Duncan Laurence is de Nederlandse kandidaat
Singer-songwriter Duncan Laurence (echte naam Duncan de Moor) gaat Nederland vertegenwoordigen op de 64ste editie van het Eurovisie Songfestival 2019 in Tel Aviv. Dat maakt AVROTROS zojuist bekend. De 24-jarige zanger studeerde afgelopen jaar af aan de Rockacademie in Tilburg. Alle details rondom de Nederlandse inzending worden op donderdag 7 maart bekend gemaakt.
Duncan Laurence: “De afgelopen jaren deden voor Nederland A-artiesten mee met grote naamsbekendheid. Voor mij geldt dat laatste niet maar dat is juist ook mooi: er zijn heel veel jonge muzikale talenten in Nederland. Mijn deelname bewijst dat je zomaar de kans kunt krijgen om op zo’n groot platform te laten zien wat je waard bent. Ik ben heel trots dat ik Nederland ga vertegenwoordigen en ik ga alles geven.”
Laurence komt uit de koker van Ilse DeLange die de selectiecommissie wees op deze inzending: “Duncan is heel bijzonder. Wat hij schrijft is heel erg internationaal. Het is authentiek. Het raakt in alles vind ik. Verder heeft hij ook de persoonlijkheid die bij zo’n groot avontuur hoort. Zijn prioriteiten liggen altijd bij de muziek.”
In 2014 deed Duncan mee aan The voice of Holland. Daar schopte hij het tot de halve finale en zat hij in het team van Ilse DeLange. (bron/foto: AVROTROS)
Als het lied al bekend is.. waarom moeten we dan nog wachten tot 7 maart?!?
Kan je niet wachten ? Ik wel hoor, luister intussen nog wat Sky Radio, daar draaien ze constant zo’n adult contemporary mor “jongen met een gitaar”-liedjes. Het wordt waarschijnlijk toch zoiets maar dan slechter, want anders had hij het Songfestival niet nodig gehad.
Dat geldt voor de Belgische kandidaat toch ook? Heeft the voice ook niet gewonnen. Heeft ook een eigen stemgeluid.
Gewoon het lied afwachten. Dat is toch bepalend of iets een succes is of niet. Kijk maar naar Edsilia, Alexander Rybak, Charlotte Pirelli, Dana International, etc.
Men zal waarschijnlijk aan het lied werken en de videofilm maken.
Voor alle negatievelingen hierboven, zullen we eerst het lied afwachten 7 maart.?
De commissieleden werden van hun stoel geblazen, en Ilse heeft ze getipt voor deze zanger met zijn geweldige song. Genoeg om positief af te wachten lijkt mij.
Ik ben positief verrast in ieder geval.
+1
Helemaal mee eens. Op Twitter zijn mensen trouwens nog veel erger. Hij is onbekend, en is dus hangt er een kritische teneur. Dat zowat alle Songfestival winnaars (en alle verdere meedoende artiesten!) echter ook allemaal onbekend waren in eigen land (maar desondanks toch scoren…) daar denken ze niet lang genoeg voor na. Alle artiesten die voorbij komen zijn onbekend, so what, uiteindelijk luister je naar de muziek. Daar draait het om.
@Good Riddance: sowieso is de gemiddelde Nederlander, die verder niets met het SF heeft, uitermate kritisch op het SF. Die types die elk jaar roepen dat het geldverspilling is dat we mee doen, dat het toch alleen maar vriendjespolitiek is, en toch altijd een Oost-blok land wint. Zou mij niets verbazen als zij nu ook diegene zijn die op Twitter onze inzending onderuit halen omdat “hij onbekend is”.
Ik weet het. Mensen die dat roepen, geven ironisch genoeg, erna ook altijd expliciet aan ‘Nooit naar dat vreselijke Songfestival te kijken’. Ze hebben niet door dat ze zichzelf daarmee onbedoeld verraden: namelijk dat ze de feiten dus eigenlijk niet eens kunnen weten!
En dat blijkt wel! Uit mijn (uitgebreide) onderzoek naar of de mythe klopt dat vriendjespolitiek van Oost-Europa bepalend is voor wie scoort en wie niet, bleek namelijk dat zo’n 80% van Oost-Europa juist slecht scoort in talloze jaren. Niks ‘oostblokfeestje’ dus. De mythe bleek complete lulkoek te zijn! 80% ervan scoort juist slecht, maar dan focussen mensen net op die 2 landen die wél goed scoren. Daarnaast bleek, uit het nagaan van de punten, dat Oost-Europese landen (die hoog waren geëindigd) dit te danken hadden aan hoge/vele punten uit héél Europa, en niet dankzij punten ‘uit eigen soort landen’. Oekraïne (die won in 2016) was bijv slechts 19e geworden met de punten uit de eigen Oostbloklanden. Niks vriendjespolitiek dus.
Maar weet je wat het is? Mensen doen helemaal geen nazoek na de feiten joh. Dat is de echte harde waarheid, ook al pretenderen ze van wel. De hele mythe is gebaseerd op wantrouwen uit de onderbuik. Niet op feiten. (Is trouwens wel mooi dat de Songfestival-community over het algemeen wél beseft dat de hele mythe onzin is.)
Maar je ziet en hoort nu toch al van ver dat het nummer een Michael Schulte-doorslagje wordt. Een lied waar NL vorig jaar veel punten aan gaf en dat nog een redelijke hit werd achteraf in NL. Daar heeft de selectiecommissie zich op blindgestaard volgens mij. Het is ook het soort nummer waar Maas een stijve plasser van krijgt.
Zeiken kun je, maar wacht even af voor je weet waar je over praat. Geweldige artiedt trouwens, die Duncan!
Gelukkig zijn de commissie leden genoeg ingevoerd bij het festival dat ze niet in die val trappen. Ik weet ook niet waar jij dat aan ziet en hoort. Gebaseerd of welke feiten? Ik zie een heel gevarieerde selectie van Duncan op YouTube en de vergelijking met Michael Schulte gaat absoluut niet op.
Vind je dat trouwens ook van de Belgische kandidaat? Misschien is dat welke een doorslagje…
Op voorhand communiceren ‘ Wij werden van onze stoel geblazen’, legt de meetlat in het land wel heel erg hoog. Lastig waar te maken en straks dus gelijk in die negatieve spiraal. Zelfs als het, waar ik vooralsnog vanuit ga, gewoon een goed nummer is.
Oke oke, idd een verrassende keuze. Naam zei me niks, maar toen ik zijn foto zag herinnerde ik me die goede zanger uit The Voice. AVROTROS kiest voor een LIED en niet voor een bekende naam. Dit geeft mij vertrouwen. Dat Duncan the Voice niet heeft gewonnen is niet interessant. Kijk naar onze zuiderburen, die stuurden de afgelopen jaren ook ex-talentenjacht deelnemers die The Voice niet wisten te winnen. Het gaat om het lied. Ik hoef geen Voice-winnaar met een slecht lied. Ilse DeLange vertrouw ik ook wel, die heeft er een goede kijk op. Ik heb hier dan ook een heel goed gevoel bij. Voor de rest kunnen we niks zeggen over het lied dus laten we dat maar afwachten. En fijn ook dat het pas in maart bekend wordt gemaakt 🙂
Ok, ene Duncan. Dat zou best eens heel bijzonder kunnen worden! Alleen dat Michael Jackson-snikje in zijn stem had ik er liever niet bij gehoord. Dat vind ik toch een poging tot imiteren en ik hou al niet van dat geluid. Dus dat vind ik wel jammer. Verder sta ik gewoon open voor een verrassend optreden. Zet ‘em op jongen!
Peter, Belgen dom noemen is al een domme actie op zich….
Ik wacht het rustig af…ik heb geduld.
Voor mij was deze jongen ook in eerste instantie onbekend maar na de beelden van hem uit The weer te hebben gezien kwam het weer bij me binnen dat ik hem toen al zo een bijzondere stem vond hebben
Voor al diegene die twijfel hebben over zijn talent vind ik dit op internet wat mij erg imponeert, deze jongen is een talent en hier laat hij ook een andere genre zien dat hij zeker ook onder controle heeft. Aan het eind zien we nog een oudgediende opdraven . Erg leuk vind ik; https://www.youtube.com/watch?v=7Vk8PM9qjMo
Ik vind dat er nog te weinig te zeggen valt zolang we het liedje niet kennen. Wat ik wel op internet uitgevonden heb, is dat Duncan beschikt over een mooi stemgeluid en muzikaliteit. Ideale ingrediënten alvast. Dat hij niet bekend is, boeit me niet. Door de jaren heen waren vele eurovisiewinnaars onbekend .Internationaal kende niemand Lenny Kuhr, Sandra Kim, Lena, Nicole, Dana, Johnny Logan, Gigliola Cinquetti. Waar het om gaat is dat er een goed liedje is en dat de deelnemer die het zingt een podiumbeest is. Daar kan geen ervaring tegenop.
Erg onder de indruk van zijn stem. Plus als Ilse De Lange zich commiteert aan deze keuze (en dat doet ze anders laat ze zichzelf niet quoten in het persbericht) dan heb ik er volop vertrouwen in. Ik hoop op een lied als deze (en misschien is dit wel de ruwe versie van hét lied): https://youtu.be/vlnBQzI70gM. Wat een briljant van een lied!
Aparte song en het bewijst opnieuw dat ie wel degelijk kan zingen, zal het probleem niet zijn. Ik hoop toch zo dat het uiteindelijjke nummer waar hij mee gaat komen een goed totaalpakket zal zijn inclusief doordachte presentatie. Even geduld hebben dus tot maart:-).
Zou best kunnen, is verwijderd
Ik wilde net gaan luisteren maar de video is verwijderd. Is ‘ie nog ergens anders te horen?
Mooi nummer dat mij in een keer omver blies. Ben alleen bang dat het niet toegankelijk genoeg is voor de massa. Meer een favoriet voor jury en enkele liefhebbers van dit genre. Hopelijk heb ik het mis. Daarbij is het ook niet zeker of dit het lied is maar wel vreemd dat ze het hebben verwijdert.
Ach dat vreselijke nummer van de Oekraine kreeg toch ook een hoop punten van het publiek en won.
heb het lied twee x beluisterd voordat het werd verwijderd, echt een heel goed nummer, hiermee gaan we niet voor paal staan in Tel Aviv! ik neem dus aan dat dit HET lied is, ik zag ook dat het gepost was op 7 september 2018, dat mag dus….
Ik kan me niet voorstellen dat ze hier niet eerder over nagedacht hebben, zou zo maar een dwaalspoor kunnen zijn. Duncan zou zelf tocht ook gedacht hebben als mijn naam bekend gaat worden moet het filmpje van YouTube gehaald worden, of zouden ze daar dan niet meer aan gedacht hebben dat het er al opstond…..
Het lied is inderdaad verwijderd…. is wel erg opvallend toch? (of kijk ik iets te veel Wie Is de Mol) zeker omdat het nog maar “pas” door 3000 mensen was bekeken toen ik ehm 2 uurtjes geleden bekeek… Nogmaals prachtige song, ik zou zeggen niks meer aan doen (alleen een beetje knippen en een heel couplet en refrein eruit en de wonderschone gitaar solo erin houden (en nee: ik ga ehm er niet terug opzetten…)
Als dit de ruwe versie van het lied is dan ben ik zwaar onder de indruk.
Het is werkelijk prachtig!
Eens! En niet commercieel uitgebracht voor 1 september 2018 dus dat is geen belemmering.
Echt prachtig inderdaad. Maar zouden ze dit online hebben gehouden, als dit het lied was geworden?
Dit moet het lied worden! Mocht het lied tegenvallen, dan kunnen ze hopelijk overstappen op deze. (Gaat natuurlijk nooit gebeuren, als iets eenmaal gekozen is, veranderen ze het niet meer.)
Het lied is zojuist verwijderd van youtube, dit is het lied. Mark my words!
Nou, als ik hier verschillende mensen zie schrijven dat ze erg onder de indruk zijn van dat nummer, dan ben ik nu toch echt nieuwsgierig! En potverdikkie hartstikke jaloers dat ik het niet ook even heb kunnen horen! Mijn verwachtingen stijgen….:-)
Oh wat ongelofelijk stom dat we het niet opgeslagen hebben! Wat ongelooflijk dom dat ik daar niet aan gedacht heb! Dit is hem absoluut als hij verwijderd is! Dat maakt me blij! JONGENS we hebben een absoluut hoge score in handen dit jaar!
Aan de andere kant… juist hem nu verwijderen zou alleen maar verdacht zijn. Zeker als mensen het op internet al opgemerkt hebben, dat dit mogelijk het nummer is. Door het te verwijderen bevestig je alleen maar dat dat het lied is. Anders is er geen reden om hem te verwijderen. Kan dus ook een dwaalspoor zijn, om daarmee te doen alsof dit het lied is.
Anderzijds: willen ze misschien gewoon voorkomen dat het uitlekt. Er kwamen immers reacties onder de video over het Songfestival, waarschijnlijk erna ook reacties dat dit mogelijk het SF nummer kan zijn. Als iemand het dan had opgeslagen, was het SF lied naar de pers gelekt. Het verwijderen is verdacht, maar het voortijdig lekken, kan de hype te vroeg creëren. En hebben ze voor dat laatste gekozen. Waarschijnlijk heeft iemand in de reacties gewezen op ‘dat het SF nummer ontdekt is’ en heeft de AVROTROS de rockacademy gevraagd dit offline te halen. Wat dan ook, maar dit is i.i.g te toevallig voor woorden.
Ik kan jullie i.i.g één ding zeggen voor degenen die het niet geluisterd hebben en dat is dat, als dit het nummer is, dat de selectiecommissie niet ten onrechte hoog van te toren blaast, over hoe geweldig het is. Zeer mooi! Geen dance i.i.g. Speciale zangen. Ook zong hij het prachtig, vond het véél beter klinken dan zijn the-voice-auditie!
Zal eens kijken op het internet of ik iets kan vinden wat erop lijkt…
Kan trouwens natuurlijk ook dat de academy het zelf op eigen houtje verwijderd heeft, toen eenmaal allemaal berichten eronder kwamen over het Songfestival. En de verwijdering helemaal niet verdacht is.
Al ben ik ergens wel blij dat niemand hem opgeslagen heeft. We hebben goud in handen, laat dat liedje dus maar mooi niet voortijdig lekken! Als ik hem wel had opgeslagen zou ik hem op die reden niet lekken! (Maar wel vaak luisteren natuurlijk!)
Lekker hysterisch typje die Goodriddance
Ik heb het nummer opgeslagen als mp3. Geef me je emailadres en ik mail het je. Maar maak er geen misbruik van ajb.
Aha, dus jij was wel zo slim om hem op te slaan! Goed van je dat je hem niet lekt!
@ Rob: nou, als dit inderdaad onze inzending is, dan heb ik alle reden om enthousiast te zijn kan ik je zeggen! Eindelijk eens een inzending wat ik wél te gek vind, na eeuwen wachten!
@ Bart: Ik zou het liedje, als ik hem wel had opgeslagen, alleen discreet aan mijn moeder laten horen, verder zou ik hem zeker niet lekken! Dat dat gebeurd zou ik niet eens willen. Wil het liedje overigens wel hebben hoor (wie niet? Iedereen hier wil denk ik dat liedje van je ontvangen…) maar wil niet mijn email adres hier openlijk neerzetten. Anders wacht ik wel gewoon tot 7 Maart 🙂
Geniet van het liedje, you lucky bastard!
@bart ik ben toch wel erg benieuwd, dus als je de mp3 zou willen sturen? Dank!
@ Sven: dan moet je jouw e-mail adres aan hem geven, slimme.
Maar ik denk dat iedereen hem wil horen. Misschien kun je hem op ‘verborgen’ zetten op Youtube, en dan kunnen alleen degenen met een link hem horen. Maar ja, hoe kun je nou weten wie er hier wel en niet te vertrouwen is? Er zal d’r altijd wel eentje tussen zitten die de verleiding niet kan weerstaan om het door te spelen. Gevoelsmatig wil ik hem ook graag hebben hoor, maar m’n verstand heeft zoiets van: laten we nou gewoon koesteren dat we eindelijk een geweldig nummer hebben, na jaren bagger liedjes te hebben gehad.
Deze bekendmaking rijmt niet met het bericht wat op 4 januari geplaatst is.
https://www.songfestivalweblog.nl/2019/01/jan-smit-we-hebben-nog-niemand-gevonden/
Hierin staat dat het liedje al gekozen is maar ze er dus een artiest bij zoeken. Lijkt me vrij sterk dat ze dan voor een singer-songwriter zoeken. Die gaat denk ik geen liedje zingen wat al door iemand anders geschreven is.
Ik vrees dat dit een noodgreep is omdat ze geen geschikte zangeres konden vinden die onderdanig een liedje ging zingen zonder eigen inbreng. Dus plan B ingezet. Want als het liedje bekend is waarom dan wachten tot 7 maart om dit bekend te maken? Naar mijn idee moet het liedje nog geschreven worden.
En even voor de duidelijkheid: Ik heb niets tegen de jongeman, want ik ken hem niet eens. En als hij een goed liedje heeft prima. Maar jammer dat AvroTros weer niet eerlijk zijn. Misschien eens tijd voor een nieuwe commissie???
Wat een aannames in 1 berichtje zeg. Wie zegt dat “Jan Smit” de waarheid vertelde op 4 januari?
Als we daar al niet van uit moeten mogen gaan, dan is het helemaal erg!
Ach Patrick, je weet toch nu onderhand wel dat ze bij die commissie graag de spanning erin houden?
Inderdaad. Niet alles geloven wat de selectiecommissie zegt.
Ik vind het prima dat het nummer pas op 7 maart uitkomt, mooi de tijd om het helemaal te perfectioneren en al over de staging na te denken.
Miss you ( eindexamen rockacademie) is inmiddels verwijderd!!
Als het idd dat lied is dat is verwijderd van youtube, dan zou ik daar heeeeeel blij mee zijn. Out of the box, modern, toch ook herkenbaar. Dit kan geen toeval zijn 😉
Ik lees hier net dat het liedje waar hij waarschijnlijk mee gaat komen verwijderd is. En ik heb het net niet kunnen horen. 🙁
Is het een Dance liedje? Pop? Weet iemand dat?
Speciale gezang, op echt prachtige wijze! Lastig uit te leggen!
Heel lastig uit te leggen – ik ga het toch proberen…
Om in Songfestival termen te blijven: De song doet een beetje denken aan een hartstochtelijk gemaakte verstilde rock baby tussen Love Injected (ESF 2015), Aava (ESF 1998), Birds en de accoustische versie van Euphoria die Loreen ooit deed in Nyhetsmorgon.
Het is heel apart: pakt je meteen en valt als een blok je hart binnen, kippenvel. Haunting, Mytisch; Zou zomaar geschreven kunnen zijn door en/of voor Annie Lennox, Bjork of Tori Amos. Denk qua “gevoel” wat het opwekt een beetje aan de auditie van Calum Scott (Dancing on My Own) en Drops of Jupiter.
Het begint met vrijwel alleen met instrumentatie wat het meest weg heeft van iets tussen een Hanmmond (Orgel) en een Hang (handpan) en bouwt prachtig met wat vilt op de beginnende drums naar een iconische gitaarsolo.
De tekst verhaald wordt uitgesproken tegen die iemand die nog ligt te dromen in (hun) bed waarnaar de zanger zingt dat hij de persoon waarop hij verliefd is geworden mist (Wake up Love: I miss you) maar kun je ook op andere manieren interpreteren (de liefde missen van iemand die is overleden).
Je kunt er ook qua podiumpresentatie zeker wat mee, waarbij een zelfde soort achtergrond opstelling als bij de common linnets (drum, gitaar, hammond in het donker)…
Als dit het inderdaad is dan heeft Cornald niks teveel gezegd… Om je een idee te geven: als ie klaar is met zingen hoor je iemand in de zaal heel duidelijk “Holy Shit” (wat mooi) zeggen…
HET
IS
ECHT
EEN
SONG
VAN
WERELDKLASSE
Maakt echt geen moer uit of je hiermee 1e of laatste gaat worden, 1 of miljonen downloads gaat doen op itunes: Hier val je bizar positief mee op, als land en zeker als jonge artiest!
Misschien dat het daarom wel weg is, omdat ik me zomaar kan voorstellen dat er radiostations zouden zijn die het direct zouden oppakken en tot de klapppperrrr van de week zouden promoten, en da’s inderdaad misschien wat vroeg…
Nou Mark, petje af voor de beschrijving!
Echt vrijwel iedereen dit hem gehoord heeft op het internet is er zeer positief over. Het nummer heet ‘I miss you’ en dat zingt hij diverse malen.
Ik hoop dat het lied niet eerder wordt gelekt of dat er iemand is die de live versie heeft bewaard en dat doorspeelt aan een Boulevard. Laten we gewoon tot 7 maart afwachten, als we het lied deze week al bekend maken dan vind ik dat zo’n anti climax. En ook niet leuk voor Avrotros. Laat ze nou in alle rust nog even werken aan de presentatie van het lied.
Helemaal mee eens Nordman!
100% mee eens!
Ik heb ‘m meerdere keren geluisterd gister en was erg onder de indruk. Het is een ingetogen maar krachtig lied, met prachtige lyrics. Beetje in de sfeer van HAEVN. Een moderne sound en zeer internationaal. Het deed me ergens ver denken aan The Cinematic Orchestra – To Build A Home. Als ‘Miss You’ het lied is, dan is er veel mogelijk qua staging en sfeer. Het lied raakte mij, en als het complete plaatje gaat kloppen straks in Tel Aviv dan ben ik er van overtuigd dat dit zeer goed gaat scoren, zowel bij jury als publiek.
Blijkbaar heb ik het bewuste clipje nog net op tijd weten te beluisteren. Er stonden volgens mij nog niet heel veel views. Zonder info had ik qua sfeer gegokt op een inzending uit bijvoorbeeld Azerbeidzjan. Een moderne slow met veel gebruik van kop stem. Meer aan de minimalistische kant dan naar een power ballad. Mocht dit hem blijken te zijn dan denk ik no worries, ongeacht smaak het gaat muzikaal best goed zijn. Tot 7 maart hou ik het voor mijn gemoedsrust nog even in het midden ; )
Zou toch echt wat zijn als op 7 Maart blijkt dat het één of ander saai rot nummer is… en dan terug lezend hoe euforisch we hier waren 🙂
Bovendien is het toch veel leuker als wij ineens BAM op 7 maart met iets te geks komen. Laten we dat de Avrotros, Duncan en onszelf ook gunnen.
Toch is het weer een teleurstelling voor mij als songfestival fan. Bijv Ilse de lange met calm after the storm, ok ze werd tweede maar heb ik echt genoten maanden lang van dat lied… nee… ik had toch zo gehoopt op een dance nr met zangeres of een fuego achtige act. Desnoods met Eva Simons maar nee we gaan weer voor een jongen met piano… zzzz ik wil pit!!!! 😉 actie, commercieel, BAM.
Hey Richard, ik ben ook fan en ja een lekker dance nummer staat ook op mijn verlanglijstje. Ik ben ervan overtuigd dat dat eraan zit te komen, misschien in 2020 als het ESF in Amsterdam plaats vindt! Ik ben voor nu heel tevreden met de keuze en ik denk echt dat dit een lekker ESF jaar voor ons wordt. Heb er alle vertrouwen in 🙂
Pfffffffffffffff Eva Simons, ja da’s wat, gut oh gut, wacht toch gewoon het nummer af
Eva Simons, weer zo’n ongeleid eigenzinnig type. Was door de geruchten machine even bang, zo blij met deze keuze.
Wordt vast een fantastisch SF jaar.
Wat jammer dat je als fan alleen maar iets met pit en bam commercieels kan waarderen. Als het festival alleen maar uit dat soort nummers bestond, was ik allang afgehaakt. Omgekeerd trouwens ook denk ik. Lekker divers maakt het interessanter en leuker.
Bij NU.nl staan enkele fragmenten in de bijgaande video. De eerste heet : ‘Come back home’ . Dat klinkt ook mooi en de tekst is ook mooi gekozen. https://www.nu.nl/261233/video/dit-is-songfestival-deelnemer-duncan-laurence.html
Even over dat delete/schoolproject filmpje, als dat het liedje wordt ben ik dik tevreden. Ik vond dat juist het mooiste liedje van hem waar zijn kopstem mooi in uitkomt.
Wat ik zo tof aan hem vind, is dat hij heel veelzijdig lijkt in z’n stemgebruik en nummers. En kennelijk houdt hij ook meer van elektronische invloeden dan misschien nu naar voren komt, aangezien hij z’n EP met Wouter Hardy heeft geproduceerd die volgens mij meer EDM produceert, maar ook weer met Kovacs heeft gewerkt en gespeeld. Op de spotify van Duncan (‘weekly favourites’) zie je al die elektronische en meer rockachtige of zelfs klassieke invloeden terug. Doet me een beetje denken aan Emmit Fenn, als iemand dat wat zegt. Echt benieuwd!
Vond ook een nummer van zomer 2018 met twee Franse dj’s waar hij de vocals heeft ingezongen en mogelijk heeft meegeschreven (?): ‘Wild love’ van Faul & Wad; toch meer dan 3 miljoen streams op Spotify. https://www.youtube.com/watch?time_continue=202&v=0Z-JU50o8jU
Leuk bedankfilmpje van Duncan hier op de blog. Zeer sympathieke uitstraling. Ik wacht met spanning af en kijk uit naar 7 maart
De regisseur vd prachtige music videoclips van Kovacs zou prettig zijn voor clip en staging ESF!
Nou, wie weet. Volgens mij is Kovacs ook een telg van de rockacademy, dus wie weet kennen ze elkaar
Als je echt eens met een opvallende (in positieve zin) zangeres wilt gaan zou Kovacs wat mij betreft voor de toekomst een optie zijn, maar die staat helaas niet te trappelen van ongeduld. Het tijdperk van de kermisacts op het ESF lijkt zowiezo een beetje voorbij dus dat geeft de burger moed. M.b.t. die verwijderde clip op YouTube: tja wel heel toevallig allemaal, zou zomaar een ruwe versie van de song kunnen zijn en ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet verkeerd vond.
Als je de volgende reportage van Omroep Brabant ziet dan weet je bijna zeker dat het gerucht waar is dat het verwijderde nummer het gaat worden. Interview met mensen uit het Rock Academie in Tilburg. Meisje op het laatst kan zich zelf wel voor haar kop slaan 😉
https://www.youtube.com/watch?v=w7V7UeyptHk
Overigens is er nog niks over te lezen in de pers… die dit gemist hebben 🙂
Ik denk dat de selectiecommissie blij is met ons 😉 de Songfestival community weet meer, maar lekt het niet in belang van onze inzending.
Ik ben van mening dat het leuker en beter is om een show op poten te zetten met meerdere deelnemers. Talent genoeg met the Voice of Holland. Laat deze mensen eigen liedjes of liedjes geproduceerd door anderen live zingen. Net zoals in Zweden het Melodienfestival. Daar ben ik helemaal voor. Nu is er een keuze gemaakt door de selectiecommissie van Avro/Tros. Gisteren stond een commentaar in krant te lezen waarom zij tot deze keuze zijn gekomen. Mede door het gedrag van Waylon vorig jaar. Wel zijn ze nu al voorzichtiger geworden door te stellen dat het aan het liedje ligt hoe hoe hoog een land eindigt en dat dit dus niet valt in te calculeren. Ik dacht dat de commissie compleet van de stoel was geblazen bij het horen van het liedje van deze zanger die naar voren is geschoven door Ilse de Lange. Cornald Maas voorop. Vraag ik mij nu af of er al wordt ingedekt als het resultaat tegen gaat vallen? Nogmaals ik hoop dat het een SMASH-SONG gaat worden dan kan ik deze keuze vergoeilijken en in Hollands ornaat compleet met vlag trots naar Tel-Aviv gaan, maar zo niet dan graag volgend jaar andere keuze en wel voor een eigen showfestival met podium voor een 20-tal artiesten. Dan is het een democratische keuze voor elke ESF liefhebber😀😀😀
En dan weer als winnaar een middelmatig flutliedje. Nergens voor nodig dus bespaar ons zo’n voorronde.
In Nederland geef ik de voorkeur aan een kwalitatieve keuze boven een democratische keuze. Ik kan me helaas de indiaan nog te goed herinneren
+1)
Die column van het AD waar je naar verwijst (dat Waylon indirect voor deze keuze heeft gezorgd…) is volgens mij enkel eigen interpretatie van de columnist. Als dat echt zo was, dan had de selectiecommissie al na de drie zussen, de keuze gemaakt om de boeg om te gooien.
Column is een trap na aan Waylon door columnist Raatgever, die vorig jaar ook al vanaf het begin negatief zat te doen. Raatgever moet zich schamen dat hij zich tot zoiets verlaagt. Bericht is gewoon uit zijn duim gezogen.
Ik vind het wel leuk om te zien dat de Eurovision Odds Nederland hoog inschatten dit jaar. Eerder van de schatten ze Nederland op een 7e plek en nu op een 4e plek. Ik heb zelf dat verwijderde nummer ”I Miss You” niet gehoord. Maar als ik de reacties lees dan zie ik wel dat de meeste mensen positiever zijn dan ooit. Nu hoop ik gewoon dat Duncan ook voor dat verwijderde liedje gaat. 😉
Nederland is weer gezakt naar de 8e plaats 🙂
En het kan zomaar zijn dat Duncan dance of iets elektronisch zingt.
Ik vind het prima hoor.
Als dit trouwens het liedje is, dan is gebleken dat de selectiecommissie er zelf wel enige kijk op heeft, als ze zelf een liedje kiezen. Zonde dat ze dat andere jaren uit handen hebben gegeven. Al vermoedt ik eerder dat dit een lucky shot was, moet nog maar blijken of ze consistent goede beslissingen maken.
Oei jongens… trekken donkere wolken zich plotseling samen boven het prachtige liedje, wat we dachten dat het zou worden? Blijkbaar is recent een liedje geregistreerd bij GEMA van Duncan samen met een DJ (Gema belangt blijkbaar de copyright rechten van artiesten) komt wel overeen met de geruchten van een dance nummer….
Please not. Ik zei toch: laat ik maar niet hopen, dalijk blijkt het alsnog een ander nummer te zijn.
Link/bron: https://twitter.com/JesperrrrK/status/1088016182379196416
Heb trouwens al wat speurwerk gedaan en dit geregistreerde liedje is nog niet uitgebracht i.i.g.
Z’n naam staat hier wel verkeerd geschreven. Gevalletje fake news? Ik wacht gewoon rustig af. Ik heb zijn graduation lied niet geluisterd, dus ik laat me graag verrassen. Prima dat ze tot begin maart wachten. Niet te vroeg pieken 🙂 Hij heeft een goede stem en gebaseerd op de videos op Youtube kan hij veel verschillende stijlen aan: ballads, dance, etc.
Dat hij geen gereserveerde artiest is, maakt mij helemaal niets uit.
Ik vind het opkloppen van Miss You wel wat overdreven… wel een aardig liedje, maar of je er de top-10 mee gaat halen betwijfel ik. Iets te repetitief, en het is zeker niet een song die je wegblaast zoals de commissie dat zei. Qua titel vind ik Closer to the Heart al beter.
Slecht nieuws jongens: dit dance nummer word blijkbaar op 7 Maart uitgebracht. Op de dag van bekendmaking van het nummer. Kan geen toeval zijn… (Bronnen: https://genius.com/Duncan-laurence-closer-to-the-heart-lyrics en https://twitter.com/JesperrrrK)
Of geen reden tot paniek.. en betreffen beide liedjes het zelfde liedje? Kan best, ook DJ’s kunnen liedjes produceren. Laten we het hopen!
Ben jij nou in gesprek met jezelf? XD
Nee joh, Good Riddance is gewoon een zeer fanatieke songfestival liefhebber en wil graag alles met ons delen, laat hem/haar toch, doet verder geen vlieg kwaad…
In gesprek met mezelf ben ik de hele dag schat 😉
Nee, moest nog info bijvoegen. Dat zie je goed Kees! Overigens blijkt nu dat diegene die dat Gema registratie nummer had ontdekt, ook info heeft bijgevoegd op die pagina op dat nummer. Is dus maar de vraag hoe betrouwbaar dat is. Oh wat hoop ik toch dat het ‘gewoon’ dat ene liedje is! (Ook al hebben we het liedje wat het word niet gehoord… misschien is dat wel heel goed. Afwachten dus!)
Iedereen wilde een dance nummer, nu weer een slow nummer, dan is alles uiteindelijk toch goed? 🙂
Ja. Ik ben liever voor een uptempo liedje. Zolang het liedje maar super goed is. Want ik zou het nu toch echt wel leuk vinden Als Nederland het songfestival in 2020 gaat organiseren. 😉
Jeetje Good Riddance, hysterie ten top bij jou zeg. Denk om je hart, een Eurovisie Songfestival extremist zeg. Complot theorie op complot theorie bij jou. Wacht gewoon 7 maar af, ook voor ons beter, hoeven we al die onzin niet te lezen.
Jij bent wel de laatste die serieus neem Peter (en daar ben ik niet de enige in) dus ik doe zeker niet minder rustig! Als er iemand hier is die hier één en al onzin plaats, dan is het Peter himself wel! Ongelooflijk dat jij nog geen ban hebt!
Komt hopelijk nog GR
Maar goed, los van gefrustreerde mannetjes die (overduidelijk) héél veel té kort zijn gekomen in hun leven (zoals inderdaad eerder gezegd is) is het speuren weer als vanouds geweldig en hopelijk word het een te gek Songfestival jaar, met eindelijk eens een én goed liedje én een hoge score!
Nou aan alle posts te zien ben jij de enige die zichzelf serieus neemt en graag naar zichzelf luistert en vooral zelf leest wat hij schrijft. Totale hysterie om niets, speurwerk? Zelfs Peter R. kan dat beter dan jij. Totale onzin die je naar boven brengt. Over gefrustreerd gesproken: aan het aantal postings van jou te zien ben jij degene die nogal gefrustreerd raakt over de mogelijke inzending en zanger. Toch wel heel triest. En de aannames die jij neemt raken ook nog kant nog wal, na al die jaren trappen jullie er met z’n allen nog steeds in en dat is telkens weer heerlijk om te lezen. Sneu volkje dat zogenaamde ESF aanhangers.
Jarenlang onzin schrijven op een weblog… om dat nota bene uit jouw mond te horen. De ironie.
Je trekt het je zo te zien erg aan 😉
Maar persoonlijk ga ik (voortaan) eens verstandig zijn en deze troll negeren.
Beter lezen Good Riddance, heb niet gezegd onzin te schrijven, echter het clubje op de blog wat denkt de macht te hebben hier en te kunnen bepalen wat een ander moet denken en schrijven stoort zich er kenbaar aan, en blijkt dus achteraf een dom clubje te zijn. Jij behoort daar nu ook bij.
Even deze blog doorgelopen met stip op 1 : 39 van de 182 zijn verhaaltjes van Good Riddance. Je zult maar niets te doen hebben de hele dag en dan onzin gaan lopen verkondigen op de blog. Ik zou zeggen, maak er je beroep van, misschien kun je bij Angela de Jong in de leer, onzin + onzin = onzin
Nee hoor Good Riddance, ik vind het leuk je enthousiaste en nieuwsgierige berichtjes te lezen, ga vooral door!
+1)
+1000
Leuk, Good Riddance. Aanstekelijk enthousiasme!
+ 2
Die +2 is voor Good Riddance. Leuk om zijn enthousiasme te lezen!
Zure Peter negeer ik……
Dank je voor de liefde jongens 🙂 dat is geheel wederzijds!
Jij bent hier (veel te) vaak te vinden Peter, dus ik durf je best een “aanhanger” van deze site noemen.
Je kwalificeert jezelf dus in ieder geval uitstekend; dom dom dom dom!
Ik sluit me hierbij aan.
In het begin was ik sceptisch, maar ik geloof zowaar dat de commissie dit keer gelijk heeft en dat Nederland zowaar goud in handen heeft.
Ik ben zeer positief.
Het grappige is, is dat die laatste mevrouw in het filmpje van Omroep Brabant, het nummer Closer to the heart, mee geproduceerd heeft………….
Op een andere site las ik dat ‘Wouter Hardy’ hoe dan ook de producer is van het Songfestival nummer, echter werd daar niet bij vermeldt hoe diegene aan die informatie komt. Of we dat dus serieus moeten nemen, is een tweede.
Dit misschien?
https://www.instagram.com/p/Bs7qFLnh_Cj/
‘Closer to the heart’ is een nummer samen van Duncan, die DJ Alex, en een vriendin van Duncan is erbij betrokken (die tevens gitarist dan wel zangeres is bij de Rock Acadamy) genaamd Carlota Lopez van der Logt. Echter staat bij die copyrights vermelding, niet dat Wouter Hardy aan dat nummer heeft meegeschreven.
(Verklapt die Wouter in die instagram post trouwens nou dat hij producer is van het Songfestival nummer? Doelend op de tags in zijn post? Als dat zo is, is ‘Closer to the heart’ dus niet het Songfestival nummer, want Wouter staat niet in de copyrights. Of worden producers daarin überhaupt nooit vermeldt, maar alleen de artiesten? Kan trouwens evengoed dat hij met die tags slechts bedoelde ‘Ik ben zijn doorgaanse/normale producer bij andere projecten, en ben zodoende trots’ en dat mensen dat hebben opgevat als ‘Ik ben de producer van het SF nummer’.
Hoe dan ook: leuk al dat speurwerk jongens! Keep up the good work!
Een producer is geen songwriter. Niet per sé tenminste. Die database is voor de rechten van songwriters.
Het lijkt me wel duidelijk dat die Hardy het heeft geproduceerd. Daar verklapt hij ook verder niks mee.
Maar wat ik zo raar vind, is hoe die gast (die het bestaan van dat nummer ontdekte) er in hemelsnaam bij kwam om bij een Duitse copyright-rechten organisatie op Duncan te gaan zoeken. Toen hij dat deed ontdekte hij dus blijkbaar dat nummer. Maar hoe komt hij dan erbij om dat te gaan zoeken bij een Duitse copyright-rechten-organisatie? En geen Nederlandse? Op basis van wat? Heel raar.
Voor diegene die het verwijdert lied willen horen , hij staat nu op esc nation;s messageborad
Slechte opname maar je hebt wel een impressie van het nummer.
Op ESC nation”s messageboard ik .
Dit meen je niet? Oké ik ga er voor het gemak even vanuit dat dit de inzending is. Dan is het ten eerste dom van Duncan en Avrotros dat ze dat lied niet eerder offline hebben gehaald. En natuurlijk is het niet de definitieve versie, maar het geeft al veel weg van hoe het zal worden. Ten tweede, waar ik me kwaad om kan maken, waarom wil iemand bewust de bekendmaking van het lied verpesten? Whats the fun?? Verplaats je eens in de artiest en de omroep. Het is binnen de ESF community soms al snel ikkuh ikkuh ikkuh, lekker aan jezelf blijven denken. Stelletje ongeduldige dwazen.
Tbh, zonder dit soort leaks enz is de voorpret veel meer aanwezig, 4 maanden lang over nummers praten doet niet mee aan de voorpret.
De songfestival heeft een gouden dan community om die te blijven houden moet je het blijven voeden, ik wil niet zeggen dat ze het expres doen, ondanks dat omroepen tegenwoordig al een stuk geheimzinnige doen, maar dit soort dingen helpt wel mee om de spanning hoog te houden.
De presentatie van het nummer op 7 maart zal er echt niet minder om zijn. Zo geweldig is de kwaliteit van de opname niet dat je een totaal beeld krijgt van het nummer . Daarbij zal er ook wel wat aan gesleuteld gaan worden. Diegene die het nummer geplaatst heeft zal het de moeite waard hebben gevonden om geïnterneerden het de delen. Niets mis mee , vind ik . Inderdaad een domme fout om het nummer een dag na bekendmaking van het internet af te halen . Dit maakt het verdacht mar hoeft niet alles te zeggen. We zullen zien. Met een beetje fantasie hoor je wat een geweldige inzending , mits het deze dan ook word , we dit jaar krijgen.
Kan hem niet vinden op de site. Heb je een link erna?
Heb hem al!
Misschien kun jij dan de link hier zetten 🙂
Ja ik wil ook een link 😉
Weet je wat het is… ik deel hem liever niet, omdat ik het niet op mijn geweten wil hebben, dat (mocht dit wél het lied blijken zijn) anderen het lied mogelijk gaan lekken, als ik de link hier openbaar plaats. Snap je? Maar in de chat waar Matje op wees, daar staat die link gewoon in hoor. Zowel op FOK! als hier, is dat allang vermeldt, dus iedereen kan het gewoon vinden, daar heb je mij niet voor nodig.
Weet trouwens niet wie dat liedje daar geplaatst heeft, maar wel vond ik het jammer dat het instrumentele mooie stuk op het einde (wat je in het filmpje zag) eruit was gehaald.
Nu is ie wel precies 3.00 minuten in deze uitvoering!
Wel jammer als er alweer dingen gedeeld worden waarvan niet eens zeker is of het überhaupt om het bewuste nummer of de juiste versie daarvan gaat. Eenduidig zijn in de beeldvorming werkt het best.
Mee eens Riccardo, men heeft blijkbaar niets anders te doen dan dit soort ‘fake’ nieuws te plaatsen, berichten nergens op gebaseerd of degelijk onderzoek naar gedaan. Aannames, meer niet.
En dat is dan weer een aanname van jou Peter.
Sommige mensen zijn gewoon nieuwsgierig hoe dat nummer klinkt dat is weggehaald. Zonder er meteen allerlei ander conclusies aan te verbinden.
@ Riccardo: niemand zegt ook expliciet dat dat het nummer is hoor. Keer op keer word dit vermeldt als het ‘mogelijke Songfestival nummer’. Niemand pretendeert dat dat het ook daadwerkelijk zal zijn. Ik vind er niks geks aan dat mensen dingen delen, als ze iets mogelijks interessants vinden. Zeker in dit geval althans, omdat dat lied verwijderd werd. Oh wat gek hé, dan mensen dat dan opmerken? Mensen zijn gewoon nieuwsgierig en speuren zodoende of ze alvast iets kunnen vinden. En als ze wat mogelijk interessants gevonden hebben dan delen ze dat. Niks raars aan. Niemand pretendeert daarbij vervolgens ‘dat dit absoluut het lied is’ nee, het word gebracht als: dit kan het mogelijk zijn. Dat is iets anders.
En als het achteraf een totaal ander nummer is, so what? Voor hetzelfde geldt was het het wel geweest. Er is inderdaad grote kans dat het straks een totáál ander nummer betreft. Dat heb ik al diverse malen gezegd. Probeer het te zien als voorpret, til er toch niet zo zwaar aan! (En als er trouwens wat gevonden word, dan is dat niet te wijten aan degene die het vind. Wat niet wegneemt dat ik het niet gedeeld zou hebben.)
Er zwaar aan tillen doe ik niet hoor. Heb dat nummer zelf natuurlijk ook gelijk beluisterd en bekeken want ja, je wilt het dan toch weten. Toch denk ik ook wel dat als het straks iets heel anders blijkt te zijn dat makkelijk voer is voor bepaalde media en mensen. Terwijl de reacties nu zo lekker positief zijn. Ik hoop dat we daar in kunnen blijven hangen.
Beetje off-topic, maar Martien (van Ik Vertek) lijkt me een geweldige potentiële Songfestival commentator in talkshows e.d. Wat een geweldig leuk mens!
Heb je een link voor ons, Good Riddance?
Ik hoop niet dat het hem is. Ik heb het lied geluisterd. Beetje piep stem en een beetje achterhaald zo,n soort nummers hebben we de laatste jaren al,vaker gehoord.
Voor de mensen die het (mogelijke) nummer nog niet hadden gehoord. het staat op youtube: https://www.youtube.com/watch?v=DH-Hq1uIlEE
Fijn, kunnen we allemaal rustig slapen. Jammer voor de mensen die graag het lied al hadden gehoord, maar Management bevestigt tegenover Boulevard dat dit niet het officiële lied is. Geduld mensen. Geduld.
Wie zegt nou officieel?
Dit is gewoon niet de officiële versie voordat iedereen dat denkt. Ik ga er vanuit dat dit het nummer is, dat we op 7 maart de studio versie gaan horen.
Oh dat zou zomaar kunnen idd. Het lied wordt goed ontvangen door buitenlandse fans. Ik zou heel blij zijn met deze inzending, maar ik ben ook blij dat TeamDuncan zich er verder niets van aantrekt en nog steeds tot 7 maart wacht (althans, zo lijkt het tenzij er weer wat liedjes opduiken 😉 )
Als het wél het liedje was, dan zouden ze dit natuurlijk nooit toegeven (alhoewel… toen uitlekte dat Douwe Bob naar het SF zou gaan, besloten de selectiecommissie om het dan alvast maar bekend te maken… dat ging echter om de artiest, niet om het nummer) maar goed: ik vrees ervoor dat ze inderdaad gelijk hebben en dat dit niet het liedje is. Het zal immers maar eens gebeuren, dat we eindelijk eens zo’n prachtig goed SF liedje als deze in handen hebben. Maar goed… laten we hopen dat het echte lied, geen flut lied is, maar net zo prachtig en mooi. Inderdaad nog even geduld!
Overigens nogmaals: doodzonde dat dat mooie instrumentele stuk eruit gehaald is, als ik dit liedje voor het SF had gekozen, was ik de rest gaan inkorten, maar dat einde had ik erin gelaten!
Klinkt helemaal niet slecht, ik heb duizenden slechtere nummers voorbij zien en horen komen in mijn “songfestivalcarriėre”😂
Haha! Misschien overschatten we de selectie-kwaliteiten van de selectiecommissie ook, door te veronderstellen dat ze dit liedje überhaupt zouden selecteren. Keer op keer weer is gebleken dat ze het totaal verkeerd aanpakken. Alleen al op basis van die wetenschap hadden we al kunnen weten, dat ze zo’n liedje niet zouden selecteren. Wat dat betreft wijst alles erop dat dit het liedje inderdaad niet is en dat het dit jaar ‘gewoon’ weer een of ander flut nummer word, zoals (zowat) alle voorgaande jaren. Sorry jongens voor mijn pessimisme, natuurlijk kunnen/moeten we pas oordelen als het liedje bekend is gemaakt… maar door alle voorgaande jaren, heb ik bepaald geen vertrouwen in de selectiecommissie. Ik kan alleen maar hopen dat ze me grondig ongelijk bewijzen!
Op qMusic net lieten ze ook een stukje horen van “een nummer wat na de bekendmaking van zijn deelname van internet gehaald is, maar gelukkig weer ergens opgedoken is”. Was niet echt beste kwaliteit. Is waarschijnlijk het nummer waar hierboven over geschreven werd.
Er valt geen pijl op te trekken met wat voor nummer hij ons zal vertegenwoordigen. Zo is hij erg veelzijdig en heeft hij meegewerkt aan erg verschillende projecten. Kijk en luister naar het volgende. Duncan was de componist hiervan(of hij het ingzongen heeft, weet ik niet zeker, wel veel kopstem in het stuk) en het werd geproduceerd door het Parijse dj-duo Faul & Wad. Totaal anders, maar zeer pakkend.
https://www.youtube.com/watch?v=0Z-JU50o8jU
Misschien overschatten we de selectie-kwaliteiten van de selectiecommissie ook, door te veronderstellen dat ze dit liedje überhaupt zouden selecteren. Keer op keer weer is gebleken dat ze het totaal verkeerd aanpakken. Alleen al op basis van die wetenschap hadden we al kunnen weten, dat ze zo’n liedje niet zouden selecteren. Wat dat betreft wijst alles erop dat dit het liedje inderdaad niet is en dat het dit jaar ‘gewoon’ weer een of ander flut nummer word, zoals (zowat) alle voorgaande jaren. Sorry jongens voor mijn pessimisme, natuurlijk kunnen/moeten we pas oordelen als het liedje bekend is gemaakt… maar door alle voorgaande jaren, heb ik bepaald geen vertrouwen in de selectiecommissie. Ik kan alleen maar hopen dat ze me grondig ongelijk bewijzen!
Het gebrek aan vertrouwen in de selectiecommissie begrijp ik echt niet. We hebben ons mond vol van de prachtige resultaten van Maggie MacNeal en Marga Bult die maar liefst 5e werden. Maar dat is 5e uit omstreeks 20 deelnemers. Als iemand dan uit twee keer zoveel deelnemers 11e wordt, dan zou dat een slecht resultaat zijn. Rekenkundig zijn Douwe Bob en OG3NE tot een (bijna) net zo goed resultaat gekomen. Alleen de eersten worden bejubeld en de rest is slecht? De cijfers liegen toch niet? Als er in 1980 resp 1987 nog twintig andere kandidaten geweest waren, dan is het de maar de vraag of MacNeal en Bult de top gehaald zouden hebben. En ja, natuurlijk willen we winnen, maar dat wil elk land en de meerderheid van de landen zet alles op alles. En ja, ik pleit voor veranderingen, een bredere selectiecommissie waarin ook plaats is voor vrouwen en musici (alleen Smit is wel erg beperkt), en een aanvulling met jongere mensen (de meerderheid van de commissie is 50+, jongeren kunnen nieuwe invalshoeken toevoegen).
Het nummer is nu te horen op Qmusic.
Reacties van Mattie&Marieke zijn zeer positief.