Calm After The Storm gekozen als ultieme nummer 2
Het NPO Radio 5 programma Volgspot koos zaterdagavond de ultieme nummer 2 van het Eurovisie Songfestival. Van de 10 liedjes waar het meest op gestemd waren er door een vakjury, bestaande uit Bert Haandrikman (NPO Radio 5), Stella Maessen (Eurovisie 1970/1977+1982), Tjeerd van Zanen (Componist van de Nederlandse inzendingen van 1999 + 2003) en Getty Kaspers (Zangeres Teach-In, Eurovisie 1975), er drie uitgekozen.
Update: Dit waren de 10 liedjes waar het meest op gestemd is: Congratulations (1968), Knock Knock Who’s There (1970), Where Are You? (1998), Voila (2021), 1,2,3 (1976), Eres Tu (1973), Lass Die Sonne in Dein Herz (1987), Calm After The Storm (2014), Le Dernier Qui A Parlez (1991), Beg, Steal or borrow (1972)
De top 3:
1. Common Linnets – Calm After The Storm (2014) 40%
2. Mocedades – Eres Tu (1973) 38&%
3. Barbara Pravi – Voila (2021) 22%
De luisteraars kozen voor Calm After The Storm als de beste nummer 2 ooit op het Eurovisie Songfestival.



Met deze jury en de luisteraars van 5 kennende gok ik op Eres Tu of Calm After The Storm
Ja Eres Tu was ook mijn 1e gedachte. De meest voor de hand liggende, saaie keuze voor de bejaarde luisteraars van radio 5.
Of Måneskin 😀
Wij echte bejaarden denken aan Sing little birdie, T’en va pas, Knock, knock en Congratulations.
Haha Kobe won Barbara Pravi bij jou ipv MÃ¥neskin? Denk wel dat Pravi overigens de derde genomineerde is waar vanavond op gestemd mag worden
Tim, mijn grote favoriet dat jaar was Gjon’s Tears. Zwitserland was dus mijn winnaar.
Eres tu, Voila en Calm after the storm.?? Ofra Haza zou van mij ook mogen.
Italië 1974, Si van Gigliola vond ik ook geweldig. Ben benieuwd vanavond wat de top 3 wordt.
Dat zou mijn keus geweest zijn.
Zeker stond ook in mijn lijst, net als Vuelve Comingo uit 1995, mijn nummer 1
Ik zou voor ‘Si’ gekozen hebben. Melodieus en prachtig arrangement.
Het was te verwachten dat Nederlandse luisteraars in de finale de voorkeur zouden geven aan een Nederlands liedje