nu 5 trage nummers hebt dan is dat maar zo, wens Nederland alvast veel succes (krijgt alvast zeker mijn stem van (Belgie))

  21. Toine schreef:

    Terug naar loting als je het mij vraagt. Dit is gewoon niet eerlijk meer.

    • Maia schreef:

      Voorheen waren er toch ook niet zoveel Producers Choise plekken? Ik dacht een stuk of 6, nu is het de meerderheid

  22. Fabian schreef:

    Zweden weer de absolute toppositie, as usual!

  23. Max Mark schreef:

    prima positie voor Nederland. Organisatie heeft 4 favorieten 2 x 2 vlak achter elkaar gedaan (NED-FIN en ZWE-FRA). Twee blokjes kanshebbers en ver dan ver genoeg uit elkaar. Dat vind ik wel goed gedaan eigenlijk. Misschien gunstiger geweest als NED meer op het einde had gezeten, maar het zegt niet alles: er zijn veel winnaars vanaf redelijk ‘vroege’ startnummers. Oostenrijk op 9, ver genoeg weg van NED. Finland na Nederland is denk ik wel goed, veel over the top geweld na een mooi, echt liedje. Publiek voelt en ziet hopelijk het verschil. Daarbij kan iedereen al vanaf de start finale stemmen. Ook niet verkeerd. We zullen het zien. Ik denk top 5 voor Nederland, maar ik droom natuurlijk voor nog hoger.

  24. Jang schreef:

    Een top 10 moet er wel in zitten voor Claude. Spannend hoor.

  25. Jeroen schreef:

    Met een twaalfde startpositie in de finale van het Eurovisie Songfestival heeft Claude statistisch gezien een van de betere plekken toebedeeld gekregen. In de 69-jarige historie van het evenement won in vier andere jaren een act vanaf plek 12, onder wie Duncan Laurence in 2019.

    Positie 17 is op basis van het verleden de beste plek. Al zeven keer werd de winnende act op die plaats ingedeeld. De laatste keer was in 2012 toen Loreen voor de eerste keer won met Euphoria.
    Vier startposities leverden nog nooit een winnaar op: plaats 2, 16, 25 en 26. Statistisch gezien lijken daarmee Luxemburg, Duitsland, San Marino en Albanië, die dit jaar op die posities staan, dus nu al af te vallen.

    • Esmee schreef:

      Jij weet dingen!
      En wel meer mensen hier, zie ik.

    • Zuiderbuur schreef:

      Je kunt een positie van nu niet vergelijken met een van 30 of 40 jaar geleden, laat staan nog langer. Er waren jaren dat de twaalfde plaats het laatste optreden was. Nu ben je nog niet halfweg.

  26. RobOranjeFinland schreef:

    Ik gok op winst voor Claude, hoge notering televoting en hoge notering jury. Net als in 2019.

    • Maarten schreef:

      Is wel leuk. Zelf denk ik dat hij rond plaats 8 gaat eindigen. In de televoting verwacht ik niet super veel punten. We gaan het zien.

  27. Hebbuzz schreef:

    Ik weet niet hoeveel mensen vooraf aan een nummer stemmen maar ik vind het niet goed. Hoop wel dat tegen fe tijd dat Zweden optreedt men door de 20 stemmen heen is.

  28. Nordman schreef:

    Eerste indruk is dat we niet zijn geholpen met die 12e startplek. C’est la vie heeft veel meer impact na drukke nummers met vocaal veel geweld. Inderdaad, na Finland was denk ik ook beter geweest. Maar C’est la vie. Ik heb na vorig jaar geleerd me er niet meer druk om te maken. Top 5 is Claude gegund, maar ik denk nu meer aan een lage top 10 en daar ben ik ook blij mee.

    Voor mij mag Frankrijk, Zwitserland of Estland winnen.

  29. Dick schreef:

    Eerst iedereen uit de droom helpen mbt de Zweden die zogenaamd WEER goed loten. Als je naar de laatste jaren kijkt is de startplek in de finale vrijwel telkens anders…. Zie het mooie overzicht in een eerdere post. De productie kiest voor een evenwichtige show met afwisseling en als ik naar de huidige volgorde kijk zijn ze daar dit keer goed in geslaagd. Mbt de kwaliteit Tja die is niet heel hoog, komt voort uit het feit dat men volledig voor televoten is gegaan in de semi waarbij je steeds meer show acts en fun krijgt. Ook kun je je afvragen of het van meet af aan kunnen stemmen wel een goed idee is. Zo kijkende naar de volgorde denk ik dat NL best een goede plek heeft. Albanië is spekkoper als laatste. Zweden als favoriet zo naar het einde toe helpt ze ook. Overigens met loten (wat velen hier eerlijk vinden) daar zitten ook halen en ogen aan. Zo is het in het verleden regelmatig gebeurd dat er meerdere ballads achter elkaar zaten of een aantal favorieten waardoor het festival als een nachtkaars uitging. Ik denk dat voorgaande door deze indeling door de productie voorkomen wordt. Ik ga me er toch maar aan wagen: een top 5:
    1. Oostenrijk
    2. Zweden
    3. Nederland
    4. Israel
    5. Zwitserland
    Iedereen veel plezier morgen!

  30. daan schreef:

    wordt allemaal niks…..zo slecht…..net als altijd we horen er straks nooit meer wat van……….

    • Dick schreef:

      Wordt allemaal niks…. Zo slecht enz wat en wie bedoel je dan precies als je hiermee Claude bedoelt…. Die heeft al hits gescoord, ook in buitenland, album wat goed verkocht. En in algemene zin mbt “horen we straks nooit meer wat van”: het is maar waar iemands interesse ligt . Kortom ipv dergelijke open deuren: geef es aan wie je nu bedoelt?

    • Tom schreef:

      daan is er geen Belgische site waar je je frustraties kunt botvieren? Elk jaar hetzelfde geneuzel en afgeven op de Nederlandse inzending. Ga lekker naar red Sebastian luisteren, word je misschien toch nog een beetje gelukkig..

      • Remy schreef:

        Wie zegt nu dat Daan pro-Belgisch of anti-Claude is? Ik lees het nergens

  31. Samson schreef:

    Wat mij opvalt:

    Israël op startplaats 4 met vlak daarachter Litouwen. Vorig jaar was dit dezelfde volgorde en gaf de Litouwse zanger het als “traumatisch” aan om vlak na Eden op te treden wegens het boegeroep.
    Luxemburg het tweede jaar op rij een ongunstige startpositie
    San Marino voorlaatste. Proberen ze hierdoor het ministaatje toch wat extra punten te laten verdienen?

    Verder maakt de startvolgorde weinig uit. Het is zoals hierboven gezegd, Zweden scoort vanuit elke positie goed. Ik begrijp niet waarom iedereen zegt dat ze ALWEER een goede startplaats hebben gekregen?? Zoek het bericht van hierboven maar even op met het overzicht.

    • Michael Adam schreef:

      Besef je dat een positie tussen 9 en 13 alsnog de beste posities mogelijk zijn in de jaren dat Zweden eerste helft lootte. Dan krijgen ze toch inderdaad best vaak een goede running order.

      • Samson schreef:

        De beste van de slechtste plaatsen blijft een slechte plaats.

        Een goed nummer scoort vanaf elke startpositie

  32. Inky schreef:

    Het is misschien wishful thinking maar zou het zo tof vinden als Albanië met de trofee naar huis gaat. Ik gun het ze echt. We gaan het zien morgen, volgens mij kan het nog alle kanten op!

    • Ria NL schreef:

      Ja dat zou ik ook leuk vinden inderdaad. Albanië behoort zeker tot mijn favorieten. Ik zou het ze van harte gunnen.

    • jellybean schreef:

      Ik ga zeker op ze stemmen!

    • Rad schreef:

      +1

    • Jellybean schreef:

      Ik vind dat Albanië de laatste startpositie niet heeft verdiend; tegen die tijd is iedereen in slaap gesukkeld of murw geslagen na al dat geweld. Ik weet ook niet of het handig is met dit voting systeem waarbij gelijk gestemd kan worden. De doorsnee kijker gaat toch pas stemmen als hij een lied daadwerkelijk gehoord heeft of zie ik dat verkeerd?

      • Inky schreef:

        Als je het zo bekijkt heb je best wel een punt Jellybean! Laatste startpositie wil niet automatisch zeggen dat je heel hoog gaat eindigen.

  33. Michael Adam schreef:

    Kunnen we niet gewoon stoppen met die bookmakers? Gewoon verbieden? Zou het geheel zoveel spannender houden en juries worden hier wellicht toch door beïnvloed. Ik zie in Zweden een leuk liedje maar absoluut geen winnaar en vind het bizar dat ze eerste staan bij de bookmakers en ook irritant dat ze weer zo’n goede running order krijgen van het Zweedse team. Ook ik heb geen zin in wederom een editie in Zweden… Dat allemaal gezegd hebbende heb ik zin in de show en laten we hopen op een spannende uitslag. Veel plezier iedereen.

  34. Starkoo schreef:

    Er is me een algoritme op gevallen. In de uitslag van beide finales, zowel Nederland en Oostenrijk gingen als vijfde door. Het kan maar zo zijn dat beide de winnaars waren van de halve finale. Ik zie zeker een mogelijkheid dat Claude het zelfde over kan komen dan Ducan. Geen winnaar bij de vakjury geen televote winnaar, maar wel genoeg punten bij beiden voor de totale overwinning. Top 5 is denk ik wel gegarandeerd als het allemaal klopt bij Claude! En wat zien mensen in vredesnaam in de winst kansen van Frankrijk, denk dat het komt door vooral de Franse gokkers die massaal op haar gokken. Zo jammer dat Nederlanders niet mogen gokken op het songfestival dan kloppen de Odds ook veel meer!

    • Zuiderbuur schreef:

      Jongens, jongens, wat een theorieën duiken er hier toch op. Dit lijkt hier wel ‘Wie is de mol’? 🙂

  35. Esmee schreef:

    Dus vanavond moet Claude voor de jury zingen? Dan horen we toch misschien van iemand die erbij was of hij goed gezongen heeft of niet. Ik ben benieuwd.

  36. Max Mark schreef:

    We houden op dit moment nog keurig Finland achter ons. Frankrijk krijgt momentum.
    Volgens berichten een hele goede rehearsal voor Claude!

  37. Esmee schreef:

    Claude kreeg goed applaus. Nu vanavond nog!

  38. Esmee schreef:

    https://www.youtube.com/watch?v=NHVwnMiUIIs

    En een filmpje van dichtbij. Het geluid van de zang viel plots weg, maar je kunt dan wel leuk de bewegingen volgen. https://www.youtube.com/watch?v=W76mgjs8pqY

  39. Br@m schreef:

    Even iets anders, 4 jaar geleden won Maneskin het ESF. En vandaag verscheen het eerste solo album van leadzanger Damiano David. Ik ben geen liefhebber va de muziek van Maneskin maar van zijn solo album “Funny little fears” des te meer. Het album is meer popmuziek gericht. In februari was hij al gastartiest op het Sanremo Festival met een schitterende ballad “Born with a broken heart”.
    https://www.raiplay.it/video/2025/02/Sanremo-2025-seconda-serata—Damiano-David-canta-Born-with-broken-heart-195a6fed-0053-4552-8a83-73569a1afdaa.html

    • Jellybean schreef:

      Veelzijdige zanger. Wie weet in de toekomst nog eens solo naar het festival met een mooi Italiaans lied, ik sluit het niet uit.