Recente berichten
- Canadese omroep lid van EBU; deur open voor songfestivaldeelname
- Drievoudig deelneemster Kirsti Sparboe overleden
- 35 miljoen minder kijkers voor Eurovisie Songfestival
- Margriet Hermans (72) overleden
- Beeld & Geluid opent archief; veel songfestival beschikbaar
- MAX heeft interesse in songfestival als AVROTROS afhaakt
- Noord-Macedonië keert terug op het Eurovisie Songfestival
- Laatste Songfestival Troubadours met Suzanne Venneker
EUROVISIE SONGFESTIVAL 2026
Uitslag finale:
01. Bulgarije: Dara – Bangaranga 516
02. Israël: Noam Bettan – Michelle 343
03. Roemenië: Alexandra Căpitănescu – Choke Me 296
04. Australië: Delta Goodrem – Eclipse 287
05. Italië: Sal Da Vinci – Per Sempre Si 281
06. Finland: Linda Lampenius & Pete Parkkonen – Liekinheitin 279
07. Denemarken: Søren Torpegaard – Før vi går hjem 243
08. Moldavië: Satoshi – Viva Moldova! 226
09. Oekraïne: Leléka – Ridnym 221
10. Griekenland: Akylas – Ferto 220
11. Frankrijk: Monroe – Regarde! 158
12. Polen: Alicja – Pray 150
13. Albanië: Alis – Nân 145
14. Noorwegen: Jonas Lovv – Ya Ya Ya 134
15. Kroatië: Lelek – Andromeda 124
16. Tsjechië: Daniel Zizka – Crossroads 113
17. Servië: Lavina – Kraj mene 90
18. Malta: Aidan – Bella 89
19. Cyprus: Antigoni – Jalla 75
20. Zweden: Felicia – My System 51
21. België: Essyla – Dancing on the Ice 36
22. Litouwen: Lion Ceccha – Solo Quiero Más 22
23. Duitsland: Sarah Engels – Fire 12
24. Oostenrijk: Cosmó – Tanzschein 6
25. Verenigd Koninkrijk: Look Mum No Computer – Eins, Zwei, Drei 1
Uitslag halve finales vind je hier terug
AGENDA EUROVISIE SONGFESTIVAL 2027
Eind juli: Bekendmaking gaststad
30 januari: Luxemburg
13 februari: Denemarken
16-20 februari: Italië, Sanremo Festival
20 februari: Finland
Recente reacties
- Pieter op Drievoudig deelneemster Kirsti Sparboe overleden
- robbert-rotterdam op Canadese omroep lid van EBU; deur open voor songfestivaldeelname
- Maarten op Canadese omroep lid van EBU; deur open voor songfestivaldeelname
- Reggie op Canadese omroep lid van EBU; deur open voor songfestivaldeelname
- Beer op Canadese omroep lid van EBU; deur open voor songfestivaldeelname
Evenementen
3 april : Eurovision in Concert, AFAS Live






Dat wordt een mooi verjaardagscadeautje.
aha, je bent een stier, die houden van mooie dingen !
Dit keer sla ik voor altijd over want van mij krijgt EBU geen ene rooie cent! De magie is gewoon eraf!
Daar zal de EBU van wakker liggen. Deze organisatie teert echt niet alleen op de inkomsten van het Songfestival. Nieuwjaars/Kerstconcerten, grote sportevenementen, filmproducties etc worden door hun ook uitgevoerd !
Al dat evenementen kijk ik toch niet want daar heb ik geen tijd voor en alles is toch politiek! EBU houdt politiek in stand dan wat zij beweren apolitiek te zijn!
Ik vraag me af of de CD volgend jaar nog wel uitkomt.
Beste Reggie, volgens mij weet iedereen hier inmiddels dat je niets meer met het songfestival te maken wil hebben. Het zou je sieren dat je hier weg blijft met je repeterend gezeur (continue eenzelfde ‘inhoud’)..
Kom alsjeblieft met iets opbouwends of zoek een ander podium. Dank je.
Dat weten we inmiddels Reggie. Misschien een ander podium zoeken voor je (herhalende) riedel.
Ik bepaal zelf wanneer ik hetzelfde riedel blijf herhalen! Lees dan niet en scroll verder!
hij mag zijn mening geven he of mag da niet ofwa rene
+1
iedereen mag z’n mening geven, René, als je t niet wil lezen, dan lees je t niet.
Nou Reggie dan koop je m toch niet, even goede vrienden namens de EBU en de platenmaatschappij. Ik hoop wel dat je doorgaat met het afzeiken van elk bericht hier, want daar zitten we met z’n alle natuurlijk op te wachten.
De magie is er al meer dan 25 jaar af,
Laat me raden… sinds 1999?
+1
Heerlijk nieuws. Die ga ik zeker bestellen!
Idem!
Het wordt het eerste jaar dat ik de cd niet koop. Ik heb toch geen cd speler meer 😀
Dat is een voordeel, bij mij is wegens gebrek aan ruimte en ik boycot EBU met hun achterlijke beslissing om Israël mee laten doen bij Songfestival
en die kennen we ook al van jou Reggie, je standpunt over de EBU en Israël heb je al tig keer verkondigd. Je lijkt wel een langspeelplaat die blijft hangen ! Er wordt gewoon hier nieuws gebracht over het verschijnen van de cd’s en jij haalt dit er allemaal weer bij.
Wim, je staat vrij om mijn reacties niet te gaan lezen en mij gewoon lekker negeren, ik zeg gewoon wat ik wil. Jammer dat je dat niet leuk vindt maar mijn standpunt blijf ik maken en ik zwijg niet. Met zwijgen stem je er in dat Israël ongestraft mee mag doen!
CD’s kun je ook in een DVDspeler afspelen.
Komt er ook een vinyl versie? Of worden deze nooit uitgebracht
Waarschijnlijk wordt het te duur om op vinyl uit te brengen anders hadden ze meteen bekend gemaakt.
dat zou wat zijn Pietje, ik weet nog dat ik mijn eerste singeltje kocht, in 1976, save your kisses for me.
Mijn eerste singletje was Lalala van Massiel, winnares uit 1968; gekocht in een groot warenhuis in Berlijn tijdens een schoolreis. Zal ik nooit meer vergeten. Er zouden nadien nog heeeeeeeeel veeeeeeeel singletjes, LP’s, CD’s en DVD’s volgen 😉
Ja! Op 22 mei verschijnt het op driekleurig vinyl.
Lekker downloaden dat album, ik ga geen cent aan uitgeven aan bepaalde landen propaganda.
+1
Zo niet van deze tijd, ik heb niet eens meer een apparaat om dat schijfje op te spelen en buiten dat is een CD zonder Nederland voor mij helemaal niet interessant.
+1
Ik ga geen CD kopen met muziek die ik nooit ga draaien. Ik vind maar 2 à 3 liedjes de moeite waard.
+1
Leuk. Voor degene die zeggen dat het niet meer van deze tijd is: van de afgelopen jaren zijn er meerdere liedjes verdwenen bij spotify en applemusic. Dankzij de cd’s heb ik ze nog.
Komt er ook een blu rat uit?
Net daarom koop ik elk jaar de CD’s. Ik wil niet afhankelijk zijn van die streamingdiensten…