Is ‘That’s How She Goes’ de Nederlandse inzending?

Dit vind je misschien ook leuk...

146 reacties

  1. riccardo schreef:

    Wat is iedereen toch bang voor liedje 3, het is een mooi nummer. Mijn tweede keuze.
    Outlaw in em heb ik na vanavond nog steeds op 1 staan. Waylon zit er lekker in. Nog eentje…

    • robbert-rotterdam schreef:

      Wie is bang voor dat nummer?
      Persoonlijk ben ik niet bang, maar ik vind het een erg repetitief irritant zijknummer, waarin Waylon nogal wolverig zingt. Ik vind het dus helemaal niet mooi. Maar bang is anders.

      • riccardo schreef:

        Er zijn er nogal wat die het net zoals jij geen goed nummer vinden, blijkt uit de reacties en niet alleen hier, maar wel denken dat dit het nummer wordt, want titeltrack enzo.
        Volgens mij, en ik ben heus niet de enige, is het wel een goed nummer. Dat “ bang” hoef je niet zo letterlijk te nemen hoor.
        Ik vind het als geheel dus niet het beste van de vier, tweede keus, maar het ‘Baby, the World can wait’ blijft bij mij in ieder geval wel hangen. Lijkt mij geen slecht teken. Dat hij het slecht zou zingen, ik hoor het niet. En ook, inderdaad in het geheel gezien toch een logische keuze?
        Alhoewel ik Outlaw in em op 1 heb staan zou je ook kunnen denken dat dit nummer na de euforie van de eerste impact misschien snel gaat vervelen?

    • Wolf schreef:

      Inderdaad is nummer 3 het beste liedje…..misschien een beetje ‘gewoontjes’ maar het meest gevoelige liedje en daardoor het meest bijzondere naar mijn idee. Indien hij onverhoopt niet voor dit mooie ‘kleine’ liedje gaat dan hoop ik op nummer 2……meest bombastische en beste liedje om er een mooie stage-act bij te maken !

  2. Damsco schreef:

    —-> https://www.youtube.com/watch?v=8SXgmjIBxU8

    Buitengewoon debiel om de indruk te wekken dat een gecovered nummer in de running is om als songfestivalinzending gekozen te worden. Waarom doet hij dit in godsnaam?

  3. Arie schreef:

    Nick:
    Dit nummer zal het niet worden. Origineel is niet van hem!
    https://www.youtube.com/watch?v=8SXgmjIBxU8

    Wat? Zit Waylon ons nou gewoon te fokken? Ik dacht dat we hiermee echt het lied voor het Songfestival te pakken hadden. Maar dat kan dus gewoon niet. Zwaar de pest in. En ook behoorlijk boos op Waylon…

    • Wtr86 schreef:

      Hoezo? Als het nummer niet is uitgebracht en ze hebben dit aan Waylon gegeven dan mag het gewoon naar het songfestival.

      • Arie schreef:

        Ik lees net dat volgens de Eurovision regels, een song niet voor september van het voorafgaande jaar openbaar mag zijn gemaakt, ook niet via YouTube. Dat filmpje dateert van februari 2015.

        Wat ik totaal niet begrijp is waarom Waylon hier iedereen voor het lapje houdt…. Valt me vies van hem tegen.

      • Jesper schreef:

        Nee, als het nummer voor 1 september 2017 is gepubliceerd dan mag het niet meedoen aan het songfestival. Dat is in dit geval gebeurd.

  4. Esmee schreef:

    Het nummer hoeft helemaal niet door Waylon zelf geschreven te zijn. Of door hem alleen. Al vanaf het begin was duidelijk dat er meerdere mensen voor HET lied aan het schrijven waren.

    • Arie schreef:

      Maar dit is al in 2015 openbaar gemaakt. Dat is volgens mij niet volgens de regels.

      • Esmee schreef:

        Inderdaad :-)

      • Esmee schreef:

        Maar ze hebben tegenwoordig bij de EBU een wat ruimere blik op die dingen. Als de vroegere bekendmaking niet van dien aard is dat dat voordeel zou opleveren voor het huidige songfestival in Lissabon, dan kan het worden toegelaten. Voorbeeld was b.v. Anouk’s Birds (een refreintje door de telefoon op radio uitgezonden), en Jamala’s lied (ergens in een lokale zaal waar verder niemand van wist. Als ik me niet vergis tenminste)

      • Esmee schreef:

        Is dat nummer ooit op cd uitgebracht, of alleen een keer live op een radiostation in de VS gespeeld?

  5. Esmee schreef:

    Hier doet Tenpenny het liedje op een ander podium. Voorafgaand vertelt hij een verhaaltje, over wanneer hij dit nummer zou hebben geschreven. Ik kan het niet goed verstaan, maar ik hoor iets dergelijks als ‘vier à vijf jaar geleden’. Of dat verwijst naar een oude relatie van hem, of het moment van het schrijven van deze song, is niet duidelijk. Iemand?
    Hier het filmpje.
    https://www.youtube.com/watch?v=T3uPjGtw4Kk

    • Good Riddance schreef:

      Ik heb mijn best gedaan, maar met voorbehoud, want bepaalde delen zijn lastig te verstaan. Globale vertaling:

      Hij zegt dat dat het eerste liedje was wat hij ooit schreef, wat hem een ‘publishing deal’ opleverde bij Sony (onduidelijk of dat als artiest of als liedjesschrijver is) maar dat iemand (de artiest waarvoor het liedje bestemd was, of de baas?) het niet wilde uitbrengen/het niet op de plaat had gezet, en hij toen niet wist wat hij ermee moest doen, toen is er een aantal jaar niks mee gedaan (dan zegt hij dat iemand het liedje ‘on hold’ had gezet maar toen toch eraf haalde, en ze maar moeten afwachten of het de plaat zal halen, maar dat hij het i.i.g cool vind dat deze persoon (een artiest?) zijn liedje wilde hebben (‘and put a voice on it’ oftewel: zijn geschreven liedje was bedoeld voor/zou gezongen worden door een andere artiest) hij zegt erna ook ‘Dat hij nu zijn eigen versie ervan zal zingen’.

      Als ik het dus, al met al, goed begrijp was dit liedje dus geschreven voor/gegeven aan een andere artiest, maar zong hij het nu toevallig gewoon even zelf voor het publiek. (Op zijn site staat ook dat hij mede geschreven heeft aan een nummer bestemd voor een andere artiest, dus het klopt i.i.g dat hij schrijft voor andere artiesten!) Het kan, maar hoeft dus geen cover (laat staan plagiaat!) te zijn jongens! Misschien is iedereen toch wat té snel geweest met concluderen…

    • Good Riddance schreef:

      Misschien wist Waylon (toen hij dit liedje overnam) gewoon niet dat die songwriter óók zelf dat liedje al had gezongen op de radio en in bars. Laten we maar eerst gewoon even wachten op opheldering.

      Oh, nog het antwoord op je vraag: hij zei dat hij het heeft geschreven met ‘The Warren Brothers’ (4 á 5 jaar geleden) het liedje is gebaseerd op een geliefde die té knap voor hem was.

  6. Mark schreef:

    Dit is Ehm dus duidelijk niet: het is een cover van een liedje uit 2015 (toen al op een radio station geweest on the VS)…

    https://youtu.be/8SXgmjIBxU8

    Je ziet hier wel wat een goede artiest en een puike productie met een nummer kan doen…

    Blijft voor mij Outlaw in Em-; That’s How She Goes valt zoiezo af; De andere twee zijn redelijk forgetabe.

    Zullen we gewoon erkennen dat Richard van de Telegraaf meer een ouderwetse songfestivalsmaak heeft en de muziek recensent van het AD er anders naar luisterd?

  7. Ronald schreef:

    LOVE DRUNK dat het het lied moeten zijn. Gegarandeerd winnaars materiaal ! Waylon is zo’n bizar goeie zanger had veel hogere verwachtingen van zijn nummers voor het songfestival. Als hij wil winnen mag hij 1 met een geniaal nummer als ‘Love drunk’ komen, 2 zorgen dat hij weer back in shape komt en 3 zorgen voor een sublieme stage performance! Waylon zou ons toch echt kunnen bezorgen..

    • Ellen schreef:

      Jup. Love Drunk..helemaal top! Was zeker ver gekomen! Mijn voorkeur van deze 5 liedjes is Outlaw in ‘em. Ben benieuwd naar nummer 5!

  8. Arie schreef:

    Ik Twitter nooit, maar misschien moet iemand hier (dat het echt geen kandidaat liedje voor Lissabon kan zijn) toch echt een tweetje aan besteden: #waylonneemtonsbijdeneus….

    • Good Riddance schreef:

      Er zijn twee (mogelijke) opties: (Hoewel andere opties ook openlatend natuurlijk.)

      – Óf hij heeft de rechten van dat nummer gekocht (wat wellicht slechts een demo was/nooit officieel is uitgebracht door die betreffende artiest) dat zou zeker kunnen overigens, aangezien die betreffende artiest uit Nashville komt, en Waylon heeft een muzikaal netwerk in Nashville/komt daar vaker. (Waylon heeft de Songfestival liedjes ook geschreven in Nashville, werd gezegd.)
      – Óf het liedje is gewoon bedoeld als een cover voor op zijn album. Dat doen artiesten toch vaker, liedjes van anderen zelf als cover uitbrengen? Dus dat dit dan niet hét Songfestival liedje is, maar hij gewoon de mooiste liedjes (die op zijn album staan) wilde laten horen (of promoten…) gedurende deze week. Dat is dan niet zo handig, want iedereen interpreteert het in eerste instantie wél allemaal als mogelijke Songfestival liedjes.

      Ik zou het overigens wel jammer vinden als dit hem niet word, want dit was mijn favoriet.

      • Good Riddance schreef:

        Ik heb het trouwens even teruggeluisterd… en Matthijs vraagt expliciet ‘Alle 5 nummers door jouw geschreven?’ waarop Waylon toch echt ‘Ja’ antwoord… (hoewel, direct lijkt er enige twijfel: ‘Ehh…’ en ‘Even nadenken’) op minuut 38:29: https://www.npo.nl/de-wereld-draait-door/23-02-2018/BV_101385837 misschien dat hij gewoon té snel ‘Ja’ antwoordde? Omdat hij het Songfestival liedje zelf heeft geschreven (hij heeft een hoop liedjes in Nashville geschreven, stond in een artikel) maar niet al deze 5 nummers? Ik geloof i.i.g niet dat Waylon doelbewust liegt. Morgen zal vast opheldering komen!

      • Good Riddance schreef:

        (Ik bedenk me overigens ineens: als het een cover zou zijn, dan zou dat liedje eerst officieel moeten zijn uitgebracht lijkt me (en dat is niet het geval las ik) wat de kans klein maakt dat dit een cover was, want je kunt als artiest toch niet een liedje coveren (contractueel gezien/qua officiële contracten met de andere artiest erover) terwijl die andere artiest dat liedje überhaupt nog niet eens heeft uitgebracht? Of wel?

        En sowieso: je moet een liedje sowieso ergens horen, om er überhaupt vanaf te weten. En tja, zoveel views had het niet. Aangezien die songwriter voor andere artiesten schrijft, kan het zomaar zo zijn dat dit liedje gewoon gekocht is door Waylon.

  9. Nordman schreef:

    Hoe meer mensen hier over zeiken, des te meer ik hoop dat hij met lied 4 gaat (indien EBU het toelaat. Zoals Esmee al zegt, hebben ze een wat ruimere blik tegenwoordig). En zoals ik eerder al schreef. Hoe groot is de kans dat heeeel veeeel mensen uit Europa het origineel al hebben gehoord? Lijkt me nihil. En bovendien kan ik ook geen album van die kerel vinden met dat lied erop, dus is het officieel uitgebracht of niet? Een lied live performen voor tientallen of honderden mensen die waarschijnlijk nooit naar het ESF kijken is niet zo interessant.

  10. Nordman schreef:

    Esmee:
    Is dat nummer ooit op cd uitgebracht, of alleen een keer live op een radiostation in de VS gespeeld?

    Heb zijn album (via amazon) gecheckt. Het lied staat er niet op en lijkt ook niet op een andere album te staan.

    • Esmee schreef:

      In dat geval lijkt het me dat de EBU er niet moeilijk over zou doen. (Dat denk ik met 80 procent zekerheid)

      • Esmee schreef:

        Zeg maar met 90 procent zekerheid.

      • Esmee schreef:

        Voor de liefhebbers die het even willen checken hier een stukje EBU-tekst uit 2017, wat betreft de 1 septemberregel.

        Quote
        The purpose of the rule is to prevent wide distribution of any song that might give it an unfair advantage in the competition the following May.
        In the past, songs that had been publicly available before the deadline, but had not been accessible by a wide audience, had been granted permission to compete in the Eurovision Song Contest by the Reference Group.
        In the case of Jamala’s “1944” the EBU’s attention has been drawn, after the 2016 Eurovision Song Contest, to a public performance of an earlier version of the song in May 2015.
        The video of a small concert had only been viewed by a few hundred people before it was discovered in the past few days.
        The EBU, based on previous decisions in the Reference Group, therefore has concluded that the published video did not give Jamala’s song any unfair advantage in the 2016 Eurovision Song Contest and the song was eligible to compete.” unquote

  11. Lilly schreef:

    Thats how she Goes is een cover: https://m.youtube.com/watch?v=8SXgmjIBxU8

    Denk niet dat dit nummer hem dus zal worden

  12. Ik schreef:

    Nou, ik had zoveel hoop Maarja dan ben ik maar voor Finland

  13. WoW schreef:

    Ik ben benieuwd wat Matthijs er vanavond over zal zeggen…. Het zou DWDD niet zijn om er iets zeikerigs van te maken haha

  14. Marc schreef:

    Waylon weet heus wel wat ie doet, hij heeft zich er echt wel in verdiept! Ik heb er vertrouwen in dat het goedkomt hoor, en anders gaat ie lekker met Outlaw in Em, of heef ie het beste voor vanavond bewaard! Vrijdag zal meer duidelijk zijn! Hij heeft in ieder geval alle aandacht, heel slim! I❤️Waylon

  15. Jve schreef:

    Management al reactie gegeven,dat dit het enige nummer van de 5 is,dat niet door Waylon zelf is geschreven…vrees dat dit ‘m niet gaat worden dan! Benieuwd naar “thanks but no thanks”

  16. Arie schreef:

    Hou me ten goede, ik vind That’s how she goes het best nummer. Ik werd er echt happy van. Ik zie graag dat hij hiermee naar Lissabon gaat. Maar als hij het ons presenteert als een potentiële song voor het ESF terwijl het dat volgens de regels niet kan, dan vind ik dat niet netjes. Ik hoop dat anderen gelijk hebben en het wel volgens de regels mag, maar mijn twijfels zijn nog niet helemaal weg.

    • Marc schreef:

      Volgens mij mag dit gewoon!

      • Joss schreef:

        Sorry maar dit mag gewoonweg niet volgens de EBU regels !
        Vermits management reageert dat dit het enige nummer is dat niet door Waylon&co geschreven is
        ……. hoeven we ons geen zorgen te maken en alleen maar 1 conclusie trekken….. That’s how she goes wordt NIET het songfestivallied !!!!

      • Good Riddance schreef:

        Zo jammer. Was het beste liedje.

  17. Ellen schreef:

    Denk dat Waylon dit nummer niet moet gaan kiezen voor Eurovisie. Stel hij kiest dit en de EBU keurt het goed, dan nog heb je heel Europa (en Australie) die op YouTube e.d. zit. Gegarandeerd dat dit dan als een lopend vuurtje rondgaat. (Kijk maar wat er met Alekseev van Wit rusland gebeurd momenteel, die heeft zijn nummer ook gecoverd en mensen reageren niet mals…) Dat gaat zeker stemmen kosten!

  18. Tippy2 schreef:

    wat een paniek hier, alles is al lang en breed uitgezocht, no problem

    • Marc schreef:

      Precies! Hysterie om niks! Mensen die Waylon niks vinden denken nu een stok te hebben om mee te kunnen slaan! Gewoon tot vrijdag afwachten!

  19. Marco schreef:

    iemand maakt pas een cover als er al een opname van bestaat die ook is uitgebracht. Bijna alle singer songwriters maken een demo versie van hun compositie welke of wordt voorgelegd aan hun recordcompany of wordt verkocht is dus niets mis mee !

  20. riccardo schreef:

    Volgens mij is hier weinig aan de hand anders dan dat het dus geen nummer van zichzelf is. Daarnaast zou ik zelf niet voor deze kiezen. We weten het, nog, niet. Misschien vanavond nog een next level subliem verstilde cuntry ballad #tegenbeterweteninmaarnogsteedshoopvol.

  21. werner schreef:

    ik vind het tot nu toe het leukste liedje

  22. anja schreef:

    Waylon gaat met het beste lied en ik zal blij zijn als dat niet het derde lied is.

  23. Lilly schreef:

    Esmee:
    Is dat nummer ooit op cd uitgebracht, of alleen een keer live op een radiostation in de VS gespeeld?

    Nee, alleen op zijn eigen youtube kanaal!

  24. Lilly schreef:

    Het gaat nu al als een lopend vuurtje rond, lees het overal al…-:)
    Het mag dan misschien wel mogen maar…..ik weet niet of je het moet willen..het blijft wel een gejat nummer of tie nou mooi is of niet!

    Ellen:
    Denk dat Waylon dit nummer niet moet gaan kiezen voor Eurovisie. Stel hij kiest dit en de EBU keurt het goed, dan nog heb je heel Europa (en Australie) die op YouTube e.d. zit. Gegarandeerd dat dit dan als een lopend vuurtje rondgaat. (Kijk maar wat er met Alekseev van Wit rusland gebeurd momenteel, die heeft zijn nummer ook gecoverd en mensen reageren niet mals…) Dat gaat zeker stemmen kosten!

    • Wtr86 schreef:

      Jatten is iets als je het zonder toestemming pakt. Volgens jou redenatie zou bijna elk lied wat we gaan horen gejat zijn, want ieder lied heeft een text schrijver die niet op het podium staat.

      Van mij mag je best reageren, maar het is redelijk gênant dat je reageert zonder dat je weet waar je hebt over hebt.

      • Lilly schreef:

        Wat Waylon doet is nogal gênant. Zeggen dat je alles zelf hebt geschreven..

      • Esmee schreef:

        Och, laten we dat niet te snel ‘leugens’ noemen. En ‘gejat’ heeft Waylon dat nummer niet. Het zou met het songfestival de eerste keer zijn dat het nummer officiëel wordt uitgebracht (want waarschijnlijk op zijn nieuwe cd). Van een cover is dan geen sprake.
        Tel daarbij dat Waylon vaak in Nashville is geweest, daar met veel mensen heeft samengewerkt of gespeeld, ook met grootheden. Het zou me dan ook niet verbazen als hij bij het nummer ‘Thats how she goes’ als co-writer staat vermeld. Alle reuring hieromtrent is waarschijnlijk voorbarig. Maar dat kunnen we momenteel nog niet checken omdat de plaat nog niet officiëel is uitgebracht.

        En nu naar donderdagavond voor het laatste nummer. Als dat me niet nog beter bevalt dan de nr. 2, dan hoop ik op ‘Outlaw’ voor het festival! :-)

  25. Pieter schreef:

    Eigenlijk een beetje teleurgesteld in dit hele gebeuren…………

  26. RobFinland schreef:

    Wat ik raar vind en daardoor bijoznder is dat Waylon dus twee keer een leugen verteld, van te voren is gemeld dat hij 5 liedjes gaat zingen, Eurovisie waardig, en dat hij na die week bij de DWDD zijn keuze wereldkundig maakt, dit was al ruim bekend gemaakt voor die bewuste uitzending van the Voice waarin Kimberley niet naar de finale ging door de televoters, daar baalde de jury van…..Waylon verteld meteen vorige week vrijdag dat dat de reden is dat hij de beslissing neemt…………..vreemd……….Tweede leugen is dus dat hij verteld ALLE nummers zelf geschreven te hebben………Ik heb Waylon hoog zitten, ben ook blij dat hij naar het ESC gaat, maar ik ben nu wat benauwd dat hij het verkeerde lied heeft gekozen……..maar ik wacht eerst nog even lied 5 af, en zijn uitleg voor de keuze morgenavond…………Maar dat hij het ESC wil winnen, geloof ik onmiddelijk, of dat lukt is een tweede………..Mijn voorkeur gaat uit naar lied 2, dit lied is ook het beste in beeld gebracht, en kreeg ook het meeste applaus na afloop……….

  27. GerardMartin schreef:

    Ik vind Waylon ook een uitstekende zanger….alleen ik ben niet gecharmeerd van zijn repertoire waarbij één uitzondering, het lied wat hij met Ilse in 2014 zong. Vond ik vanaf het begin al geweldig. Ik hoop dat ‘ie vanavond nog met totaal iets anders komt maar betwijfel dat zeer. En anders maakt het mij niet uit met welk liedje hij naar Lissabon afreist.

  28. Inez schreef:

    Nummer 1 of twee vindt ik leuk voor Waylon wacht af op nummer vijf

  29. sflover schreef:

    ik hoopte na gisteren op lied 4. maar na alle ‘commotie’ denk ik toch dat het lied nummer 3 wordt..

    benieuwd wat hij er vanavond zelf over gaat zeggen..

  30. Jarno schreef:

    Ik zou het prima vinden als Waylon liedje 4 stuurt dit zorgt voor lekker veel commotie wat gelijk staat aan extra luisteraars.

    En je kunt nog altijd beter aandacht krijgen op deze manier dan dat er helemaal geen aandacht voor je nummer is.

  31. robbert-rotterdam schreef:

    Ik reken erop dat liedje 5 een kippenvelballad is, want die hebben we nog niet voorbij zien komen. En als dat zo is, mag deze gelijk gaan met song 2 als tweede track op de cd single (of bestaan die niet meer?)

  32. Jve schreef:

    Joling heeft het 5e nummer al gehoord en vindt dat DAT de inzending moet zijn,”nummer wat echt raakt en iedereen stil van wordt..” Zou “thanks but no thanks” dan de mooie,ingetogen ballad worden?? Ik schreef tijdje geleden al dat ik heel graag een nummer in de sfeer van “tears in heaven” van Eric Clapton van Waylon zou horen…benieuwd,binnen 50min. weten we het

    • robbert-rotterdam schreef:

      Ik hoop het. Hij moet een song met impact kiezen, maakt niet uit of de impact is dat mensen gaan dansen, swingen en daar niet meer mee willen ophouden of dat ze ademloos, 3 minuten lang naar een ballad luisteren en daarbij pas ‘ontwaken’ als het lied over is. Beide is impact. Hoe dan ook, ik hoop dat het ‘winnende’ liedje de grootst mogelijke impact heeft.

  33. Matje schreef:

    Joling heeft over het algemeen en erg ouderwetse smaak en ziet het ESF nog steeds als van 30 jaar geleden maar gevoelens zijn gevoelens dus hoop erop dat inderdaad vanavond de tranentrekker in positieve zin komt.

    • robbert-rotterdam schreef:

      Ik weet niet of ouderwets/modern een criterium moet zijn. Voor mij persoonlijk is het dat nooit. Als een song je iets doet in positieve zin, dan is het goed.
      Ik ben echt benieuwd naar nummertje 5.

      • Jve schreef:

        We weten niet wat Joling thuis draait,denk dat hij best verstand van muziek heeft,ook al zingt hij in een heel ander genre..en emoties zijn emoties

  34. Tippy2 schreef:

    Weet ook niet of de smaak van Joling nu een leidraad moet zijn, ben benieuwd naar liedje 5

  35. henk schreef:

    Ai ai ai ….Waylon, wat doe je nu??! Een smetje op zijn aanstaande songfestival avontuur en het gaat allemaal om , wat ik persoonlijk het sterkste nummer tot dusver vindt, “That`s How She Goes” Check http://www.hitzound.com/een-smetje-op-waylons-songfestival-avontuur-een-feit/