Nederland pakt de winst in Tel Aviv!

Dit vind je misschien ook leuk...

220 reacties

  1. Steve schreef:

    Ik voorzie Duncan een grote toekomst. Die man weet wat hij wil. De afgelopen 24 uur heeft hij ruim 150.000 volgers erbij gekregen op Instagram Men weet hem dus te vinden. Arcade moet nu ontploffen.

  2. Roel schreef:

    team Duncan geweldig!
    en gaat zomaar de Barbara Dex Award naar Madonna…

  3. Marinus schreef:

    Praat niet over Madonna. Krijgt 1 miljoen en zie wat je krijgt. Een zeer valse kraai die niet kan zingen. De deelnemende landen kunnen beter zingen dan zij. De opmerking van Jan Smit was zeer terecht. En nu naar iets leuks. Van Harte gefeliciteerd team Duncan. Geweldig na 44 jaar weer de overwinning binnen gehaald namens Nederland. Yeeeeaaaahhhh!! Mocht het volgend jaar in Rotterdam gebeuren heb ik reeds een kamer gereserveerd. 🙂

    • GerardMartin schreef:

      Weet jij al welke data dan??

      • Peter schreef:

        Hij heeft voor de hele maand mei een kamer geboekt denk ik. Hahahahahaha, maar zal waarschijnlijk in dezelfde periode vallen als nu

  4. P. Ramon schreef:

    Wie is er op het idee gekomen om dat ordinaire viswijf van Wortelboer de jury-punten namens Nederland te laten geven.
    Dat mens heeft zich internationaal belachelijk gemaakt en Nederland slecht op de kaart gezet. Ook heb ik me geërgerd aan haar opmerking dat Madonna “out of tune ” was. Madonna, ondanks alles toch een icoon.
    Wie is die Wortelboer eigenlijk, wat heeft zij gepresteerd en waar komt dat narcistische mens plotseling vandaan?

    • Nick schreef:

      Volgens mij bedankte ze Madonna met autotune. Mja, Madonna was ook erg vals en ik heb heel hard moeten lachen om de opmerking van Emma.

    • Luuc schreef:

      Ik weet het niet troll, maar Madonna mag dan wel icoon zijn. Ze zong kneiter vals. BTW live zingen was nooit haar sterkste kant (daarom nooit een unplugged gedaan).
      En wortelboer deed prima. ESF is vaak wat anders dan normaal (zie optredens in de pauze van ESF). Keek je voor de eerste keer..?

    • Peter schreef:

      Zeg P. Ramon, niet alleen Emma dacht er zo over, maar heel de kijkende wereld. Icoon of niet, dit was een beschamend optreden en Madonna zou zich diep moeten schamen om zoiets voor en miljoen te doen. Out of tune, autotune whatever. Madonna was de slechtste interval act ooit. En Emma was een verfrissende verschijning, die tenminste lef heeft.

    • Hennie schreef:

      +10000 wat betreft Wortelboer.

      Eens met commentaar Madonna. Madonna is Madonna. Ik heb haar nog nooit echt goed horen zingen. Dat hoort bij zo’n icoon. Kijk ‘Live Aid’ er maar eens op na.
      In ieder geval wederom een prachtig interval act.

      • Peter schreef:

        Een afgang van de bovenste plank. Omdat het Madonna is moet het maar goed gepraat worden? Die zakenman zal wel spijt hebben om dat miljoen te moeten neerleggen. Hoop dat Nederland bij de organisatie niet dezelfde fout maakt en een over de datum popster uitnodigt. Madonna heeft haar tijd gehad en dat was duidelijk te merken.

  5. Marinus schreef:

    Helemaal mee eens.

  6. Werner schreef:

    Ik vond het een mooie avond. Leuke show,
    Madonna had voor mij niet gehoeven. Ze hadden beter iemand kunnen laten optreden sie wat met het sf te maken heeft.verder alleen maar lof voor de show.en wat was hrt spannend.jury beoordelingen zeer wisselend. Ik dacht in het begin o jee daar gaan we weer.toen de punten achter bleven.maar wat een ontknoping.zo spannend. Gefeliciteerd duncan heel goed gedaan

  7. Dave schreef:

    Proficiat, noorderburen! Prachtig gewoon <3

  8. Steve schreef:

    Ik voelde die Emma niet.Wat mij betreft, 1x en nooit meer. Ze wil eigenlijk het ESF presenteren. Nou, ik hoop niet dat dat haar gaat lukken. Ik vind eigenlijk dat Duncan en Ilse sws in deel van het presentatieteam moeten uit maken.

  9. Frans schreef:

    Gefeliciteerd Noorwegen met een welverdiende overwinning!!
    Eindelijk nog eens een echt liedje met echte zangers en niet zo’n fake gedoe met de echte zangers verborgen achter een schermpje. Sorry Nederland, weer net niet. Maakt niet uit want het verkoopt toch geen bal, zelfs geen bij de buren geleende! De echte hits zijn voor Italie en Zwitserland.

    • 020Nick schreef:

      ???? Waar heb je het over? Snap geen reet van je verhaal

    • Peter schreef:

      En onder welke steen kom jij vandaan. Fles met zuur gedronken? Tjeetje zeg, wat een trieste reactie.

    • Frits schreef:

      Hahahahahaha, Dit is onze Stikjaloerse Vlaamse “Will Geerts” die onder een andere fake naam zijn intense jaloezie met ons komt delen…. Maanden niks van gehoord en nu komt de frustratie eruit…. Zielige vertoning..

    • Tippy2 schreef:

      Sukkel, kijk eens op ESCtracker.com
      Sneue Belg

      • Peter schreef:

        Tja als je als land een broekie van 18 of 19 jaar stuurt in een veel te grote jas (denk dat de Barbara Dex award weer eens naar het land gaat waar het vandaan komt) zijn de druiven zuur. En even voor de record, veel landen maken of maakte gebruik van achtergrond zangers buiten beeld. Niets nieuws onder de zon, misschien had België dat ook moeten doen, maar dan andersom het knulletje buiten beeld en de achtergrond op de voorgrond.

    • Potito schreef:

      Nederland heeft verdiend gewonnen . De slechte resultaten van de Belgen zowel RTBF en VRT is hun eigen schuld . Ze moeten de lat maar hoger leggen en niet te vlug tevreden zijn .

    • Lion schreef:

      Nederland heeft gewonnen hoor, ik weet het niet. Ben je achterlijk ofzo….

    • robbert-rotterdan schreef:

      Je loop achter de feiten aan. Nederland is juist een hit al, dus waar je het over hebt?

  10. Henk schreef:

    Fantastisch voor Duncan Laurence dat hij met zijn prachtige ‘Arcade’ de winnaar is van het Eurovisie Songfestival. En dat 44 jaar na Teach In!!! Knap dat hij zo zichzelf bleef en zijn zenuwen in bedwang wist te houden ondanks de perikelen rond de act en de druk van de bookmakers. Ook alle lof naar het team rondom Duncan en Ilse deLange in het bijzonder, die Duncan naar voren schoof bij de selectiecommissie. De uitslag was een ware thriller. De rood-wit-blauwe zendmast achter Emma bij de puntentelling van Nederland was een ware vondst. Hou die er in! En dan die puntentelling….. een thriller van jewelste! Want zo royaal als de bookies Nederland aanwezen als winnaar, was de winst niet. Sommige ‘vakjury`s’ leken toch meer te letten op politieke argumenten voor de douze points dan het liedje en de artiest. (Kijk bijv. naar Rusland x Azerbeidzjan en Cyprus-Griekenland) Is daar niks aan te doen? Maar ….. we werden daar toch nog mooi 3e wat een geweldige springplank bleek naar de stemmen van de televoters. Het succes van Noord Macedonië zag ik niet aankomen, Noorwegen wel. Wat maakten die een geweldige sprong naar voren bij de televoters. Gelukkig werd Australië niet overmatig beloond voor hun act, die sprookjesachtig was (top!), maar een slecht liedje hadden. Erg blij met het succes voor Tsjechië: echt verdiend…… fris en fruitig en een gave simpele act. Italië deed het ook heel goed en ditmaal keek Mahmood gelukkig wél in de camera`s. Het wordt nog lang nagenieten van de overwinning van Duncan Laurence. Ook complimenten voor jullie, songfestivalweblog, voor al het werk! Henk, #hitzound

  11. Dick schreef:

    Even wat olie op het vuur: het zou de negatievelingen hier die te pas en te onpas ongefundeerde soms zelfs belachelijke reacties posten eren als ze hun ongelijk erkennen. Maar dat doen de Lola’s en de Truusjes en nog een paar van die tenenkrommende figuren niet. Snel terug kruipen onder jullie steen om er voorlopig NIET meer onder uit te komen:-)!

    • Peter schreef:

      Helemaal mee eens. Nu hoor je die trollen niet meer, ook ene Tomm niet, Zweden zou Nederland wel voorbij gaan bij de wedkantoren. Whahahah, trots op Duncan en het team

      • Truus schreef:

        Narcistische Peterallesbeterweter heeft echt alle kennis en wijsheid in pacht , meld je aan bij Avrotros als supervisor expert adviseur om straks het esc te organiseren zullen ze echt heel erg blij met jou zijn… Oh wacht waarom zou jij je aanmelden ze komen vanzelf wel naar jou toe toch?

      • Peter schreef:

        Oh oh oh oh Truusje Truusje ons ordinaire huppelk*tje. Zo moeilijk he om je ongelijk toe te geven. Hopelijk zijn we voor nu altijd van je verlost.

    • Jarno schreef:

      Inderdaad ik heb nog niks gehoord van dat vreselijke viswijf genaamd Lola terwijl ze normaal als ongedierte haat zit te zaaien hier.

    • Truus schreef:

      Dickhead .. update met feiten .
      Dickhead .. update met feiten . Ik zei dat Nederland zonder grote overmacht zou winnen, het wordt kiele kiele , verschil was idd zeer klein slechts 27 puntjes en van begin af zei ik al dat Italië 2e zou worden! Onlangs nog dat Noorwegen de top 5 zou binnen stormen..(5e) plek en dat IJsland een top10 notering pakt (10e ) Dus Dickkop ga je eigen smegma Dickhead aftrollen sukkel.

      • Dick schreef:

        Ach simpele ziel. Moeilijk hoor om op een beschaafde manier te reageren. Zegt genoeg. Need I say more.

      • Peter schreef:

        Ah nou weet ik wie jij bent Truus, dat vervelende mens van Astro TV, zegt ook dat ze alles goed heeft. Pfffffffffffff mens je spoort niet, waarschijnlijk ben je viswijf Lola en Tomm en al die andere zeikerds in een persoon. Daar heb je trouwens pillen voor hoor of anders gedwongen opname.

  12. Dennis schreef:

    Het was een fantastische avond met een goede afloop voor ons maar als ik nu zo rustig de punten aan het bekijken ben vraag ik me af waar een vakjury voor nodig is….Met schaamte heb ik zitten kijken hoe Rusland de punten geeft aan landen die geen concurrentie vormen. Daarnaast heeft Noorwegen het heel slecht gedaan bij de vakjury en als het aan hun lag zaten ze geen eens in de finale…. Daarnaast vakjury Engeland die maar 2 punten overheeft voor Duncan in de halve finale terwijl Roemenië en een vals zingend Denemarken respectievelijk 5 en 6 punten krijgen….Tja wie dit nog snapt….

    • Joke schreef:

      +1 ja beschamend van Rusland, ze gaven alleen punten aan de landen die niet in de top 5 can de polls zaten.En wat gaf NL, 6 punten aan Rusland.

    • Bill schreef:

      Italië was ook lekker bezig en gaf de 12 punten aan Denemarken en geen punten aan NL. Lekker op safe spelen.

  13. Nena schreef:

    Help! Het laatste deel van de uitzending gister heeft mijn recorder niet opgenomen. En dan bedoel ik dat stukje als Duncan zijn liedje nog een keer gaat zingen. Komt deze uitzending misschien op dvd uit?

  14. Br@m schreef:

    In de eerste plaats wil ik Duncan van harte feliciteren met deze fantastische prestatie. Voor mij ben je een kanjer, muzikaal een topper met een fantastische stem en ondanks de permanente nr. 1 positie in de polls ben je met beide benen op de grond blijven staan en wist je dat steeds voortreffelijk te relativeren. Ik wens je ontzettend veel succes met je muzikale carrière en hoop dat we in de toekomst nog veel mooie muziek van je mogen horen. Ik kijk dan ook erg uit naar een CDalbum van je.

  15. John schreef:

    Ik ben blij voor Denemarken, Noorwegen en natuurlijk ons Nederland. Goed dat Denemarken flink wat punten heeft gehad van de Nederlandse vakjury en de televoting. Ik geloof dat de Denen ook 1 keer de 12 punten heeft gehad van Italië. Als mannen en vrouwen samenwerken ontstaat het beste resultaat; Duncan Laurence en Ilse, Waylon en Ilse. Noorwegen en Denemarken dit jaar en Portugal in 2017. Die mannen die zich verkleden als vrouw om extra punten te halen daar ben ik wel klaar mee. En verzonnen talen – Nederlandse inzending 2006 – zouden helemaal verboden moeten worden door de EBU.

    • Lion schreef:

      Verschrikkelijk lied van Noorwegen. Kleuterschool, 1e klas. Slaat aan bij de kinderlijke tieners en zuipers die alleen willen feesten. Niks serieus. Door jury afgemaakt, terecht!

      • Dick v/d Broek schreef:

        Dit is een onverdiende opmerking…smaken verschillen en ik vond het wel leuk en met mij meerdere mensen…vandaar de punten die ze kregen! Denemarken en Spanje hadden in mijn ogen meer punten mogen hebben…

  16. Celine schreef:

    Hebben jullie ESCtracker gezien? Duncan gaat als een malle : http://esctracker.com/

  17. Mike B schreef:

    Team Sieneke 2020

  18. Hein schreef:

    Die Peter en Dick:
    Wat een agressief taalgebruik hebbeb jullie
    Als er wat mensen zijn die een ander land beter vinden zijn die dan maar zuur of moeten die maar snel terug kruipen onder hun steen?
    Erg hoor en zeker die laatste opmerking.
    Sneu spul die 2.

    • Peter schreef:

      Nee He1n, jij loopt al weken te galbakken hier. Alleen maar negatief negatief negatief. Je ongelijk niet willen toegeven, hoe sneu kun je zijn. Het wordt tijd dat je je meld bij degene die vaak voor jouw naam wordt gezet.

    • Dick schreef:

      Agressief….. iets van klok horen luiden enz? Ga je maar alvast voorbereiden op een vreselijk songfestival in NL met een afgrijselijke inzending voor NL…. kortom tot volgend jaar en probeer dan eens op een beschaafde wijze met onderbouwing een discussie aan te gaan. Smaken verschillen maar behandel elkaar met respect. Mensen die dat hier niet doen of kunnen die krijgen van mij lik op stuk of die negeer ik verder. Zouden er meer moeten doen hier:-).

      • Peter schreef:

        @Dick, ik neem aan dat je reageert op He1n, mocht het op mij zijn: lekker belangrijk. He1n is al jaren respectloos. En voor wat betreft jouw 2e zin, lekker positief weer, mijn God zeg, wat ben jij een azijnzeiker. Dat je hier nog komt en reageert, ik zou lekker wegblijven.

    • Hans schreef:

      Geef toe Hein. Als je het commentaar van de afgelopen weken terugleest, dan ben je erg negatief. Die zuurheid heb je elk jaar. Als NL het slecht doet, kom je je gelijk halen. Waarom nu niet gewoon toegeven dat je ongelijk had met je zure opmerkingen over De Nederlandse delegatie.

  19. Luuk schreef:

    Geweldig! Wat een heerlijke avond. En ik had wel respect voor het feit dat Madonna ‘like a prayer’ live zong. Ze staat niet bekend als beste zangeres, maar een performance neerzetten kan ze, maar of ESC hiervoor het beste podium was….

    Duncan succes met alles wat op je pad komt. En wat gaan we als fans een prachtig jaar tegemoet.

  20. Matje schreef:

    Het duurde wat lang maar zoals verwacht word Arcade een grote Europese hit! Esctracker .con
    Wat een bloedstollende einde gisteravond . Terechte winnaar , mooi lied en goeie zanger !

  21. Serge schreef:

    Presentatie 2020; ik zit te denken aan Rick van der Westerlaken samen met Eva Jinek. Twee klasbakken op het gebied van live-televisie. En Tim Douwsma in the Green Room. Het oog wil ook wat!

    • Elbie schreef:

      Ik dacht ook eerst aan Rick, maar in mei wordt Wie is de Mol opgenomen, dus die is waarschijnlijk niet beschikbaar

  22. Esmee schreef:

    Even vastleggen voor de eeuwigheid. Duncan Laurence, Nederland op Esctracker de nr 1 op Itunes!
    (En ter vergelijking Italië daar achteraan)

    Duncan Laurence
    “Arcade”
    Netherlands

    1 Israel
    1 Belgium
    1 Sweden
    1 Luxembourg
    1 Spain
    1 Portugal
    1 Germany
    1 Netherlands
    2 Malta
    2 Switzerland
    2 France
    2 Norway
    3 Denmark
    3 Austria
    3 Poland
    4 Greece
    4 Moldova
    5 Finland
    5 Ireland
    6 UK
    6 Romania
    8 Russia
    9 Hong Kong
    12 Ukraine
    13 Kazakhstan
    22 Italy
    34 Czech Republic
    35 South Africa
    39 New Zealand
    40 Australia
    48 Turkey
    51 Belarus
    55 Lithuania
    63 Indonesia
    83 Slovenia
    117 Latvia
    164 Canada

    Mahmood
    “Soldi”
    Italy

    1 Malta
    1 Austria
    1 Cyprus
    1 Greece
    2 Israel
    3 Luxembourg
    4 Germany
    4 Romania
    4 Switzerland
    5 Norway
    6 Sweden
    6 Spain
    7 Netherlands
    8 Poland
    12 Italy
    12 Denmark
    14 France
    17 Portugal
    22 Russia
    23 Belgium
    29 Ireland
    30 UK
    68 Turkey
    135 New Zealand
    140 Latvia
    175 Azerbaijan
    190 Australia

    • Jan schreef:

      Super gaaf dit! En zo terecht de waardering voor het nummer. Het is die jongen, zoals velen mij al voor waren, inderdaad ook echt gegund.

    • Paul schreef:

      Het blijft een kwestie van smaak en ja de mensen die het nummer geweldig vinden zijn er gelukkig mee. Persoonlijk vind ik het niet zo geweldig zeker niet als je het vaker hoort. Maar….. voor de eeuwigheid vastleggen? Jeetje wat erg om zoiets basaals vst te willen leggen, frustratie over 44 jaar geen winst ofzo?

  23. Peter aus Bonn schreef:

    Herzlichen Glueckwunsch Duncan Laurence !!!
    Het was een hartkloppendag , zo powindend en mooi.
    En de winnar van het ESC 2020 is onze buur NEDERLAND!!!

    Im Mai 2020 komme ich op vakantie naar jou

    Liebe Gruesse aus Bonn

    • GerardMartin schreef:

      Herzlich Willkommen Peter👍🇳🇱

    • harm stirnberg schreef:

      Sie sind herzlich wilkommen in 2020 und danke fur dein support.

    • JECH schreef:

      Hallo Peter, alles het geklapt! Vielen Dank fuer deine liebe Worte. Naechstes Jahr heissen wir dich herzlich Wilkommen! Liebe Gruesse

  24. Werner schreef:

    Iemand een idee hoe de punten van de televoters tot stand komen?

    • robbert-rotterdam schreef:

      Ja, mensen pakken de telefoon en bellen een corresponderend nummer. Meeste stemmen gelden en herleiden tot de welbekende 12-1. Deze van alle landen optellen en zie daar…

  25. Br@m schreef:

    Krijgt Duncan nog een huldiging?

  26. Br@m schreef:

    Krijgt Duncan nog een huldiging?

  27. Placide schreef:

    Wat een spannende avond en zo terecht en leuk dat onze sympathieke Duncan gewonnen heeft. Heel hartelijk gefeliciteerd Duncan en het zij je zo gegund. Wat een held en eindelijk na 44 jaar weer eens een overwinning met een echt, puur en uit het hart gezongen liedje. Kwaliteit wordt beloond dit jaar en hoe. Zo blij en trots op onze Duncan.

  28. Paula schreef:

    Niet iedereen hoeft het nummer van Nederland mooi te vinden. Maar laat in ieder geval de mensen die wel van het nummer en het festival genieten en enorm blij zijn in hun waarde. Maar mensen die gelijk aankomen met, wat gaat het wel niet kosten, Nederland was niet eens de winnaar bij 1 van de jury’s, pfff vermoeiend. 50-50 is het al jaren, je moet goed bij beide scoren en Nederland deed dat het beste. Lekker gedaan Duncan! En wat gun ik het jou vooral. Echt een sympathieke en talentvolle jongen die deze aandacht even verdiend!

  29. Nordman schreef:

    Ik geloof het nog steeds niet. We hebben gewoon gewonnen!! Een droom die ook voor mij uitkomt. Ik wilde dit zo graag meemaken. ZOOO blij voor Duncan vooral. Hij heeft het verdiend. Het lied heeft het verdiend. En we mogen Ilse echt dankbaar zijn. Geef haar een lintje, zet haar in de selectie commissie!! En ik gun het Cornald ook enorm. En last but not least: ons, wij, NLse fans. Eindelijk! Volgend jaar naar de liveshows mensen!

    • Peter schreef:

      Ook ik geloof het nog steeds niet. Was bang om vanmorgen op te staan en het allemaal een boze droom was. Maar nee, het is werkelijkheid en dan na 44 jaar, hier zolang op gewacht. Vanaf 1970 (ik was toen 9) volg ik het festival al en kan me de winst in 1975 nog herinneren. Dit maakt mijn stoutste dromen waar en ik zal er zeker bij zijn in de zaal waar het ook mag gaan plaatsvinden in 2020. Trots op Duncan.

  30. Klaasje schreef:

    De opmerking van Emma met betrekking tot Madonna vond ik sterk, en ze zei ook precies wat de grote meerderheid van Europa dacht. Maar verder? DRAMA. Wat een hysterisch gedoe, eerst al de over de top roze kleding, en dan dat hysterische geschreeuw. Nee aub niet nog een keer! Ze wilde het een keer doen, nou dat is gebeurd, nou move on!

    Verder… DUNCAN TOPPER! Iedereen gunt het die jongen toch gewoon, of je het nummer nu mooi vind of niet. Eindelijk weer naar Nederland. Kan het gezeik over de kosten, hoe en waar beginnen. Want een klaagvolk zijn we natuurlijk wel. Dat het naast de kosten etc, ook goede city/land promotie is, nemen ze duidelijk maar even buiten beschouwing. Zo vaak gebeurd dit niet, dit festival in eigen land, dus laten we er vooral een feestje van maken!

  31. Esmee schreef:

    Beste redactie van Songfestivalweblog, Zouden jullie de banner bovenaan kunnen/willen veranderen met een mooie foto van Duncan’s finaleoptreden? Dat zou ik zo leuk vinden!

  32. Esmee schreef:

    Beste redactie van Songfestivalweblog, Zouden jullie de banner bovenaan kunnen/willen veranderen met een mooie foto van Duncan’s finaleoptreden? Dat zou ik zo leuk vinden! Iedere keer als we terugkijken en tot aan het moment van de deelnemer van 2020 zien we hier dan de glorie in vol ornaat.

  33. Peter schreef:

    Nu live op Telegraaf.nl persconferentie Duncan op Schiphol en aankomst

  34. Peter schreef:

    Geweldige persconferentie. Wat een sympathieke en spontane leuke gozer is Duncan. TOP

  35. Tim schreef:

    Beste buren, proficiat! Duncan was super. Het is jullie na 44jaar van harte gegund! Ben er zeker van dat 2020 mooi zal worden…Mag ik echter één dingetje kwijt: niet iedere zure reactie hier komt automatisch van een “sneue Belg”! Vergeet aub nooit meer dat Duncan van enkel twee publieksjuries 12 punten kreeg, van die uit Litouwen en van de Belgen!! Dom en sneu zijn we echt niet allemaal! En net zoals jullie hopen wij al jaren dat de VRT of RTBF hun witte raaf ook eens zullen vinden…Alleen moeten nog even wachten…volgend jaar 35jaar…feest ze nog!

    • Robinson schreef:

      Roemenië en België moet het zijn

    • Peter schreef:

      12 punten van de publieksjury, 2 maal???? Uhmmmmm volgens mij ben je in de war

      • Tim schreef:

        Nee hoor Peter, van twee landen, Roemenië en België, keeg Du,can van het publiek de volle twaalf. Van geen andere publieksjury! (uiteraard werden deze punten tot slot samen geteld)
        Gewoon om m’n punt te maken…Belgen niet allemaal sneu of zuur…

      • Peter schreef:

        Die splitsing is nog niet bekend gemaakt en wat maakt het uit? Het gaat om de winst en daarvoor heb je geen 12 punten nodig. Zeker wel een zure en sneue reactie.

      • Dirk Marko schreef:

        Ja hoor de splitsing is te zien op eurovisionworld.

      • Peter schreef:

        Dank je. Ken die site niet. Maar het was allemaal genoeg voor de overwinning en daar gaat het om

      • Tim schreef:

        Peter ik wilde je enkel aantonen dat de “meeste” Belgen het Nederland heel erg gunden…maar als ik je bezig lees, begrijp ik stilaan waarom sommige Belgen er anders over denken…man wat ben jij snel op je pik getrapt! Geniet van jouw overwinning! man man man…

  36. Esmee schreef:

    We gaan nog veel mooie muziek meemaken met Duncan!
    En het was er al.

    https://www.youtube.com/watch?time_continue=65&v=78GeHqkyj4c

  37. Esmee schreef:

    En een mooi en apart artikel in de Volkskrant wat ik graag mee wil geven. ( Met geluid!)

    https://www.volkskrant.nl/kijkverder/2019/met-duncan-laurence-luisteren-naar-arcade-toon-voor-toon/#/piano-en-engelenstemmen

  38. Mike B schreef:

    Wat zal Waylon zuur zijn :p

    • Yens schreef:

      Wat een domme opmerking weer en typisch Nederlands. En ja ik ben ook een Nederlander. Hij heeft er toch voor gezorgd dat we vorig jaar in de finale stonden en paar jaar geleden 2de werden. Heb respect.

  39. Sanne schreef:

    Nederlanders en Belgen, laten we aub het netjes houden en nu niet met modder naar elkaar gooien. Dat is toch gewoon zonde en niet nodig 🙂

  40. Luuk schreef:

    Ik denk dat de dames van O’G3NE nu stiekem jaloers zijn op Duncan Laurence. Zij waren in 2007 met hun carrière begonnen, moesten vervolgens 10 jaar wachten voordat ze aan het Eurovisie Songfestival mee mochten doen en eindigden op de elfde plaats. Duncan begon in 2012, hoefde 7 jaar te wachten en werd 1ste.

    • Bert schreef:

      Laten wij O’G3NE een herkansing geven. Zonder bemoeienis van hun vader. Of de achtergrondkoor van Duncan. 🙂

    • Paul schreef:

      Kun je me aangeven wat het voor zin heeft hier een andere act bij te halen en te bekritiseren?

  41. Paul schreef:

    Je merkt wel dat we hier 44 jaar op hebben moeten wachten. Mensen aub, het is het Eurovisie Songfestival. Vertel mij wat is het belang van dit circus en/of de meerwaarde ervan. Precies helemaal niets en toch leidt het bijna tot een verbale WO III en scheldpartijen over en weer. Als Nederlnad goed scoort is het verdiend etc etc en als we dat niet doen is het een mafiabende waar we mee moeten stoppen. Als ik er wat van mag zeggen, idd stoppen met dat geldverslindende circus.

    • Jannie schreef:

      Jouw mening en dat is prima. Maar respect aub ook de mening van mensen die wel van het festival genieten en het prachtig vinden dat we na al die jaren weer gewonnen hebben. Met ook nog eens een prachtig artiest en nummer.

      En wat we eraan hebben? Waarom altijd zo negatief. Het is een prachtige promotie voor ons land en stad, welke het uiteindelijk ook gaat worden. Deze trein komt maar zelden langs, laat ons gezellig instappen.

      Je hoeft het zeker niet mooi te vinden, en je mag vinden dat we moeten stoppen. Maar ik blijf erbij, respecteer ook de mening van mensen die het totaal anders zien. En bijna WOIII? Overdrijven is ook een kunst.

      Verder wens ik je een fijne dag!

      • Paul schreef:

        Volgens mij doe ik dat, ben een van de weinigen hier die niet schelden en toon ik geen respect voor reacties van anderen? Op welke manier dan niet? Sorry ik vind reacties hier op elkaar veel te ver gaan. Helaas dat is de trend, respect voor elkaar is er niet meer en hoe men hier op elkaar regeert is tegenwoordig blijkbaar acceptabel dat jij dit bagatelliseert zegt ook al wat. Promotie voor ons land is echt niet nodig en het is niet negatief het is gewoon realistisch. Het geld dat hiermee wordt verspild is voor veel andere wel zinvolle doelen te gebruiken.

      • Paul schreef:

        Even geturfd, 21 reacties waar wordt gescholden en/of ongepast taalgebruik.

      • Jannie schreef:

        Jammer dat je er zo in staat Paul, maar iedereen zijn mening natuurlijk. Als dit festival om de 5 jaar zou plaatsvinden ben ik het helemaal met je eens. Maar deze trein komt zelden langs, dat het 44 jaar geleden is zegt genoeg. Bijzonder moment nu dus en ik vind dat we er gewoon van moeten genieten en er een feestje van moeten maken. 200 miljoen mensen zijn op ons land gevestigd volgend jaar. Maar goed, iedereen zijn mening, laten we daar zeker geen ruzie over maken 🙂

      • Paul schreef:

        Eenieder die het wel leuk vind, veel plezier volgend jaar en ik hoop dat de kaartjes enigzins betaalbaar zullen zijn zodat het niet alleen voor de happy few bereikbaar is.

      • Peter schreef:

        En ja hoor, trol nummer zoveel, nu bij naam Paul. Niet eerder gezien hier, anti ESF en gelijk commentaar leveren. Kunnen de trollen niet gefilterd worden en verwijderd. Waarschijnlijk gaat het hier om een en dezelfde persoon

      • Paul schreef:

        Zozo, iedereen die het niet eens is met de liefhebbers van het ESF zijn trollen. Zegt meer over jou dan de mensen die het gewoon geen leuk evenement vinden. En ja nieuw hier blijkt lastig te zijn daarmee om te gaan gelof ik.

      • Peter schreef:

        @Paul: hoe sneu leven heb je om in te loggen op een weblogpagina van een evenement waar je niets aan vindt. Dat is toch wel de zieligheid ten top. Niets beters te doen in je leven? Of je bent gewoon een trol. Ik heb een hekel aan voetbal en alles wat daar mee te maken heeft, maar ga toch echt geen tijd verspillen om op websites over voetbal hier negatief op te reageren. Tjeempie, zielig ventje hoor ben je

  42. Nordman schreef:

    Duncan je bent een held. Bedankt voor alle inzet, ook aan Ilse (!) en Avrotros en Cornald. Ik ben er nog onderste boven van haha. Het is gewoon echt gebeurd…

  43. Maarten schreef:

    Eindelijk heeft Nederland weer eens gewonnen. Hopelijk sturen we volgend jaar ook iets goeds en dat we gewoon een top 10 halen in de finale en dat mag voor mij ook wel een doel zijn de volgende jaren. Nu we gewonnen hebben hoop ik niet dat ze met het selecteren van een inzending meteen een hele stap terug doen dus zoals voor 2013. Ik snap ook wel dat ze volgend jaar niet willen winnen.

    • Teun schreef:

      9 van de 10 keer krijgt het gastland heel weinig punten tijdens de finale, als het überhaupt punten krijgt.

  44. Sven schreef:

    Ligt het aan mij of heeft Jan Smit ineens overal kritiek op? Het zal mij niks verbazen als hij straks ook O’G3NE gaat afkraken.

  45. Jack schreef:

    Ten eerste:
    Van Harte Gefeliciteerd !!!!!!
    Ik moet bekennen dat ik het niet echt een mooi nummer vond.
    Ik noemde het een janklied.
    Zelf pleite ik altijd (en nog) voor een : Rustig nummer, met goed verhaal, pakkende tekst en vooral niet schreeuwerig..
    Vandaag in de auto naar huis hoorde ik Arcade wederom voor de radio.
    En betrapte mij er plots op, dat ik aan het meezingen was !
    Knap gedaan Duncan (en Ilse) !
    Ik hoop dat ons volgend lied in 2020, weer een rustpunt mag zijn tussen al die schreeuwende andere inzendingen.
    Rustig, pakkend, met goed verhaal en lekker in het oor klinkend.
    Het lijkt mij toch een sleutel tot succes.
    Fijn dat het toch weer eens gelukt is !!

  46. Hein schreef:

    Hee reetveter hou je grote tetter
    Paul heeft gelijk en peter ..jij bent de grootste t(d)rol

    • Peter schreef:

      Ach en nu weten we het zeker, Hein is Paul en waarschijnlijk ook Truus en Lola en wie nog meer?

      • Paul schreef:

        Nee man echt niet, leuk hoe jij ook conclusies trekt. Is het nu echt zo moeilijk voor te stellen dat er mensen zijn die dit geen leuk evenement vinden en het nummer van Duncan niet kunnen waarderen. Als je een beetje verstand en mensenkennis hebt kun je aan de stijl van schrijven al zien dat Hein niet Paul is en/of andersom en ook niet iedereen die een andere mening delen dan jij.

      • Peter schreef:

        @Paul: als je het geen leuk evenement vindt en het nummer ook niets, dan vraag ik mij af wat je hier te zoeken hebt. Je bent dus de trol die ik zeg dat je bent. Of je hebt een heel sneu leven. Rest my case.

  47. PeterV schreef:

    Ik begrijp dat Ilse de Lange een vaste plek krijgen bij de commissie van het Songfestival…😉😉✋

  48. PeterV schreef:

    Krijgt😂

  49. RobOranjeFinland schreef:

    Gaat Duncan nu deze dagen op promotie door Europa? Neem aan dat een aantal tv shows in Europa hem graag willen hebben….is daar iets over bekent?

  50. Wim48 schreef:

    Nederland mag echt blij zijn dat Italië niet in de halve finale hoefde aan te treden. Want wie weet wat er was gebeurd als Italië ook 2 keer had mogen zingen, het verschil was echt maar 27 punten.

    • RobOranjeFinland schreef:

      Als als als………….feit is dat Nederland gewonnen heeft………als Conchita in 2014 er niet bij was………..als Dana International niet mee deed in 1998……..als Waylon had gekozen voor Thanks but No Thanks………

    • Peter schreef:

      Je zult eens positief zijn Wim48. Vraag me al jaren af wat je hier doet en überhaupt het festival nog kijkt met al je paranoia en complottheorieën.