Trijntje: “Voel je niet te goed voor songfestival”

Dit vind je misschien ook leuk...

202 reacties

  1. Raymond schreef:

    Dit is mijn tweede en laatste reactie, ik heb het allemaal nog is teruggezien, maar ja echt alles is niet goed aan de act, kleding/licht/achtergrondzangeressen aan de zijkant zetten, kwamen te weinig in beeld.

    Nou mr. Pannekoek, die heeft dan te weinig inbreng gehad, en wees nou eerlijk, de inzending van de common linnets, een ijzersterke ballet, was gewoon beter, het lied was te saai, en alleen een goede stem, nee daar is Europa ook achter, er gaan altijd 1 of 2 valse zangers(of duo’s door), hou je alijd, vallen genadeloos door de mand a.s. zaterdag. En Rusland gaat zeker niet winnen, krijgen stemmen uit het oostblok, daarom gaan ze door. Mijn kaarten staan nu definitief op Zweden of Italie, Australie zal het goed doen maar niet winnen, het zal me echt niet verbazen dat we volgend jaar naar Stockholm gaan, Zweden eindigt al jaren zeer hoog, en alle acts staan er gewoon. Daar wordt goed nagedacht, het moet ook commercieel zijn. En die zanger kan echt wel zingen hoor. Je wint niet voor niks Idols in Zweden. Laat het hierbij, ik haak zeker niet af, ga alles kijken, het decor vond ik wel absoluut GEWELDIG/SUBLIEM, compliment aan het bedrijf uit Nederland. TOP, ziet er te gek uit hoor in beeld!

    • Insight schreef:

      Dom en stom genoeg wist het Nederlands team zelf geen goed gebruik te maken van die fantastische mogelijkheden . Ze hadden zelfs niet eens een goed B plan als backup . Het was een megaflater van jewelste . Kreeg vorig jaar al meteen slechte vibes toen bekend werd dat Trijn zou gaan.

  2. Starkoo schreef:

    Mark:
    Starkoo: punt 1 wat een eigen dunk en kapsones. Punt 2 jouw goede voorspellingen had 100% juist. Punt 3 klap van de molen gehad? Wat een nonsens.

    Ik bedoel er ook mee dat niet alleen ik een kenner ben hier, er zijn ook meer hier die een lied horen en bij de eerste keer meteen weten dit gaat winnen, ik vind gewoon dat de mensen hier bijna allemaal meer verstand hebben van het festival dan Anouk en Trijntje, plus de selectie commissie van Nederland, is toch ook leuker dat, de mensen die van het Songfestival houden wat inspraak hebben op de inzending!

    • Dick schreef:

      Er is weinig op tegen om intern te selecteren als dat maar goed gebeurd. Het enige nadeel daarvan is m.i. dat je als songfestival fan (waartoe ik mijzelf nog altijd beschouw) geen invloed hebt en het er maar mee moet doen:-). Aan de andere kant wat hebben we met Nationale Finales de laatste jaren nu bereikt: veel mislukte deelnames (3J’s Sieneke Joan Franka Michelle Reunion en ga zo maar door). Het publiek in nederland heeft er een handje van om altijd net de verkeerde keuzes te maken (en dan bedoel ik met name Joan Franka en Michelle). Hoe groot voorstander ik ook ben van het zweedse model vrees ik dan ook weer ergste…

  3. Dick schreef:

    Als de berichten waar zijn in de media (en wat moet je tegenwoordig nog geloven…) dan zijn er inmiddels 2 opties voor volgend jaar die wat mij betreft fantastisch zijn:
    1. Waylon, heeft kennelijk door laten schemeren er open voor te staan. AVROTROS breek de benen om bij deze man te komen:-)!!!!! Peilen die hap en geef hem de volle vrijheid. Fantastische zanger die ook nog eens prima muziek maakt en er goed uit ziet.
    2. Carol Emerald, zou er ook open voor staan… internationale bekendheid die zeer goed ligt bij de juries zo lijkt me. Fantastische verkoopresultaten met haar CD dus dan sta je al met 1-0 voor:-)….
    Natuurlijk moet er eerst geevalueerd worden over dit jaar (lijkt me niet echt ingewikkeld), maar AVROTROS laat deze kansen niet liggen en ga in gesprek met deze mensen en maak de keuze snel bekend zodat de artiest in kwestie alle tijd en rust heeft om meerdere schrijfsessies te beleggen, meerdere nummers te fabriceren. In goed overleg kan er dan toegewerkt worden naar een concept. Wellicht kunnen ze samen Waylon en Carol:-)….

  4. Dick schreef:

    Heb net het interview met Cornald Maas beluisterd en ik viel bijna van mijn stoel!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hij heeft bij mij veel credits verspeelt inmiddels! Het lied werd door hem (en Daniel Dekker whahahahahaha) uitgekozen omdat we goud in handen hadden…Dat goud in handen is een uitspraak die hij overigens herhaaldelijk in verschillende media naar buiten gebracht heeft en waar hij het nu maar niet meer over heeft…. Nu concludeert hij dat het te mainstream is geweest en laat doorschemeren dat een hoge notering er eigenlijk nooit ingezeten heeft. FOUTJE BEDANKT!!!!!! Ik zeg: een frisse wind door de selectie commissie en maak in hemelsnaam gebruik van de deuren die op een kier gezet zijn door Waylon En Carol Emerald!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  5. Raymond schreef:

    Toch nog even kort, Dick heeft gelijk, Cornald Maas doet af en toe echt dat hij overal verstand van heeft, Cornald houd niet van de Italiaanse inzending ook zo iets, dat nr. is al bijna 2 miljoen keren gezien en staat in 5 versies op youtube, en ze zijn al bekent, ik denk dat Europa zeker wel valt voor 3 knappe kerels die geweldig goed kunnen zingen, reken maar dat dat er TOP uitziet zaterdag a.s. en Cornald die valse trekjes moet je voor je houden, typisch zo nichterig, had ik niet van je verwacht. Jammer! Je hebt mij mij echt krediet verspeelt hoor.

  6. Mark schreef:

    Ik hoop echt niet dat er geluisterd gaat worden naar het gekrakeel op deze weblog. Was het niet hier dat iedereen massaal om Trijntje riep? Nou lekker dan, zie wat er van komt.
    Nee, ik ga meer voor het voorstel van Maurice Wijnen gisteravond. Selecteer 1 artiest/artieste/groep. Nodig 5 producers/songwriters/componisten uit. Zorg ervoor dat het 5 nummers worden waar de artiest zich goed bij voelt. Nodig dan 5 regisseurs/choreografen uit en bedenk bij elk nummer een act die staat als een huis. Begin maart een Nationale voorronde waarin de nummers/acts gepresenteerd worden. Het winnende nummer/act gaat door naar het ESF. Het is zoals de Zweden het al jaren doen.
    En dan niet dreutelartiesten als een Sharon Doorzon, Dotan, etc etc.

    • Jh schreef:

      10 jaar geleden riep iedereen om Trijn, maar toen goede ze zich er nog te goed voor…

    • Insight schreef:

      Waar had Maurice zijn heldere moment aangegeven. Vindt het een heel erg goed voorstel. En aanvullend belangrijk een technisch advies team betreft staging mogelijkheden voor de regisseur.

    • Dick schreef:

      Ik weet niet waar je deze wijsheid mbt Zweden vandaan haalt hoor maar de Zweden doen het toch al jaren op een andere wijze: open inschrijving waaruit geselecteerd wordt. Daarnaast wordt aan producers gevraagd met ideeen te komen en maakt men daarnaast gebruik van een soort internet voorronde / selectie waar ook een bijdrage voor de nationale voorrondes uit voort komt. Resultaat een aantal televisie voorrondes waarin ook een internationale jurie deel uit maakt van de beoordeling et voila: je hebt al jaren een goed scorend concept met hoge kijkcijfers (prime time uitzendingen op zaterdagavond). Nu is het muzikale klimaat in Zweden ook een tikkie anders als het onze: het niveau in Melodifestival is altijd behoorlijk hoog en de bekende artiesten in Zweden zijn ook niet bang om eraan deel te nemen, sterker nog men vindt het vaak een eer om deel te nemen. De zweedse televisie is ook al jaren vrij vroeg met het selecteren en steekt er veel geld in kwa productie / televisie-uitzendingen e.d. Als ik dan kijk naar de jaren dat de TROS de voorrondes deed dan zag dat er allemaal nogal knullig en goedkoop uit. Mijn motto: als je voor het Zweedse model gaat moet je er ook tijd en geld in durven steken en dat geld is er bij de AVROTROS waarschijnlijk niet.

      • Mark schreef:

        Wat betreft de Zweden, daar bedoel ik mee. Dat de act van de Nationale finale tevens de act voor het ESF, dus daar is al maanden aan gewerkt en niet pas in de week van het festival. Ben niet zo voor open inschrijving, dan krijg je alle dreutels en wannabe tekstschrijvers/componisten.

      • Dick schreef:

        mbt het al maanden klaar hebben van een act daar heb je misschien een punt maar je verwijst naar het zweedse concept en daar werkt men toch echt met een open inschrijving. Bovendien maakt men daar gebruik van het internet met als gevolg dat heel veel talent (wat het geld of de mogelijkheden nog niet heeft) ook een gooi kan doen naar deelname. Gevolg: ieder jaar in zweden veel nieuw talent en verrassende voorrondes waar van alles bij zit.

    • Dick schreef:

      Maurice Wijnen wil terug naar het format 1 artiest meerdere nummers wat eerder werkte voor Marcha (5e) Gerard Joling (9e) Ruth Jaccott (6e). Maar het kan ook compleet misgaan: Toppers, Mrs Einstein, Willeke Alberti, Edsilia (2e keer) bijvoorbeeld. Met angst en beven laat ik liever het nederlandse volk geen al te grote invloed hebben:-). Overigens koos Edsilia uiteindelijk zelf het nummer toen ze de 2e keer de mist in ging.

      • Mark schreef:

        Dan heb je niet goed geluisterd naar Maurice Wijnen gisteravond hoe hij het voor zich zag. Inderdaad 1 artiest maar dan met goede uitwerking en onderbouwing van de nummers, zodat deze staan als een huis in een Nationale finale.

      • Dick schreef:

        Ik heb wel goed geluisterd want dat betekent dus terug naar het eerdere format. Wat er echter veranderd is is dat de act steeds belangrijker geworden is en je dus heel goed op moet passen met hoe je e.e.a. neer gaat zetten. In de jaren van Joling Marcha en Jaccott was dat allemaal nog niet zo van belang. De laatste paar keer dat dit format toegpast is (Toppers en 3j’s) was het niet zo’n succes…en nu druk ik mij heel voorzichtig uit. Maurice Wijnen wil eigenlijk het oude format maar dan inclusief een bedachte act en of daar het geld voor is bij de publieke betwijfel ik.

      • Mark schreef:

        Bij de Toppers en 3JS was ook nog niet echt over een act nagedacht. Is ook achteraf pas geweest. Ik denk dat een producer/artiest/songwriter en AvroTros gezamenlijk moeten bijdragen in de kosten en wat is er mis met crowdfunding?

      • Dick schreef:

        Beste Mark, crowdfunding bij de publieke omroep???? Ik zie de boetes van de toezichthouders al weer binnenstromen. Als men terug gaat naar het oude format dan zal de artiest zelf met een zak geld aan moeten komen (zo gaat het overigens ook in Zweden). Dus artiest moet zelf zorgen voor een act, omroep doet de rest m.b.t. stage enz.

  7. JH schreef:

    Waylon zou geweldig zijn, hoe hij ook de camera bespeelde, subliem!

  8. Mark schreef:

    Waylon wordt nu geroepen vanwege zijn optreden bij DWDD, hetzelfde geldt voor Dotan. 1 hitje en iedereen is meteen lyrisch. Heb je het 2e nummer gehoord? Tekst van Home kun je er zo over heen plakken. Niet vernieuwend genoeg. Op Waylon zit Europa ook niet te wachten.

    • Dick schreef:

      Waylon zat men vorig jaar (welliswaar samen met Ilse) dus kennelijk wel op te wachten. M.b.t. Dotan ben ik het wel met je eens. Die moet zich nog bewijzen voor de toekomst of met een eigenzinnig gedurfde song op de proppen komen. Ben er niet voor om op voorhand wie dan ook uit te sluiten op zich maar toch….

      • Mark schreef:

        Waylon hing er vorig jaar maar wat bij, het draaide allemaal om Ilse. Waylon alleen zie ik niet echt zitten, maar alles draait ten eerste om het nummer.

      • Dick schreef:

        Het succes van vorig jaar was juist de wisselwerking tussen die 2 dus om nu te zeggen dat Waylon erbij hing is bizar.

      • Mark schreef:

        Nee, hij is uit luxe er direct mee gestopt. Kom op, dat weet toch iedereen. Het was Ilse haar ding.

      • Dick schreef:

        Uiteraard was het Ilse haar ding maar die 2e plaats was echt het resultaat van een goede regie en de wisselwerking tussen de twee in beeld. Hoe het na het ESC gelopen is heeft geen toegevoegde waarde voor de uitslag op het ESC en heeft ook geen toegevoegde waarde om over te discussieren over de toekomst van een evt NSF in welke vorm dan ook.

      • JH schreef:

        Zonder Waylon was het absoluut niet zo’n succes geweest en zeker geen 2e plaats geworden, daar durf ik mijn handen voor in het vuur te steken.

  9. Marckies schreef:

    Kijkende naar de pers, vooral Telegraaf, en alle azijndrinkende betweters op social media en de wedstrijd van BNers op Twitter wie het beste Theo Maasen na kan doen met vuile opmerkingen hoop ik eigenlijk dat er geen een bekende gerennormeerde artiest gaat….de bagger die je over je heen krijgt..voor, tijdens en na het ESF! Ach, typisch Nederlands…we doen dat met alles, The Passion, WK voetbal en het ESF…lekker je druk maken om niks om effe niet na te hoeven denken over je eigen miserabele leventje. Tis maar een songfestival, mensen :)

  10. Mark schreef:

    Het valt me op dat Trijntje in de pers alles verwijt behalve haar zelf. Hoe kan het toch dat iemand die 25 jaar in het vak zit, geen verstand heeft van deze business? Zelf mensen beoordelen op van alles en nog wat in The Voice, maar zelf niet zien hoe moet en werkt? Hoe dom kun je zijn. Hoe meer je er over leest wat zij vindt hoe tenenkrommender wordt haar hele inzending. Totaal onvoorbereid op pad gegaan. Ze moest d’r ogen uit haar kop schamen.

    • Patrick schreef:

      Het Songfestival wordt zeer overschat door menig artiest. Simpelweg een liedje goed zingen is niet genoeg. En helaas denkt de AVROTROS dat dit nog steeds voldoende is. Het is jammer dat Trijntje de indruk geeft dat ze het alleen heeft gedaan voor haar eigen ervaring en haar eigen belang. Ze vergeet voor het gemak dat ze 16 miljoen Nederlanders vertegenwoordigd. De act werkte niet, de kleding was twijfelachtig, en als dit allemaal niet klopt na de eerste repetitie ben je al te laat. Alles moet gewoon gelijk kloppen vanaf moment 1.

      Loic Nottet heeft alles zelf bedacht en dat ziet er ook fantastisch uit.

      • Insight schreef:

        Ego tripperij is haar valkuil. Ze blijft doelen op haar eigen goede zang prestatie, het gaat wel degelijk eerst om het lied wat al niet in de smaak viel en daar bovenop een totaal mislukte stage act, foute styling included , maakte het letterlijk en figuurlijk àf. Wachten tot de repetities en dan zien ze het wel (dus niet) om dan pas achter de feiten aan te rennen zonder een goed noodplan B.
        Wie btw heeft die rampzalige scary horror closeup bedacht? vond het nog enger dan de Finse inzending.

      • Lola schreef:

        Trijntje vind ik geen goede zangeres! zij is meer een goede badkamer zangeres, sorry!

  11. Dick schreef:

    Nou nou nou beetje genuanceerder mag ook wel. In het verleden zijn er meerdere grote namen op het ESC (ook internationaal gezien) niet gelukt. Trijntje is mede verantwoordelijk. De selectie commissie had van meet af aan om meerdere nummers moeten vragen en hebben een inschattingsfout gemaakt. Geeft Cornald Maas nu ook zelf min of meer toe. Er was wel degelijk sprake van een soort voorbereiding maar het is gewoon niet allemaal geluk. Ik blijf het nog steeds waarderen dat ze haar nek heeft uitgestoken, ze heeft nog steeds een geweldige stem en het optreden dinsdag was vocaal het beste van de avond, dat dat niet genoeg is dat weten we allang.

    • Insight schreef:

      Sprake van een “soort van” voorbereiding is m.a.w. géén voorbereiding.
      Ze koos zelf haar snert liedje uit met goedkeuren van AvroTros om erna af te geven op de keuze/smaak van de Europese bevolking? Want madam de la Chanteuse doet nu eenmaal heel wat anders. Idd> snertliedjes uitkiezen en horror closeup als stage act, want de focus moest op haar zang komen toch? Mensen verkozen daarom liever een zangeres die geen noot kon houden.dan een goed gezongen regelrechte mislukte stage act incl.snert lied .

      • Lola schreef:

        +10000000000000000

      • Dick schreef:

        Beste Insight: wie zijn er nu eigenlijk verantwoordelijk voor de uiteindelijke selectie: dat is en blijft een selectie commissie, die hadden direct (zoals Cornald Maas nu ook eigenlijk toegeeft) moeten concluderen dat het huiswerk opnieuw gedaan moest worden kwa song. Dat er vervolgens van alles te zeggen is over de rest van het verloop is waar maar Trijntje is zeker niet alleen verantwoordelijk.

    • Lola schreef:

      Trijntje vind ik geen goede zangeres! zij is meer een goede badkamer zangeres, sorry!

      • Nordman schreef:

        Oke, één keer is voldoende. En daarnaast: you are wrong.

      • Lola schreef:

        Zegt Norman…. met zijn Hollandse polder smaak!!
        Niemand in Europa vindt Trijntje stem geweldig….. daarom zit ze niet in de finale!!
        Zij is gewoon niks! Dat is haar resultaat in Wenen…

  12. harm stirnberg schreef:

    Je hebt wel gelijk Mark!!! Zo is het nu wel.

  13. Obainmarie schreef:

    Mark:
    Het valt me op dat Trijntje in de pers alles verwijt behalve haar zelf. Hoe kan het toch dat iemand die 25 jaar in het vak zit, geen verstand heeft van deze business? Zelf mensen beoordelen op van alles en nog wat in The Voice, maar zelf niet zien hoe moet en werkt? Hoe dom kun je zijn. Hoe meer je er over leest wat zij vindt hoe tenenkrommender wordt haar hele inzending. Totaal onvoorbereid op pad gegaan. Ze moest d’r ogen uit haar kop schamen.

    Het stoort mij vooral hoe laconiek ze er over doet. Het leek erop alsof ze er voor haarzelf stond en om maar een keertje meegedaan te hebben en niet om het land te vertegenwoordigen. Gerard Joling en Maggie Macneal hadden helemaal gelijk met hun uitspraken in de media. Sieneke mocht dan wel een rotlied hebben, maar ze vocht er wel voor en kwam nog redelijk dicht bij de top 10 bij de televoters. Trijntje mag blij zijn als ze net voor Finland eindigt als een na laatste.

    • Sake Boskma schreef:

      Helemaal met je eens Mark, we kunnen gewoon spreken van een afgang! Bedankt Trijntje!!

      • Lola schreef:

        Trijntje vind ik geen goede zangeres! zij is meer een goede badkamer zangeres, sorry!

  14. raymond schreef:

    EEN GROTE AFGANG DAT WAS HET, EEN PIPO DE CLOWN BROEKPAK EN EEN BURKASLUIERTJE???ZE WAS NERVEUS, KEEK OOK 1x VERKEERD DE CAMERA IN, OKE, ER KIJKEN minimiaal 130 miljoen mensen naar je, maar toch als je al zoveel ervaring hebt, die ervaring had ABBA ook echt nog niet destijds, ze begonnen in 1971/1972, heb alle clips nog is nagekeken, maar dat was in een hele andere tijd en klonk toch echt al beter dan dit.

    Volgend jaar een stoere vent SVP, met een knaller van een lied, ALAIN CLARK DENK EROVER NA, EN RED DEZE BELACHELIJKE VERTONING VOOR NEDERLAND. EN DE AVRO/TROS MOET NIET ZEIKEN, er is genoeg budget en je moet na 2 succesvolle jaren is bij elkaar gaan zitten en ook bij jezelf kijken, nu krijgt de Oostenrijkse regie de schuld, misschien ten dele waar.

  15. Nordman schreef:

    Mark:
    Ik hoop echt niet dat er geluisterd gaat worden naar het gekrakeel op deze weblog. Was het niet hier dat iedereen massaal om Trijntje riep? Nou lekker dan, zie wat er van komt.
    Nee, ik ga meer voor het voorstel van Maurice Wijnen gisteravond. Selecteer 1 artiest/artieste/groep. Nodig 5 producers/songwriters/componisten uit. Zorg ervoor dat het 5 nummers worden waar de artiest zich goed bij voelt. Nodig dan 5 regisseurs/choreografen uit en bedenk bij elk nummer een act die staat als een huis. Begin maart een Nationale voorronde waarin de nummers/acts gepresenteerd worden. Het winnende nummer/act gaat door naar het ESF. Het is zoals de Zweden het al jaren doen.
    En dan niet dreutelartiesten als een Sharon Doorzon, Dotan, etc etc.

    Voorstel van Maurice (gisteravond in shownieuws) vond ik ook meteen goed klinken. Maarja je vraagt je soms af of er wel genoeg budget is om dit soort ideeën ook te realiseren….

  16. Mark schreef:

    Wat me nu wel opvalt is dat iedereen die nogal tegen mij (op Insight na) was en dit ook niet al te vriendelijke bewoordingen liet blijken, mij nu ineens gelijk gaan geven. Wel leuk, maar ook tamelijk hypocriet en dit ga ik dan ook vanaf heden een “Oosterhuisje” noemen.
    AvroTros zullen denk ik eerst afwachten wie er gaat winnen dit jaar en waar het festival gehouden gaat worden. Bij Rusland zullen zij denk ik afhaken voor 2016 en wat gezien de omstandigheden daar en de gevoeligheid in Nederland heel verstandig lijkt. Een evaluatie van dit jaar lijkt mij ook overbodig. Wat valt er te evalueren dan? Vooruit kijken is belangrijker en beslis zo snel mogelijk welke artiest ons gaat vertegenwoordigen in 2016. Dan heb je ruimschoots de tijd om te bepalen hoe verder te gaan. Ik zeg uiterlijk eind juli 2015 de bekendmaking van artiest en formule. Volgens mij hoef je daar namelijk niet zo lang over na te denken. AvroTros kijk om je heen hoe andere landen het doen.

  17. Nordman schreef:

    Wat mij nu opvalt is dat ik toch zo’n zin heb ik vanavond en zaterdag :D Ook al liggen we er uit, achteraf blijkt dat is terecht is.

  18. Lola schreef:

    Jouw PROBLEEM!!!!

    peter31:
    Lola jouw reacties zijn-10.000.000.000.00000.0000000.00000.00000

  19. Lilly schreef:

    Weet je wat het is, de tros heeft vanaf 2013 de artiest volledige ruimte gegeven om zelf hun performances te doen…dat heeft 2x goed uitgepakt, en nu is dat compleet fout gegaan!

    ze mogen er dus niet vanuit gaan dat als ze dat blijven doen het ook altijd goed uitpakt!
    Ze beoordelen dus eigenlijk alleen maar het lied en dan laten ze de rest aan de artiest zelf over.

    Misschien moeten ze we vragen om niet alleen het lied maar ook plan van performance in de toekomst?

    • Gigi schreef:

      Maar Trijntje had het lied al uitgekozen.

      • Lilly schreef:

        Idd, en de tros liet het vervolgens bij trijntje zelf liggen wat ze er mee ging doen in Wenen, er verder op vertrouwend dat het goed kwam.

  20. Rob schreef:

    Blijft toch gek, dat je een aantal jaren jurylid bent bij de Voice of Holland, en dan zelf nu de rol van deelnemer vervullen aan een andere competitie en er dan zo’n slechte act van maken, bij the Voice had er geen stoel omgedraaid . Juffrouw Oosterhuis had toch echt beter moeten weten!