Eerste tv-optreden Mia en Dion; toonhoogte gewijzigd
Mia Nicolai en Dion Cooper hebben hun eerste live-optreden vanavond op de Nederlandse tv gegeven. Na twee niet geweldige optredens in Madrid en Amsterdam brak een storm van kritiek los op de twee. Vanavond werd duidelijk dat het nummer na hun optreden bij Eurovision in Concert alsnog is aangepast en anderhalve toon hoger wordt gezongen. Cooper: “Nadat het voor de tweede keer misging moet je je achter de oren krabben. Het probleem was dat Mia en ik aan het vechten waren met dit nummer de afgelopen maanden. Daar kom je niet achter in een veilige omgeving.” Met producer Gordon Groothedde is het nummer daarna aangepakt. “Alles is anderhalve toon hoger waardoor je dingen anders kan benaderen. Het is nu zingen in plaats van vechten.”
De drie backings die vanavond bij het optreden bij Khalid en Sophie waren gaan ook mee naar Liverpool. Komende maandag staat de eerste repetitie voor het duo op het programma. In tegenstelling tot vorig jaar zijn nu alle individuele repetities niet meer toegankelijk of zichtbaar voor de media. Wel zal de EBU beelden van de reptities delen via TikTok en YouTube. Vorig jaar waren de tweede repetities nog wel zichtbaar.
Via NPO Start kun je inmiddels ook kijken naar de documentaire Mia en Dion, missie songfestival waarin een kijkje achter de schermen te zien is. Ook de optredens in Madrid en Amsterdam en de reacties daarna komen aan bod.
Ai ai ai, wat pijnlijk. Mia en Dion blijken ècht NIET te kunnen zingen en het nummer is compleet aangepast aan de beperkte vocale kwaliteiten van het duo. Daarmee is ook de schoonheid van het oorspronkelijke lied volledig verdwenen. Door de achterdeur naar buiten in Liverpool. En (hopelijk) een gigantische tik op de vingers voor het naiëve selectiecomité dat kritiekloos afging op de naam “Duncan Laurence”‘.
Dit is precies de soort kritiek waar Duncan het over had, waarmee je mensen helemaal kapot maakt. Terwijl het toch echt, zoals Douwe Bob al zei, gaat over het optreden van drie minuten in Liverpool. Blijkbaar hebben sommige songfestival fanaten moeite met het leveren van constructieve kritiek op een respectvolle manier voor de artiest. Jammer.
Rustig maar Johan, dit zegt alles over erwin en niet over Mia & Dion
Ik ben het helemaal eens met Johan. Ik vond het een mooi optreden en wens Mia en Dion alvast veel plezier en succes toe in Liverpool.
Ieder zijn mening hé. Wij mogen ook kritiek geven he
Zeur niet.
Veel beter dan wat ze in Madrid en Amsterdam deden. De nieuwe toonhoogte vind ik mooi, rustiger en breekbaarder. Niet zo schreeuwerig meer. De toevoeging van backing vocalisten vind ik ook heel goed. Ik ben benieuwd hoe het klinkt met de originele backing track. Ik denk steviger dan deze stripped down versie. Of het genoeg zal zijn om de finale te halen? Houden ze hun zenuwen daar in bedwang? Laten we het hopen. Mia & Dion hebben onderhand zoveel bagger over zich gekregen dat ik het ze gun.
Heel pijnlijk, mijn conclusie is dat mia en Dion het nummer niet aankunnen, de moeilijke delen zijn óf weggelaten óf worden door t koor overgenomen zodat het toch ok klinkt. Ook zijn er grote stukken waar iemand uit het koor dezelfde toonsoort zingt dan mia en/of Dion om het wat voller te laten klinken. Een soort Kalomira (Griekenland 2008) en Eric Saade (Sweden 2011 ) truukje, maar dat mag van de EBU, niks mis mee.
Ik vond het allemaal mooi klinken en er was meer chemie tussen beiden.
Het blijkt maar dat de commissie het nooit live heeft gehoord, dan wel op een beeld.
Volgend jaar moet er veel gaan veranderen binnen de commissie dat is duidelijk!
Leuker kunnen ze het niet maken. mooier ook niet.
Dit gaat hem niet worden ben ik bang. Ik had gehoopt dat ze ons nu weg zouden blazen met een verpletterend optreden. Meh.
Juffrouw Duncan in de talkshow heeft ook geen toegevoegde waarde. Aangezien de track nationaal en internationaal bijna geen support heeft vrees ik het ergste voor de televoting uitslag in SF1.
Of Duncan en Cornald moeten nog een gouden TRAKTORA uit de hoge hoed toveren…………..??
Owe nee daar doet NLD niet aan, wij moeten altijd een boodschap hebben en inhoud!! Een persoonlijk verhaal!!
EEEEaaa eeaaaa, Traktora!!
Susses Mia en Dion.
Succes bedoelde ik. Mijn oude ogen. Sorry
Blijft een draak van een nummer net als die Duncan.
Hoe heeft dit alles kunnen gebeuren.
Vraag mij iedere keer af …wie is Mia en wie is Dion
‘ net als die Duncan’. Je bedoelt, de artiest die hoogstpersoonlijk voor het eerst na 1975 weer eens voor Nederland het songfestival won. Hij verdient daarvoor wat mij betreft wel wat meer krediet. En wat heeft Hein in zijn leven betekent voor Nederlands succes in het songfestival?
Mooi en breekbaar neergezet!
Backing vocals een aanwinst.
Prachtige uitvoering.
Ik wens Mia en Dion het allerbeste!!!
Heb veel plezier en geniet er ook van!!
????????????
Al met al het is en blijft amateurisme ten top en geen finale voor Nederland
Dat zullen we nog wel eens zien hè ..
En we zullen het zien he ze halen de finale niet he
prachtig, zo is het echt een liedje, chapeau.. !!!
Ik ben het eens met de kritiek op de selectiecommissie, maar daar heb ik in andere reacties al veel over gezegd. Mia & Dion hoeven niet plotseling topfavoriet te worden. Ze moeten minstens vijf andere acts in de halve finale verslaan. Dat kan nog lastig worden in zo’n sterk veld, maar het is te doen. Ze hebben een paar voordelen. Vrijwel alles is uptempo en bombastisch, ze treden laat in de show op, en bij de andere acts zingt ook niet iedereen alles even zuiver. De anderen gebruiken ook allerlei trucs met backing vocalisten, vocals op de backing track, enz.
Goed opgelost , maar benieuwd hoe dat straks klinkt met de originele backing track. Er zit nu nog minder power in. Ook snap ik werkelijk waar niet hoe het kan dat ze niet getoetst zijn op het live samen zingen. De hele selectie commissie/procedure moet op de schop.
Het is een verbetering dat wel. Al hoop ik dat het slot er wel pittiger aan toe gaat. Filnale? Weet het nog niet. Hoop het wel.
Het nummer zelf is kwaliteit en hoort er zeker in thuis.
echt wat een afgang…nog nooit vertoont in Nederland dat er zulke slecht mensen naar Eurovision gaan……….vaak stuurden we een slecht lied maar iedereen kon wel zingen…..wie gaat er straks nog naar ze kijken in de braderie tent deze zomer. hahaha wat een poffertjes allemaal. bij het verlaten van deze muzikale afgang graag de deur achter je sluiten meneer Duncan.
Nou nou Daan, je bent wel heel negatief.. dit klonk stukken beter..
Het klonk niet beter hoor
Dus als ik het goed begrijp is dit ook niet de versie voor Liverpool? Dat wordt dan toch de studioversie maar dan nog 1,5 toon hoger..
Schiet mij maar lek. Het blijft wel spannend zo en ik ben heel benieuwd hoe dat dan weer gaat klinken.
Dit van vanavond was niet slecht. Mooi en kwetsbaar.
Nog maar eens rustig terugkijken.
Van mij mogen ze deze versie wel aanhouden in Liverpool. Ik vond het ook mooi, kwetsbaar én zag voor het eerst gevoelens en inlevingsvermogen. Dit keer was het echt een duet. Ik vind het wel onbegrijpelijk dat ze tot voor kort nog nooit samen hadden gezongen, valt toch niet uit te leggen. Maar goed, hopelijk leren ze er van voor volgend jaar.
Nee, dat is niet uit te leggen. We hebben door de ontstane situatie waarschijnlijk nog nooit eerder zo’n direct inkijkje gekregen in hoe die selectie in de praktijk te werk gaat. Onzorgvuldig.
Ok, het is nu een zacht liedje geworden. Niets mis mee. Volgens mij was het deze keer echter iemand uit de backing vocals die even een noot vals zat, maar daar zal nog wel op gelet gaan worden.
Ze deden het ok en de staging zal veel voor ze moeten doen. Ik ben benieuwd.
Ik vond het mooi en kwetsbaar, valt zeker op tussen al die herrie, krijg toch een TCL vibe. Ik ben positief 🙂
De tactiek lijkt nu vooral om schade te beperken. Wat kunnen we doen om het lied toch nog zuiver te presenteren? Jammer dat dit in de laatste twee weken voor vertrek naar Liverpool moet gebeuren. Durven ze niet meer op volle kracht te zingen?
Voor mij is er niks veranderd die kunnen niet zingen gewoon en het blijven steken op foute techniek
Inez is als een langspeelplaat op de pick-up, die blijft hangen. In negatief gezeur.
Gordon Groothedde heeft trouwens een enorme staat van dienst. Een topproducer die weet wat hij doet.
Eens Marcus!
Ik ben volkomen flabbergasted. Zelfs Duncan had ze nog nooit live horen zingen. Hoe kan het in hemelsnaam dat deze artiesten met dit nummer ons land zullen vertegenwoordigen. Dat nu blijkt dat het nummer (in essentie al dodelijk saai) te moeilijk voor de artiesten is.
Dion en Mia doen wat ze kunnen. Maar mijn god, laten we 2023 snel vergeten.
Moet je nagaan dat ze hier niet achter waren gekomen als ze die preparties niet hadden gedaan. Best bizar.
Goed gedaan, Mia en Dion. Nog steeds heb ik geen hoge verwachtingen van Liverpool, maar dit was voor het duo een mooie opsteker.
Ik begin me de laatste tijd wel te ergeren aan Duncan… waar is zijn mooie persoonlijkheid en bescheidenheid gebleven??
Het was niets en het is nog steeds niets. Een afgang voor Nederland om een lied aan te passen voor die amateurs! En ja ik sluit mij aan bij de laatste reactie, laat we 2023 snel vergeten…..
Heel goed gedaan! Trots, meer dan trots!
Ik ben wel blij dat er is ingegrepen al is het wel laat dat het nu pas is. Beter nu dan nooit. Wat we bijvoorbeeld vorig jaar bij Oostenrijk hebben gezien
Ik vond het wel een mooie akoestische versie maar er wordt zwaar op de backing vocals geleund. Dat ze er na
maanden oefenen achter zijn gekomen dat de toonhoogte te laag voor ze was, dat verbaasd me echt.
Ik las ergens dat ene Merol (ik ken haar niet) met het nummer Applaus ook een kandidaat was voor Liverpool maar dat de keus uiteindelijk op Mia en Dion viel.
Ik heb het nummer op YouTube beluisterd, de studio versie en de live versie. Goh………… hebben ze dit echt laten schieten voor Burning daylights? 1000x beter en in het Nederlands, lekker poppy uptempo nummer.
Is inderdaad een leuk nummer en goeie zangeres maar die begeleiding met die afschuwelijke computerbeat is te erg!
Waar las je dat,? Wow wat een gave “Banger” van een track is dat ,alle versies., bovendien in eigen moerstaal. En wat een mega misser van de selectie commissie.. Zou een GEWELDIGE inzending zijn. Had echt met gemak de top 5 gehaald..
Iemand op deze site melde dit al in 1 vd vorige berichten over Mia en Dion, en het kwam het ook in een vd talkshows ter sprake, weet even niet meer welke.
Helaas doet het niet meer ter zake, ze is niet uitgekozen maar de selectiecommissie heeft hier een flinke steek laten vallen.
Broos en breekbaar, maar helaas lieve Noorderburen: mij bezorgt het als buitenstaander nog altijd geen kippenvel. De samenzang klinkt mooi, maar de solopartijen blijven toch op het randje. De zenuwen zullen nu ook wel door hun kelen gegierd hebben, dat zag je ook op de gezichten. Wat zal het dan geven het moment zelf, als ze beseffen dat er een miljoenenpubliek kijkt? Desondanks hoop ik van harte dat jullie doorstoten naar de finale. Altijd leuker met twee dan alleen 🙂
Ik ben het wel met de Zuiderbuur eens al vind ik hem iets beter zingen dan haar. Het liedje doet me niks maar dat zal persoonlijk zijn. Ik ga dit jaar (ook al hou ik helemaal niet van hardrock) helemaal voor Finland met z’n zeer aanstekelijke nummer. Ik zeg Helsinki 2024 cha cha cha!
Wat heeft de Finse inzending met hardrock te maken? Zou echt een schande zijn dat hardrock te noemen. Ik hoop geen Finland volgend jaar. Het eerste deel is niet om aan te horen. Ook nog een eng mannetje. Het gaat gewoon Zweden worden. Past ook beter in de rij van winnaars.
Als jij dit al hardrock noemt………generatie verschil?
Ik heb dan net het omgekeerde gevoel. Het lijkt mij alsof Dion geen kracht kan of durft te zetten. Haar uitstraling is dan weer minder. Deed me beetje denken aan de manier waarop Blanche op het ESF-podium stond, met weinig charisma. En het zal net daar wel van moeten komen.
En wordt er hier op de leeftijd gespeeld? 😉 Het is inderdaad geen hardrock. Maar het nummer van Finland refereert wel naar de jaren ‘90. De eerste noten/beats brengen mij terug naar mijn late tienerjaren toen de Belgische New Beat furore maakte in Europa.
Ik zou er maar wat valdispert ingooien als ik hun was. Gevoelige typjes wel. Dat zou op zich meer chemistry op moeten kunnen leveren. Je hebt gelijk, het is beter maar nog geen kippenvel.
Dat wat erg mooi en goed was in de studio, vind ik, werkt voor deze mensen in de praktijk van het live optreden nu nog niet. Jammer en helaasch.
Over het hoe en waarom is het laatste woord vast nog niet gesproken.
De zang is een stuk beter ( met dank aan de backings ), maar wat een zeurlied is dit toch. Ik zie dit echt niet goed komen straks in Liverpool.
Wat kwamen ze kwetsbaar over. Mooi interview en redeljjk zuiver gezongen. Wel bijzonder dat ze allemaal zeggen dat het een moeilijk lied is.waarom dan hiervoor gekozen?
Mia blijft de allerzwaktste schakel. Flets prulzangeresje. Beiden geven toe dat dit lied veel te hoog gegrepen is. Met alleen oefenen kom je er niet. Chapeau voor de backingvocals die hoognodig zijn om te redden wat er te redden viel.
De nieuwe versie van Dion en Mia klinkt vocaal heel veel beter en er is veel meer chemie op het podium. Dat geeft zelfvertrouwen. Gelukkig nu ook backing vocals. Als het Songfestival voorbij is zal er wel wat moeten gebeuren met de selectiecommissie, want daar zijn essentiële fouten gemaakt. Voor nu: we gaan er voor! Benieuwd hoe de act er uit gaat zien. Zet ‘m op Mia en Dion!
Ik vond Mia en Dion zeer sympathiek in het interview. Ik zie dus niet wat sommige anderen op deze weblog arrogant vinden aan haar. Mia heeft pech gehad met uitspraken uit het verleden, maar ik zie telkens een meid die kritisch is naar zichzelf en er het beste van wil maken. Hopelijk wordt het een mooi optreden en kan Nederland een beetje lief blijven voor deze mensen. Ik denk dat de selectiecommissie op scherp is gezet voor de toekomst en ik vind dat een goede zaak.
+1
+1
+1
+100
Wat hebben ze het interview goed opgepakt door zich beide kwetsbaar op te stellen. Ben wel benieuwd naar hoe de versie op band zal klinken in Liverpool. Deze akoestische versie raakte mij, maar dit wordt niet de versie in Liverpool. Succes!
Ik zou graag die violen en chello’s in het nummer terug horen, vond ik echt prachtig!
Laten we gewoon een instrumentale versie sturen Lol
Mee eens. Verder wil ik graag het piano geluid terug zoals de clip begint. Nu klinkt als het een normale piano.
Wat is er mis met een “normale” piano??
Die andere klinkt beter.
Met gemengde gevoelens gisteren het optreden van Mia en Dion aanschouwd. Positief vond ik zondermeer hun podiumopstelling pal tegenover elkaar. Dat past veel meer bij het nummer dan het geren en gedraaf zoals in Madrid en Amsterdam. Ik hoop dat ze Burning daylight in Liverpool op dezelfde manier zullen presenteren. Qua zang viel het me meteen op dat ze vrij zachtjes zongen en dat de backings een deel van de zang overnamen vermoedelijk om wederom vals zingen zoveel mogelijk in de kiem te smoren. Het optreden was stukken beter dan in Madrid en Amsterdam maar of een finaleplaats gaat opleveren, het wordt net wel of net niet. Mia en Dion kwamen sympathiek over gisteravond iets wat ik niet kan zeggen van Duncan Laurence. Wat een vreselijke overdreven kwallebal is dat geworden.
Hoezo overdreven, ik vind het een top gozer, is ook maar van ene op de andere dag beroemd geworden, dat doet echt wel wat met je.
+1
Smaken verschillen gelukkig, Tippy2. Ik vind hem een verschrikkelijk eng ding en ontzettend gemaakt. Ik hou meer van mensen die puur en echt zijn..
Ik vind Duncan ook geweldig, hij is kwetsbaar en authentiek, dank je wel Tippy2, douze points… Maar ja hoge bomen vangen veel wind, jaloezie is een nare eigenschap……
+1
Duncan is inderdaad niet meer te pruimen met al z’n maniertjes!
Ik moet bij Duncan steeds denken aan Patricia Paay. Die had ook die mix van Rotterdams met een zwaar Amerikaans-Engels accent. Ik erger me er niet echt aan. Ik zie wel dat het sommige mensen kan irriteren, maar ik kies ervoor om het grappig te vinden.
Volstrekt onnodig commentaar. Kritiek op de persoon gericht, die niets met het liedje te maken heeft. Duncan moet zich vooral gedragen zoals hij zelf wil, niet hoe de fans hem dat voorschrijven.
https://youtu.be/6OuJo85hxKI
Top versie!
Zo mag voor mij ook!
En waar was Cornald gisteravond moet anders altijd met zijn neus vooraan staan,
Ik word dat gezanik van jou onderhand ook wel een beetje moe
Dat gezanik over Cornald bedoel ik dan
Tom, ik heb de laatste weken helemaal niets gepost omdat al dat negatieve me tegenstond.
Over deze inzending heb ik mij nog nooit negatief geuit. Dus ik neem aan dat je opmerking voor iemand anders bedoeld was.
Ik vraag me in alle eerlijkheid af waarom mr. Maas zo onzichtbaar is dit jaar op een enkele tweet na,
Terwijl hij andere jaren graag op de voorgrond mag staan.
Moet haast wel dat er vorig najaar meer voorgevallen is in de selectiecommissie dan dat nu naar buiten gebracht is.
Misschien was hij niet uitgenodigd? Misschien was hij op vakantie? Misschien wilde het programma niet meer dan drie gasten? Misschien wilden Mia en Dion liever alleen Duncan mee hebben? Zoveel mogelijke verklaringen, dus waarom direct oordelen DM?
Ach , we moeten het er maar mee doen !
Als aandachtig toeschouwer van het festival ( al zo’n vijftig jaar ) heb ik nog nooit een Nederlandse afvaardiging zo beroerd gevonden als deze .
Amateurisme ten top , ik weet niet eens waar te beginnen .
Eerst Cornald Maas , geweldig , authentiek en persoonlijk , zo kondigt hij onze inzending voor dit jaar aan .
Het neusje van de zalm , met een gezonde spanning en hoge verwachtingen wacht ik op dit sublieme werk .
Dan is daar het lied , niet perse mijn smaak maar och wellicht moet ik het een paar keer terug luisteren voor een goed gevoel .
Dat goede gevoel is nooit gekomen , we zagen en hoorden nauwelijks tot niets meer van het duo .
Het festival staat al bijna op het punt te beginnen als we dan toch ineens de twee inmiddels beruchte optredens mogen mee maken .
Ik geef toe , het klonk gisteren wat beter , maar de manier waarop , het lied is compleet aangepast en zij die het nummer moeten dragen ( Mia en Dion ) staan onwennig wat te fluisteren in de microfoon , leunend op het zangkoortje .
Even later wordt ook nog uit de doeken gedaan dat ze nooit samen gerepeteerd hebben, je verwacht het niet , sorry mijn interesse voor de Nederlandse inzending dit jaar zit beneden het vriespunt , ik kan er niet meer van maken !
Mee eens
Het is nu nog lastig om echt goed een mening te kunnen hebben over de iets wat kleine aanpassing. Zoals elk jaar is de versie van het TV optreden in Nederland anders dan tijdens het festival zelf.
Na mijn mening waren de inzending uit 2009 en 2011 beroerder. De inzending uit 2010 was totaal niet mijn smaak.
Na eveneens zo’n 50 jaar songfestival te hebben gevolgd, kan ik zo 20 Nederlandse inzendingen opnoemen die ik matig vond. Daar hoort dit jaar niet bij, al was het maar omdat ik de studioversie erg mooi vind, en omdat ik het optreden in Liverpool zal moeten afwachten om te weten hoe het nou echt live zal klinken. Eigenlijk ‘net als toen’. Want zeg nou zelf, het was toch één van de charmes van het songfestival dat je op de grote avond al die liedjes voor het eerst live opgevoerd zag? Dan pas kunnen we echt oordelen. En weer door naar volgend jaar en speculeren of Davina er dan al klaar voor is…
Ik blijf het een mooi lied vinden en ook de aangepaste versie van gisteravond was heel mooi.
Er wordt weliswaar zwaar op de backing vocals geleund, maar dat zal wel moeten want anders blijft er niets van het nummer over vrees ik.
Mia en Dion zijn twee leuke en sympathieke mensen en wens ze alle succes en sterkte toe in Liverpool.
Twee sympathieke mensen? Totaal niet vind ik. Ze moeten zich schamen. Tot Madrid nooit samen gezongen, hoe kan dit in godsnaam? Ze hebben een half jaar de tijd gehad om te repeteren, song aan te passen etc en dit gebeurt enkele weken voor het Songfestival pas….
Als NLer hoop ik natuurlijk dat ze doorgaan maar ze verdienen het niet. En de selectiecommissie moet zich ook doodschamen, cornald die zich er dan van distantieert… een eis moe toch zijn dat ze het live voor je zingen?
Ongelooflijk, zo teleurgesteld in dit jaar terwijl het Songfestival een grote hobby van me is.
Laten we hopen dat we 10 mei niet naar huis hoeven maar ben bang dat we zelfs onder Kroatie gaan eindigen en niet bij de top10.
Ik weet niet hoe jij er bij komt dat ze pas net voor het eerst samen hebben gezongen? Ze hebben maanden er op zitten oefenen hebben ze gisteren zelf verteld.
In het artikel in Het Parool (link in Songfestivalweblog Twitter widget) staat dat Nederland inderdaad toestemming kreeg om een nieuwe geluidsband naar Liverpool te sturen. Spannend!
Echt? Ik lees en hoor overal van niet. Alleen de toonhoogte mag aangepast volgens mij.
Ja, ik copy/paste even uit het artikel:
“Toch gaat het licht op groen. Nederland mag een nieuwe geluidsband naar Liverpool sturen. Een uitzonderlijk besluit dat een bevrijdend gevoel oplevert.”
Ik denk dat de nieuwe toonhoogte niet bij de oude geluidsband past. Dus wel de music video versie maar dan ook iets hoger denk ik?
zie bij niceodds dat Nederland gestegen is naar 14de plek, andere wedkantoren lijken wel gesloten.
Toch nog hoop dat we toch de finale gaan halen! En deze versie is niks mis mee!
Het was wel beter gezongen, maar het komt nog steeds wel heel zwak over. Het zullen ook vast de zenuwen zijn geweest, maar het staat nog niet bepaald stevig. Ik zie dit niet voldoende verbeteren om door te gaan helaas, maar hopelijk zit ik er naast.
Als dit het best haalbare is mag de organisatie zich wel achter de oren krabben.
Óf Dion eni Mia kunnen niet zingen of het nummer is niet goed genoeg voor het songfestival.
Zoooooooo fijn dat de backings zijn toegevoegd, dan valt het valse zingen van Dion en Mia niet zo op.
Wordt spannend of ze de finale gaan halen.
De chemie is er duidelijk niet tussen deze twee.
Toch maar eens een reactie geven hier wat ik normaal.noet doe. Maar wat gaan we hier dit jaar vreselijk de mist in. Hoe kan een selectie commissie het geheel nooit live hebben gehoord voordat er een beslissing genomen wordt? Heel bijzonder. Aan de ene kant is het zielig voor Dion en Mia dat ze zoveel over zich heen krijgen maar aan de andere kant is het heel raar dat je een liedje instuurt wat je vocaal helemaal niet aan kan. Duncan snap ik in dit verhaal opl niet. Hij heeft ze voorgesteld, vervolgens zijn handen er van af getrokken en nu is hij ineens coach??? Een zanger die nu goed aan de wegtimmert maar volgens mij nov niet lang genoeg meedraait om als coach te fungeren. Het Songfestival winnen wol niet per definitie zeggen dat je de kennis en waarheid in pacht hebt. Al met al zijn er veel steken gevalen dit jaar en zal er volgend jaar eens goed gekeken moeten worden naar het selectie proces.
Sorry voor de kleine typfoutjes maar de strekking is duidelijk denk ik ????
Heel goed, Patrick!
Volgens mij hebben ze ze wel live gehoord maar ze hebben ze nooit voor een groot publiek zien optreden
Creative director, geen coach. Toen dat nodig bleek heeft hij ook die rol op zich genomen.
Dus wie coachte hun dan voordat ook die rol werd aangenomen. .. tjaa
Maar dus niet van Duncan was er niet. Hij hoefde er in die rol niet te zijn. Hij heeft het opgepakt. Zo heb ik het begrepen. Geen idee voordat, slecht geregeld?
Wereldschokkend nieuws, dit. De hele eurovisie fanclub in rep en roer. Eén goed optreden in de halve finale en alles is vergeten en vergeven.
Na één goed optreden alsnog geen finale..
Een nieuwe eis zal voor volgend jaar moeten zijn dat er wel al een heel team klaar staat als het gaat om mensen met weinig/ geen ervaring. Voor nu moeten ze/we hopen op een goede afloop. Geen finale en ze kunnen beter iets anders gaan doen.