Logo Eurovisie Songfestival valt in de prijzen
Het kleurrijke beeldmerk van het Eurovisie Songfestival is in de prijzen gevallen bij de uitreiking van de European Design Awards. Het logo zelf, met daarin de kleuren van de vlaggen van 41 landen, won een Zilveren European Design Award. Het logo werd ook verwerkt op een tram in Rotterdam, een watertaxi, maar ook op T-shirts, mokken en tassen. Voor deze totale visuele vormgeving won het bureau Clever Franke de Gouden European Design Award.
Het winnende design staat symbool voor de viering van 65 jaar songfestival. De kleuren van de Nederlandse vlag zijn rechtsboven als eerste te zien, omdat Nederland in 1956 het eerste Eurovisie Songfestival mocht openen.
Gefeliciteerd!
Gewoon doorschuiven naar volgend jaar. Niks mis mee.
Gefeliciteerd! Dit was het ontwerp voor 2020, voor 2021 wil ik iets nieuws.
En terecht, mooi en strak ontwerp. En heel erg representatief voor Nederlands design. Houden voor 2021.
De andere Nederlandse logo’s uit het verleden krijgen we waarschijnlijk woensdagavond 6 mei te zien.
Het programma “Andere tijden” op NPO 2 is dan gewijd aan de vier in Nederland gehouden Songfestivals onder de titel “Pays-Bas: douze points”. Herhaling op zondag 10 mei ’s middags.
Graag houden voor 2021, het thema is nu nog toepasselijker.
open up → lockdown
Terecht dat het logo in de prijzen is gevallen, het is ook een prachtig logo. Van mij mag het doorschuiven naar 2021.
Gefeliciteerd! Wel dit mooie en kleurrijke logo meenemen naar volgend jaar.
Gewoon doorschuiven naar ‘21……als het dan plaats vindt.