Wat zingt Duncan Laurence op het songfestival?

You may also like...

101 reacties

  1. Kees schreef:

    Ik heb “Arcade” ook gehoord maar vond het lang niet zo sterk als “I miss you” …

  2. Elmer schreef:

    Als het echt Arcade is, is het weer zoals gewoonlijk een grote misser.

    • Good Riddance schreef:

      Laten we inderdaad hopen van niet zeg… maar laten we maar eerst afwachten en eens van het positieve uitgaan.

      • musica schreef:

        Ik heb alleen het refrein gehoord, dat vond ik wat minder repetitief dan I Miss You dus dat is een pluspunt. Qua productie klonk het nogal amateuristisch, zal een demo zijn geweest.

        De ‘bewijzen’ die Shownieuws aandraagt zijn trouwens nietszeggend.

      • Good Riddance schreef:

        De zogenoemde bewijzen die Shownieuws aandraagt (dat het lied ‘Arcade’ word) zijn vermoedelijk inderdaad nietszeggend. Zo is het eerste “bewijs” ervan ‘dat alle sporen die op internet naar het nummer te herleiden waren, zijn uitgewist’ maar dat hoeft helemaal niks te zeggen, aangezien al 3 liedjes van Duncan zijn verwijderd sinds de bekendmaking (I miss you, Arcade, en Closer to the heart… hoewel van die laatste slechts de naam + de rechten ervan was gevonden hoor, daarvan was echter niks verwijderd) maar goed, diverse nummers waren dus verwijderd, terwijl het hoe dan ook maar één lied kan zijn… dus zo sterk is dat argument niet. 1 lied van die verwijderde nummers word het immers sowieso niet, en toch werd die verwijderd. Zegt dus helemaal niks. (Even allemaal los van het feit dat het heel goed kan dat alle 3 de liedjes het niet zijn, maar het gaat nu even om het uitsluiten ervan.)

        Het andere argument was dat ‘Arcade’ door Wouter Hardy was geschreven, en we weten dat dat hoe dan ook de producer van het Songfestival liedje is. Dat zijn hun 2 “bewijzen” dat het vermoedelijk Arcade word.

  3. Pietje schreef:

    Ik vond ‘Arcade’ ook niet zo geweldig in de versie die ik gehoord heb. En het is wel een heel ‘oud’ nummer ook, als het al in 2017 ergens is opgevoerd of te horen is geweest.

    • Peter schreef:

      Als het in 2017 is opgevoerd en te beluisteren op internet, dan mag het volgens mij al helemaal niet meer meedoen.

      • Pietje schreef:

        Het ligt eraan de laatste jaren. Als het in beperkte kring opgevoerd is en niet echt officieel uitgebracht (vóór 1 sept het jaar ervoor) doen ze er niet zo moeilijk over. Maar het is wel een puntje van discussie in ieder geval

      • Good Riddance schreef:

        Klopt Pietje. Sterker nog: als ze er wél strikt naar hadden geleefd, dan had Jamala in 2016 nooit gewonnen, maar Australië. Ze had het lied ooit al in relatief bescheiden kring opgevoerd (in een concertzaal én op een terras) dat was al ruim een jaar voor het Songfestival… echter mocht ze van de EBU gewoon meedoen. Of neem Anouk, die al ver voor deelname een snippet van haar song ‘Birds’ bij Giel op de radio zong. De ervaring leert dus dat ze niet zo streng zijn, mits het maar in bescheiden kring is opgevoerd.

        Altijd leuk trouwens, oude SF feitjes ophalen! Overigens, hier de bronnen:
        https://wiwibloggs.com/2016/05/19/ebu-jamala-may-2015-performance-1944-not-breach-eurovision-rules/ (Filmpje van Jamala’s eerdere uitvoering ervan in een concertzaal.)
        https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2104876-lied-van-jamala-is-duidelijk-een-politiek-statement.html (Het lied op terras. Klinkt trouwens iets anders, misschien heeft de het in de tussentijd nog veranderd.)

  4. Nordman schreef:

    I miss you maakte op mij meer indruk dan Arcade, maar we kennen de eind versie nog niet. De demo die ik heb gehoord klonk wel gewoon goed en behoorlijk internationaal. Ik hoop dat ik 7 maart ook kan zeggen weggeblazen te zijn van mijn stoel.

  5. Kenny schreef:

    Als het zoiets word als hierboven dan vind ik dat niet geweldig. Ik hou niet zo van dat soort nummers. Hopelijk zit er bij zijn songfestival lied wat meer pit in.

  6. Bt schreef:

    Toch straalt deze jonge geen winnaar uit bij mij, vind hem nogal euh nederig op het podium staan.

  7. robbert-rotterdam schreef:

    Het is werkelijk een hele sterke en veelzijdige zanger met een groot bereik. Volop mogelijkheden dus. Over het liedje kunnen we nog niets met zekerheid zeggen, dus hou ik heel wijselijk ook mijn mond. Wel weet ik dat hoe meer kritiek iemand krijgt vanuit de Nederlandse bevolking, hoe groter de kansen op een goed resultaat. Voorbeelden: Maggie MacNeal 1980 , Ruth Jacott (na de aankondiging van haar deelname met commentaren als “wie is dat nou weer, nooit van gehoord, ze konden zeker niemand anders krijgen”), Common Linnets, Anouk na de bekendmaking van hun liedjes. Dus van mij mag er nog veel meer kritiek komen, graag zelfs.

    • Nordman schreef:

      Haha, dat laatste is waar idd. Je zag het ook met het eerste liedje dat uitlekte. Veel NLers waren negatief en buitenlandse fans juist heel positief.

    • Pietje schreef:

      Waarom en hoe kreeg Maggie MacNeal en haar lied dan kritiek in 1980? Omdat het ook gewoon door een commissie uitgekozen was toen?

      • robbert - rotterdam schreef:

        Nee, men vond dat de tekst niets voostelde en dat deze geen reeel beeld gaf van de stad Amsterdam. Gelukkig roerden de mensen zich nog niet op internet, zodat de kritiek vooral via kranten en ‘deskundigen’ op radio en tv kwam. Radio 2(?) schreef zelfs een alternatieve tekstwedstrijd uit voor het lied, die bij gelegenheid live door Leoni Jansen werd vertolkt en door een tiener was geschreven: ik. De hoofdprijs, een kaartje voor het ESF, heb ik nooit gekregen. Alle plaatsen bleken verdeeld aan bobo’s en aanhang. In plaats daarvan een stuk of tien elpees.

      • robbert - rotterdam schreef:

        *lied dat*. Sorry, ben een beetje daas, moet nog slapen:)

      • Pietje schreef:

        Hah, jammer dat je geen esf kaartje kreeg :( Saai bobo publiek toen bij songfestivals. Al is het nu misschien weer iets teveel een fan gekte soms

      • Good Riddance schreef:

        Wat een leuk verhaal Robbert! Jij had dus de hoofdprijs gewonnen bij die alternatieve tekstwedstrijd, maar je kreeg uiteindelijk een ander dan voorheen beloofde prijs? Dat zouden ze dezer dagen nooit meer doen vermoedt ik… dan word internet woest haha, en zet men geheid een crowdfunding-actie op zoals laatst gebeurde bij die ‘Per Seconde Wijzer’ deelnemer Jeroen. (www.ad.nl/show/per-seconde-wijzer-verliezer-krijgt-3800-euro-na-crowdfunding-heel-dankbaar~af22a4fa/)

      • robbert-rotterdam schreef:

        Haha Good Riddance, ik denk niet dat ik met terugwerkende kracht nog in aanmerking kom voor compensatie en dat iemand 40 jaar na dato nog een crowdfunding-actie gaat starten:) De bewijzen (de geluidsopnames) zullen ook wel verdwenen zijn, omdat vroeger de dure banden veelvuldig hergebruikt werden. Maar mochten er fanatieke verzamelaars zijn, ik hou me aanbevolen:)

      • XXX schreef:

        @Robbert-Rotterdam:
        Ben best benieuwd naar jouw tekst van Amsterdam.
        Zou je deze met ons willen delen?
        Alvast brdankt!

      • robbert-rotterdam schreef:

        Al zou ik willen xxx. Het is te lang geleden om de details te herinneren en de tekst heb ik tijdens een verhuizing weggegooid. Ik weet nog wel dat ik in de tekst balans probeerde te vinden tussen de leuke dingen van Amsterdam en de schaduwzijden, omdat de tekst volgens de criticasters geen reëel beeld gaf. En 1980 was het jaar van de troonsbestijging van Beatrix en de ‘geen kroning maar woning’-slogan. Dus de woningnood werd aangestipt en de rol van speculanten (2018/2019: er is niet veel veranderd in dat opzicht). Ook werd veelvuldig schande gesproken in de media over het feit dat menig particuliere huisbaas in Amsterdam discrimineerde op huidskleur bij het verhuren van zijn woning(en). Suriname was nog niet zo lang onafhankelijk en er was nog steeds een grote stroom immigranten vanuit Suriname naar Nederland. Dus dat werd naast de vrolijke kant van de stad ook benoemd, aangestipt. Hoe precies weet ik niet meer, helaas.

  8. Jan Greeve schreef:

    Zullen we gewoon lekker afwachten totdat we het lied gehoord hebben? Daarna mag je zeiken wat je wilt. Ik steun onze kandidaat, no matter what.

  9. GerardMartin schreef:

    7 maart mensen 7 maart……

  10. riccardo schreef:

    Als het nummer al geruime tijd bekend is hebben ze vast ook al goed nagedacht over de bühne act, hoop ik. Toch heb ik daar meer twijfel dan dat het met het lied niet goed zou komen. Afwachten maar.

    • robbert-rotterdam schreef:

      Wat doet jou vermoeden dat ze in 2019 niet nadenken over de bühne act? Is daar enige aanwijzing voor die ik heb gemist?

      • riccardo schreef:

        Omdat de laatste edities in dat opzicht niet optimaal uit de verf kwamen. Vind jij van wel?
        Ik vermoed, afgaande op wat voor iedereen te googelen is, dat we muzikaal iets goeds gaan krijgen en het zou zo jammer zijn als dat, weer, visueel niet op de juiste manier wordt ondersteunt.

      • robbert-rotterdam schreef:

        Ik vond de stage-act in 2017 eigenlijk wel passend. Je zag dat erover was nagedacht en de LED beelden waren op hun plaats. Meer actie zou de aandacht te veel hebben afgeleid. De act van Waylon vond ik slecht en super-afleidend. Maar je zag dat ze er veel over nagedacht hadden, er mee bezig waren geweest. Alleen keuzes gemaakt die ik niet gemaakt zou hebben.

      • riccardo schreef:

        Je zegt eigenlijk wat ik bedoel, ik hoop dus op een goede en passende visuele presentatie. 2017 was verre van spannend, voegde niks toe. Vorig jaar leuke poging maar onbegrepen en niet opgepakt. Niet goed dus.

  11. Erik schreef:

    Shownieuws wist toch ook dat het een dance act zou zijn ?

    • Nordman schreef:

      Ik heb niks met Madonna, dus van mij hoeft dit niet. Het gaat voor mij om de artiesten die deelnemen en niet om de intervalact, want dat lijkt nu ineens belangrijker te gaan worden. Yuck.

      • Will Geerts schreef:

        Dat lijkt inderdaad het gevaar te worden. Op korte termijn extra kijkers maar op langere termijn niet goed voor het Songfestival. De deelnemers van 2019 worden figuranten in hun eigen wedstrijd. Het Songfestival 2019 wordt dan herinnerd als dat waar Madonna in meedeed.

    • Bombarie schreef:

      Nog maar afwachten of ze op tijd komt :), ze laat haar publiek graag uren wachten. Met een beetje geluk zien we haar helemaal niet. Ik heb niks met deze over het paard getilde artiest.

    • robbert - rotterdam schreef:

      Hoeft van mij niet. We gebruiken de intervalact meestal om de huiskamerpunten op te tellen en bekend te maken. Zelfs met een optreden van Madonna zal dat niet veranderen.

    • Good Riddance schreef:

      Het lijkt erop dat het Songfestival langzaam iets bekender word in Amerika… ik zag Amerikaanse talkshows (en dergelijke) het Songfestival behandelen, terwijl ik dat vroeger nooit tegenkwam.

      Het Songfestival lijkt sowieso in serieus-nemende waarde te zijn gestegen. Ik betwijfel althans of grote artiesten hier vroeger aan zouden hebben deelgenomen. Sinds Justin echter, willen nu opeens allerlei grote artiesten als interval act? En dat is niet gek… het Songfestival is immers bijna even groot als de Super Bowl qua marketing/promotie waarde: namelijk in één keer zo’n 200 miljoen kijkers bereiken! Dus geloof maar dat artiesten komende jaren in de rij zullen staan om als interval-act te performen. Je bereikt in één keer heel Europa i.p.v promotie doen land voor land.

      • robbert-rotterdam schreef:

        Land voor land promotie doen, is ook al lang uit de tijd. Er wordt een clip uitgebracht en over het doelgebied verspreid. You Tube doet de rest en platenmaatschappijen bewerken de radio. Bij succes wordt er hier en daar een concerttour gedaan in verschillende landen.

    • Good Riddance schreef:

      Al denk ik niet dat gemiddelde Amerikanen begrijpen wat het Songfestival in hemelsnaam is. En met lakse, slecht geïnformeerde Amerikaanse presentatoren (die het SF aan het Amerikaanse publiek uitlegde als ‘Een soort American Idol’) word dat er niet beter op. Wat een ongelofelijke misser was dat zeg… 43 landen die deelnemen met liedjes is natuurlijk iets heel anders (en iets veel groters…) dan een zangwedstrijd op tv. En dan hebben we het niet eens over het excessieve verschil in kijkers (9 miljoen kijkers versus 200 miljoen (i.i.g circa 180) kijkers.

  12. RobbieR schreef:

    Dus jullie kunnen op de net 20 seconde fragment al beoordelen dat Arcade slecht is?
    Knap hoor. Wacht 7 maart nou eens netjes af.

  13. Peter schreef:

    snurrrrrrrrrrrrrrk, gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaap, snurrrrrrrrrrrrrrrrrrrrk, pffft al die verhalen van Good Riddance, so boring en niet interessant, ga nu steeds meer denken dat Good Riddance die jongen uit het Gooi is die jaren geleden met dit soort verhalen weg getreiterd is door de hele blog

  14. Will Geerts schreef:

    Wat me eigenlijk intrigeert, is dat de familienaam De Moor veel voorkomend is in Vlaanderen. Heb het opgezocht op familienaam.be en er zijn in België 3.325 mensen met die familienaam. in Nederland zouden er maar 1.177 zijn op een grotere bevolking. Dat wil dus zeggen dat wij Duncan vanaf nu gaan claimen voor België.

    • robbert-rotterdam schreef:

      Ik verbaas me erover dat je dat wil….Je had het toch niet zo op slungelige jongens met een gitaar? En nu MOET hij naar België :) Ik weet niet waar jij die gitaar vandaan haalt trouwens, maar dat waren jouw woorden.

      • Will Geerts schreef:

        Het is veel te stil rond jullie inzending nu en dat voor zo’n luidruchtig volk. Het is stilte voor de storm. Ik verwacht iets verbazingwekkends goed. Met een naam als De Moor moet hij zeker Belgische familiebanden hebben. Ik wil hem !

  15. Bert schreef:

    Ze weet toch wel dat de zang niet op tape mag…🤷🏻‍♂️😁😇

  16. dick schreef:

    Op basis van het beschikbare materiaal op YouTube enz concludeer ik dat het een prima zanger is die wel veel van hetzelfde maakt en doet dus ga ik er vanuit dat we met een rustig nummer naar het ESF gaan. Past volgens mij ook het meeste bij hem. Hij heeft ook een bepaalde aangename looks en uitstraling die hhem zeker gaan helpen. Kortom ben zo op het eerste gezicht positief. Na 7 maart weten we meer.

  17. Esmee schreef:

    Off topic: Hoe zit het eigenlijk met de regisseur? Wordt dat de heer Pannecoucke weer?

    • robbert-rotterdam schreef:

      Voor ons een vraag, voor Duncan waarschijnlijk al een weet.
      Ik denk dat er wel een grote kans is dat Pannecoucke het weer wordt. Ilse zal Duncan vast wel geadviseerd hebben en dan kom je gauw bij deze Pannecoucke uit of we dat nu leuk vinden of niet…

  18. Tippy2 schreef:

    svp GEEN Pannecoucke, ik heb een aantal inzendingen van zijn hand gezien die om te janken waren, alleen TCL was een uitschieter

    • Will Geerts schreef:

      Tja, met zo’n bang konijn op het podium als Trijntje, kan je ook niet veel aanvangen. Idem als Sennek. Hij moet wel het “materiaal” hebben. Wat hij met Douwe Bob en TCL gedaan heeft, was wel goed en beter dan NL ooit gepresteerd heeft. Je kan natuurlijk steeds terug gaan naar jullie staging van vroeger, een houterige man op een instrument samen met een zwaarlijvige achtergrondzangeres. Dat is zo het idee dat NL had van staging tot Pannecoucke kwam, enfin, aan jullie de keuze.

      • GerardMartin schreef:

        Kun jij ook nog iets positiefs zeggen over Nederlandse inzendingen Will?😞

      • Peter schreef:

        Meneer Geerts is er geen Belgische blog waar u uw gal kunt spuien? Gaat u daar lekker over de Belgische inzending klagen in plaats van hier uw negativiteit te verspreiden.

    • Good Riddance schreef:

      Ik vond AL zijn werk voor Songfestival inzendingen saai en verschrikkelijk. Wat vind ik die man overschat zeg. Dus a.u.b niet zeg! Maar ja, Duncan is een onbekende artiest (die nog geen grote shows doet en dus vermoedelijk zelf geen regisseur heeft…) dus zal het AVROTROS-kamp vermoedelijk wel weer terugvallen op Pannecoucke.

      Jammer, indien dat weer gebeurd. De minuut stilte vond ik niks (was Pannecoucke’s idee) zijn werk voor Spanje vond ik niks, en met name zijn werk voor Trijntje vond ik de slechtste staging in de geschiedenis van al onze inzendingen. En zelfs bij TCL snapte ik niet waarom anderen zijn werk de hemel in prezen. Vond het er juist stom uitzien: die lopende weg etc. Om het nog niet te hebben over de stomme microfoon-standaards, en de camera’s die véél te dichtbij rond Ilse/Waylon draaide. Maar ik ben dus blijkbaar de enige in NL die dat niks vond. Sorry, maar ik snap (gezien zijn werk) gewoon echt niet dat deze man zo geprezen word telkens.

      Vaak zie ik (prachtige, dan wel spectaculaire) staging (en regiewerk etc) van andere landen, en dan denk ik: en kijk ons eens met onze belabberde saaie podium-presentatie jaar op jaar…

      • Pietje schreef:

        Ik denk dat je zowat de enige bent die dat niks vond ja idd. Het was een klein meesterwerkje, die staging. Echt alles klopte. Miss wel beste staging en camerawerk ooit op een ESF, als ik er over nadenk.

      • Peter schreef:

        Staging TCL – idee Ilse en subliem gevonden en uitgewerkt.
        De minuut? is 10 seconden en bedacht door Douwe.
        Dus Good Riddance niet altijd je gelijk proberen te halen.
        Trijntje was slecht, maar ja daar was alles slecht aan
        Regisseurtip: David Grifhorst

      • Good Riddance schreef:

        Je zit er weer eens naast Petertje.

        Citaat: “Douwe Bob schrok even behoorlijk van het voorstel van regisseur Hans Pannecoucke om volgende week een stilte van tien seconden in te lassen tijdens zijn optreden.” (bron: http://www.mediacourant.nl/2016/05/douwe-bob-schrok-van-10-seconden-stilte-op-esf/) en ook in een backstage-vlog van Giel Beelen werd destijds ter plekke (door henzelf) verteld dat Pannecoucke het had bedacht. Niet Douwe Bob zelf.

        Dus Petertje: voor de zoveelste keer zit je er dus weer eens finaal naast.

      • Nordman schreef:

        Ik heb het idee dat deze post niet serieus is.. i mean: stomme weg, stomme microfoon… stom dit, dat. Niet zo kinderlijk doen nu. Wat je er ook van vond, je kunt toch zien dat het briljant in elkaar zat?! Dat was een totaalpakketje. Ik vraag me dan af, wat had je zelf willen zien ipv de weg (dat werkte bijna hypnotiserend, dus de kijker was meteen ingepakt! Of je die weg dan stom vindt of niet, wat mag, het is slim bedacht. Ook de microfoonstandaard en camera’s dicht op beide artiesten, zorgde voor iets verfrissends tussen alle andere inzendingen. De regie was ook behoorlijk hypnotiserend. Dit was een masterplan waar we met zn allen van hebben mogen genieten. Wat Pannecoucke daarna heeft gepresteerd (muv douwe bob) was zeer, zeer teleurstellend.

      • Good Riddance schreef:

        @ Norman: nee, het is een oprecht gemeende post ;-) dat is gewoon mijn mening, en dat jij het ‘perfect in elkaar vond zitten’ is daarin tegen weer jouw mening. Blijkt wel weer dat sommigen zeer lastig met kritiek kunnen omgaan, als het om iets gaat wat ze zélf helemaal geweldig vonden. Dat iedereen het geweldig vond, wil nog niet zeggen dat iedereen dat moet vinden.

      • Peter schreef:

        En jij zit er niet naast naamloos mannetje? Met je minuut stilte? De pot verwijt de ketel. En wat in de media geschreven staat en bij Giel verteld wordt moet je vaak met een korreltje zout nemen, net als al jouw blogs

      • Good Riddance schreef:

        Mijn kritiek raakt je zo te zien nogal steeds hé. Je bent compleet geobsedeerd door me.

        Mijn blogs vallen helemaal niet op internet te lezen, dus dat is je ingefluisterd. Je weet ook niks correct in te schatten, compleet vanuit jezelf.

      • Peter schreef:

        Het is eerder andersom naamloos mannetje. Jij denkt blijkbaar op alles van mij te moeten reageren om je aantal postings hier op te krikken. Lange zinloze verhalen met de mening van één iemand. Jij bent een beetje de Angela de Jong van Songfestivalweblog.nl, net zo irritant en slecht geïnformeerd.

  19. Peter schreef:

    Off record: het is gelukkig nog niet zeker dat Madonna gaat optreden tijdens de interval act, kwestie van geld

  20. Nordman schreef:

    @ Good Riddance, helaas, ik probeerde je in te laten zien waarom het zo briljant was :-D. En uiteraard mag je vinden dat het stom is etc, maar zoals anouk ooit zei: What the hell? I just don’t get it?!!! Dat dacht ik bij je post. Ik dacht oprecht dat het een grap was ;)

  21. Sake schreef:

    Alsjeblieft, “I Miss You”!!!

  22. Bt schreef:

    Pannekoek wordt overschat maar ook onderschat, Waylon zat qua regie best goed in elkaar, vooral die herhaal shot in het eerste refrein, was een erg leuke toevoeging.

    • robbert-rotterdam schreef:

      Hoe dan ook, het had niet het gewenste effect, kijkers lieten zich er niet door overtuigen. En dat is toch doel nr. 1 in deze competitie, ook voor een regisseur.

  23. Bombarie schreef:

    Ideetje voor Peter en Good Riddance… Misschien kunnen jullie ergens een plek zoeken om jullie onderling geruzie uit te vechten zonder dat wij er hier steeds mee geconfronteerd worden? Of misschien kan de webmaster ons van die posts verlossen? Begint een beetje vervelend te worden…

  24. Werner schreef:

    Het zal wel een langzaam nummer worden

  25. robbert-rotterdam schreef:

    Het siert de redactie enorm dat ze ons een aantal nummers van Duncan heeft gepresenteerd zodat we ons een beeld kunnen vormen van het genre van het songfestivallied. Op grond van de verschillende clips ontkomen we nu nauwelijks aan de indruk dat hét lied wel een ballad moet zijn. Misschien toch goed om dit beeld wat te nuanceren. Duncan heeft zo vaak meegewerkt aan andersoortige nummers, dat hij ons ook zou kunnen verrassen met heel iets anders.
    Tamelijk onbekend lijkt zijn medewerking aan dit dance-nummer: https://www.youtube.com/watch?v=BH6MksTm_eg , ‘Stars will fall’, in samenwerking met Metizo & Stash
    Anderen hebben al het nummer Wild Love van Faul & Wad gepost, door Duncan ingezongen. Ook al geen slow. Duncan beweegt zich heel breed door het muzikale spectrum. Volgens mij heeft nog geen direct betrokkene zich laten ontvallen wat voor genre Duncan in Tel Aviv zal brengen, of wel?

  26. Robo schreef:

    Mooie laatste reactie! Laten we gewoon afwachten wat het wordt…..iedereen tevreden stellen is godsonmogelijk; vooral hier.
    En smaken verschillen nu eenmaal , welk lied en genre het ook zal worden.
    Ik wens Duncan succes en laten we gewoon achter hem gaan staan. En natuurlijk hoop ik dat ik het nummer geweldig vind….7 maart weten we meer.

  27. Robo schreef:

    En dan hou ik ook altijd de bagger en negatieve reacties van TCL in gedachten met hun CATS….ook na de cd versie dag na valse start bij DWDD……nu gekozen tot beste nl songfestival lied aller tijden……..

  28. Ben schreef:

    Uit betrouwbare bericht vernomen dat nog niemand buiten de liedjescommissie het lied heeft gehoord. Ducan en zijn band starten volgende week, week 14, met het repeteren van het lied voor de komende bekendmaking bij DWDD op 7 maart! Duncan en zijn band zullen naar alle waarschijnlijkheid ‘s-nachts repeteren in zijn studio zodat het lied niet voortijdig uitlekt! De band mag niet live spelen in Israel, dus is het niet zeker dat de band meegaat naar Tel Aviv. De band leden voelen er niets voor om slechts een vlaggetje vast te houden en te playbacken.

    • Nordman schreef:

      Ik geloof niet dat de avrotros opnieuw de fout maakt door als eerst een live versie te laten horen in DWDD.

      • Will Geerts schreef:

        Het is wel de bedoeling dat NL de inzending leert kennen. Wat kunnen ze anders ? Het clipje tonen bij Omroep Max ?

      • robbert-rotterdam schreef:

        Dat gaan ze echt niet doen. Dat was de grote fout van the CL, waar ze maanden door achtervolgd werden. Overigens, mocht die ‘betrouwbare bron’ onverwachts toch gelijk hebben, dan weten we ook dat het geen dance song is. Een dance song zie ik niet begeleid worden door een band.
        Waarschijnlijk krijgen we gewoon een clip te zien of een live presentatie met een backing track, net zoals bij Waylon.

  29. Nordman schreef:

    Je hoeft toch niet persé een live uitvoering te laten horen? Dat doen de Belgen ook niet ;) Direct een goede videoclip online zetten of bij DWDD laten zien lijkt mij gewoon prima. Daarna schuift Duncan gewoon aan voor een interview.

  30. Bombarie schreef:

    Douwe Bob en Og3ne kregen destijds een exclusieve presentatie aan pers en publiek, waarbij de videoclip van het nummer centraal stond. Als ze bij AvroTros slim zij, doen ze dat dit jaar weer, want daarmee houden ze alles in eigen hand en binnen de eigen omroep.
    Dan kan Duncan nog best diezelfde avond bij DWDD aanschuiven, maar ik heb nooit goed begrepen waarom ze vorig jaar zo’n belangrijk media event waar ze flink wat geld in stoppen zomaar uitbesteden bij een andere omroep en die er goede sier mee laten maken.

  31. PeterV schreef:

    Kleine update voor degenen die het AD show pagina nog niet hebben gelezen…Ilse bespreekt daar over haar inspraak die ze heeft mbt de inzending van Duncan😉

  32. XXX schreef:

    @PeterV: Vertel?!
    In het interview wat je on-line kunt lezen, als ook het stukje wat Ilse vertelt op video vind ik niets terug over de inzending van Duncan.

  33. robbert-rotterdam schreef:

    ‘Arcade’is back online. Nu in een clip waarin steeds dezelfde regeltjes herhaald worden en dat 3 minuten lang. https://www.youtube.com/watch?v=Q-Wm9H_2b6c
    Waarom dan niet het echte hele lied compleet met alle wendingen online is gezet? Of is dit bewust alvast een beetje lekken, en is Arcade hét lied?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *