Oostenrijk wint 59e Eurovisie Songfestival; Nederland op 2!
De Oostenrijkse Conchita Wurst heeft het Eurovisie Songfestival gewonnen. Met Rise Like A Phoenix kreeg de ‘vrouw met de baard’ 290 punten. Het Nederlandse duo The Common Linnets ontving 238 punten en eindigde knap als tweede. Dat is ook meteen het beste resultaat voor Nederland sinds 1975. Ook Oostenrijk moest lang wachten. Het is voor het Alpenland de tweede zege. Udo Jürgens (winnaar in 1966) is daarmee nu niet langer de enige Oostenrijkse winnaar.
Nederland ontving 12 punten uit Polen, Letland, IJsland, Duitsland, Noorwegen, Estland, Hongarije en Litouwen. Tien punten kwamen uit Denemarken, Zweden, Portugal, Ierland, Oostenrijk, Zwitserland en Slovenië. Verder kwamen er punten uit Griekenland, Frankrijk, VK, Finland en België (8); Macedonië en Spanje (7), Armenië en Italië (4), Roemenië en Rusland (3) en San Marino en Wit-Rusland (2).
De uitslag (50/50):
01 Oostenrijk 290; 02 Nederland 238; 03 Zweden 218; 04 Armenië 174;05 Hongarije 143; 06 Oekraïne 113; 07 Rusland 89;08 Noorwegen 88; 09 Denemarken 74; 10 Spanje 74; 11 Finland 72; 12 Roemenië 72; 13 Zwitserland 64;14 Polen 62; 15 Ijsland 58; 16 Wit Rusland 43; 17 Verenigd Koninkrijk 40; 18 Duitsland 39; 19 Montenegro 37; 20 Griekenland 35; 21 Azerbeidzjan 33; 22. Italië 33; 23 Malta 32; 24 San Marino 14; 25 Slovenië 9; 26 Frankrijk 2
Daarnaast maakte de EBU ook de gesplitste resulten per land bekend. Die zijn per land en per jurylid hier terug te vinden. Oostenrijk won zowel de televoting als de jury-stemming. Nederland eindigde bij allebei als tweede waarbij The Common Linnets zelfs beter scoorden in de televoting.
Als Conchita mee had gedaan in 2012 en door was gekomen in de voorronde voor Oostenrijk, dan had Nederland waarschijnlijk gewonnen… Toch erg jammer! Zeker nu Ilse en Waylon succes hebben op Itunes, had ze echt een 1e plaats gegund! Ik zeg volgend jaar weer meedoen!
Ook dit is een goede optie!
Zoals de Vlamingen zo mooi kunnen zeggen: ALS mijn kat een koei was…
Nee, niet The Common Linnets; dit was mooi, dit was goed zo, dat moet je niet forceren. Wel de lijn van eigenzinnigheid en kwaliteit doorzetten, maar tegelijkertijd blijven realiseren dat het ESF ook een show is (dus visueel ondersteunen).
Mee eens.Hoe moeilijk te voorspellen ook, ik denk dat we dan lager gaan eindigen, maar alsnog wel top 10 :) Ik hoop dat ze nog enkele jaren verder gaan the common linnets, en dat ze veel succes hebben in het buitenland, dat heb ik liever en dat gun ik ze enorm.
Ik moet zeggen dat ik nog helemaal niet bezig ben met wie we volgend jaar moeten sturen. Ik geniet nog steeds na van het resultaat van onze inzending.
Idd, nu even gewoon rust en genieten van het besef dat Nederland gewoon echt goed gescoord heeft dit jaar. Maar toch: niet op voorhand zeggen dat het niet beter kan: altijd gaan voor de winst, met een winnaarsmentaliteit!:) Hou die ambitie hoog, AvroTros hou die lijn vast!
Ja, die Dotan stond bij 538 koningsdag dit jaar. Ik had zelf nog nooit van hem gehoord. Ik vond het wel mooi, maar geef mij maar Sandra van Nieuwland. Vind ik een goede zangeres en ze heeft een mooie stem.
Ellen ten Damme? Wende Snijders? Laura Jansen?
Alain Clark heeft in elk geval al aangeven interesse te hebben.
Laat de AVROTROS in alle rust een goede beslissing nemen.
Sorry jongens, we moeten selectief blijven, Alain Clark heeft niet de juiste uitstraling..
Ik vind Ellen ten Damme wel iets: kan goed zingen, weet een goede show neer te zetten, is apart, is professioneel, eigenzinnig en heeft uitstraling; en spreekt vloeiend Duits, kan ze de Oostenrijkers inpakken!:)
Alain Clarke heeft juist de perfecte uitstraling.Maar nogbelangrijker: hij is een geweldige zanger/componist.
Wende ja, pas naar haar concert geweest. Geweldig. Ellen nee, wordt een circusact. Alain ook niet.
Dit is ook wel een goede top 10 http://entertainment.nl.msn.com/afbeeldingen/songfestival-2015-onze-top-10-1?page=6#image=1
Mooi, The Common Linnets bij RTL Latenight; Ilse & Waylon zijn echt twee winnaars!:)
Ik neem aan dat de AVROTROS een artiest benaderd met dezelfde klasse als The Common Linnets. Een Caro Emerald oid. GEEN The Voice , Xfactor Muziekplein zangers. Dan heb je toch het B garnituur. De Engelsen zien dat ook in ;) http://www.telegraph.co.uk/culture/tvandradio/eurovision/10824026/Eurovision-UK-must-send-proper-musician-next-year.html
Ilse en Waylon zeiden gister bij RTL Late Night dat als Conchita zonder baard/jurk had gezongen nooit gewonnen had, dat is toch wel waar…. :)
Volgend jaar weer een kans! Within Temptation, Dotan, Laura Jansen, Sandra van Nieuwland, Di-rect… Geen tros figuren zoals Jan Smit of die Tim
Toch wel apart dat Conchita zoveel stemmen heeft gekregen, als je die reacties op YouTube en op sites binnen en buitenland zijn best wel schokkend, zelfs op de officiële site van het songfestival
Die mensen die daar zo reageren zijn geen ESF kijkers neem ik aan, zowel dan is er nog een hoop werk aan de winkel.
Sneue reacties van jaloerse mensen die zuur zijn omdat “hun” landje niet gewonnen heeft… tsss, kinderachtig. Net als de actie in Rusland om je baard af te scheren… behoorlijk overtrokken allemaal. Ik vind Conchita’s verschijning helemaal niet storend of bizar; het optreden van Polen vond ik toch heel wat ordinairder, vreemd dat de EBU dat wel toestaat, terwijl over twee zoenende mannen/vrouwen (tot voor kort) moeilijk werd gedaan, omdat het ESF een “familieshow” is…
Oostenrijk: volledig terechte winnaar! Kom op mensen, check de gesplitste uitslagen!!
Vreemd, dat heb ik Ilse en Waylon nooit horen zeggen; in tegendeel, beiden hebben al eerder gezegd dat Conchita een terechte winnaar met een mooi nummer is. Ik heb het interview gevolgd, maar volgens mij hebben ze niets negatiefs over Oostenrijk gezegd!
John de Mol mompelde wel iets over een baard, maar ach, net alsof Conchita alleen gewonnen heeft door die baard; daar trappen mensen heus niet in, het liedje en de performance waren gewoon zeer sterk.
Dat heb ik Ilse en Waylon ook niet horen zeggen. De Mol zei idd wel iets. Wat een mooi interview en optredens. Oprechte emoties. Denk dat ze ook naar de tweede plaats gebracht heeft, de oprechtheid
Ik vind Alain Clark fantastische muziek maken en ziet er ook wel lekker uit ;) maar als hij optreedt heeft hij altijd zo’n ongeïnteresseerde blik op z’n gezicht.. Hij moet verkopen zoals de Common Linnets dat deden.. IK ZWEER BIJ CARO EMERALD!
Je moet vooral zelf weten waar je bij zweert (en ik vind Caro Emerald ook geweldig) maar ik heb nog nooit die ongeïnteresseerde blik gezien op het gezicht van Alain Clarke. Je onderschat hem volgens mij net zo als Waylon vóór dit songfestival werd ondetrschat: ook hij zou ongeïnteresseerd overkomen en alleen maar bezig met zijn carriere, zijn album, zijn concert. We weten inmiddels dat Waylon, net als Ilse, perfecte optredens heeft verzorgd op momenten dat het moest.
The Handsome Poëts vind ik ook geen slechte keuze. Maar ja, dat is ieder zijn smaak.
Ben het ermee eens, de puurheid, oprechtheid en t plezier in t optreden spatte van t scherm en wist de kijker thuis te raken, en daar gaat het om, mensen in hun emotie raken op een mooie oprechte manier ( niet zoals Axel voor België deed..) dan stromen de punten binnen. :-)
En wat dachten jullie van Mr. Probz ?? Lijkt mij geweldig!
Grappig eigenlijk: “de baard” eerste geworden,”de snor”(moustache) laatste! ;-)
Zo, heb het album ook in mn bezit en wat een prachtige plaat. Ik kom niet zo snel albums, maar deze moest ik hebben en ik vind dat iedereen’m moet gaan halen ;-) staan echte parels op die tijdloos zijn. Ilse raakte me gisteren bij RTL Late night, wist niet dat het zoveel voor haar betekende nu het succes zo groot is, maarja voor hoelang nog?. Ik check dagelijks itunes wereldwijd en zie lichte verschuivingen, dus kom op, bel John de Mol maar af, ze moeten zich op dit succes concentreren nu, dit is dik en dik verdiend. Laat heel Europa maar zien dat wanneer je 2e wordt je veel succesvoller kunt zijn dan de winnaar. Eigenlijk hebben ze dat al laten zien, gezien het succes in iTunes, maar hopelijk is het niet voor korte duur.
Het Televisie Moment van 2014 is , wat mij betreft , nu al de mooie ontroerende tranen van Ilse gisterenavond bij Rtl Late Night. Puur , eerlijk en bescheiden . Wat een wereldartiest is die Ilse de Lange, niets ten nadele van Waylon, ook hem vind ik een sterke persoonlijkheid.
Ik zou graag Within Temptation willen zien volgend jaar! Met een sterk liedje natuurlijk en dat het plaatje klopt. En ze zijn in Europa bekend das een voordeel al.
Weet iemand trouwens wanneer het songfestival officieel een cd/dvd ging uitbrengen? Welk jaar begonnen ze daarmee? Zou het graag willen kopen.
CD vanaf 2000 en DVD vanaf 2009
DVD is er al vanaf 2004.
Ja, 2004.
Vraag me af of ze nog te koop zijn.
Blijkbaar is men dit jaar gestopt met het uitbrengen van een DVD .
Nee, zal toch niet? :-O
30 mei as. komt de 3DVD uit van dit jaar.
Nou das mooi nieuws voor mij , ben blij te horen dat de EBU toch overstag is gegaan en dan toch de DVD gaat komen.
Waarom zou de EBU de DVD niet uitbrengen? Volgens mij is er altijd wel veel animo voor.
Nee hoor dan heb je niet goed geluisterd, John de Mol zei dat.
Waylon en Ilse waren super in RTL late show, ik heb het net gezien. Ilse heerlijk emotioneel en toch had ik ook waardering voor Waylon die nuchter is en je ziet dat die emsne zo elkaar aanvullen.
Klasse, ik ben echt helemaal om en ga ook de cd kopen!!
Nogmaals complimenten voor THe Common Linnits en Conchita vind ik een terechte winnares hoor..
Wat zijn nou weer “artiesten met klasse”, B-garnituur of TROS-figuren?
Vele zgn. A artiesten van nu, hebben op plaatselijke talentenjachten gestaan in het land. Ook Ilse en Willem…
Caro Emerald komt uit een eenvoudig dames-zanggroepje. C-zangeressen…?
Echter, een zeer creatieve producer/studio en hun bobo-netwerk helpt deze mensen verder dan ze hadden durven dromen. Zo’n CD album kost dan wel een vermogen natuurlijk.
We zoeken dus top nivo op voorhand. Is voor iedereen beter.
DOTAN dat is dé artiest die de AvroTros volgend jaar zou moeten sturen. Hij heeft hele pakkende nummers en zijn sound is fantastisch! Luisteren jullie maar eens naar zijn nummer HOME. Ik hoop dat er nu een inzending komt die ook heel goed is als die van de Common Linnets maar dan op een andere manier. Dus weer uniek en opvallend maar in een ander genre. Ik zeg DOTAN MOET NEDERLAND VERTEGENWOORDIGEN OP ESF2015! Nu moeten we gaan voor de nummer 1 positie!!
Ik zie liever echte tieten dan een kerel met vrouwe-kleren en -maniertjes met een baard.
Niet om aan te zien,,,had Ilse en Waylon op plaats 10 dus voor mij hadden ze echt niet hoeven winnen hoor…geen jaloezie. Alles had mogen winnen behalve vrouw (zonder) worst. Of met!!
Wat een drama-ding…geen man..geen vrouw..maar een HET.. Natuurlijk mag HET zich kleden en of verkleden zoals ze wil maar niet op een SONGfestival.
Als jij een feestje hebt doe je toch ook iets aan waar je je lekker bij voelt, whatever.
Bovendien heeft ze ook nog ernstig rekening gehouden met het hoge glamour gehalte van het hele gebeuren, dat scoort dus wel.
Verder had ik al wel eens vaker een man in een jurk gezien, ja zelfs op mijn werk, niet zo schokkend. Hou wel van een vrouw met kloten en inhoud en sowieso van mensen waarbij het mannelijke en vrouwelijke samenkomen. Neem HET gewoon zoals het is, je lijkt wel een mietje!
Riccardo HULDE. Wou dat er meer waren zoals jij. Prima verwoord, zo denk ik er ook over.
+10000000000000000000
Mijn reactie is in afwachting van moderatie…????…
We zullen zien en anders….never again
Redactie van deze weblog. Dit is jullie ultieme kans om He1n van deze weblog te laten verdwijnen, maak er gebruik van. Deze persoon is al wekenlang aan het discrimineren.
@020Nick: je hebt helemaal gelijk. Anders kijkt He1n toch helemaal niet, het is geen verplichting. Het is echt zijn probleem als hij er moeite mee heeft. Ben benieuwd hoeveel mensen in zijn omgeving problemen hebben met zijn homoseksualiteit? Eigenlijk best schokkend dat er zelfs uit deze hoek zulke schokkende opmerkingen komen.
Kende het nr van Dotan van de radio. Klinkt veelbelovend en internationaal.
Caro heb ik live met band hele goede dingen zien doen. De populariteit van dit genre lijkt wat over het hoogtepunt heen maar heeft, ook kwalitatief, potentie.
laten we ons niet blindstaren op een artiest maar eerder op zoek gaan naar een ijzersterk nummer dat in combinatie met de artiest internationaal gezien goed gaat vallen. Dat komt neer op afwachten wie zich aanmeldt? Ook dit jaar is weer gebleken dat de gemiddelde Nederlandse songfestivalsmaak op voorhand niet bepaald overeenkomt met die van mainstream Europe als het over ons eigen nummer gaat. In dit geval heeft het heel goed uitgepakt, mensen hebben de kwaliteit herkend en we hebben met echte muziek en goede visuals veel sympatie gevonden. Deze lijn vasthouden en uitbouwen. Tenzij er iets heel anders maar wel verschrikkelijk goed voorbij komt. Het doel is winst.Voor de uiteindelijke selectie graag iemand met verstand van Hedendaagse songfestivalzaken.
Ben het ook erg eens met de uitspraak dat een leuke mevrouw of meneer met een goed liedje niet volstaat. Er moet een productie staan en veel meer aan de hand zijn dan knap kunnen zingen.
De manier van aanpak van dit jaar, dus alles bijelkaar en deelname nav uitbrengen album werkt!
Ik ga toch voor de optie om te gaan voor een artiest met eigenzinnigheid en die zelf helemaal bepaalt hoe het gaat worden. Dat heeft dit jaar toch echt zijn vruchten afgeworpen. Het mag dan ook een geheel onverwachte muziekkeuze worden, van Within Temption, Wende Snijder, Caro Emerald, Handsome Poëts. Niet het te verwachten songfestivalgenre graag.
Nee, idd juist geen typisch sonfestivalgenre, maar het kan natuurlijk ook eigenzinnig een keer de plank helemaal misslaan. Iets minder vrijblijvend zou kunnen helpen bij het selecteren van het juiste nummer voor de gelegenheid.
Mee eens dat je moet kiezen voor een (top-)artiest, die zelf bepaalt hoe en wat. Misschien wel vanaf nu ‘verplicht’ samenwerken met een regisseur om te zorgen dat het TV-plaatje perfect is? Dat is immers een vak van sport die de topartiest niet zelf beheerst, dus om dat aan een ander over te laten lijkt me niet teveel van de artiest gevraagd. Zonder hulp van Hans Pannecoucke zouden we denk ik die fantastische tweede plaats nooit gehaald hebben. Ilse de Lange en Waylon begrepen dit heel goed en waren zo slim om hem in te huren.
Even een heel andere vraag, wellicht voor @Hebbuz. Is er een website (zoals in het verleden Soulseek) waar de mp3’s van de live versies van de semi-finale en finales te downloaden zijn? Of wie heeft deze voor mij? Thnx
Bestaat Soulseek nog? Je kunt ook de live optredens op youtube opzoeken en deze omzetten naar een mp3 bestand ;)
Zucht!!!!!
Mensen lezen zoals ze willen lezen. Zal met hun nivo te maken hebben.
Ik discrimineer toch zeker niet…ik heb een uitgesproken tegenovergestelde mening dan die van Marjoleintje…is dat erg?
Zo ieder zijn mening toch?
Nog maar een zucht!@!!
Nou Sieneke, aan je taalgebruik is anders veel mis. Waarschijnlijk weet je ook de betekenis van het woord discriminatie niet. Maar ja wat ku je anders verwachten van iemand met jouw niveau.
Hey hein gefeliciteerd met je rijexamen werd tijd
Natuurlijk discrimineer je, en hoe ! Of vind je het respectvol om iemand ” slet, sloerie, het, walgelijk” enz. te noemen ? Dat je iemand niet leuk vind is uiteraard je volste recht en een questie van smaak. Maar is het echt nodig om iemand zo te kwetsen ? Ik begrijp het echt niet, toen in 2008 Frankrijk met een aantal bebaarde vrouwen op het Eurovisie Podium stond, reageerde niemand zo kleinzerig. Maar nu een travestiet met baard een prachtig lied zingt, zijn hier sommigen echt aan het doorslaan. Zo jammer, ik geniet zelf nog iedere dag na van dit (ook voor NL) geweldige Festival …
Ach Liesbeth weet He1n veel.
Hoe leuk is dit voor ze? Misschien wel een top 10 hit in Engeland!! http://www.nu.nl/muziek/3775430/the-common-linnets-stevenen-af-britse-top-10-hit.html
Nu nog Amerika veroveren, geloof mij, the Common Linnets worden de nieuwe ABBA!
Gaan ze dan ook samen trouwen? Ons nieuwe country&western duo – ABBA…..
Wat een geweldig gevoel, een Nederlandse Songfestivalhit:) Nu op 5 in het VK. The Common Linnets zijn gewoon winnaars. En Conchita is ook geweldig, haar winst legt veel hypocrisie en schijntolerantie bloot.
Trouwens, hebben Ilse & Waylon niet het hoogste aantal punten ooit voor Nederland binnengehaald?
En heeft Edsilia Rombley nog niet gereageerd op het feit dat ze niet langer de best scorende Nederlandse SF-artiest sinds Teach-In is?;)
Hans Pannecoucke verdiend applaus voor wat hij nog van het lied heeft kunnen maken. Ik blijf “Calm after the storm” een saai lied vinden. Het is mooi, maar oersaai. Door de beeldvoering werd het echter prachtig en spannend. Dat is toch een groot vakmanschap. Kennelijk zat er meer in het liedje dan menigeen gedacht had, mijzelf incluis. Ik had het compleet afgeschreven om zich überhaupt te kwalificeren, laat staan de top 3 te halen.
Ohhh gelukkig telde en telt jouw mening totaal niet mee in Europa :D Wat een geluk! Heb je de andere liedjes van hun cd gehoord trouwens? Echt prachtig! Niet je smaak zeker? Nee, nevermind :)
Ja, ik heb de rest van de CD gehoord, die zijn ook ‘OK’ maar zou ik ook stuk voor stuk niet geselecteerd hebben voor het Songfestival, simpelweg omdat ik vooraf nooit geloofd zou hebben dat het visueel goed in beeld gebracht kon worden. Je leest erg selectief. Ik zeg nergens dat het nummer de 2e plek niet terecht verdiend heeft. Al wat ik zeg is dat ik vooraf het geen knip voor de neus waard vond en ik erken dat ik daar een misrekening heb gemaakt. Dat de hele wereld opeens met terugwerkende kracht altijd al en van af het begin in het nummer gelooft heeft, dat zal wel.
Ik blijf erbij dat zonder de uitstekende visualisatie het nummer geen impact gehad zou hebben. Dat het nu een groot verkoop succes wordt, op 3 in de top 40 binnenkomt waar het eerder iet hoger dan 35 kwam zegt genoeg.
Het is een prachtig resultaat voor Nederland maar ook een totaal onverwacht resultaat. Wie zegt vooraf al in het nummer te hebben geloofd had geld moeten inzetten op een top 3 notering en had de inzet vervolgens 700x terug gekregen.
De winst zit m er vooral in dat Nederland nu twee keer op rij iets kwalitatiefs heeft ingestuurd en daarmee de (top 10 van de) finale heeft behaald. De eerste keer met een prachtig lied, de tweede keer met een prachtige regie. Als beide elementen voor de komende jaren nu eens gecombineerd worden kunnen ‘we’ de hoofdprijs vanzelf een keer inkoppen.
Anouk was het juiste antwoord op Sieneke en de Toppers. De Common Linnets het juiste antwoord op de 3Js. Het is nu aan de A-artiesten om zich te melden bij de AVROTROS en dan met elkaar een competitie aan te durven gaan, desnoods achter gesloten deuren, maar met een vakjury die uit echte muzikanten bestaat i.p.v. mensen die denken wat goed is voor het Songfestival.
Hun succes is des te mooier, juist omdat het zo onverwacht komt:) Een mooie overwinning voor The Common Linnets.
Beste redactie
Is het mogelijk om alle mensen die op elkaar zitten te vitten op dit forem te weten van dit fotem.
Het maakt het lezen ervan minder plezierig.
Dank
Weten = weren
fotem?
Inderdaad hebben we nog nooit zoveel punten gehaald!
Wat een prestatie! So proud:)
Edsillia heeft op de dag van het optreden, bij het radioprogramma “op weg naar het songfestival”van Daniel Dekker, al gezegd dat ze het wel stoer vond te kunnen zeggen dat ze nog steeds de best presterende artiest was sinds Teach-In, maar dat ze het helemaal niet erg vond het record kwijt te raken en dat ze het de common linnets ontzettend gunde.
Dacht ik al, Edsilia is gewoon leuk:)
Turkije heeft na de overwinning van Conchita aangegeven definitief af te zien van een toekomstige deelname aan het ESF,ook Rusland overweegt om niet meer mee te doen in de toekomst…
PRIMA,blijf lekker weg,zal ze missen als kiespijn met hun bekrompen gedoe!
Jvision, helemaal mee eens. Waarschijnlijk zullen er nog wel meer bekrompen landen volgen. Als dat zo is kunnen we weer terug naar 1 avond. Dat soort landen kunnen we missen als kiespijn.
Nou Peter,
Nu het festival volgend jaar in Oostenrijk is zou het me niet verbazen als Slowakije en wellicht Tsjechië, maar ook uit de voormalig Joegoslavische hoek: Kroatië, Bosnië en Servië weer van de partij zijn. Oostenrijk is hun (voormalig) buurland, en ook de ORF zal denk ik wel spreken met deze landen om ze (indien nodig) over te halen om mee te doen.
Als Rusland het ESC links laat liggen zou Wit-Rusland dat wellicht ook doen, maar alle andere landen uit het voormalige oostblok zie ik dat niet doen. Ook de drie landen uit de Kaukasus niet, die zetten zich mede d.m.v. het ESC juist op de kaart.
Alle landen die bij de EU zitten blijven gewoon meedoen. Ook de Kaukasus verwacht ik er volgend jaar gewoon bij.
Wat een trieste landen, zeker Turkije. Goh, ineens vind ik die mijnramp een stuk minder erg.
Schaam je diep, Wim.
Tjee Wim, wat een niveau zeg. Dit had ik hier toch van niemand verwacht. Of er niets belangrijkers is dan het Songfestival. Leer s.v.p. hoofd- van bijzaken te scheiden enne,,,
Get a live man!!!!!!!!!!!!!!!!
Oekraïne moet er volgend jaar bij zijn, want het land wil erg graag bij de EU. Blijven ze om dezelfde reden weg als Rusland en Turkije, dan kan het weleens heel erg moeilijk worden om lid te worden van de EU.
Ik ben werkelijk sprakeloos door deze opmerking. Heb jij je laatste drie afspraken bij je psychiater gemist ofzo?
Advies aan deze weblog: ga nog een tijdje offline, totdat wim1970, peter en consorten vergeten zijn welke naam ze hier ook weer gebruikten. De scheldkannonnades over en weer ontsieren deze weblog en verpesten het plezier over een geslaagd songfestivaljaar.
+1 Helemaal mee eens hans! Ik zit me hier ook zwaar te ergeren aan deze lui want een domme opmerkingen maken zij zeg bah!
Mij graag niet vergelijken met types als wim1970 (lees zijn opmerking over de Turkse mijnramp hier) of he1n. Wat deze 2 uitkramen hier ismronduit schokkend.
Inderdaad, wegwezen Wim1970, Peter en He1n!
Sito een nieuwe persoonlijkheid van Wim1970/He1n? Of ben je onderdeel van een toets?
Niet zo gek dat je met hun wordt vergeleken je loopt zelf ook steeds mensen uit te kafferen hier…
Ik beledig mensen niet om wie ze zijn maar om wat ze zeggen, dat is heel wat anders. Dat noemen ze je mening geven Ik noem niemand slet, sloerie of het dieptepunt van wim1970 over de mijnramp in Turkije. Of alle schandalige opmerkingen over Conchita.
In de eerste zin moet staan ‘maar ik spreek ze aan om wat ze zeggen’. Ik beledig ze dus niet.
Het is jammer dat landen zijn zo reageren; doet me denken aan de tijd dat juist West-Europese landen afhaakten of anti-nummers (Dustin!) stuurden uit onvrede over de zogenaamde Oostblok-overheersing. Nu al een aantal jaren Noord/West-Europese landen winnen, gaat men aan de andere kant van Europa klagen… Maar ik vraag me af of het wel allemaal zo’n vaart zal lopen. Turkije was toch al niet van plan om terug te keren. En voorlopig is er nog niets officieel uit Rusland, alleen wat extreme nationalistische figuren die willen scoren bij de bevolking. Die vermeende leegloop zal wel meevallen.
Ik geloof niet dat ’t zo’n vaart zal lopen, per slot van rekening heeft Rusland wel punten veil gehad voor Oostenrijk. Laten we niet te vlug conclusies trekken.
Even lachen om deze quotes:
he1n zegt:
24 maart 2014 om 17:16
Zooooo zat van de opmerking die velen maken:”Als de act maar goed is…..Hoop dat ze flink aan hun act werken..”
Tis gewoon een waardeloos nummer. Ze kunnen nog zo aan een act gaan werken…tword niks
Maar weer wachten op volgend jaar…Jantje Smit!!. Kunnen we weer afgaan als een gieter.
Nederland leert het ook nooit!
14.2
Wim1970 zegt:
25 maart 2014 om 08:59
Inderdaad He1n; mij ontgaat ook volledig de logica van ‘als de act maar goed is’ Als je een kutlied hebt, maakt de act dat helemaal niet goed.
JordyR zegt:
28 maart 2014 om 01:27
Saai = en blijft SAAI!
Ed zegt:
25 maart 2014 om 20:18
Ik heb er geen vertrouwen meer in, de reden is dat ze de beslissing zelf genomen hebben, ik denk dat ze de visuals ook in een heel klein groepje hebben behapstukt.
Ik denk dat het net zo´n vlees nog vis presentatie word als dit nummer zelf, en laten we wel wezen, wat kun je nu eigenlijk maken van `calm after the storm` zo anders als een sferisch beeldje met wat volgspots, zo´n unplugged setje.
Hans, je gaat lekker!!! Thanx ;)
Haha Hans….
Ik kwam altijd dagelijks op deze weblog, maar is een stuk minder geworden. Waar ik me vorig altijd Boos maakte om reacties van Peter, vind ik dat hij dit jaar soms nog wel nuttige info plaatste. Lijkt wel dat elk jaar mensen het stokje van elkaar willen overnemen wie het meest gehaat kan worden. Maakt het er hier echt niet leuker op. Best wel raar dat iedereen Albert verlinde aanvalt, maar sommige reacties hier kunnen meer pijn doen dan uitspraken van Kwalbert… Waar is trouwens de glazen bol van Stellage je Grand geblezen? Die heb ik lang niet meer gezien hier Haha lol
@Michael, dank je wel. Waarschijnlijk heb ik me minder geergerd aan anderen op een paar na. Maar als je de jaren terugkijkt waren sommigen altijd al zo, maar lijkt het dit jaar meer. Ben bang dat Stella een alterego van een van deze personen is. Van een 2tal is bekend dat zij meerdere namen gebruiken.
Laatste reactie @Peter ooit:
Jij beledigt mensen niet om wat ze zijn???? Ik ben ik en Wim is wim etc.
Lees wat jij allemaal schrijft:
Bord voor je kop??? wegblijven!!
Wim zijn zoutlose opm. voor zich houden.
Kun jij lezen Wim?
Hein gedraagt zich als een echte nicht.
Rust zacht Hein!!!!!!!!
Ultieme kans om Hein van deze weblog te laten verdwijnen
Ik moet mijn ouders vragen of ik geadopteerd ben uit Rusland?????(ouders leven al lang niet meer dus dat lukt niet)
Ik ben zielig
Ik ben eenzaam
Ik blijf hopel;ijk lang weg
En….wat eigenlijk wel de ergste opmerking is is die van Jordy R. : wij moeten een geweer pakken en onszelf neerschieten. Jij!!! was het daar helemaal mee eens.
EN DAN DURF JIJ TE BEWEREN DAT JIJ NIEMAND BELEDIGD!!!!!!!!!!!.
Kerel dit was het laatste woord ooit naar jou toe.
Vraag me af wie hier verwijderd moet worden.
Sinds wanneer is “een zouteloze opmerking” een belediging? Het is een constatering. Verder geef je met je hele lijstje aan dat je dus echt een heel zielig leven hebt He1n, welk normaal mens heeft er de tijd voor om dat uit te zoeken dan wel bij te houden. Maar gelukkig ben ik en hopelijk deze weblog van je verlost. Of kom je terug als een nieuw alterego?
Op zich is ’t wel bijzonder dat Turkije zo reageert, omdat TR er wel bij was in Jeruzalem toen Dana won.
Nee.
Redactie: het volgende bij deze wil ik een officiële aanklacht indienen wegens discriminatie en schoffering van de medemens tegen Wim 1970, schijnheilige Peter, idioot He1n vervelende Lilly en alle andere doorgedraaide mafkezen. Deze site gaat over een songfestival! notabene!, Dat deze zielige personen op deze manier een menig hebben vind ik en volgens mij vele anderen zeer schokkend en raakt mij behoorlijk kwaad, vind het onacceptabel dat er mensen zijn die dit laten gebeuren zoals u dat doet redactie.
Er zijn zo vreselijk veel mensen op deze wereld die mishandeld, gediscrimineerd en vernederd worden op deze wereld om dat ze willen zijn wie ze zijn en dan moet ik deze vreselijke teksten lezen van dit soort personen laat staan zeer schokkende reacties lezen over mensen die zich kapot werken en daarbij de dood vinden. Schaam u diep mensen die dit schrijven en schaam u diep redactie om dit, ondanks vrijheid van meningsuiting, te tolereren.
Laat de andere, mensen op deze site die bedoeld is om een mening over een lied!!!!!!!! te geven de anderen negeren die deze site gebruiken om mensen te kwetsen en nogmaals redactie grijp in!!!!