OG3NE: “Keus gemaakt; presentatie begin maart” [Update]

Dit vind je misschien ook leuk...

92 reacties

  1. Hebbuzz schreef:

    “Wij gaan uit van eigen kracht en zijn druk bezig om het juiste team op alle vlakken om ons heen te verzamelen.”

    Kijk dat getuigt dan wel weer van power. Hoop doet leven! 🙂

  2. RobbieR schreef:

    Ik zou het heel mooi vinden als zij mij op alle vlakken verrassen…
    Maar ik schrijf ze nog niet af, als zij inderdaad serieus bezig zijn om ook te recichten op hun perfomance.

  3. Ria NL schreef:

    Ik ben heel benieuwd naar hun liedje, en ik heb er alle vertrouwen in dat ze alles in het werk stellen om met iets goeds naar Kiev af te reizen !! Ik wens ze alvast heel veer succes toe met de voorbereidingen

  4. robbert-rotterdam schreef:

    De juiste, stevige mentaliteit hebben ze blijkbaar al. Ik hoop dat hun lied net zoveel kracht heeft. Ik zou wel graag een pittig en vocaal meesterwerkje willen horen, een nieuw Bohemian rapsodietje waarmee ze iedereen omver blazen.
    Zouden ze ook met een regieplan bezig zijn?

    • RobbieR schreef:

      Als zeggen dat ze op alle vlakken een team willen verzamelen, ga ik er van uit dat ze zich ook bezig houden met de regie..

      • robbert-rotterdam schreef:

        Ik niet per se. Ze kunnen ook denken dat ze goed beslagen ten ijs komen als ze vocaal alles goed hebben uitgedokterd, mooie jurkjes dragen en een team voor de visagie om zich heen hebben verzameld. Er zijn elk jaar genoeg artiesten die denken dat camera/regie iets voor het organiserend land is. Natuurlijk hoop ik dat OG3NE slimmer is.

  5. Kenny schreef:

    Dit beloofd een hoge klassering te worden voor OG3NE. Ik weet zeker dat ze het goed gaan doen. 😉

  6. Robert schreef:

    Alle vertrouwen in de dames…….. en ach, ook al zetten ze een topprestatie neer, het blijft een loterij

    • Bas schreef:

      Je lijkt Trijntje wel, die zegt ook steeds in ieder interview dat het songfestival een loterij is.

      Ben het daar niet mee eens. Kwaliteit komt bijna altijd boven drijven: zie CL, Anouk en DB.

      • Max Mark schreef:

        Ja, is echt onzin. Als je met een topnummer komt plus goede staging is het echt geen loterij. Dan eindig je zo hoog.

        Kijk naar Zweden, vaak geweldige nummers, goede artiesten, goed bedacht plan. Dan kun je het echt niet meer over loterij hebben.

        Loterij dat zeggen alleen slechte verliezers.

      • Peter schreef:

        Waar was de kwaliteit vorig jaar dan? Het slechtste nummer ooit op een ESF gaat met de winst er vandoor.

  7. Lilly schreef:

    de meiden zullen het optreden van Trijntje ook wel gezien hebben 2 jaar geleden-:)
    En dan weten ze dus ook hoe het vooral niet moet!

    robbert-rotterdam:
    Ik niet per se. Ze kunnen ook denken dat ze goed beslagen ten ijs komen als ze vocaal alles goed hebben uitgedokterd, mooie jurkjes dragen en een team voor de visagie om zich heen hebben verzameld. Er zijn elk jaar genoeg artiesten die denken dat camera/regie iets voor het organiserend land is. Natuurlijk hoop ik dat OG3NE slimmer is.

  8. Hebbuzz schreef:

    Qua statistiek hebben we vooral veel voor NL gunstige landen geloot, en weinig bijna-automatische finalisten. Die zitten vooral in semi 1. De kledingsmaak van Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Ierland, Estland en Litouwen is vaak stijfjes/truttig/oubollig (en bij Witrusland totaal afwezig) dus qua kleding- en haarstijl maak ik me opeens ietsje minder zorgen. (Blijft natuurlijk wel een punt van aandacht en verbetering)

    We missen België (, maar die hebben wellicht dit jaar een Franstalige en minder NL-gezinde vakjury ?)

    Dus ondanks dat we alwéér de eerste helft hebben geloot, heb ik een stijgend vertrouwen in een finaleplaats. Nog voor we het liedje van de Majden hebben gehoord. Ofwel, als ze nu de finale niet halen hebben ze het vooral aan zichzelf te danken.

    • Paysbart schreef:

      De Belgische jury steunt NL helemaal niet zo. The Common Linnets kregen 8 punten (door de vakjury werd de televote score naar beneden gehaald) en dat gebeurde ook met Douwe Bob. Hij kreeg 12 van televote maar slechts 4 van de Belgische vakjury……

      • RobbieR schreef:

        Anouk kreeg wel de 12 punten van België.
        Volgens mij van de jury en televoting.

  9. Nordman schreef:

    robbert-rotterdam:
    Ik niet per se. Ze kunnen ook denken dat ze goed beslagen ten ijs komen als ze vocaal alles goed hebben uitgedokterd, mooie jurkjes dragen en een team voor de visagie om zich heen hebben verzameld. Er zijn elk jaar genoeg artiesten die denken dat camera/regie iets voor het organiserend land is. Natuurlijk hoop ik dat OG3NE slimmer is.

    Lijkt me dat de AvroTros de dames daar ook wel op wijst. Ze hebben toch echt wel geleerd van met name 2011 en recenter 2015. Ik weet niet of ze er echt bovenop zitten, maar ik kan me niet voorstellen dat ze zoiets niet bespreken met Og3ne.

    • robbert-rotterdam schreef:

      Dat mag je zeker hopen en verwachten. Ik heb zoveel Nederlandse miskleunen op dit gebied meegemaakt dat ik dit pas volledig wil aannemen als we van OG3NE of kringen rondom hen concreet horen dat ze daadwerkelijk met een regisseur bezig zijn. Hopelijk zien we binnenkort op You Tube, bij Boulevard of welk ander programma dan ook een interview voorgeschoteld met de dames of met een AVROTROS-bobo, waarin dit wordt bevestigd.

  10. Damsco schreef:

    Het zou inderdaad wel fijn zijn als we nu al wel bevestiging krijgen dat er een regisseur mee gaat naar Kiev. De regie van 2014 en 2016 was geweldig, dus ik hoop dat Pannecoucke weer van de partij is. Vorig jaar was rond deze tijd al bekend dat hij mee zou gaan naar Stockholm. Het is jammer dat er zo weinig transparantie is v.w.b. de gang van zaken. Je zou toch hopen dat de AvroTros inmiddels 100% begrijpt dat de staging ENORM belangrijk is, maar het tragische is, met Nederland weet je het maar nooit.

    Qua vocalen maak ik mij minder zorgen. Trijntje werd bij de “vakjury” 5e (!!!) terwijl ze helemaal niet goed zong, ik vond haar enorm schreeuwerig en schel klinken, en daarnaast was de algehele presentatie + haar outfit godsgruwelijk lelijk. Dat terwijl wij in 2015 alleen België en Denemarken als “buren” in de halve finale hadden. De kaarten voor OG3NE liggen wat dat betreft dus een stuk beter.

    • Jadus schreef:

      De regie van 2016 was helemaal niet geweldig. Veel gemiste shots, en onlogische keuzes.

      Trijntje vind ik ook niet zo’n mooie stem hebben, maar technisch is ze wel heel sterk. Dat is die vakjury’s blijkbaar opgevallen.

      • RobbieR schreef:

        Ik vond Trijntje vreselijk zingen. Het nummer pastte ook niet bij haar.

      • Jadus schreef:

        Ik zeg ook niet dat het nummer bij haar paste. Ze haalde er wel uit wat erin zat, qua zang dan.

  11. Norman schreef:

    Hebbuzz: stijfjes/truttig/oubollig

  12. Norman schreef:

    Was de jurk van Yohanna in 2009 niet oubollig? Het leek wel Surinaams. Toch werd ze 2e.

  13. Paysbart schreef:

    RobbieR:
    Anouk kreeg wel de 12 punten van België.
    Volgens mij van de jury en televoting.

    En dat is dus de uitzondering die de regel bevestigd!

    • Will Geerts schreef:

      Was ook de enige keer dat ik voor Nederland heb gestemd. 2 redenen; ten eerste omdat het nummer me wel kon bekoren en ten tweede omdat Anouk haar nek uitstak om als gevestigde waarde toch naar het Songfestival te gaan, vooral met de hoop dat meer gevestigde Nederlandse artiesten de jaren erna haar voorbeeld zouden volgen, wat dan inderdaad gebeurd is.
      Trijntje kon me langs geen kanten bekoren, alsook Douwe Bob niet (zwakke song). Op Ilse Delange heb ik ook niet gestemd omdat vooraf via de polls wel al duidelijk was dat die echt wel gingen scoren op zaterdagavond. Die gingen echt pijlsnel omhoog in alle statistieken voorafgaand aan het festival. Op Og3ne zal ik waarschijnlijk ook niet stemmen, meiden bekoren me niet en voor hun nummer vrees ik het ergste als ik de laatste geruchten mag geloven.

  14. GerardMartin schreef:

    Ik laat me helemaal verrassen in maart door deze 3 dames waarvan ik nog nooit iets gehoord heb…

  15. riccardo schreef:

    …..om er een weergaloze productie van te maken, hoopvol. Laat het dan ajb ook een weergaloos nummer zijn, zin in en volgens mijn interne trend antenne komt het vooralsnog behoorlijk goed 🙂 Begin maart mensen, dan weten we meer!

    • robbert-rotterdam schreef:

      Waar kun je zo’n interne trend antenne kopen? Ik wil er ook eentje!:)

  16. Ank schreef:

    Ik ben erg benieuwd hoe jullie het gaan brengen, maar ik weet zeker dat het een groot succes wordt. Jullie zingen zo goed, vooral die driestemmigheid gaat het goed doen. Toppie meiden succes.

  17. Will Geerts schreef:

    Paysbart:
    De Belgische jury steunt NL helemaal niet zo. The Common Linnets kregen 8 punten (door de vakjury werd de televote score naar beneden gehaald) en dat gebeurde ook met Douwe Bob. Hij kreeg 12 van televote maar slechts 4 van de Belgische vakjury……

    Jury’s gaan opzettelijk landen gaan downgraden omdat ze weten dat er genoeg televotes voor zijn. Is 1 van de perverte neveneffecten van jury’s. Ik ben zelf geen al te grote voorstander van juries, ten eerste daarom maar ook omdat de punten te willekeurig zijn (5 mensen bepalen de uitslag), dan krijg je toestanden dat GB 12 punten heeft aan Georgië zoals vorig jaar terwijl geen enkel ander land er echt voor stemt enkel en alleen omdat die juryleden de Britpopinzending van Georgië konden smaken. Jurypunten zijn veel te arbitrair. Ik spreek hier tegen mijn eigen winkel, want België haalt meestal meer punten bij jury’s dan televote.

  18. Matje schreef:

    Er gaat het gerucht dat het lied geschreven is door hun vader en de vriend van een van de meiden. Tot nu toe heb ik nog niets vernomen dat dit zo mocht zijn. Weet iemand wat meer ?

  19. marga schreef:

    de nummers die vader schreef waren matig,maar ik wil het lied eerst horen voor te oordelen

    • robbert-rotterdam schreef:

      Ik heb precies hetzelfde gevoel, Marga. Toen ik het interview met Lisa hoorde, was mijn eerste reactie ‘O, nee, weer een inzending die dicht bij huis, in de familie is ontstaan’. Later kwamen haar opmerkingen die mij de conclusie deden trekken dat de keuze veel breder is gemaakt dan bij bv. Edsilia en Hind. Alle inzendingen zijn ook eerst voorgelegd aan de platenmaatschappij en aan anderen, dus ook aan mensen buiten het familiekringetje. Waarom zou een platenmaatschappij kiezen voor iets wat kansloos is, als er commerciële belangen in het spel zijn? Sinds ik heb gehoord dat het stuk mede is geschreven door Rory de Kievit, heb ik voorlopig al mijn reserves laten varen. Rory is als gitarist, arrangeur en producer betrokken bij Mr. Probz. De muziek van Probz heb ik aardig hoog zitten en heeft al heel wat internationaal succes geoogst. Ik wacht nog steeds af zonder oordeel, maar ik heb goede hoop.

      • Mimi schreef:

        Wat fijn om eens wat positiefs te lezen. Als ik zo her en der de reacties lees lijkt het net of we Trijntje 2.0 sturen. Zo slecht zal het toch niet zijn?

  20. Stella le Grand schreef:

    Wat een giller!
    Liedje geschreven door vader van de zusjes en door het vriendje (Rory de Kievit) van Shelley.
    Ik verwacht er vooralsnog niet teveel van…

    • Peter schreef:

      Ach Stella, gelukkig heb jij geen vooruitziende blik. Jij kunt alleen terugkijken en negatief zijn.

      • Lola schreef:

        Ach Peter….. je verassing wordt een dooie poldermus! 😛 NIKS NEGATIVITEIT! Is een mening!

  21. Esmee schreef:

    Nee zeg! Dat had ik toch helemaal niet verwacht, dat het een liedje van Pa Vol zou zijn!

  22. Lilly schreef:

    Ik zei het al…toen de laatst overgebleven schrijfster zei dat haar 2 nummers het niet werden..moest het wel van Pa zijn natuurlijk!
    Het moet wel echt een TOP nummer zijn dus, dat die het geworden is!

    Esmee:
    Nee zeg! Dat had ik toch helemaal niet verwacht, dat het een liedje van Pa Vol zou zijn!

  23. RobbieR schreef:

    Omg, dus hun familie heeft het nummer geschreven..

  24. Esmee schreef:

    Maar ja, als ze slim zijn, dan hebben ze gewoon alle goede ideeën uit de andere liedjes in het nummer van hun pa verwerkt, en het daarmee op goede hoogte gebracht. En wie zou ze dat kwalijk kunnen nemen? 🙂
    We willen dus wel winnen!

  25. Esmee schreef:

    Als ze bijzonder en goed tevoorschijn gaan komen, heb ik er geen bezwaar tegen dat het door de naaste familie is geschreven.

  26. Esmee schreef:

    Verder heb ik het idee dat ze voor een andere regisseur kiezen dan de heer Pannencoucke. We hebben nl. nog niets van hem gehoord.

  27. Damsco schreef:

    Komt niet als een verrassing toch? Ik denk dat iedereen er wel rekening mee hield dat het een nummer uit eigen vijver zou zijn. De hamvraag is echter of ze aan komen zetten met een “typische” Songfestivalballad (lees: zo’n cliché broddelwerk dat ook in de jaren ’80-’90 gemaakt had kunnen worden). Bij OG3NE krijg ik zelf het gevoel dat ze meer van die ouderwetse stijl houden die al enkele jaren niet meer aanslaat; ze zingen immers ook vaak nummers als Hold Me Now, Love Shine a Light en dergelijke. Ik hoop zelf qua productie toch een beetje op een moderner geluid in de trant van bijv. “Sound of Silence” of “Undo”, iets dat wat meer internationale appeal heeft, maar ja, het blijft afwachten.

  28. Matje schreef:

    Vader Vol is een van de schrijvers ! De andere is van een totaal ander kaliber , Rory Kievit is producer/arrangeur van o.a Mr.Probz dus zal het lied waarschijnlijk meer in die richting gaan en niet zoals hier tevaak aangegeven wordt in de lijn van voorgaande liedjes van Pa .

    • RobbieR schreef:

      Vriend heeft ook meegeschreven met een paar nummers op hun debuut-cd.
      En ik ben niet zo kapot van die nummers..

    • robbert-rotterdam schreef:

      Dat denk ik ook. Persoonlijk denk ik dat het lied veel eigengereider zal zijn dan de meisjes over het algemeen doen vermoeden.

    • Jadus schreef:

      Rory de Kievit en pa Vol hebben al een paar nummers samen geschreven die op dat album van O’G3NE staan. Maar in de Nederlandse Eurovisie-community kan die pa niks meer goed doen (ik weet ook niet waarom, dankzij Albert Verlinde misschien)..

  29. Jan de Taalregelman schreef:

    Wat lijken ze trouwens veel op The Internationals
    https://youtu.be/yRE-3zYiCDU
    https://youtu.be/zGDt96Q8yqI
    https://youtu.be/YhcRg-fzvkQ

  30. Og@yne schreef:

    Prima,,nog een maandje…dan krijgen we te horen hoe hun weergaloze productie klinkt…

  31. Marco schreef:

    “Update 1 februari: Lisa heeft woensdag bekend gemaakt dat het lied geschreven is door de vader van OG3NE en door de vriend van Shelley”

    Waarom verbaast mij dit niet…?

  32. werner schreef:

    ook al iets bekend over of het een ballade is of toch uptempo(wat ik toch hoop)?
    En toch jammer dat het de vader is geworden,zo jammer dat andere schrijvers gevraagd zijn ,of misschien was het wel het enige nummer wat goed genoeg was.

  33. Wouter schreef:

    https://www.youtube.com/watch?v=KCodMe7V-Xs

    Misschien komt ‘All over again’ het dichtst in de buurt van de songfestival inzending. Een ballad geschreven door de vader en (op gitaar) de vriend van Shelley.

    • Nordman schreef:

      Goed nummer maar niet bijzonder. Ik hoop dat ze zichzelf nog meer hebben uitgedaagd.

  34. He1n schreef:

    Wat ze ook zingen…het lijkt allemaal op elkaar. Ook de bewegingen die ze standaard doen. Natuurlijk is het perfect gezongen allemaal maar oooooh zo saai en nog geen enkel liedje maar 10% goeie uitstraling. Nu ook nog alle 3 in hetzelfde kleur jurkje dan is alles compleet:SAAI

  35. Wim1970 schreef:

    Peter:
    Waar was de kwaliteit vorig jaar dan? Het slechtste nummer ooit op een ESF gaat met de winst er vandoor.

    Dat was kwalitatief een hoogstaande productie. Een bijzonder nummer dat bijzonder werd gebracht. Had jij liever dat commerciele nummer van Rusland zien winnen dan?

    • Marco schreef:

      De winnaar van vorig jaar was een kwestie van smaak. Je vindt het top of flop. Wat fout was aan het nummer, was niet de kwaliteit, maar de strekking van de tekst. Deze was politiek getint en dat hoort niet thuis op het songfestival. Het is een grote fout geweest van de EBU om dit nummer niet te diskwalificeren.

      • dick schreef:

        De EBU meet al jaren met 2 maten…. ben het wel met je eens dat die boodschap op zich tot diskwalificatie had moeten leiden. Bovendien is het nummer commercieel gezien een gigantische flop geworden…

    • Peter schreef:

      Tja Wim1970 het is ook het meest gedraaide songfestivalnummer ooit, not. Slecht, slecht, en nog eens slecht.

    • dick schreef:

      Wat mij betreft (en ook de televoters) was Rusland de commercieelste en de beste show.

      • robbert-rotterdam schreef:

        Commercieel was het sowieso niet. Dit soort muziek was top of the bill in 2005, maar niemand die zo’n nummer nog koopt anno 2017. Wel geraffineerde show, dat wel…

  36. dick schreef:

    Pa schrijft het nummer met de vreind van…. tja ik verbaas me nergens meer over… eerst volhouden dat ze niet gevraagd zijn en tot op het laatst nergens van weten… maar goed we blijven objectief zolang we het nummer nog niet kennen….

  37. gj schreef:

    Al is het nummer geweldig dan vind ik het nog altijd een onzinnig iets om anderen te vragen om liederen te componeren. Was dan simpelweg vanaf het begin eerlijk geweest. Ik kan niet zo goed over de verknipte democratie die heerst.

  38. Peter schreef:

    Zou het gewoon niet zo kunnen zijn dat al de andere ingezonden stukken gewoon belabberd waren?

    • robbert-rotterdam schreef:

      Ze hoeven niet eens per se belabberd te zijn. Ze kunnen ook minder goed zijn geweest of minder passend bij og3ne.

  39. Will Geerts schreef:

    De act wordt iets met een biljarttafel want de “keus” zijn al gemaakt.

  40. Roel schreef:

    Het zijn top zangeressen daar hoor je mij niet over zeggen!
    Echter mijn gevoel zegt dat wederom het komen tot het finale nummer aan de late kant is, dit had eerder bekend moeten zijn. En er is echter ook nog een andere voorbereiding nodig, de show erom heen. Het draait eigenlijk niet om de show bij het songfestival, maar de afgelopen edities leren ons dat bij de winnaars de visuals, dansers enz. een kloppend geheel vormden. Vergis je daar niet in, daar wordt in de Oostblok landen ook naar gekeken en van deze landen hebben we de stemmen nodig om te kunnen winnen…..

    • robbert-rotterdam schreef:

      We weten niet of ze al met de show/regie bezig zijn of niet. Daar zijn ze nog niet open over geweest, wat het inderdaad wat lastig maakt om te beoordelen hoever ze zijn. Wat we natuurlijk wel weten is dat het 100% artiesten zijn, ze zijn een volle werkweek met hun beroep bezig. Er kan ook tegelijk aan de vervolmaking van de backing-track, de zanglijntjes en de visuals/act gewerkt worden. Het is niet zo dat eerst de track af moet zijn en dat je daarna pas verder kan. Ik moet zeggen dat ik heel nieuwsgierig ben, maar zeker nog niet wanhopig.

      • Esmee schreef:

        Ik weet niet hoe druk ze met het ESF bezig zijn, maar op twitter las ik dat ze begin februari weer aan hun theatertour zijn begonnen. En dan in hele grote letters dat ze dat zo geweldig vinden, of zoiets.

      • Esmee schreef:

        De theatertour duurt (voorlopig) t/m 27 maart.

      • Esmee schreef:

        Heb er toch een beetje een Trijntje-gevoel bij….

  41. He1n schreef:

    My god..het nummer nog eerder bekend?. Hebben ze dik 2 maanden om het nummer perfect neer te zetten. Ze..incl.daddy en friend doen toch hoe ze het willen en…laten ze zichzelf blijven. Dan heb ik er wel vertrouwen in. Goeie regie(geen pannekoek)….dan komt het goed mits….het nummer goed is…daar draait alles om. En uh dames….niet te truttige kleding…ach ja is ook zo…blijf jezelf

  42. Yvonne Liew-On schreef:

    IK VIND HET SCHANDALIG !!!
    Ten eerste zijn de drie dames gewoon naar voren geschoven, daar hoefden ze niks voor te presteren. Dus ze hoeven ook niet ’trots’ te zijn dat ze Nederland mogen vertegenwoordigen, want Nederland heeft ze niet gekozen, maar gewoon iemand bij de AVROTROS, die een deal heeft gesloten met hun Record Label.
    Ten tweede blijkt het lied nu dus ook gewoon van hun eigen vader afkomstig te zijn. Vaardig dan geen songwriters- wedstrijd uit, en bespaar iedereen de moeite om een lied te componeren.
    Wat een vriendjespolitiek, zeg. BAH, BAH en nog eens BAH. Gelukkig heb ik niet meegedaan aan die wedstrijd, anders was ik nu echt letterlijk over m’n nek gegaan.
    Als ik de dames was, zou ik me kapot schamen dat ik op zo’n manier naar boven wordt geholpen. Als ze een beetje integriteit hadden, zouden ze zicht terugtrekken …
    NEDERLAND, word nou eens eindelijk wakker en laat je stem horen!
    https://www.facebook.com/musicdivine.eu

  43. tippy2 schreef:

    Ik hoop dat ze wel iets opvallends en herkenbaars in hun nummer laten terug komen, iets wat mensen bijblijft, een opvallend instrument of een opvallende riedel, je moet niet vergeten worden op dat podium tussen meer dan 40 concurrenten

    • robbert-rotterdam schreef:

      Ik denk dat hun gedachte is dat het opvallende en herkenbare de harmonieën zijn die ze met zijn drieën maken. Waarschijnlijk gokken ze erop dat die hen onvergetelijk maken op een ESF-avond.
      Hopelijk zijn ze er zich van bewust dat het om het liedje gaat in een mooie verpakking. De stemmen moeten het lied naar een hoger niveau tillen samen met de act/cameravoering/regie. Stemmen alleen maken nog geen winnaar. Ik ben benieuwd wat het wordt…

  44. Bart Jansen schreef:

    Ik zou het helemaal te gek vinden als ze met een lied komen zoals de nieuwste hit van Starley – Call on me. Wat een dikke hit is dat. Helemaal van nu, lekkere beat en de 3-stemmigheid kunnen ze er helemaal in op laten gaan!!!

    https://youtu.be/I-VsisgVkHw