Wie wint Sanremo 2019 en wil/mag naar Tel Aviv?

Dit vind je misschien ook leuk...

22 reacties

  1. Br@m schreef:

    Op grond van hun eerste twee optredens en de reacties vanuit de zaal van gisteren tijdens de duettenavond gaat het volgens mij tussen de volgende drie artiesten:
    – Loredana Bertè: scoorde 2x heel goed en kreeg na afloop gisteravond van haar duet met Irene Grandi een staande ovatie van het publiek.
    -Simone Christicchi: ook 2x goed gescoord en ook hij kreeg veel bijval uit de zaal na zijn duet met Ermal Meta. Hij won in 2007 al eens het Sanremo Festival.
    -Irama: eveneens goed gescoord tijdens zijn eerste twee optredens en zijn duet ging ook prima.

    Zijn er dan geen outsiders? Wellicht Francesco Renga; hij heeft iets minder gescoord bij zijn eerste twee optredens dan bovengenoemde artiesten. Of mogelijk toch Il Volo maar hun optredens vond ik niet overtuigend genoeg en ook zij scoorden minder dan eerstgenoemd trio.
    We gaan het zien vanavond. Het wordt vast heel spannend.

    • Paysbart schreef:

      Ik heb deze 3 even bekeken: alle 3 goed en beter dan wat er al gekozen is. Voorkeur voor Loredana met Simone als 2e

  2. Michael Adam schreef:

    Ik vind het lied van Irama heel gaaf! Niet alles kunnen horen verder maar deze sprak me direct aan.

  3. riccardo schreef:

    Die Loredana kan een flinke strot opzetten. Daar hou ik ook van. Of het heel succesvol zou zijn, mwah. Beetje lomp ook.
    Voor mij veeel liever Irama, eigenzinnig eigentijds dan weer die popperetteketeske Volo’s. Hun nummer is dit keer wel minder kitschy dan die meebruller van de vorige keer. Meer diepte maar minder beleving.

  4. Nordman schreef:

    Graag: Irama, Loredana, Mahmood of Nek.

  5. GerardMartin schreef:

    Ik zie het hier morgen wel wie er gewonnen heeft en naar TA gaat. Dat festival is me veel te langdradig met al dat geouwehoer, dat trek ik niet.

  6. Jan Greeve schreef:

    Irama mag van mij winnen, dan is dat het eerste liedje van dit jaar dat mijn goedkeuring kan wegdragen.

  7. XXX schreef:

    Als ik zie dat in Sanremo bij toch ook 24 liedjes het live orkest nog altijd een belangrijke rol heeft zou dat bij het ESC toch ook moeten kunnen.
    Ik weet dat daar 18 liedjes meer zijn, maar in Sanremo heeft men gisteren ook nog een heleboel duetten (buien de wrdstrijd om) begeleid.
    Een live orkest voegt echt iets toe!!!!!

  8. Peter schreef:

    Vind ik ook XXX, reden dat ik naar Sam Remo blijf kijken, dat fantastische orkest en dat koor, dat we helaas iedere keer maar weer een paar seconden in beeld krijgen. Maar ik kan je uit de droom helpen: dat gaat bij ESC niet meer gebeuren, veel te duur. Helaas, daarom kijk ik eigenlijk ieder jaar meer uit naar San Remo naar ESC, dat geouwehoer dat neem ik er maar bij. Echt grote waardering voor dit orkest en al die ‘maestro’s’, wat een werk vijf avonden lang 24 artiesten begeleiden, denk ook nog de repetities, wat een werk!

  9. Peter schreef:

    Voor diegenen die, net als ik, zich afvragen wat YT nu weer is, bedoelt wordt dus You Tube, ja dat kan ook, dan heb je inderdaad dat geouwehoer er niet bij.

  10. XXX schreef:

    Vrees hetzelfde. Maar ik wilde ook aantippen dat hier toch maar één land die kosten voor het orkest wel kan dragen.
    Dan zou het in EBU verband in vergelijking toch oom moeten kunnen.

  11. XXX schreef:

    Vrees hetzelfde. Maar ik wilde ook aantippen dat hier toch maar één land die kosten voor het orkest wel kan dragen.
    Dan zou het in EBU verband in vergelijking toch oom moeten kunnen….

  12. XXX schreef:

    Sorry voor de dubbele post, er ging iets fout.

  13. Ria NL schreef:

    Ik hoor net Enrico Nigiotti met “Nonno Hollywood”, dat vind ik wel een erg mooi lied. Samen met Il Volo en hun liedje “Musica che resta” vind ik dit de beste liedjes. Als één van hen zou winnen en naar Tel Aviv zou mogen, hoor je mij niet klagen. We wachten het af…

  14. Hebbuzz schreef:

    Ik ben het meest gecharmeerd van Paola Turci, Mahmood en Boomdabash. Maar eigenlijk vind ik geen enkel nummer echt goed. De meeste zangers vergeten dat ze moeten zingen en praten maar wat, of schreeuwen en dan liefst niet zuiver. Loredana vind ik niks. haar zusje Mia Martini was een klasse apart, maar Loredana mist het charisma. Il Volo is wel aardig, maar waarom heeft die bril nog nooit geleerd waar de camera te kijken en die met de grote oren nog altijd te grote pakken aan? Dat kan een manager ze toch vertellen? Liedje is ok, maar minder sterk. ik vind de presentatrice wel grappig eigenlijk. Maar die ouwe kerels als presentatoren….. waarom?

  15. Hebbuzz schreef:

    Wat een asociaal publiek in de zaal, 0,0 respect voor de drie finalisten, door te gaan scanderen voor Loredana.

  16. Hebbuzz schreef:

    finalisten: Il Volo , Ultimo & Mahmood.

  17. Remco van den Berg schreef:

    Ik denk dat het niet de kosten zijn die bepalen of er wel of geen orkest is bij het Eurovisie songfestival. Een orkest heeft een andere sound dan volledige muziek op tape. Hierdoor vallen minder goede zangers minder op en de Eurovisie uitvoering klinkt net als de single. Dus meer reclame voor de single. Er zijn toch ook stemmen om de achtergrondkoren niet langer live te laten doen. Minder risico en meer zoals de single. Het is afwachten tot het volledige live element uit de show is verbannen. Net als verdwijnen van taken zijn dit allemaal authentieke elementen die verdwijnen ten gunste van een gemakkelijkere veilige show. Ik vind het jammer.

    • robbert-rotterdam schreef:

      Ik vraag me ook af of de kosten de doorslaggevende reden vormen om geen live muziek meer te brengen. Ze hebben wel het aantal camera’s door de jaren heen uitgebreid en focussen dus meer op beeld. Dat kost ook een klap extra, want ze hebben het aantal mensen dat ervoor moet zorgen dat beelden zo optimaal mogelijk de huiskamers binnenkomen hiervoor moeten uitbreiden. Mogelijk speelt wel mee dat met het grote aantal landen de repetitietijd met orkest moest meegroeien en de delegaties zitten er nu maar liefst al 2 weken. Dat kost delegaties al veel.
      De achtergrondzangers op band vind ik een heel groot schrikbeeld. Laten ze nu wat live is nog live houden want anders zie ik eigenlijk geen reden meer waarom zich elk jaar zo’n heel duur circus verzamelt. Je kunt alles wel heel perfect willen hebben en risico’s uitsluiten, maar muziek maken is nu eenmaal iets samen doen, zangers en achtergrondzangers (en instrumentalisten natuurlijk, maar die zijn we al kwijt). Voor mij liever een minder perfect ‘in concert’-gevoel dan een dichte benadering op het podium van een studio-productie

  18. Remco van den Berg schreef:

    Ik had overigens ook veel liever Lorredana Berto gehad. Desnoods Il Volo die de televoting hadden gewonnen. Wat een bagger.