Kaleen voor Oostenrijk naar Songfestival

Dit vind je misschien ook leuk...

32 reacties

  1. Ria NL schreef:

    Ik wens Kaleen succes toe en hoop op een goed lied. Ik vind haar stem niet vervelend maar ik ben niet echt onder de indruk van haar muziek zoals hier boven te horen en te zien zijn.
    Hopelijk verrast ze mij met haar liedje.

  2. riccardo schreef:

    Het nummer heet We Will Rave. Kan altijd een keer natuurlijk. Wie weet heeft Jimmy Joker een Zweedse techno knaller in petto voor Oostenrijk en gaat Kaleen dan wel helemaal los. Heel erg kloppen doet het voor mij in ieder geval, nu, nog niet.

  3. robbert-rotterdam schreef:

    Tja, weer een danseresje en dus waarschijnlijk veel beweging op het podium, net als naar het zich laat aanzien de meeste andere landen. Iedereen houdt natuurlijk rekening met 100% televoting in de semi en denkt deze alleen te kunnen overtuigen met veel actie on stage. Ik kijk al helemaal uit naar het scenario van ‘meer dan 30 uptempo’s met dansers vechten om een been en die ene balladzanger(es) op een kruk gaat er mee heen’. Enne, ik heb totaal niets tegen uptempo’s hoor, maar ik bespeur dit jaar een trend van geforceerd richten op ‘wat men denkt dat televoters willen’. En dan is er juist een goede kans dat het helemaal de andere kans opschiet.

    • Gert schreef:

      Jup, helemaal mee eens. Vooral dit jaar lijken de Cha Cha Cha’s en SloMo’s wel heel erg als voorbeeld gebruikt te worden. Je ziet ook heel goed wat voor (nare) gevolgen de afschaffing van de jury’s heeft in de halve finales. Ineens denken een heleboel landen dat men nú moet toehappen met televote-savvy inzendingen. Daarbij wordt wèl ff makkelijk vergeten dat de grote finale nog steeds jury’s heeft (al is het wachten op ook afschaffing hiervan; daar sturen de Scandinavische delegaties binnen de reference group wel op aan.

      Ik vind dat jammer. Kwaliteit is natuurlijk erg subjectief. Maar als de EBU zèlf aanstuurt op regelveranderingen die vooral stevige dansacts en up-tempo geweld, dan gaat de muzikale diversiteit natuurlijk wèl een stukje achteruit. Met het half jury / half televoting systeem wordt er gewoon verder gekeken dan enkel 1, max. 3 favoriet(en).

      De EBU doet dit natuurlijk ook om nog steviger aan te haken bij de jonge Gen-Z doelgroep, die erg begaan zijn met het Chinese, datacorruptie-gevoelige TikTok (TikTok maakt heftig gebruik van A.I. en algoritmes; lekker hypocriet dus van de EBU om een anti-A.I. ‘handvestje’ de wereld in te helpen).

      Nee, ik ben niet blij met de richting die het songfestival opgaat. En het voelt ook als achteruitgang. Gevolg is ook dat zo steeds meer landen focussen of prefab deuntjes uit de A.I./DJ-studio. En bij Noorwegen zie je waar dat toe kan leiden: charme-loze meuk en een middelvinger naar alle Salvador Sobral’s, Common Linnets en Duncan’s.

      Voordeel is wèl weer dat dit jaar in Malmö een moderne pop ballad het nog eens ver kan schoppen. En Joost Klein dus ‘één van de velen’ zal zijn. Fingers crossed voor iets unieks dus!

  4. Bas schreef:

    Liedje is mogelijk al gelekt en is gerepost op het X kanaal van deze website http://www.twitter.com/SongfestivalNL

    Als dit het is dan is het er weer 1 in de rij van lekkere niemendalletjes, maar ik verwacht er daar veel van in Malmö. Als ik als omroep nu nog niet gekozen zou hebben dan zou ik gaan voor een ballade.. Armenië komt waarschijnlijk met een etnische band en gaat dan ook wel opvallen vermoed ik

  5. Marcus schreef:

    Dat clipje op Twitter/X ziet er amateuristisch, cheap en trashy uit.

    • Bas schreef:

      Het is geen clipje, maar een foto met een fragment van het lied . Als het lied inderdaad de songfestival inzending is dan kun je toch alleen daar over oordelen? 🙂

  6. GerardMartin schreef:

    Lekker origineel weer, half Europa met Zweedse deunen.

  7. GerardMartin schreef:

    Dat hele songfestival verwordt steeds meer een kopie van dat Zweedse Melodieën festival. Allemaal veel van hetzelfde en de originaliteit is ver te zoeken. Hulde aan landen die hun nek nog durven uit te steken en geheel zelf nog iets produceren zoals bv Portugal.

    • Maarten Kamp schreef:

      Ik denk niet alleen het songfestival. Muziek in het algemeen van de laatste jaren is allemaal heel erg van het zelfde en verre van origineel.

  8. Jan Taalregel schreef:

    Alweer een Zweed?

  9. Marcus schreef:

    De casting video is blijkbaar ook al gelekt: https://www.youtube.com/watch?v=N7cr_MWpJTk

    • robbert-rotterdam schreef:

      Wat een cliché van een nummer, zeg. Stop alle uptempootjes van de afgelopen jaren met een leadzanger en 5 dansertjes in een centrifuge, druk op de knop en mix. Ziedaar, de inzending van Oostenrijk. Dodelijk voorspelbaar…..

  10. Tippy2 schreef:

    catchy maar oh zo saai….en zeker een “goede” inhoud, “we will rave, dum die dum dum” verder komt ze niet…

  11. Juuul schreef:

    Ik vind het juist wel een lekker nummertje!

  12. riccardo schreef:

    Het stijltje is weer populair, geen twijfel. Deze (demo?)versie slaat als nummer wel snel dood. Benieuwd of de know how in huis is om van wat nu klinkt als een best aardige 90/00 leentje buur plaat nog een 2024 douze points killer track te fixen. Met potentie, maar veel twijfel, dat ook.

  13. GerardMartin schreef:

    https://youtu.be/Nmm9f_22bQ0?si=rZdSkIds4iAYFdOK
    Verschrikkelijk zeg, dat je dit als zangeres wilt, smakeloos goedkoop en het heeft zo goed als niks met muziek te maken. Definitief heen finaleplaats voor deze wansmaak!

    • robbert-rotterdam schreef:

      Ja, en dat weet je niet. Ook makkelijke deuntjes bereiken meer dan eens de finale.

  14. Kobe schreef:

    Ik sta er altijd versteld van dat mensen nu al kunnen voorspellen dat een lied al dan niet de finale zal halen.

    • Maarten schreef:

      Dat is soms heel makkelijk te voorspellen. Ik ben vrij zeker van dat we Tsjechië niet terug gaan zien in de finale.

    • Gilles schreef:

      Ik waag me ook al aan een voorspelling: bij de 4 reeds gekende liedjes (FR, AL, CZ en AU) zit geen top-10 materiaal.

      • robbert-rotterdam schreef:

        Nou, dat weet ik nog niet zo zeker. Als het doorgaat mwt de uptempootjes, zou Frankrijk nog wel eens kunnen scoren. Zeker als de jury er in de finale bijkomt.

  15. Marcus schreef:

    Kaleen is naar verluidt ook nog de vrouw/partner van Marvin Dietmann, de bekende creative director die veel stage acts doet voor Eurovisie. Het lijkt erop dat hij ook betrokken was in het selectieproces dus nu al weer allerlei intriges achter de schermen bij deze inzending.

    • robbert-rotterdam schreef:

      Ja, joh, het begint steeds meer een ons-kent-ons in het songfestivalwereldje te worden. Nu gaat die Israëlische met dat rode haar (bekend als jurylid in vele nationale finales) de Luxemburgse finale produceren. Zo bepaalt een relatief klein clubje de trends binnen het festival.

      • Gert schreef:

        Kort samengevat: de EBU en consorten worden steeds meer een evenbeeld van de corrupte FIFA. En geen fan of influencer die daar iets over dúrft te zeggen.

  16. GerardMartin schreef:

    Het overgrote deel van de songfestivalfans vindt alle, vooral engelstalige huppelk*tdeuntjes meer dan geweldig!

    • robbert-rotterdam schreef:

      Ik heb niets tegen Engelstalig. Ik vind het muzikale niveau van een nummer veel belangrijker. En niet alles wat Engelstalig is , is meteen huppelkut repertoire toch, of vind jij van wel? Ik ken ook genoeg voorbeelden van huppelkutrepertoire in de eigen taal