Mia Nicolai en Dion Cooper openhartig in podcast ‘Songfestival Troubadours’
Mia Nicolai en Dion Cooper, de Nederlandse inzending van het komende Eurovisie Songfestival in Liverpool, vertellen in de podcast ‘Songfestival Troubadours’ uitgebreid over de voorbereidingen voor het Songfestival, de commotie die is ontstaan rond het live optreden van ‘Burning Daylight’ en de mediastorm waarin zij momenteel verkeren. In de 40 minuut-durende uitzending is het duo bijzonder openhartig. Bijvoorbeeld over het optreden in Madrid. Mia Nicolai: “We gaan niet liegen we hebben het ook terug gehoord, we snappen heus wel dat het niet helemaal overkwam zoals we het zelf hadden gewild…” Over de reden: “We hadden veel pech in Madrid met de in-ears en de techniek. Daardoor is het minder goed gegaan dan we zelf hadden gewild. Maar dat laten we gaan en we gaan lekker door!”
In de podcast-serie ‘Songfestival Troubadours’ portretteren podcastmakers Chiel Troost en Jeroen Smits artiesten die voor Nederland op het Eurovisiepodium hebben gestaan. Het gesprek is te horen in een speciale bonusaflevering die zojuist is uitgebracht. Chiel Troost: “Wij hebben afgelopen zaterdag, voorafgaand aan het persmoment van Eurovision in Concert, uitgebreid met Mia en Dion gesproken. Het resultaat is een oprecht en eerlijk portret dat een goed beeld schetst van het duo dat momenteel zo in de schijnwerpers staat.” Jeroen Smits vult aan: “ Niets blijft onbesproken: de kritiek, het selectieproces, maar ook blikken we vooruit op de act in Liverpool en krijgen we een voorzichtig antwoord op de vraag: wat trekken ze aan?. Daarnaast is Mia is tot tranen toe geroerd door een bijzondere boodschap van Songfestivalwinnaar Alexander Rybak.
De aflevering met Mia Nicolai en Dion Cooper is nu te beluisteren in de podcast-apps, zoals: Spotify, Apple Podcasts, Podimo en Google Podcasts.
Seizoen 2: ‘Songfestival Troubadours’ komt op vrijdag 5 mei terug met een tweede seizoen! In de eerste aflevering staat tweevoudig Songfestivaldeelneemster, én presentatrice, Edsilia Rombley centraal. Vervolgens verschijnt iedere vrijdag een nieuwe aflevering. In totaal telt het tweede seizoen acht afleveringen. Naast Edsilia zijn o.a. zanger Douwe Bob en groep Mrs. Einstein te horen.
Ik hoor alleen maar redenen waarom ze vals hebben gezongen. Kan het ook gewoon zo zijn dat deze mensen niet in de wieg gelegd zijn om te zingen? Ze lopen tegen de 30…zijn dus geen beginnende artiesten. Hoop dat er bij de keuze-commissie de ogen open gaan en we gewoon weer kwaliteit gaan sturen!
Leuk interview.
Heeft ze nog steeds moeite om op foto’s haar tong binnen te houden. Dat paardegebit is niet bepaald fotogeniek.
Nummer is dermate opgekrikt dat het geluid van de opname voor de uitvoerenden vocaal live niet meer haalbaar is. Zoiets?
Ik vind dit een goede podcast! Van het eerste seizoen heb ik nog twee episodes te gaan. Chiel en Jeroen stellen goede vragen. Veel interessanter dan als zo’n artiest in een talkshow op tv een paar minuten zit. Je krijgt allerlei dingen te horen die je nog niet wist.
EN VANAF NU ALLE LIEFDE , STEUN EN VERTROUWEN VOOR TEAM MIA & DION.
Complimenten voor Songfestival Weblog!
Niet kunnen zingen, maar ook al geen leuke mensen om naar te kijken
Ik vindt jullie kool lekker spontaan . Mooie stemmen . Wens jullie enorm veel succes. Want er kan maar 1 winnen . Maar mee doen . Is het allerbelangrijkste . Daddy Niek uit Amsterdam .
Ik vindt het jammer . Met deze vervelende commentaren
Dat niet zuiver zingen is gewoon een grote marketing-truc om de ogen (oren) op je gericht te krijgen tijdens de voorronde. Zorgen dat je opvalt en dat iedereen in Europa wil weten hoe je het er vanaf brengt. Na vlekkeloos optreden in de voorronde ben je dan opeens de favoriet.
Dat zou zomaar kunnen……………..
Dat zou een stunt zijn, waarbij ik moet aantekenen dat ik opzettelijk zo vals zingen wel heel erg knap zou vinden 🙂
Hahahaha! Het was inderdaad dermate slecht dat je je dit soort dingen af gaat vragen.
Nederland weet nu heel goed wie Mia en Dion zijn, ook zo eentje.
Het ding is dat ik nog steeds denk, of is het hoop, dat ze ons positief gaan verrassen…
Ik denk dat geen enkele échte artiest opzettelijk vals gaat zingen als marketing-truc. Het siert je wel dat je de hoop blijft bewaren 😉
+1
Leuke en interessante podcast songfestival troubadours. Uit de alle podcasts komt wel naar voren dat de begeleiding vanuit de omroep, voornamelijk NOS niet altijd goed was. Vooral de bobo”s zorgde goed voor zichzelf.
Ja dat viel mij inderdaad ook op. Dat gebeurt nu nog steeds wel in andere landen. In Nederland is het minder erg, al hebben wij ook figuren als Sietse Bakker en Cornald Maas die invloedrijke rollen hebben; baantjes die zij toegeschoven kregen doordat ze de juiste connecties hebben, maar waar geen open sollicitatie voor bestaat. Hetzelfde geldt voor de selectiecommissie. Dat heeft een heel hoog ons-kent-ons-gehalte.
Moet ze op de foto echt die vieze tong laten zien, dat paardegebit is niet bepaald fotogeniek.
Dat is nog valser dan haar zang ..
Misschien kan ze hinneken zonder vals te klinken.
Fijn dat jullie goede hoop koesteren. Maar het is een zinkend schip, hoe pijnlijk ook…voor Mia en Dion, en voor de Nederlandse fans
Het hele Songfestival is niet om aan te zien en te horen. Springen, schreeuwen, circusachtige acts en dan lichtflitsen laser lichten , rook en vuurwerk. Wat een herrie. Je ziet niet eens waar de zanger is.
Heimwee naar Save Your Kissis For Me.
Heimwee naar jouw oude doos? NEE dank je….
Ik hoop stiekem nog steeds dat we ons terugtrekken. Spaar het stel en ons land de afgang. Ik hoor ook zeggen: het zijn jonge artiesten, ze moeten wennen. Sandra Kim was jong, en Carola met framling waren jong en ze zongen als professionals. Ons duo is bijna 30, als je dan nog geen controle over je stem hebt ben je misschien geen zanger(es) ?
Terugtrekken kan niet want dat komt AVRO/TROS op een fikse boete van de EBU te staan. Zo zijn de regels nou eenmaal. Vorig jaar heeft de Noord-Macedonische deelneemster Andrea bij de officiële opening een vlaggetje van haar land over de grond weggegooid. Omroep was ziedend en dreigde met terugtrekking. Hebben ze uiteindelijk niet gedaan i.v.m. die bewuste boete maar zeiden wel meteen dat ze mogelijk dit jaar niet mee wilden doen en dat blijkt dus. Zijn er vermoedelijk volgend jaar gewoon weer bij.
Ja, idd wat Bram zegt. En Nederland trekt zich sowieso niet terug. Het Eurovisie Songfestival staat zelfs in de Mediawet als “evenement van aanzienlijk belang voor de samenleving”. Samen met Prinsengrachtconcert, Pinkpop, Olympische Spelen, en een reeks aan grote sportevenementen, EK’s en WK’s voetbal, schaatsen, wielrennen, enzovoort.
Ze gaven aan te weinig voorbereidingstijd gehad te hebben. HOE DAN?
Daarmee bedoelden ze in Madrid. In de concertzaal repetitie, en oefenen met het geluid enz. Loreen zei daar ook over dat het echt heel slecht was, maar Loreen heeft meer ervaring. Zij zei: oké, dus dit is het geluid, dan bereid ik me daarop voor.
Jammer dat het interview niet ná het 2e mislukte optreden plaatsvond, de vraag gesteld kon worden dat het nu al 2 x mis ging.
Inderdaad Poeki. Dan kunnen ze dat smoesje niet gebruiken. Ik sta altijd achter onze inzending maar met deze twee amateurs en niet leuke mensen lukt het me niet.
Oh wacht .. ze had natuurlijk nog last van die emo brok in de keel nadat Rybak haar iets toesprak waardoor ze ook niet een stukje live konden zingen, dat zal het beslist zijn. Toen één vd Oosterrijkse dames een stukje burning daylights zong klonk het lied meteen een stuk aangenamer.
Ik vind het een goede podcast. Maar ik heb met ergernis geluisterd naar die twee amateurs. Nog nooit eerder heb ik echt geen goed gevoel over hun. En als ze de finale wel gaan halen, dan hebben ze goed poppenkast gespeeld….. next!
Ik hoop toch dat we weer een nationale voorronde krijgen.
Natuurlijk wel op een hoog niveau.
Ik heb dat ook, Marcel, eigenlijk al vanaf november, dat ik er geen goed gevoel over had. Maar ik dacht steeds: gewoon rustig afwachten waar ze mee komen. Ook toen de verwachtingen en pretenties hoog opgeklopt werden. Na de presentatie van het liedje dacht ik: meh. Maar ze beloofden een hele goede staging en emotionele performance. En ik dacht: ik hoef niet elke inzending zelf goed te vinden. Als het veel anderen aanspreekt, wie ben ik om dan te klagen dat het niet goed is. Gewoon afwachten, en voordeel van de twijfel. Zelfs nu, nadat dit alles is gebeurd.. misschien tegen beter weten in, hoop ik ergens nog dat ze zullen verrassen en in Liverpool een optreden neer zullen zetten waar we ons niet voor hoeven te schamen, en misschien zelfs de finale halen. Een sprankje hoop, misschien tegen beter weten in…
https://youtu.be/ZAjayZ-UwCc
Zelfs Oprah Winfrey reageert!
Nou op dit commentaar zit iedereen te wachten 🙂
Mijn god, wat krijgen die arme mensen een bagger over zich heen zeg.
Daar lusten de honden nog geen brood van, zo erg.
We moeten natuurlijk niet vergeten dat er heel wat valse kraaien op het songfestival podium hebben gestaan en Mia en Dion zijn echt niet de enige.
Laten we nou eerst maar eens afwachten wat ze zullen neerzetten in Liverpool.
Ik ben het helemaal met je eens!!
Ik gun Mia en Dion een fijne tijd in Liverpool, genoeg tijd om te repeteren, te wennen aan de in-ears, te genieten van het eurovisiesfeertje met de andere artiesten, ik ben heel benieuwd naar de choreografie, ik stuur hen positieve energie, iets waar het op deze website vaak aan ontbreekt, jammer….
Ik hoorde dat William Lee Adams van Wiwibloggs Mia en Dion in RTL Boulevard heeft uitgescholden voor dode lijken op een podium. Voor meer dan een miljoen kijkers. Ik vind dat veel te ver gaan, die keiharde persoonlijke aanvallen. Wat als Mia en Dion het toevallig zien? Ze hebben het al zo te verduren. Boulevard en Shownieuws gaan veel te ver in het bashen. Het is bullying en ze weten niet waar dit toe kan leiden…Ik vind het onverantwoord en onprofessioneel. Het ondergraaft ook terechte inhoudelijke kritiek die we mogen hebben.
Wanneer was dat dan? Ik kan het me bijna niet voorstellen n.l. William is naar de artiesten toe altijd wel respectvol, bovendien zou hij met zo’n actie z’n eigen ruiten en van z’n blog ingooien. Ik kan me hoogstens voorstellen dat hij iets gezegd heeft over hun onwennige houding op het podium.
Hier een screenshot met de originele ondertiteling: https://i.imgur.com/vd09fkY.jpg
Ik weet ook niet wie hij denkt dat hij is om deelnemende artiesten vooraf zo met de grond gelijk te maken (niet mijn woorden, maar van Boulevard). Dat fans in sociale media acts trashen is één ding, maar voor zo’n prominent figuur met perstoegang en een groot platform, die zich journalist noemt, vind ik dit onverantwoord en onprofessioneel.
Zijn Amerikaanse Zus is nog veel erger. Zit in de familie. Als je goed kijkt naar zijn manier van interviewen, zijn gezichtsexpressie, zo onecht, vrouwelijk en niet echt geïnteresseerd.
RobOranjeFinland, ja inderdaad. Die hebben er een verdienmodel voor zichzelf van gemaakt. Ik vind dat ergerlijk. En ook niet tof voor de echte fan media, die zijn er ook genoeg (zoals dit blog en vele anderen) die echte fans zijn, en dit vrijwillig doen, uit liefde voor het festival.
Ik heb het betreffende item in z’n geheel bekeken en ik zie het toch wat anders.Het ging over gebrek aan chemie tussen de twee en het missen van enig gevoel en inleving betreffende het lied. En dat muziek gevoel is; maar zij ‘doods’ op het podium staan omdat zij dit gevoel niet in hun performance en lied kunnen leggen. Het is harde maar terechte kritiek al zou ik het zelf ook niet op die manier verwoorden. Maar uitschelden of op de persoon spelen vind ik dit niet; hooguit een ietwat ongelukkige metafoor om iets te verduidelijken.
Nee, oneens. Dit was na twee weken waarin Mia & Dion zoveel bagger en kritiek over zich heen hadden gekregen dat ze zich moesten afsluiten van de media, en coaching krijgen om met zoveel harde kritiek en druk om te gaan. Dit was geen constructieve kritiek van Adams, maar zout in de wonden strooien, en trappen terwijl ze al op de grond lagen. Slechte intenties en bully gedrag.
Nederland ligt eruit bij Wiwibloggs, op YouTube nu een voorspelling door Wiliam en Deban wie de 1e semi finale gaat overleven. Argumenten daarbij: we weten nog steeds niet wie ze zijn, waar ze voor staan, het nummer is depressief , niet memorabel, er zit geen “hook” in.
Netherlands out.
Ik herinner me dat ze, zelfs na de repetities, er zeker van waren dat Eye Cue uit Macedonië het zou halen in 2018.
Nope. Waren waarschijnlijk pissig dat ze het duo niet konden ronselen voor een video.
Waarom hechten fans, delegaties en Aran Bade altijd zoveel aan het waardeoordeel van William en Deban van wiwi?
Nee hoor, hecht er geen waarde aan, gewoon even ter info. Ze hebben er zo vaak naast gezeten 🙂
Snap ook niet. Ja, commerciële belangen denk ik. RTL zette met hoofdletters “HET BUITENLAND maakt Mia & Dion met de grond gelijk”, en dan blijkt “het buitenland” eigenlijk alleen die Adams van Wiwi te zijn. De andere reacties van de Vlaming was vrij begripvol en aardig. Maar zowel Boulevard als Wiwi hebben belang bij zoveel mogelijk ophef en aandacht, omdat zij daar geld mee verdienen. Ik kijk er normaal zelden naar, maar ik las op het Fok ESF forum veel kritiek op Aran Bade, Boulevard, Shownieuws, enz. toen ben ik wat gaan terugkijken, en inderdaad, het is heel negatief en verpest een beetje het plezier dat je als fan normaal hebt rond het Songfestival. Het is niet leuk meer.
https://youtu.be/RyRzujqJcmM
Er is al veel en van alles gezegd, terecht of onterecht , maar dit is de druppel.
Wat een slap geouwehoer. Ik kijk normaal geen Shownieuws, en als ik dit zie weet ik weer waarom ik nooit kijk. De parodie van Even tot Hier vond ik wel grappig maar niet iets om eindeloos te herhalen en kapot te analyseren. Als ik die halve gare figuren in Boulevard en Shownieuws hoor ga ik ineens heel heftig hopen dat Mia & Dion iedereen verrassen met een prachtig optreden in Liverpool. Ik verwacht het niet, maar alleen al om die idioten op hun plek te zetten, zou ik het wel hopen.
Ik hoop dat Mia en Dion iedereen versteld doen staan en een geweldig optreden neerzetten en met glans doorstoten naar de finale. Succes toegewenst !!
Beste Ria, ik sta achter jouw postitieve opmerking. ik hoop het ook. Inmiddels staat NLD op nr 21 bij de bookies. En hoe graag je ook wilt zeggen dat ze niet kloppen. In 2021 stond Jeangy ook zo laag en zie wat er gebeurde. 11 punten vanuit de Juries en nul van de televote. Hij zong absoluut niet vals, mooie staging ook en dan zoo weinig punten. Ik vrees het ergste dit jaar voor Nederland. Maar goed blijven hopen dat ze in ieder geval de Finale halen.
Een Yu no man broko mi voor Mia en Dion. Dat kunnen ze wel gebruiken.
Tis dat Nederland al in de finale stond, anders was het met de” you dont want broccoli” zo wie zo ook niet gelukt. Het Mion duo, vals of niet, gaat het ook niet redden.
Ik hoop met je mee Ria! Ik hoop zo dat “ iedereen” ongelijk krijgt die zooooooooooo kritisch waren.