Trijntje: “Voel je niet te goed voor songfestival”
Teleurgesteld, maar toch tevreden met het optreden was Trijntje Oosterhuis na afloop van de eerste halve finale. “Ik ben tevreden met hoe het optreden ging. Dat je dan niet bij de tien finalisten zit is natuurlijk jammer, maar het was een superleuke ervaring, maar ook heel spannend.” Ze vertrekt morgen weer naar Nederland, waar ze morgenavond waarschijnlijk al aanschuift bij RTL Late Night.
Na afloop kwam ze ook nog even terug op de kledingkeus. “Misschien heb ik wel een inschattingsfout gemaakt over de kleding dat iedereen er een mening over had. Voor mij ging het erom om gewoon een zo goed mogelijk optreden neer te zetten. Na de eerste repetitie waren we helemaal niet tevreden met het licht. Dat was echt heel lelijk in combinatie met de jurk. Daarna hebben we nog wat anders geprobeerd.”
Tot slot had ze nog een oproep aan alle mogelijke kandidaten voor 2016. “Artiesten moeten zich niet uit het veld geslagen voelen, omdat ik het niet gered heb. Want Anouk, Ilse en Waylon hebben goed werk verzet. Voel je niet te goed voor het songfestival. Dit moet je meegemaakt hebben!” (foto’s: RTV Oost)
AVROTROS snapte de uitschakeling niet. “We zijn heel erg teleurgesteld. Wat vooral tegenvalt, is dat ze op basis van haar zangstem had moeten winnen van de anderen”, vond Remco van Leen, mediadirecteur van de omnroep.
Hebben jullie dat gehoord Tiesto , Sharon Den Adel, Dotan, etc :P ? en aub geen jan smit volgend jaar
of sharon Doorson en Eva Simons en geen oudbollige\zangers
of sharon Doorson en Eva Simons en geen oudbollige zangers
Goed om een volwassen reactie van Trijntje te horen!
Op basis van zangstem door? Het is toch een liedjeswedstrijd? Dat vind ik net zoiets als een bananensorbet gezond noemen omdat er fruit in zit…
Idd, de AVROTROS denkt nog steeds dat iemand door moet op basis van stem! Maar dat is niet genoeg, het lied moet eigenzinnig en onderscheidend zijn. Dus ga het bij jullie zelf zoeken, hr Remco van Leen, en ga voor 2016 op zoek naar criteria voor een lied. De stemmen zijn voor Nederland zelden een probleem geweest. En vergeet niet een behoorlijk budget vrij te maken.
jammer dat onze noorderburen er niet bij zijn . Trijntje is een uitstekende zangeres . als er van de tien slechts één west europees land naar de finale kan …. hongarije, albanië en armenië totaal onterecht !
met belgië door deze horror semi 1 , zal het ver komen op zaterdag
Hongarije was terecht wat mij betreft :)
dan is de ‘oorlogsdrama’ uit Frankrijk indrukwekkender ; )
In plaats van Albanië had ik liever Moldavië zien doorgaan. Denemarken: ouderwets, Finland: aanfluiting, Nederland: die outfit! Macedonië: oei oei oei, Wit-Rusland: ging nog.
albanie vond ik naast finland zo slecht albanie is door omdat er veel albanezen verspreid in europa wonen onterecht naar de finale waar het op de laatste plek hoort bagger
Waar waren die Albanezen de afgelopen 2 jaar dan?
Albanië had dit jaar het geluk dat Macedonië, Servië én Griekenland bij ze in de semi zaten.
Geweldige attitude van Trijntje, ik begrijp AVROTROS dan weer niet.
Inderdaad…. Trijntje is een goede zangeres, maar t optreden en nummer waren gewoon ruk
op basis van haar stem is niet genoeg ze is een goede zangeres maar het is gewoon een slecht lied en het is een songfestival…..
Jammer dat Nederland niet doorgegaan is naar de finale. Ze was 1 van de beste zangeressen van vanavond. Helaas was het visueel niet goed in beeld gebracht. Het was te saai.
Nu krijgen we de discussie wie sturen wij volgend jaar?
Laten we eerst afwachten wie zaterdagavond met de winst ervan door gaat.
Als het Italie wordt met Il Volo, dan moeten we volgend jaar niet de dames van OG3NE sturen.
Dan wordt er gauw de link met 2015 gelegd. Kies dan voor Dotan met zijn goeie muziek.
AVROTROS moet dit straks goed evalueren, dan zien ze ook wel in dat het visueel (licht, LED, kleding, regie) heel zwak was. Ook het lied was al geen stevige basis om verder op te bouwen.
Ik vind het sneu voor zo’n goede zangeres als Trijntje, maar je weet dat je kunt winnen en verliezen. Ze moet er maar iets positiefs voor zichzelf uithalen.
Trijntje kan met goed fatsoen niet meer in de jury zitten bij The voice of Holland.
Onzin. Haar stem is meer dan uitstekend. Je roept maar wat.
Hoeft ook niet, want Trijntje zou sowieso al niet meer in de jury zitten van het nieuwe seizoen van The Voice of Holland.
Die reactie van de heer van Leen daar kan ik bijzonder geirriteerd van raken: men heeft zelf direct dmv een selectiecommissie Walk Along gekozen omdat het lied al kant en klaar was en destijds als sterk gezien werd, reden waarom de keuze vooral op Trijntje viel. Dan nu deze uitspraak (die wellicht wel waar is want kwa stem / vocale kwaliteiten had ze natuurlijk door gemoeten) mbt haar stem, is nu precies wat ik bedoel: daar gaat het al jaren niet alleen meer om bij het ESC! Mijn advies: ga z.s.m. met een aantal artiesten / producers / schrijvers om de tafel zitten. Maak een weloverwogen keuze voor volgend jaar maar doe dat z.s.m. zodat deze artiest zich zorgvuldig kan voorbereiden en wellicht met meerder songs op de proppen kan komen waaruit dan een definitieve keuze gemaakt kan worden OF maak er een nederlands Melodifestival (zweeds concept). Kijkcijfers waren altijd prima met de juiste opzet in het verleden en die Zweden scoren als een tierelier…. maar ja wie ben ik. Oh ja: misschien een frisse wind door de selectie commissie (sorry Cornald en co)?????
Laat mensen, ook AVROTROS, even teleurgesteld zijn :-). Gelukkig zie ik nu al dat Trijntje’s resultaat bij lange na niet voor zulke backlash heeft gezorgd als destijds de periode 2000-2012 (TROS). Iedereen heeft nu drie jaar op rij kunnen zien wat goed scoort en wat niet. Heel simpel. Morgen is iedereen weer blij. Veel minder zure gezichtjes. Let maar op. En dat ook vanwege Trijntje’s waanzinnig goede en sportieve opmerking naar de pers toe.
Ik zeg voor 2016:
— Dotan!
— Wende Snijders!
— Wouter Hamel
Mooie reactie van Trijntje!!
Ik vond haar erg goed vanavond. Ze gaf alles, en dat was duidelijk te zien! Jammer dat het niet genoeg was…
Op basis van de stem wel, maar op basis van het liedje….. en de regie … en totaalplaatje met (bijzaak) kleding ……
… ook daar heeft de AVROTROS invloed op kunnen uitoefenen. Wat opmerkelijk is is dat er een half jaar gedacht heeft kunnen worden over hoe het er uit moest zien / klinken en dat men dan in de rehearsalweek nog alles wil uitzoeken en Nederland als en van de weinige (samen met Malta en Portugal) nauwelijks iets van een backdrop heeft.
Het was ook een irritant zeiklied, en voor jet eurosonfestival moet je ook de looks hebben.
Het was gewoon pijlijk om naar te kijken
Tja wat zal ik zeggen??? Vanaf de aankondiging dat het Trijntje Oosterhuis was geworden heb ik mijn twijfels uitgesproken en die zijn ook uitgekomen. Vocaal een goed optreden, maar wat een beschamende vertoning op het toneel. Daar waar alle andere landen gebruik maakten van het podium en achtergrond bleef Nederland ver achter. Zelfs Sieneke haar optreden had meer spanning. Ik kan dan ook niet geloven dat er dingen niet mochten van de ORF. Er is gewoon over de hele act niet nagedacht. Niet qua styling, niet qua performance. Het zal mij niets verbazen als ze laatste is geworden in Semi 1 en dit zou nog terecht zijn ook. De eerste jaren mag ze ook niet meer jureren.
Wat zei je ook alweer Trijn . Je moet niet iets komen halen, maar brengen.
Desastreuze flater was het , tot en met de Oostenrijkse regie toe.
De grootste fout begon half jaar geleden met de song keuze en slechte voorbereiding. Nog steeds heeft ze niet door dat alleen zangkwaliteit niet voldoende is in de Eurovisie circus. Hoe goed de vocale kwaliteit ook is, als het lied niet aanslaat dan slaat het niet aan . Voeg er een mislukte act aan toe en je bent klaar.
De ramp startte meteen met die foute gezichtssluier, tegelijkertijd scary en huiverend pijnlijk lachwekkend om aan te zien.
What the hell was dat in hemelsnaam!
Het tè perfectionistisch willen zijn , TEveel controle willen hebben met hooghartige attitude dat ze “DE professional ” is , werd meteen DE valkuil.
Hoe sportief ze zichzelf nu wilt doen laten overkomen met haar opmerkingen, team Trijntje heeft simpelweg compleet de plank misgeslagen.
Waar schuilt haar soulmate vriendin btw ? Blèeh
Verdiend geen finale zoals nog 11 andere songs , maar helaas mogen er 10 finalisten door.
Is nu eindelijk het moment gekomen dat iedereen ophoud te zeggen dat trutje oosterhuis de beste zangeres
van nederland is.
Als dit zo zou zijn dan had ze de finale wel gehaald. .!!!!!!!
+1000000000000000000000000000
Sjonge, de AVROTROS snapt er nog steeds helemaal niks van he.
Sorry hoor, maar de schuld ligt niet bij AvroTros, maar enkel en alleen bij Trijntje en haar team.
Off topic: het is niet te hopen dat Rusland met de winst er vandoor gaat. Mocht dit onverhoopt gebeuren, dan zou het AvroTros sieren direct aan te kondigen dat Nederland er niet bij is in 2016.
Wat een onzin,mocht Rusland winnen dan is het een mooie boodschap om juist dan met bijvoorbeeld over een clichélied over vrede of een liedje over vliegtuigen naar Sochi of Sebastopol te gaan Of een zangeres te sturen met een lied over verdraagzaamheid, getiteld ‘don’t deny’ of nog beter ‘celebrate diversity’. Bij Olympische spelen en voetbal gaat iedereen dus nu ook.
Ik zou er maar niet op rekenen .-tje dat AvroTros gaan in 2016 mocht Rusland winnen. Ik denk ook dat geen enkele zichzelf respecterende artiest wil gaan. Maar ik zie het niet echt gebeuren. De winnaar zit tussen: Australie, Frankrijk, Italie, Noorwegen, Spanje met als outsider Belgie.
en Estland ;)
Qua staging wel, dat is goed uitgedacht, maar het nummer beklijft niet.
Geen enkel zelf respecterend land gaat naar Moskou als Rusland wint. Rusland heeft te veel vijanden gemaakt om hoog te eindigen.
Kritische vraag: Is het misschien niet al jaren het geval dat de AVROTROS zich te goed voelt? Met in hun kielzog de Nederlandse artiesten?
Nederland “muziek”land en op Volle Toeren? woaoahahahhaha
Avro Tros snapte de uitschakeling niet??? Oh please!! dont fool yourself’.
Ik snap werkelijk niet hoe het kan. Vorig jaar doen we ALLES goed. En dit jaar alles fout. Hoe kan dat nou? Trijntje zong fantastisch maar dat is gewoon niet genoeg, dit weten we al JAREN en toch blijven mensen denken, tja dat moet toch voldoende zijn. NEE het is een TV show, je moet alles goed doen.
Wat miste er bij Trijntjes optreden?
– Geen uitstraling, ze zag er saai uit en had geen sympathie met haar.
– Slechte act, totaal niet bijzonder en behoorlijk saai. Niet onderscheidend.
– Slechte kleding, echt behoorlijk lelijk..
– Saai en repetitief nummer.
De AVROTROS moet volgend jaar echt beter nadenken. Een bekende en goede zanger(es) is gewoon niet voldoende. Eerst het liedje, dan kijken of er goed gezongen wordt. Kritisch zijn! En dan minimaal een paar maanden van te voren over alles nadenken qua act. Dat doet namelijk elk land, behalve Nederland dit jaar.
Het gaat blijkbaar alleen om de kijkcijfers, vandaar de keuze op Trijntje, want die is bekend. Maar nu kijkt er geen hond meer donderdag en zaterdag.
nou ik kijk echt wel donderdag en zaterdag!!
Ik ook hoor Celine, maar wel met een heel ander gevoel dan als NL er wel bij had gezeten.
Kom je bij mij kijken Sannie?
Het is altijd leuker om te kijken naar een finale als je eigen land meedoet, maar ik kijk ook gewoon donderdag en zaterdag.
Off topic: Eigenlijk had de EBU bij de 60e editie, in plaats van Australie uit te nodigen, de landen die het festival hebben opgezet automatisch naar de finale moeten laten gaan. Het is leuk dat het festival populair is in Australie, maar of ze nu iets te zoeken hebben in de finale? En blijft het bij deze ene keer?
Zo ontzettend jammer. Ze hebben de plank wat betreft staging enorm misgeslagen. Dit was gewoon saai. Hadden ze die warme “roses at sunset”-sfeer gepakt met snellere beelden en duidelijker het verhaal verteld, was ze glansrijk doorgegaan.
Trijntje heeft supergoed gezongen inderdaad!
Ik vind alleen kritiek nu wel op zijn plaats. Van te voren iemand afkraken is zo makkelijk, maar we hebben nu het eindresultaat gezien en ik ben erg teleurgesteld.
Wat er op het podium te zien was…..ehhhhh ik moest echt even 10 keer met mijn ogen knipperen!
Er gebeurde bijna helemaal niks en wat er wel gebeurde kwam niet over…nee echt wel een beetje een aanfluiting hoor. Dat malle broekpak was eigenlijk de act, want daar werden je ogen steeds weer naar toegetrokken.
Ik weet niet wie er nu uiteindelijk verantwoordelijk is voor dit rare optreden, maar het zal wel een combinatie zijn van Trijntje en haar team, de Tros/avro en de Oostenrijkse regie. Het moet volgend jaar zeker anders!
Ik hoop echt dat andere artiesten nu niet afhaken hierdoor. Hopelijk zien ze het als een uitdaging om het veel beter te doen!
Hoorde net cornald Maas op radio 2 die toegeeft dat zij als selectie commissie waarschijnlijk te snel overstag gegaan zijn met trijntje en dit liedje wat achteraf toch te mainstream was gebleken.
En dat de artiesten in de toekomst toch meer begeleiding nog moeten krijgen.
Het siert hem wel dat hij dat zelf toegeeft nu…hopelijk volgend jaar een verbeterde aanpak!
Bedoeld hij dan begeleiding bij de performance?
Ik denk namelijk dat het niet aan Trijntje en haar lied lag, maar dat we puur zijn afgerekend op hoe het op beeld over kwam. Natuurlijk is het wel netjes dat hij ook kritisch naar zichzelf kijkt. Ik vraag me alleen nog steeds waarom er niemand is geweest die heeft gezegd: Zo moet het niet! Ik zou ook wel willen weten hoe het er nu precies uit had moeten zien en wat de Oostenrijkse regie dan niet kon of wilde doen.
Het lag ook zeker aan het lied!
Die dingen vwb de regie vraag ik mij ook heel erg af. Wat en waar ging het mis in dat opzicht en wat was nu dan wel precies de bedoeling. Het leek in eerste instantie zo goed te komen. Dat het er niet uitzag hebben we gezien, mijn inziens aan een slechte performance van regie en cameravoering.
Trijntje zelf heeft volgens mij gedaan wat ze kon en kan, bij de combi Trijntje en dit nummer had ik wel gelijk een vraagteken. Zelf stond ze er blijkbaar helemaal achter en kon bij eventuele twijfel waarschijnlijk ook niet meer terug. Daar had ze zich beter in moeten laten adviseren?
Fijn dat er iets toegegeven wordt. Toch houdt dit impiciet ook in dat er nog iets ontbreekt aan die aelectiecommissie: mensen die in één keer horen dat een lied te mainstream is. Voeg aan die commissie wat creatieve muzikanten toe, die vanuit een artistieke geest kunnen redeneren, ipv op basis van (verouderde) kennis wat scoort. Misschien komt Nederland dan volgend jaar weer met iets trendsettends.
Mee eens. Denk wel dat AVRO/TROS altijd zal vasthouden aan iets dat binnen hun doelgroep past.
Dan blijf je dus qua vernieuwing, mensen of muziek, achter de feiten aanlopen en bent een stuk beperkter in je keuze. Het blijft je bewegen binnen dezelfde bandbreedte. Dat het wel kan heeft het recente verleden ook bewezen. Kan me zo voorstellen dat een TROS misschien niet het meest progressieve/creatieve, jonge mensen of trendsettende deel van de NL artiesten aan zal spreken. Terwijl er volgens mij best mensen voor deelname zouden zijn te porren.
AvroTros doelgroep is: Nederland Muziekland en Op volle toeren.
Het is de afgelopen 2 jaar ook gelukt. Dus je kan ook weer niet zeggen dat de Tros/avro niet open staat voor nieuwe ideeen. Helemaal blij natuurlijk dat Anouk wilde gaan en daarna Ilse en Waylon. Allebei een heerlijk resultaat. Iets waarvan we de jaren ervoor alleen maar konden dromen. En nu Trijntje alle ruimte gegeven….Met de hoop op hetzelfde resultaat.
Denk dat ze er van moeten leren dat alleen een naam geen garantie is voor succes.
Er werd al eerder gezegd dat Trijntje zelf geen songwriter/creatief brein is. Misschien is dat toch wel het criterium! Het is in elk geval een verklaring waarom Anouk en Ilse/Waylon het wel lukte en bv Estland en Hongarije dit jaar.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik me ook blind heb gestaard op de stem van Trijntje. Maar ja ik dacht dat we verrast zouden worden met het optreden….pffff het blijft een deceptie!
Nou, dat is in ieder geval iets, dat ze dit toegeven. Was Cornald niet de eerste die zei dat het lied van Trijntje potentie had om te winnen? Zelfs een kind had kunnen horen dat dit niet zo is.
Ik baal ontzettend, dat wij er weer niet bij zijn zaterdag, maar helaas wel terecht. Begin jaren 70 zo succesvol, toen waren we echt toonaangevend op muzikaal gebied, waarom kan dit nu niet meer?
Wat ik niet kan begrijpen is als je als voorbeeld de CL hebt, die 2e worden mede dankzij het uitstekende visuele aspect, en je hebt ruim 1/2 jaar de tijd om een goede act neer te zetten, dit het resultaat is. Een blamage. Je mag een nummer van Anouk uitzoeken en je kiest Walk Along? Ok, matig maar geen man over boord. Dan gaan we er in ieder geval een mooie show van maken (denk je dan). Wat zien we dan? Een burka lapje, een saai, ietwat onwennig optreden waar alleen een blauw? verkeerslicht op rood springt? En een broekzak, ehh pak tja…Voor het eerst vind ik het niet erg dat we niet in de finale zitten, ik hoef dit niet nog 1 keer te zien, te genant. Wil niet zeggen dat ik Trijntje niet waardeer, integendeel, maar dit heeft ze gewoon verprutst. Compleet op verkeken. Haar zang was ok (niet goed en niet slecht). Ik vraag me af of ze de aflevering van vorig jaar wel eens bekeken heeft, puur uit interesse, en om te zien wat er van je verwacht wordt. De Barbara Dex Award, is wel binnen, daar is geen twijfel over mogelijk… Ik zou zeggen na Bill van Dijk en de 3 JS de slechtste Nederlandse inzending ooit.
Mrs Einstein? Horror!
Ja dat was ook om je te schamen! En Treble was wat mij betreft nog erger.
We vergeten nog een: de Toppers.
Mrs. Einstein slechtste inzending ooit.
vergeet Treble en Bernadette ook niet tenenkrommende slechte inzendingen
Bernadette werd toch 7e?
Goed toch?! :)
Bernadette had een topnummer! Zeker voor die tijd.
ja bernadette werd 7e maar vind het vreselijk lied en staat in mijn top 5 van slechtste inzendingen
Toch doet het nummer wel aardig in aantal landen bij itunes. Vergeleken bij de andere liedjes van de 1e halve finale,staan we na Rusland,Estonia en Belgie. Is toch weer opvallend
Complimenten voor Trijntjes reactie! Sympathiek en sportief.
Het is ook wel sneu voor haar, denk dat ze ongezien wel wat traantjes heeft gelaten. Wij zijn al teleurgesteld, laat staan zij. Zij zal zich voor heel nederland moeten verdedigen.
Sneu voor haar? Hoezo? Ze gaat er toch met volle bewustzijn naar toe. Vanaf het begin heb ik de ‘drive’ bij haar gemist. De power ontbrak om te willen vlammen en zeker de overwinningsmentaliteit was er niet. Als je hier aan meedoet dan ga je enkel voor de winst, in ieder geval straal je dat uit. Ik heb dan ook totaal geen medelijden met haar. Ze zou zich moeten schamen voor wat ze gisterenavond heeft laten zien. Broddelwerk van de bovenste plank. Over de act was niet nagedacht.
Mark,
Waarom word jij niet de partner in crime/ sidekick van Cornald Maas,
Kan je hem advies geven! hihi
Ik hou mij aanbevolen Gigi.
ik denk dat na deze opmerking het volgende Nedelandse mega super talent met verpletterende killer song en kant en klara verbijsterend mind blowing überhippe top act met het bloed onder de nagels staat te trappelen van ongeduld totdat het volgend jaar is.
Gevoel voor humor:-) whahahahaha:-)
Ik denk dat ze onvoldoende op de hoogte was van wat soort liedjes aanslaan, dat ze zeker wel de drive had, maar het achteraf onderschat heeft wat nodig is om indruk te maken op Europa. Je zie trouwens ook dat de kitschpop/balkanpop, die jarenlang een grote hit was op het songfestival, nu helemaal verdwenen is. Men gaat in Europa weer voor kwalitatief goede songs.
Als dat zo is Nena, dan kun je maar een ding zeggen en dat is “hoe dom kun je zijn”. En dat verhaal over de regie en dat ze daar wat mee wilden maar niet mochten van ORF geloof ik dus geen hout. Heb vanaf het begin gezegd dat ze zich daar achter zouden verschuilen. Bagger en nog eens bagger.
Tuurlijk is het sneu voor Trijntje! Ze had zich het allemaal ook anders voorgesteld denk ik. Wat ze wilde met de regie kon niet en ze heeft er het beste van gemaakt. Reken maar dat ze heel wat bagger over zich heen krijgt, maar daar komt ze wel doorheen. Vanavond zit ze als het goed is bij rtl late night. Ben benieuwd naar haar verhaal. Hopelijk krijgen we antwoord op de vraag wat er nu precies fout ging met de regie en wat ze eigenlijk voor ogen had. (en dan bedoel ik niet die sluier :-))
Ik heb geen medelijden noch medeleven met de hele Trijn Equipe. Zelfs Maggie McNeal durfde gister ronduit eerlijk te zijn in het AD en gelijk heeft ze !! >http://www.ad.nl/ad/nl/13344/Dossier-Eurovisie-Songfestival/article/detail/4031368/2015/05/19/BN-ers-verdeeld-over-Trijntjes-lied-Walk-Along.dhtml?cw_agreed=1
Maggie MacNeal
,, 2015 wordt voor Nederland een songfestivaldrama. Rasvocaliste Trijntje haalt met geen mogelijkheid de finale. Walk Along is een nummer dat mogelijk bij schrijfster Anouk zelf over de rand viel. Waarom Trijntje het uitkoos is me een groot raadsel. Hoe vaker ik het hoor, des te irritanter wordt het. Bij Birds van Anouk wist ik direct: dat komt gaat goed. Zó mooi! En The Common Linnets werd steeds mooier. Dat heb ik bij Trijntje allemaal niet. Er klopt iets niet. De zangeres is goed, het nummer minder maar het totaalplaatje is onevenwichtig. Er mist iets. Wat? Da’s lastig te zeggen. Het gaat om gevoel. Verder erger ik me aan dat jurkengedoe. Dat gedraai rond de keuze van een japon! Kennelijk weet Trijntje dat uiterlijk vertoon hard nodig is om de aandacht van het matige nummer af te leiden. Kortom: zero points”.
+1000000000000000
Lola jouw reacties zijn -10.000.000.000.00000.0000000.00000.00000
JOUW probleem!!!
En MacNeal kan het weten en mag terugkijken op twee prima inzendingen die derde en vijfde werden in de finale!
Tja wat moet ze anders?
MH17, we never forgive and forget!
Ben het met je eens dat we daarom Rusland moeten boycotten als ze winnen!
Iedereen geeft nu af op het feit dat er dingen niet mochten van de ORF bij de regie, waarom bij alle andere landen dan wel? Wat was er dan zo special? Ik geloof er helemaal niets van. Ik denk dat er helemaal niets vooraf bedacht was en dat Pannecoucke pas heel laat is ingeschakeld door Trijntje en team. Bij DWDD gaf ze zelfs aan elkaar nog nooit gezien te hebben alleen telefonisch gesproken. Ik denk dat andere zaken belangrijker waren en dat ze het festival er even heeft bijgedaan. Slechtste keuze ooit en samen met Mrs. Einstein de slechtste inzending ooit.
Hans Pannecoucke doet ook de regie bij Ladies of Soul.
Waar gaat het nu over? Voor mij is belangrijk hoe iemand zingt, en als ik door de jaren heen steeds weer hoop om een mooi lied en het er niet is dan luister ik gewoon weer naar Edith Piaf, Jacques Brell of Fabio d’Andre, en dat geeft troost, geluk, etc. Die zouden winnen, ondanks hoe ze eruit zien, ondanks dat ze niet met “oortjes” hoeven te werken, niets “gemaakt” aan. Gewoon recht vanuit de ziel en een zeer goede stem. Ik kan er niets aan doen maar als ik moest kiezen kom ik niet verder dan Ramses Shaffy of eventueel Liesbeth List, gewoon goede stemmen en gezongen vanuit de ziel. Dan heb je geen camarawerk en alle poespas nodig. Ik denk dat ze zelfs het liedje van Trijntje/Anouk bijzonder zouden hebben gemaakt.
Je raakt precies de kern Manuela, alleen kom je daar tegenwoordig niet meer mee weg. Het is een televisiespektakel en het moet dus ook goed worden overgebracht. Tezamen met een geweldige stem en gevoel in het nummer maakt dat het totaalplaatje. We leven niet meer in de Middeleeuwen.
Mark,
Jij grijpt alles alles alles aan om je punt door te drukken. Als er verklaringen worden gegeven vanuit Trijntje/Cornald/Avrotros neem je ze niet aan. Waarom?
Om Trijntje compleet af te kraken? Wat schiet jij ermee op? Wat schiet Trijntje ermee op? Wat schiet Nederland daarmee op?
Ikzelf denk echt dat het op meerdere vlakken fout is gegaan. Miscommunicatie, inschattingsfouten van alle partijen. (Trijntje, staging, ORF, styling, Avrotros)
Dat kan gebeuren, zolang men er maar van leert. Maar elke keer met het vingertje wijzen en een boeman zoeken (Wat de Nederlandse media zo goed kunnen en ik merk dat jij daar ook een handje van hebt) werkt demotiverend en is destructief voor de toekomst van de Nederlandse bijdragen in de toekomst.
Ik heb weldegelijk het gevoel dat Trijntje ook haar nek heeft uitgestoken. Er zat weldegelijk een plan achter. Alleen viel het totaal niet op zijn plaats dit jaar.
Dat het niet goed is gegaan, dat heeft iedereen kunnen zien en das ook een behoorlijk open deur.
Volgend jaar beter? Ja tuurlijk!
Deze leermomenten meenemen naar volgend jaar, rustig blijven en kritisch blijven! (En kritisch bedoel ik mee de postitieve kanten benoemen, en benoemen wat nog beter kan met ook het WAAROM erbij) Kritisch versta ik NIET onder alles bij voorbaat afkraken.
Alleen de live uitzending van 14-2-2015 Gigi. Beter je huiswerk doen. En dat wil nog niet zeggen dat ze elkaar gezien dan wel gesproken hebben.
Mark ik verwacht inderdaad ook een 16e plek in de 1e halve finale
zou kunnen dat er zo goed als niets of verkeerd is voorbereid, als dat zo is dan horen we dat graag van de persoon in kwestie, toch?
Als dat zo is Gigi, dan is het dus helemaal raar om dat naar voren te brengen. Meer en meer gaat het er op lijken dat er nergens over is nagedacht. Een aanfluiting. Die hele kliek rondom haar heen, alsmede Ladies of Soul, je krijgt er koude rillingen van, zo eng.
Ik heb het even voor de zekerheid nagecheckt,
En hij doet de regie voor ladies of soul.
http://www.united4all.nl/2015/02/ladies-of-soul/
Beter lezen Gigi: ” United verzorgt drie dagen lang de schermregistratie, met Marcel de Vré als regisseur. Daarnaast realiseert United met regisseur Hans Pannecoucke een live uitzending voor Ziggo. ” Is dus niet gezegd dat Trijntje hem gezien dan wel gesproken heeft. Waarschijnlijk heeft Pannecoucke alleen met de toneelregisseur gecommuniceerd. De tv-registratie gaat dan buiten de artiesten om. Je hoeft echt niet recht te praten wat krom is Gigi. Ze heeft gewoon een blunder begaan is afgegaan als een gieter. Zelfs Sieneke kwam nog beter uit de verf. Ik gok plaats 16 in de 1e semi en allerlaatste overall.
Mark ik verwacht inderdaad ook een 16e plek in de 1e halve finale
Ik begrijp niet Nederland altijd van die saaie backdrops heeft, waar andere landen allerlei animaties, kleuren en lichten laten schitteren op het podium. Doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg??
Het was inderdaad zoals velen hier terecht zeggen, niet goed genoeg, met alleen een goede stem haal je echt geen finale, ik vond de act een blamage, slecht camarawerk/licht, en dan dat rare broekpak en een soort burkasluiertje, nou sorry hoor, het verdient gewoon geen finale, en de AVRO/TROS begrijpen het dan niet? Wat een onzin zeg, het zal me niet verbazen dat ze laatste is geworden. Het zal zaterdag gaan tussen Italie, Zweden, Belgie, Australie en Spanje, Frankrijk zal het ook beter doen dan vorig jaar, wat een rampbijdrage was dat, het is nu wel veel beter met deze zangerers.
Eerlijk gezegd is de hele background langs mij heengegaan tijdens haar optreden…er werd ook geen nadruk op gelegd!
Wat ik wel totaal niet begreep is dat ik trijntje 2x langs de camera af zag kijken en bij mezelf nog dacht, jeetje…wat doe je nou toch weer….-:))
Er zat geen verhaal in die regie…helemaal niks, bovendien dat je op beeld zag dat ze dat netje afdeed was ook niet om aan te zien, het moest mysterieus overkomen kennelijk, maar het was echt een rommeltje.
Toen ze klaar was, stond ik echt met mijn mond vol tanden te bedenken, wat ik nou zojuist allemaal gezien had, snapte er niks van!
ja ja, maar hoe krijg ik nu dat gekke refreintje uit me kop? waai? aai aai aai aai? waalk aalong.
waarom? samen optrekken. geen star wars, geen geschiet met buk-rakketen. op zich wel prima. van de rest van het nummer kreeg ik niks mee.
die startcloseup leek wel gejat van die andere act met ook alleen ogen, maar dan op de video achterin.
ga je in je verbeelding de complete trijn erbij bedenken, inclusief spekjes en vetjes veel te veel, maar wel erg vrouwelijk, dat weer wel. En die andere act maar zingen over dat ze is zoals ze is (mooi dik is niet lelijk maar wordt wel lelijk) en die act is wel door! Ik vond de zang van tRIJN echt wel prima, niet zo alleen maar technisch prima, zoals in de arena met ‘de zee’, hoewel ik daar toen wel kippevel van kreeg (was nog zonder ‘n’ ertussen toen), maar van haar toch best wel emotionele vertolking van dit nummer weer niet.
Waarom wordt Mrs Einstein zo vaak genoemd? Het hoort inderdaad niet tot de beste Nederlandse inzendingen, maar ik vind het ook bij lange na niet de slechtste. Wat mij betreft zijn de Toppers, Bill van Dijk, Treble, Sieneke en Willeke Alberti de slechtste inzendingen ooit.
Mrs Einstein werd internationaal ook fantastisch ontvangen: NOT. Dat bewuste nummer Niemand Heeft Nog Tijd vloog totaal de bocht uit en werd terecht afgeserveerd tijdens de finale. Een dergelijke act doet het wel prima in theaters maar niet op een dergelijk podium.
+1000000000000000
Moet je naar Cornald Maas luisteren :P haha
http://www.radio2.nl/uitzending/id-338294/date-20150520/aan-de-slag.html
wondjes likken…
Ik vrees alweer voor volgend jaar. Zojuist tijdens eenvandaag werd Og3ne het meest genoemd als de kandidaten voor volgend jaar. Ben ik de enige die denkt dat ook dat gedoemd is te mislukken? Leuke stemmetjes hoor, die prima bij elkaar passen. Maar dat hele groepje straalt niets uit, en ik zie ze al helemaal geen nummer zingen met een leuke beat of mooie uithalen. Ik krijg er een Mrs. Einstein gevoel bij. Konden leuk meerstemmig zingen maar dat was het dan ook…
Wie moeten we dan sturen?
Act is ook belangrijk
Waylon? Lisa Lois? Sandra van Nieuwland? Eva Simons? Racoon? Esmee Denters?
Vergeten: Sharon Doorson.
Qua stemgeluid Boris, maar geen optie, wil alleen soul zingen. Ben Saunders heeft ook een prachtige stem, maar die willen we niet, het is per slot van rekening geen Eurovisie Tokkie Festival.
van mij mag er een lekkere dance act gaan en t liefste Sharon doorson of Eva simons
+1000000000
Wat zie jij persoonlijk dan graag gaan ? Van mij mogen die meiden dus wel omdat ik ze wel uitstraling vind hebben .
Hollandse polder uitstraling , niet geschikt voor Europese smaak
O’g3ne mag van mij gaan. Mooi stemgeluid wat gaat opvallen, veel ervaring (junior songfestival en the voice, ze weten hoe het is om aan wedstrijden mee te doen), professioneel (bekijk hun optredens maar, ballad of uptempo, het is altijd interessant wat ze doen op het podium) en likeable. Geef hen een sterk lied en je hebt een grote kanshebber voor de winst. Een aantal ex-The voice deelnemers dit jaar: Belgie, Albanie en Azerbeidzjan en Rusland 2013.
NIKS aan. Mrs Einstein part II
Nee Nena je bent niet de enigste ik zie Og3ne ook niet zitten,toen ze the voice begonen zeal over het eurovisiesongfestival,ervaring met het juniorfestival,maar daar moet het bij blijven….
Jongens, Het gaat al jaren om het compleet beeld. Dus niet alleen om het lied maar werkelijk om alles. Decor, jurk, achtergrondprojectie en camerawerk. En dat was gisteravond NIET goed. Ik kreeg de indruk dat Trijntje zenuwachtig was. Keek af en toe ook even naar rechts met een blik van doe ik het wel goed. Maar goed dat is mijn mening en zou zouden er wel veel meer. Mijn stemmen gaan as, zaterdag naar België of Zweden. Ik kijk met een optimistische kijk naar 2016. Wie het mag worden.
+100000000000000
O’g3ne heb ik mijn twijfels bij, meidengroepjes doen het NOOIT goed op het ESF. Ik vind ze ook te braaf Het moet kunstzinniger, zoiets als Kovacs!
Haha inderdaad, Servië 2013.
+1000000000
Country deed het ook nooit goed, totdat…. Dance deed het ook nooit goed totdat in 2012….
O’g3ne heeft bewezen te kunnen zingen, kun je bijvoorbeeld totaal NIET met servie 2013 vergelijken. Deze zusjes zingen al van jongs af aan en zijn vocaal zo goed op elkaar ingespeeld.
Klopt, maar laten we wel zijn, hun singles zijn van belabberde kwaliteit. Zit kraak noch smaak aan.
O’g3ne heeft geen Europese uitstraling! Ze hebben een Hollandse polder uitstraling..
Sturen we OG3NE dan zie ik de bui alweer hangen, we hadden de beste stemmen van de halve finale, maar de act in combinatie met het lied waren niet genoeg voor de Top 10. Dit is precies waar we dan weer de fout in gaan.
2013: Goede uitstraling, Goed lied, Top stem
2014: Lied was onderscheidend, Top act, Goede zanger en zangeres
2015: Verder dan een goede stem kan ik niets positief aan de act opnoemen..
Voor 2016: een act die bewezen heeft, of potentie heeft om internationaal te kunnen scoren:
Mr Probz: bewezen intercontinentaal succes, moet met een lied in de stijl van Waves/Nothing Really Matters genoeg douze points voor een mooie notering kunnen halen.
Eva Simons: niet de beste zangeres, wel een opvallende en energieke uitstraling, heeft een goed team van producers om haar heen, en heeft in optredens bewezen een goede act neer te kunnen zetten. Daarnaast internationale bekendheid door een grote hit Will.I.Am en een redelijke hit met Afrojack.
Natalie La Rose: begint nu langzaam ook in Nederland door te breken, maar heeft momenteel een van de grootste hits van dit moment wereldwijd in handen: Somebody. Krijgt door haar hoge notering in de officiele Amerikaanse top 100 ook naamsbekendheid in de rest van de wereld en haar ster is rijzende. Heeft grote internationale contacten die bij een eventuele samenwerking een grote internationale hit zouden kunnen maken.
Yellow Claw: hebben (in samenwerking met zangeressen, Ayden en Rochelle) grote Nederlandse dancehits gescoord die het prima zouden doen als Europese zomerhit in de stijl van Euphoria.
Dimello: momenteel nog onbekend, heeft in het Urban genre al een hit gescoord met “Lose Control” en heeft een uitstekende internationale combinatie van looks, stijl, moves en stem.
Yes-R: het neefje van Ali B, op dit moment presentator, rapper en musical ster. Richt zich ook op dance muziek (Zie o.a. Till the Sun Comes Up, Bad Lady en Addiction). Niet de beste zanger, maar in combinatie met een jonge, goed uitziende en redelijk bij stem zijnde zangeres wel in staat om een feest te maken op het podium. Een combinatie tussen Engels refrein en Nederlandstalige coupletten zou wel eens verrassend kunnen uitpakken.
Sharon Doorson: in staat om een dance knaller te maken, en heeft met Fail in Love en High On Your Love al kleine hits buiten de landsgrenzen gehad.
Kies dus niet voor Nationale topartiesten als Jan Smit, Alain Clark etc, maar voor een jonge, frisse, eigenzinnige artiest met internationale hitpotentie!!
+100000000000
Yes- R? Grapje zeker?
Ja Yes-R moet een grapje zijn, die zie ik helemaal niet zitten
Nee hoor, geen grapje, volkomen serieus.
Zoals ik al aangaf, niet de beste zanger, maar wel iemand die uitstraling heeft, daarnaast een goed uiterlijk, een feestje kan maken op het podium. Zijn werk is heel anders dan andere rappers, hij werkt samen met dj’s uit de dance scene en gooit daar zijn raps over heen, in combinatie met een dans en zang act, zie ik dit, mits goed uitgevoerd, best scoren.
Wat was er fout aan dit jaar:
1. Liedje werd te vroeg bekend gemaakt op de radio,
2. De jurk was heel verkeerd vooral, die sluier!
3. Camerawerk was bagger had veel beter verwacht van onze Belg!
4. Trijntje was net ma flodder op het podium
Wat anders volgend jaar!
1. Eerst de artiest bepalen.
2, Zorg dat je meer dan een lied klaar heb liggen.
3. Als het lied is uitgebracht ga dan kijken hoe die word ontvangen in Nederland en het buitenland, de echte kenner zoals ik weten bijna meteen of het de winnaar gaat worden, ik heb de winnaar vaak goed gehad, o,a Loreen, emmelie de forest , Lordi, winnaar van afgelopen jaar enz
Scoort het lied niet goed genoeg, dan optie 2 pakken, enz
4. Goed naar de hitlijsten kijken wat het goed heeft gedaan.
5, Het totaal plaatje moet goed zijn, dus juiste kleding, camera werk enz
6. Er moet een poll komen op deze site, uitslag van de poll moet naar de avro/tros!
7. Het liefste zie ik een melodie festival gelijk aan dat van Zweden!
8. Mooiste zou zijn dat we weer keuze hebben!
Beste optie naar mijn mening zijn:
1. Within Temptation, maar ja Sharon wil toch niet, maar wij en andere artiesten kunnen ze toch wel over halen om het te doen, over de hele wereld zijn ze bekend!
2. Dotan hij is heel bijzonder, onderscheidend! Zeker als je home erbij pakt dan zouden we torenhoog favoriet zijn!
3. O’G3NE ze zijn bijna gelijk kwa stemgeluid, hebben veel ervaring met het juniorfestival, daar alleen waren ze over de top aan het zingen, maar ze zijn zoveel beter geworden, eigenlijk hadden ze dit jaar al met Magic naar het festival gegaan, dan 100% finale! En ze kunnen hun ex junior connecties vragen of ze hun lied willen promoten in Europa!
4. Mr Probz
5. Geen Jan Smit of Alain clark, geen Oma, niets van Anouk meer!
6. Yellow Claw is ook wel vet!
7. Shirma Rouse
8. Marlayne waarom niet op nieuw nog steeds heel goed!
9. Esther Hart zou het ook nog kunnen!
10, Commet linnets opnieuw met power ballad!
Grootste belang dat het totaalplaatje klopt we willen gewoon winnen toch!
Starkoo: punt 1 wat een eigen dunk en kapsones. Punt 2 jouw goede voorspellingen had 100% juist. Punt 3 klap van de molen gehad? Wat een nonsens.
Trijntje in RTL Late Night.
Ze heeft het songfestival kennelijk gebruikt als evenement waar je aan mee moet hebben gedaan, net zoals haar vriendinnen ‘Edsiel’ en Anouk. Ik had meer gehoopt op een winnaarsmentaliteit en perfectie in act en kleding, maar in de eerste plaats een superlied. En dan nu bij Humberto heel luchtig praten over de goede ervaring en het fijne gevoel over het optreden… Fuck it, je hebt ons als Nederland te kakken gezet ten overstaanvan heel Europa en omstreken. Zelfingenomen polderdiva.
+ 10
Zie eerder mijn reactie.. Zei ook al zoiets. Echt de Joan Franka instelling. ‘Het boeit me allemaal niet zoveel, het draait allemaal om mij’. Ik ik ik ik ik ik ik.
Volgend jaar dus O’G3NE. Die zeiden tegen mij persoonlijk nog: ‘Wij willen winnen, wij willen het Songfestival weer naar Nederland halen!!’ Kijk dat is de juiste instelling!
NEE! Juist geen Og3ene. Typisch de fout die Nederlanders dus altijd maken. Wij vinden het leuk dus zal Europa dat ook wel vinden. Die drie hebben te weinig uitstraling, te beschaafd. Ik kan je nu al vertellen dat dat niks gaat worden. Stuur iemand met uitstraling, dat is de eerste vereiste. Daarna kijken naar een goede stem en geweldig lied. Mensen, geloof me.
Eh ik zou jou niet geloven lol je weet NIET wat Europa leuk vindt. Je moet een goed totaalplaatje neerzetten dat is wat we met z’n allen weten. Met OG3NE kan dat hoor. Zij beschaafd? Absoluut niet, kijk TVOH optredens terug :P Trijntje, Edsilia, Hind dat was beschaafd. Ik durf te wedden dat als je OG3NE met magic had gestuurd we door waren (al blijft het een vrij zwak nummer, maar beter dan walk along!) niet zo moeilijk om in te zien eigenlijk. Maar goed, wie het ook wordt. Totaalplaatje is the keyword en met name lied en op visueel vlak scoren we vaak onder de maat.
O’g3ne heeft geen europese uitstraling, eerder een hollandse polder paling uitstraling…
Het is duidelijk dat het daar in Oostenrijk pas mis is gegaan. Wat Trijntje wilde, kon of mocht niet.
Dat felle licht is absoluut niet mooi, dat zag je bij elk optreden terug. Dus daar heeft ze wel een punt.
Ondanks dat ze gerust baalt, vind ze het een mooie ervaring.
Lekker makkelijk om haar nu op elk woord te pakken.
Denk dat het echt niet allemaal aan Trijntje heeft gelegen.
Een samenloop van omstandigheden die dit jaar voor Nederland slecht is uitgepakt.
Volgend jaar beter. Het is niet anders.
Een prof gaat goed voorbereid , zorgt dat er een back-up noodplan is. Niet achteraf komen aankakken beweren dat ze geen medewerking kreeg . Volop geweldige mogelijkheden voor de stage waar ze geen gebruik van wilde maken( lees> niet wist HOE ze er gebruik van maken kon want ze moet het van haar zang hebben ? uhuh) Haar mislukte act wegcamoufleren door af te geven op de smaak van de europese bevolking.
Yes, the Dutch always have the worst outfits. Esther Hart, De Toppers, Linda Wagenmakers, … Too many to name! [R] – Jake – 20 May, 22:34:26
Nee.
Waylon volgend jaar sturen?
http://www.mediacourant.nl/2015/04/waylon-wil-opnieuw-naar-eurovisie-songfestival/
Ja, graag! Waylon is een topper!
@ Nena,
Heb je zijn optreden gezien bij de wereld draait door? GEWELDIG!!
Heb het gezien. Fantastisch! Straalteenen al professionaliteit uit. En eenlekker ding met fantastische stem.
Excuses voor mijn typestijl hierboven. Ligt aan schermpje mobiel.
Wat een flut nummer wat Trijntje zong bij Umberto.
Als die ads-lips pffff wordt er nerveus van..
In de tijd van Total Touch was ze goed maar nu??? Veel te veel willen met haar stem wat ontploft in overkill