Loreen haalt nummer 1 positie in Nederlandse Top 40

Dit vind je misschien ook leuk...

60 reacties

  1. Kobe schreef:

    En dan zijn er nog die zeggen dat Tattoo een slecht nummer is. Het is Loreen van harte gegund!

    • Olaf schreef:

      Een nummer 1 positie betekent natuurlijk niet dat een liedje automatisch goed is- daar zijn uit het verleden legio voorbeelden van. Wel dat het populair is. Wie had een aantal jaren geleden gedacht dat een Songfestival-nummer dit resultaat behaalt in een editie waar Nederland de finale niet haalt?

      • GerardMartin schreef:

        Ik vind het nummer niks bijzonders maar ieder z’n meug.

    • Bas schreef:

      Ik vond en vind dit nog steeds het beste nummer van dit jaar! Heb er ook op gestemd. De overwinning is naar mijn mening volledig terecht. Maar ieder mag natuurlijk zijn eigen mening hebben, we leven immers in een vrij land!

    • Dirruk schreef:

      Ga je eens inlezen op het fenomeen plagiaat Inez. Wanneer er sprake is van plagiaat.
      Je loopt al vrij snel aan tegen het fenomeen dat plagiaat moet worden vastgesteld op basis van het notenschrift van twee liedjes en dat dat door muziekexperts moet gebeuren. Plagiaat kan niet op basis van menselijk gehoor worden vastgesteld! Dat je voor ieder liedje een ander liedje kun vinden dat er sterk op lijkt is ene gegeven maar dat heeft met plagiaat niets te maken.

      Je mag het winnende lied niet leuk vinden (ik had ook liever Finland zien winnen maar wie ben ik) maar door dan ongefundeerd “plagiaat” te gaan roepen, daar maak je geen punt mee. De jury’s hebben gesproken, daar moeten we het mee doen.

  2. daan schreef:

    vreselijk nummer.

  3. Zuiderbuur schreef:

    Pro of contra Loreen, net als bij Måneskin is dit voor de algemene populariteit én de toekomst van het Songfestival een heel goede zaak.

  4. Beer schreef:

    Toch bijzonder dat het nummer het zogenaamd alleen van de staging moest hebben. Toch nummer 1 – en nummer 1 halen in de Top 40 is alles behalve makkelijk! Heja Loreen 🙂

    • Olaf schreef:

      Ik heb het liedje zelf altijd het beste onderdeel gevonden. Die subtitle, maar ook suffe staging en met name haar matige zang haalden het bij mij omlaag. Hoe dan ook, ik blijf het een doorsnee pop dancenummer vinden dat teveel binnen de lijntjes kleurt. Geef mij dan maar Cha cha

  5. Wim1970 schreef:

    Een terechte winnaar dus.

  6. Zuiderbuur schreef:

    Jij bent geen fan, ik was het ook niet. Maar de strijd is gestreden. De jury’s hebben geoordeeld en gesproken: Loreen is de winnaar en daar moet je jou bij neerleggen. Je kunt alleen maar hopen dat volgend jaar jouw favoriet wel wint.

    • Wim1970 schreef:

      Inez gooit alles op plagiaat, maar over die Boy George-kopie van België hoor je haar niet.

    • Inez schreef:

      Haha de strijd is gestreden vakjury is corrupt tot en met de echte winnaar is Finland

    • Inez schreef:

      Neerleggen nee dat doe ik niet hoor mag ik boos zijn ja we heten het voortaan het Eurovisiesongfestival fixed contest

    • Zuiderbuur schreef:

      @Wim1970 Sorry hoor, maar jouw reacties zijn even kinderachtig en stereotiep als die van Inez.

  7. Inez schreef:

    Wim 1970 haha gustaph zijn nummer is niet plagiaat en met boy george te vergelijken is geen plagiaat lul België werd mooi 7 de en Nederland stond niet in de finale lomperik

    • Dirruk schreef:

      Kun je op je taalgebruik letten? Dankjewel.
      Je hoeft het niet met elkaar eens te zijn maar dit slaat nergens op.

    • Wim1970 schreef:

      Ik zie en ik hoor Boy George in de inzending van België. Fijn voor je dat België 7e is geworden met een kopie van Boy George, plagiaat dus.

    • Wim1970 schreef:

      Goh, België weer eens een succes. Mag ook wel een keer na paar jaar drama.

  8. Tippy 2 schreef:

    Eerlijk gezegd zakte Finland in mijn ranking omdat de zang niet geweldig was, zeker in de halve finale. Loreen is een terechte winnaar met een heerlijk nummer. Het nummer Van Gustaph heeft mij nooit kunnen bekoren, maar goed, smaken verschillen.

    • Zuiderbuur schreef:

      Daar heb je 100% gelijk in. Zijn laatste 30 seconden in de semi waren redelijk naast de juiste toon. Het optreden tijdens de finale was stukken beter. Maar daar zit je met het gegeven dat de jury een andere vocale prestatie beoordeelt, wat ook afwijkende punten tov de televoting kan verklaren.

    • Kenny schreef:

      Wel leuk voor Zweden. En het Finse nummer is nergens te bekennen in de top 40. Zweden is gewoon de winnaar dit jaar.

  9. Ro schreef:

    Grappig hoe ze 11 jaar geleden onthaald werd als de Messias en nu de kat krijgt.. bizar! Het was een geweldig optreden en absoluut geen plagiaat.. by the way, het feit dat Gustaph volgens sommigen op Boy George lijkt maakt het nog geen plagiaat maar het feit dat hij roze en wit droeg zoals Sandra Kim des tijds gaat aan iedereen voorbij.. wonderbaarlijk.. maar das iets positiefs en sommigen melden liever niet iets positiefs..

    • Kobe schreef:

      Gustaph is plagiaat van Boy George omdat hij een hoed draagt. Whahahaha…Misschien toch beter eerst eens in de muziekgeschiedenis duiken voor er zo’n conclusies getrokken worden.
      Ik snap nog altijd niet waarom Loreen al die drek over haar heen krijgt. Is dat echt omdat het favoriete Finse vriendje niet gewonnen heeft?

      • Olaf schreef:

        Ik denk dat het publiek zo kritisch is omdat het verschil in televoting punten tussen Finland en Zweden zo groot was in het voordeel van Finland en bij de juries net andersom. Ik kan me ook niet aan de indruk onttrekken dat de juries -al dan niet bewust- gepusht zijn om massaal voor Zweden te gaan. Met in het achterhoofd dat we hier te maken hebben met een iconische voormalige winnares en met 50 jaar ABBA winst in 2024. Het was wel erg veel Loreen voor en erg veel Loreen na, ook onder de pers ter plekke. Terwijl het nummer, act en vooral zang, laten we eerlijk wezen, geen uitzonderlijke kwaliteiten heeft.

      • Jellybean schreef:

        Sommigen moeten duidelijk nog de teleurstelling verwerken; zover is wel duidelijk. Ik was van zowel Zweden als Finland geen fan van het liedje, al had ik wel een lichte voorkeur voor Zweden. Maar de uitslag is gerechtvaardigd; Finland heeft het, ook bij de jury, helemaal niet slecht gedaan met een mooie 4e plek en 150 punten. Is eigenlijk nog meer als verwacht. Loreen had nou eenmaal een liedje wat het meer van de jury moest hebben en dat bleek dus ook. Totaal plaatje was overtuigend genoeg om de overwinning binnen te halen.

      • Zuiderbuur schreef:

        @Olaf Linda Martin profiteerde in 1992 ook van het feit dat Johnny Logan componist was van haar lied. En ik vond toen Michael Ball met ‘One step out of time’ ook veel beter dan het zeurderige ‘Why me’. Zo nieuw is het dus niet. Ik denk dat jouw theorie te ver gaat.

      • Ro schreef:

        Voor de duidelijkheid ik vind dat niet hè

  10. Nordman schreef:

    Gefeliciteerd Loreen!! Ik vind je fantastisch en Tattoo is gewoon een lekkere plaat om op te zetten.

  11. riccardo schreef:

    Ik vond het visuele aspect van de staging en performance dan weer sterker dan het nummer. Prima uitgevoerd, zeker wel. Niet aan getwijfeld dat het winnen zou.
    Slim aangepakt en de juiste keuze gemaakt in Zweden.
    Dat het ook nummer 1 haalt in de top 40 verbaast me dan ook niet. Dat het aan Euphoria doet denken, zonder het te kopiëren, haar eigen nummer, vind ik een plus, prima toch?
    Zelf had ik een andere keuze voor de winst, dat wel.

    • Jellybean schreef:

      Ja dat weet ik Riccardo:) De mannen van Down Under hebben een mooie top 10 notering behaald en zelfs de 2e semi gewonnen. Gek dat ze in de finale dan weer zo weinig televote punten krijgen; blijft toch een onvoorspelbaar iets. Ik heb in ieder geval genoten van deze sympathieke band en hun energieke act/lied.

      • riccardo schreef:

        De podium en media ervaring, spontane interviews. een goeie spirit overall spatte er wel vanaf. Ik had iets meer van de staging verwacht. Vooral ook omdat Australië vaker groot uitpakt vond ik dit in verhouding tot het energieke nummer een tikkeltje minder. Die ‘grunt break’ had iig toch een episch staging momentje moeten zijn, naar mijn idee. Het nummer zit soms, nog steeds, de hele dag in m’n hoofd. Leuke band. Zonder Eurovisie had ik ze niet opgepikt, waarschijnlijk.

        Dat enorme verschil in (televote)resultaat van de semi t.o.v. de finale zie je bij meer landen gebeuren.
        Oostenrijk, België. Misschien hier meer invloed van de algemene stemmer in verhouding tot een meer geïnteresseerde kijker/volger die met meer voorkennis een semi beleefd?

        Zelf neig ik naar een uitslag in z’n geheel zonder jury punten maar je krijgt daar ongetwijfeld wel een inhoudelijk andersoortig programma van. Landen gaan dan veel gekke dingen proberen en slaan daarmee wellicht ook vaak de plank mis. Is dat erg? Jury uitslagen/criteria begrijp ik ook heel vaak niet.

      • Jellybean schreef:

        De band geeft in oktober 2 concerten in Nederland, in Zoetermeer en Tilburg. Mocht je interesse hebben:)

      • riccardo schreef:

        Ik zag het.. ik hoop op en verwacht ze nog wel op een locatie wat dichter bij huis. Thnx!

    • Dirk schreef:

      Rot toch op! Omdat fans een keer hun zin niet krijgen moet het hele systeem op de schop?

      • Wim1970 schreef:

        Natuurlijk wil Noorwegen verandering. Als er in 2019 alleen televoting was geweest, had Noorwegen gewonnen en ook dit jaar deed Noorwegen het heel goed bij de televoting en slecht bij de jury’s.

      • Zuiderbuur schreef:

        Ik hoop niet dat je het persoonlijk bedoelt ;). Ik vind het ook belachelijk. Daarbij ook nog eens vergetende dat Oekraïne vorig jaar won door een monsterscore bij de televoting en dat dit toen ook werd bestempeld als een ‘onterechte’ zege. Zo is het elk jaar wat.

      • Jellybean schreef:

        Eens! Allemaal teleurgestelde Finland fans.
        Ik begrijp de emotie wel maar zo is er ieder jaar wel wat.
        Natuurlijk is ook het huidige systeem niet zaligmakend, onder de streep zorgt het wel enigzins voor een balans. Met alleen televote gaan we definitief terug naar de kermis acts. Serieuze artiesten alsmede landen met doorgaans kwalitatieve inzendingen zoals Italië gaan dan afhaken. Ik moet er niet aan denken.

      • Poeki Poeki schreef:

        Zonder die fans ook geen (nr 1) hit . PUNT. duidelijk toch! Moron.

      • Zuiderbuur schreef:

        Het oneens zijn met de uitslag is iets van alle tijden toch? Ik zag in de jaren ‘80 en’90 soms ook liever andere winnaars. En wellicht zal dat ook wel in de jaren ‘60 en ‘70 zo geweest zijn. Maar toen was de wereld nog een dorp en legden we ons daar gewoon bij neer.

    • Dirk schreef:

      Nee zeker niet persoonlijk bedoeld :-). Maar mijn gedachte exact: vorig jaar was er gezeur omdat Oekraïne won juist door die televoters. Als de EBU telkens moest toegeven aan de grillen van fans en pers, dan zou het concept elk jaar op de schop moeten. Ik moet er niet aan DENKEN dat de vakjury weer verdwijnt.

  12. Zuiderbuur schreef:

    @Wim1970 Noorwegen deed het slecht bij de jury’s omdat Alessandra tijdens de jury rehearsal meer dan één noot vals zong. Dat vertelden Philip en Jonathan tijdens de Facebook Live van Songfestival.be

    • Bas schreef:

      Klopt dat schreef weblog ook in het verslag die avond. Frankrijk Oekraïne en Noorwegen waren volgens hen in de juryshow erg zwak. De televoters smullen wel van de Noorse en Finse inzending, vandaar dat deze liedjes hoog in de spotify lijsten staan

      • Maarten schreef:

        Bij sommige inzendingen maakt het niet eens uit of er vals wordt gezongen. Bij Noorwegen was dat duidelijk het geval. Daarnaast was ook te horen dat ze vermoeit waren. Kennelijk is vals zingen niet altijd een probleem behalve in Nederland over de inzending.

  13. Kenny schreef:

    Het is Loreen echt gegund.
    En alles is beter dan Finland en Kroatië.