Mia en Dion: “We zijn uit hetzelfde hout gesneden”

Dit vind je misschien ook leuk...

42 reacties

  1. Inky schreef:

    Ok dus we hebben hetzelfde creatieve team als vorig jaar voor wat betreft de act. Hoop dat ze toch iets creatiever gaan zijn. Ik vond de act van S10 vorig jaar te donker en te statisch, er gebeurde niet veel. Nu is dit geen nummer voor pyro’s en gillende keukenmeiden maar hoop toch op iets verrassends.

  2. Ria NL schreef:

    Ik ben benieuwd en laat me graag verrassen

  3. Poeki Poeki schreef:

    Probleem is als blijkt dat het geheim straks (alweer)niets voorstelt, je je mag afvragen waarom het geheim moest blijven.
    Interview was in feite niet nodig , beiden hebben niets te melden.

  4. Tippy2 schreef:

    Wat ik jammer vind is de clip, die leidt enorm af en is agressief en niet prettig om naar te kijken. Voegt niets toe. Kan me wat dat betreft vinden in het commentaar van Wiwibloggs.
    Hoop dat de act in Liverpool wat liever en aimabeler wordt…

  5. Dick schreef:

    Ik heb niks bijzonders gehoord in dit interview. Ben lichtelijk geïrriteerd aan het raken over C Maas die zich schijnt in het dekken met zijn twijfels, dit was toch een kanshebber? En volgens Laurence konden we weer gaan winnen? Ik denk er het mijne van.

  6. Ikkie1988 schreef:

    Twee engerds. Het is echt de 1e x in 10 jaar dat ik onze inzending en deelnemers echt niks vind :(

  7. Esmee schreef:

    De vragen van het interview vind ik goed, maar de antwoorden zijn een beetje nietszeggend.

    • Marcel schreef:

      Ja dat had ik ook. Geef dan geen interviews als je niets te zeggen hebt

      • riccardo schreef:

        Je kunt ook doorvragen.. we mogen niet, we kunnen niet en we weten het niet. Mia houdt van in bad gaan. Het is iets. Misschien zijn we te verwend hier de afgelopen jaren?

      • riccardo schreef:

        Ik denk echt dat je dingen door elkaar haalt.
        Ze hadden niet op hoeven komen te dagen.

    • Poeki Poeki schreef:

      Dat zei ik al, ze hebben niets te melden want geheim.

  8. Fizz schreef:

    Dadada dada dadadadaaa, I wrote a song!! Burning Daylight, De Diepte en vanuit de diepte knallen!! In een ESF 23 editie met zoveel op effect beruste acts, moet dit toch goed komen>>? Of wordt het een Whaajahaahajaa treintje naar huis?? Alle best

  9. riccardo schreef:

    Veel hadden voor dit jaar als inzending op een meer up tempo knaller gerekend. De concurrentie met nummers min of meer in die categorie staan ook veelal bovenaan in de prognoses. Denk dat daar een hoop zit van waarom het nog niet zo lukt om met de fans te connecten.
    Met een indrukwekkende staging en de juiste chemistry tussen Mia & Dion, het is geen ‘lovesong’, kan er nog veel bijdraaien.

  10. Nena schreef:

    Helaas ondertussen 0 punten gekregen van de Franse OGAE jury.

    • Fizz schreef:

      De OGAE puntentelling is vaak minder geweest voor Nldse inzendingen, Douwe Bob en OGN3 komen mij daarbij voor de geest, En we weten waar die in de Finale beland zijn>?

      • Nena schreef:

        Vorig jaar S10 juist in de bovenste regionen. Uiteindelijk na alle tellingen in de top 5.

      • Jens schreef:

        Niet vergeten dat we toen jury’s hadden die beide inzendingen naar een hogere positie hebben geduwd

  11. Jellybean schreef:

    Zo is het Fizz! We mogen altijd blijven hopen en indien die finale dan toch niet lukt…dan is the party over now, without you, even een slow down en na een calm after the storm en een ding a dong volgend jaar weer een killersong…..toedeloe

  12. Nordman schreef:

    Dat geheimzinnige hoeft van mij ook niet meer. Het valt elke keer nogal tegen. Wanneer doen we nou echt eens iets bijzonders qua staging? 2014 was voor mij echt de enige keer dat ik dacht wow, wat een te gekke staging. Ongelooflijk goed in beeld gebracht ook. Hypnotiserend! 2013 met Anouk had meer in gezeten. Over 2015 zeg ik maar liever niks. 2016 was smaakvol en ook passend bij het lied. 2017 wel goed over nagedacht maar vertaalde zich niet sterk naar het podium, leek eerder op een powerpoint presentatie (ik heb de zusjes wel graag in de herkansing want ik vind ze ontzettend goed). 2018 had ook meer uitgehaald kunnen worden. 2019 idem, kracht zat hem echt in het lied en Duncan zelf. 2021 en 2022 wat mij betreft ook niet bijzonder. Wij zijn gewoon niet goed in het stagen van liedjes. Mag toch wel duidelijk zijn en leunen nog steeds teveel op alleen het lied.

    • Anoniumus schreef:

      Ik denk persoonlijk dat het een budget dingetje.. dat er maar weinig geld beschikbaar wordt gesteld vanuit de Nederlandse delegatie en als de
      artiestej meer willen qua staging, de dit zelf moeten ophoesten.

      • Poeki Poeki schreef:

        Ze kunnen beter meer investeren in de staging dan zo’n stoffige videoclip. Maarja Mia heeft acteerervaring dus chemie faken zal toch geen probleem moeten zijn.

  13. RobOranjeFinland schreef:

    Ik blijf het een goed liedje vinden. Sta helemaal achter onze inzending.
    Twee lieve sympathieke mensen.
    Finale waardig.
    Er zijn ergere dingen in het leven .
    Als je het zo beter weet, ga dan zelf een knaller van een Song schrijven.

  14. Rad schreef:

    Maas irriteert.. Mia en Dion sneu.. Duncan ook.. nummer doet niks

  15. Hennie schreef:

    Gelukkig zijn er ook positieve reacties.

    https://www.youtube.com/watch?v=LtQHSNxG1a4

  16. Dirruk schreef:

    Hoezo moeten ze het bekend maken, geen toegevoegde waarde.

  17. Gert schreef:

    Ik vind Mia & Dion twee lieverds. En dat stralen ze ook uit. Het is alsof je de warmte van jouw lieve broertje of zusje vertegenwoordigd ziet op het podium. En dát gaan ze straks ook uitstralen. Die chemie…..wordt best wel onderschat. De vergelijkingen met The Common Linnets snap ik, aangezien we weer eens een duo sturen. Echter, Ilse & Waylon straalden twee late 30-ers uit met relatieproblemen en alle passie daaromtrent (en dat bedoel ik positief). Mia & Dion doen me dan wat meer aan Ben & Tan denken (Denemarken 2020, de eerste gecancelde editie).

    Voor wat betreft de staging maak ik me nu minder zorgen dan vorig jaar. Sowieso bracht S10 ons vorig jaar op het verkeerde been, door dat eerste live-optreden bij ‘Matthijs Gaat Door’. Dat bleek dus een gevalletje ‘Staging-directors-van-Matthijs-Gaat-Door-kunnen-het-beter-dan-die-van-AVROTROS’. Dat probleem zie ik nu niet. Net als in 2014 en 2019 zit er nu weer een echte staging coach op, die assertiever naar het creatieve totaalplaatje kijkt en dus ook meer instructies zal geven en een draaiboekje zal hanteren: Duncan Laurence zèlf (geassisteerd door het gehele #TeamMiaAndDion).

    S10 viel me tegen vorig jaar, en tot op de dag van de finale heb ik haar nooit in de TOP 10 kunnen zetten. Net als Joan Franka onderschatte ze het gebeuren, wat zich dan ook uitte in een niet-opgenomen ‘Live-on-tape’ versie. Ze straalde op het podium ook meer ‘podiumvrees’ uit, wat voor ongemakkelijke connectie zorgde (= een matige score in de televote).

    Overigens begreep ik, qua lyrics, weinig van S10’s liedtekst. Dat heb ik nu niet. Dit nummer ráákt me. In eerste instantie door een uniek genre te vertegenwoordigen op dit songfestival, waar de té nuchtere, zeurderige Gordon-achtige miepjes niks mee kunnen: dream pop. Het ligt in de lijn van artiesten die dit genre soms erg mooi op het podium brengen, zoals London Grammar, (rustige werk van) Taylor Swift, Tears For Fears, Gjon’s Tears (Midnight In Paris), Alex Vargas, Melanie Wehbe, Sue The Night, Tom Grennan. Maar nog belangrijker: de tekst raakt me. En dat heb ik verwoord in het stukje op mijn blog (zie de link bovenin, in m’n naam).

    Het enige kutte van dit alles: de EBU. Meer en meer, vooral onder invloed van de SVT (en helaas niet de RTP, Festival Da Cancao), probeert de EBU de liedjeswedstrijd om te vormen tot een ‘MTV Videoclip Performance Festival’. Wèl grote staging props en professionele dansers in abundance toelaten (misschien door ook straks de regel van max. 6 artiesten los te laten), maar helaas wèl het mooie vak van nuttige backing vocalisten kapotmaken met de nieuwe spelregels. Minder ‘live’ dus, meer invloed van groot, groter, groots. Dus meer grote acts en luide genres. Jammer.

    En met 100% televoting wordt het in de halve finales dan riskanter. Èchter, vermits dit magisch in beeld wordt gebracht, en ik heb daar meer vertrouwen in dan met de wat mindere assertieve S10, dan kan dit de finale halen. En eenmaal daar zie ik betere opties voor een leuke 6e t/m 10e plaats.

    • Br@m schreef:

      Hèhè, die preek zit er weer op….Het was weer één en al lulkoek.

    • RobOranjeFinland schreef:

      Weer uitstekend verwoord ! Complimenten!

    • Fizz schreef:

      Goed uiteen gezet betoog Gert. Dank

    • riccardo schreef:

      Live en groots wat mij betreft. 26 landen in de finale zijn er teveel.
      Feiten of een persoonlijke smaak of mening? Leuk stuk.

    • Enoel schreef:

      Niet opgenomen “Live-on-tape”versie? Hoe weet u dat die niet gemaakt is? De “Live-on-tape”Nederland 2022 werd na het songfestival niet getoond, maar dat hoeft toch niet te betekenen dat er geen “Live-on-tape” gemaakt is?

    • robbert-rotterdam schreef:

      En nou de samenvatting!:)

  18. GerardMartin schreef:

    Ik heb je stuk wel gelezen en het is mooi geschreven. Ik heb alleen weinig tot niks met de Nederlandse inzending dit jaar. Op de een of andere manier pakt het me niet.