Mia Nicolai & Dion Cooper naar songfestival voor Nederland

Dit vind je misschien ook leuk...

100 reacties

  1. Beer schreef:

    Dat kwam absoluut vanuit het niets vallen. Ik laat me verrassen! Welkom Mia en Dion 🙂

  2. Peter schreef:

    Het wordt tijd dat de selectiecommissie aan de anti-deprissiva gaat. De 2 fragmenten beloven in mijn ogen niet veel goeds, waarschijnlijk in de trand van wat Duncan nu ook brengt, wederom treurmuziek, niet voor de Europese markt.

    • André schreef:

      Zullen we het liedje afwachten, voordat we bij voorbaat de boel gaan afzeiken?

    • Hebbuzz schreef:

      Ik geef voorkeur aan kwaliteit . Qua ogen, maakt het mij niet veel uit. Als er maar chemie tussen de twee is. Qua oren klinken hun eigen liedjes prima. Heb zel Set me free van Mia en Simple van Dion op internet gevonden. Prima!

      Voor 2024 graag wel een keigoed dance nummer 🙂 zolang het maar niet op Oostenrijk 2022 lijkt

    • @lbert schreef:

      Peter waarom nu al negatief, wacht het nummer af en het nummer van Duncan heeft het internationaal gezien prima gedaan !

      • Peter schreef:

        Omdat het toen onderscheidend was, dit gaat bij televoters niet scoren. Ik richt mijn aandacht dit jaar maar eens op een ander land. Zolang Cornald Maas en consorten de dienst uitblijven maken heeft Nederland niets meer te zoeken op het Eurovisie podium.

      • Tippy2 schreef:

        Peter: ” Alleen bij bekendmaking van het nummer hoor je dan nog wat van mij”. Hoeft niet hoor Peter, daar zit hier niemand op te wachten. Richt jij je aandacht maar op, wat zullen we zeggen, Oekraïne? Zit je altijd in de top 10, lekker makkelijk…

    • Floyd schreef:

      We winnen meestal met treur luister common linnets en Duncan plaats 1/2 de laatste decade al het vrolijke verloor de laatste 12 jaar of hebben niet gekeken uitzondering was Zweden met euphoria dat is 1 tegen 11

      • Peter schreef:

        alleen 2016, 2017 en 2019 was treurmeuk.

      • robbert-rotterdam schreef:

        Is gewoon niet waar. Vaak scoort ook degelijk gebrachte middle of the road.
        Voorbeelden hiervan:
        Denemarken 2013 , winnaar. Zweden 2015, winnaar. 2018 Israël, winnaar.
        2021 Italië was zeker niet treurig. Ook niet winnaars, maar top-3 nummers behoorden allesbehalve tot de categorie ‘introvert en treurig’. Bv Sam Ryder en Chanel.

    • Peter schreef:

      Gelukkig wel ja :-). Ik ga mijn aandacht maar op een ander land richten in 2023. Alleen bij bekendmaking van het nummer hoor je dan nog wat van mij, voor de rest kunnen deze 2 mij niet boeien.

    • Bart schreef:

      Echt onzin verdiep je in de muziek, staat gewoon op Apple Music oa California stars, simple en blue jeans van Dion Cooper.

    • Han schreef:

      De enige die anti-depressiva nodig heeft ben je blijkbaar zelf, Peter. Lekker afwachten en als het je smaak niet is, jammer dan. Er zijn belangrijkere zaken om over door te zeuren.

  3. Hebbuzz schreef:

    Ze klinken beiden veelbelovend en hebben afzonderlijk mooie stemmen die vermoed ik goed zullen blenden. GenZ-muziek, dus waarschijnlijk wat triestig maar wel mooi en kwaliteit. Had nog nooit van ze gehoord, maar dat was met Duncan ook het geval. En die imponeerde ook.

  4. Beer schreef:

    Laten we ze simpelweg gaan steunen. Of op z’n minst totdat we iets hebben gehoord. Ik zie geen aanleiding om nu al in de aanval te gaan.

  5. Ria NL schreef:

    Wat een verrassende de keuze, ik had nog nooit van hen gehoord maar ik vind hun stemmen erg mooi. Ik ben benieuwd naar het liedje en wil hen alvast veel succes toewensen met alle voorbereidingen

  6. robbert-rotterdam schreef:

    Al zijn het studio-opnamen, je kunt nu al horen dat ze muzikaal zijn en prima stemmen hebben. Ook kan ik, zonder het liedje gehoord te hebben, nu al afleiden dat ze, geheel volgens de traditie, beter zullen scoren bij jury’s dan bij televoters. Daar hoef ik het échte liedje niet voor te horen. Maar goed, afwachten. Voor 2024 graag een échte banger, onafhankelijk van het resultaat in 2023. Er zijn verschillende manieren om je te onderscheiden. Hoeft niet altijd verplicht via een persoonlijk verhaal.

    • Max Mark schreef:

      Arcade was ook een banger, scoorde bij jury én publiek. Ik denk dat de bijdrage van Mia en Dion veel meer in die hoek zit dan in het persoonlijke zoals bij S10. Niet dat het een kopie-Arcade wordt, maar ik verwacht een dergelijke Duncan-sound. Bij Arcade voerde het persoonlijke verhaal zeker niet de boventoon, maar het was gewoon een steengoed nummer.

      Afwachten dus met welk nummer ze komen. Ze klinken heel goed. Ik vind de nummers in dit artikel hartstikke goed. Ben heel benieuwd met wat ze komen. We kunnen er nog weinig over zeggen qua song, maar ik ben wel enthousiast over de artiesten.

      • robbert-rotterdam schreef:

        Arcade was idd een steengoed nummer, het pakte al in de eerste minuut en bleef door afwisseling tot het einde boeien. We moeten natuurlijk afwachten of we weer,mede door Duncan, op een juweeltje getrakteerd worden. Maar de fragmenten van Mia en Dion op internet stellen me in dat opzicht nog niet gerust. Eigenlijk allemaal vrij introverte, ietwat kabbelende songs voor een niet al te breed publiek. De kwaliteit van de artiesten is er zeer zeker (heb al menig live optreden van ze gezien), maar of ze met hun huidige materiaal ook de nationale vloek op de televoting-waardering kunnen doorbreken is de vraag. Alles wat ik van ze zie en hoor zijn goed gezongen, acceptabele album-fillers, maar hoop voor esf 2023 op een echte hit. Laten ze ons ajb verrassen met iets wat meteen pakt.

  7. Floyd schreef:

    Ik kijk erna uit ze komen professioneel over 😉

  8. Jan schreef:

    We staan 16e bij de bookmakers, dat betekent dat we de finale wel zullen halen!

    • Peter schreef:

      Whahahahahahaha, ja laten we daar al lekker mee beginnen

    • Dirruk schreef:

      Test, 1, 2, test.
      Eens kijken of deze reactie niet wordt weggehaald.
      De censuur op deze site is heel vervelend, zeker als je ziet wat anderen posten dat wel mag blijven staan.

      • Jan schreef:

        ik kan het lezen, verder niet veel schokkends in je bericht

      • Dirruk schreef:

        Nee klopt, deze is niet schokkend. In mijn vorige post heb ik aangegeven dat ik voor de grap nu geld in ga zetten bij de bookies op een Nederlandse zege. Vooral omdat Peter er van overtuigd is dat dat nu nog helemaal niet kan. En dat bericht verdwijnt dan van deze site, zoals er wel vaker onschuldige berichten van mij worden weggehaald.

      • robbert-rotterdam schreef:

        Ik heb dat ook wel eens gedacht, maar dan verschijnt mijn berichtje de volgende dag ineens wel.
        Denk dat het meer met falende techniek te maken heeft dan met censuur.

      • Dirruk schreef:

        Ik heb die ervaring niet hoor Robbert-Rotterdam. Verschillende van mijn posts verdwenen kort nadat ik ze had geplaatst en kwamen niet meer terug. En ik scheld nooit en gebruik ook geen andere schuttingtaal. Ik heb alleen wel een stellige eigen menig, dat wel.

        Dus…

      • robbert-rotterdam schreef:

        @ Dirruk
        Maar die duidelijke mening heb ik ook altijd en mijn posts verschijnen uiteindelijk altijd.
        Vreemd, hoor…

    • Jellybean schreef:

      Hilarisch 🤣

      • Jellybean schreef:

        Oeps, bovenstaande was bedoeld op het berichtje van Jan betreffende de bookmakers🙈✌️

  9. Jellybean schreef:

    Eerlijk gezegd had ik dit keer gehoopt op iets anders; niet per se singer songwriter of weer vissen in het bekende vijvertje van de laatste jaren.( wat overigens prima en grotendeels succesvol was maar durf eens breder te denken en kijken) Hoe dan ook; ik kan er natuurlijk pas echt een mening over geven als ik het uiteindelijke lied heb gehoord en dat wacht ik dan ook rustig af.

    • robbert-rotterdam schreef:

      +1. Regelmatig terugkerend onderwerp: moeten we vasthouden aan de persoonlijke op onuitwisbare trauma’s gebaseerde liedjes of durven we ook wat luchtiger te denken? Wat mij betreft het laatste, maar met Cornald in de commissie lijkt mij dit tot zijn pensioen een luchtkasteel.
      Maar goed, misschien is er wel een enorm indrukwekkend nummer gekozen dat bij wijze van uitzondering ook bij de kijkers scoort? Afwachten!

      • Peter schreef:

        Tja en dat horen we nu ook al weer een aantal jaren, we hebben nu een indrukwekkend persoonlijk nummer bla bla bla bla. Tijd om op te stappen voor Cornald.

      • Han schreef:

        Wie zegt dat het liedje is gekozen vanwege een trauma. Zou het zo kunnen zijn dat er gekozen wordt voor een liedje omdat het simpelweg goed is?

    • Tippy2 schreef:

      Peter ik dacht en hoopte dat we jou alleen nog bij de bekendmaking van het nummer zouden horen? Nu reageer je al een paar keer, loze beloftes dus. Veel geschreeuw weinig wol…

  10. Sake schreef:

    Heeerlijk, weer een duo!

  11. HJ schreef:

    Het positieve hieraan is dat Duncan Laurence achter de act zit. Dus qua liedje moet het wel goedkomen. Maar 2 onervaren en totaal onbekende artiesten sturen, is natuurlijk wel een risico. Laten we van het beste uitgaan. 😉

    • robbert-rotterdam schreef:

      Maar ze zijn helemaal niet onervaren. Zingen al jaren, hebben al vele optredens achter de rug. Mia treedt regelmatig op in Los Angeles. Wat mij betreft is talent, lef, podium présence veel belangrijker dan jarenlange reeks van hits. Ook bekende Nederlandse artiesten zijn in het buitenland vaak onbekend. Dat wij ze niet kennen, betekent niet dat ze beginnende groentjes zijn.

  12. Marcus schreef:

    De titel van het nummer schijnt “Chasing Highs” te zijn. Het nummer is geregistreerd onder de vier componisten, dit screenshot gaat rond: https://i.imgur.com/2l9GiVW.png

  13. Dick schreef:

    Op basis van de hier geplaatste video’s heb ik het idee dat het 2 prima muzikale artiesten zijn. Dat Laurence in het team zit geeft mij wel een goed gevoel. MAAR laten we nou een echt oordeel vellen zodra het nummer gepresenteerd wordt!

  14. RobOranjeFinland schreef:

    Interessante keuze, nieuwsgierig. Top dat Duncan Laurence hier een aandeel in heeft , goed voor de Aandacht!

  15. Dirk Marko schreef:

    Heerlijk weer een duo.
    En wat fijn dat Duncan en Jordan in het creatieve team zitten en hebben meegeschreven.
    Ilse nog even toevoegen aan het team en gaan zou ikzo zeggen.
    Zonder vooroordeel wacht ik rustig het lied af. Maar mijn verwachtingen zijn hooggespannen.

  16. Rick schreef:

    Goed nieuws nu nog Wouter Hardy toevoegen aan het creatieve team.
    Ik had een beetje gehoopt op Dani maar dit is ook prima.
    Gelukkig geen Meau ,Froukje.

  17. Esmee schreef:

    Ze kunnen in elk geval allebei met een hoog stemmetje zingen. Maar voor mij hoeft het niet. Dat hebben we nu wel gehad.
    Ik had wel iets anders gewild

  18. Nordman schreef:

    Leuk, een duo! Ze komen fris op me over en ben dan ook nieuwsgierig naar het lied. Geen idee waarom je nu al zou moeten voorspellen dat het niks wordt. Duncan heeft de drive wel om iets goeds neer te zetten. De winst-mentaliteit is aanwezig. Heel goed! Voor de rest wel mee eens dat we niet moeten blijven voortborduren op singersong-writer/het moet een gevoels-liedje zijn. Eerst 2023 maar afwachten dan.

  19. Inky schreef:

    Hallo allemaal, leuk hier weer te zijn! Het seizoen kan weer beginnen! Ik was enigszins verbaasd toen ik vanochtend dit nieuws las. Nooit van dit duo gehoord (kan de leeftijd zijn 😂), ik laat me verrassen. Eerst het nummer, dan het oordeel. Heb ik wat gemist of heeft Cornald al gezegd dat ze overdonderd waren door dit nummer? 🙄

    • robbert-rotterdam schreef:

      Dat ze overdonderd waren heb ik dit jaar niet gehoord. In 2019 waren ze ‘van hun stoel geblazen’ door Arcade. Dit jaar volstond een ‘het was het beste liedje’, en ‘met het gekozen nummer hebben we de beste kansen’.

  20. Peter schreef:

    Nou de eerste rel is er al. Ze waren al gekozen, je wordt belazerd. 1e beelden van het duo maken me al misselijk punt. Klaar mee.

  21. Inky schreef:

    Zie nou net op RTL Boulevard dat Mia in mei al een tweet stuurde dat er iets groots aan zat komen maar dat ze daar nog niks over kon zeggen. En dan vandaag tweeten: nou mensen hier had ik het een paar maanden geleden over, we gaan naar het songfestival! Huh??? Is er naar de rest vd inzendingen überhaupt geluisterd?

  22. Inky schreef:

    Hallo allemaal trouwens. Leuk om hier weer te zijn, laat het seizoen maar weer beginnen! 👍🏼😃

  23. Peter schreef:

    Ik pleit voor meer inspraak van het publiek. Dit kan op verschillende manieren. Ik zeg heel heel heel veel suc6 Nederland, en dit duo. Jullie zullen het nodig hebben. Het overdreven nichterige gedrag van zowel Dion als Duncan zal hen tegenwerken. Ik ga Europa in, meldt mij weer ergens in maart.

  24. Maarten schreef:

    Ik ben wel benieuwd naar het nummer. Ik ken hun muziek niet dus heb ook geen mening. We kunnen nooit zeggen of dit de beste keus was, net als bij de nummers vorig jaar. Zit altijd een kans in dat een andere inzending het beter had gedaan. Of het eerlijk is gegaan interesseert mij niet. Misschien is beter de vraag dan. waar gaat het wel eerlijk.

    • Peter schreef:

      Dan moeten ze niet pretenderen alles beluisterd te hebben, dit was al in mei bekonkeld. Afserveren die commissie.

      • Maarten schreef:

        Het is nog altijd de media. Of het waar is dat het in Mei al duidelijk was is nog maar de vraag. Misschien hebben ze echt alles beluisterd en vonden ze dit echt de beste.

  25. Karel Kurk schreef:

    Ik ben benieuwd, nog niet echt enthousiast, qua uitstraling vind ik ze ook vlees noch vis, nja we gaan het wel weer zien als het nummer bekend is.

  26. RoBo schreef:

    Inderdaad media. En wetende dat met dit festival alles, zeker hier, onder vergrootglas ligt. Met groots kan ook bedoeld worden, wow ik ben bezig om song in te sturen. Lijkt me groots genoeg als onbekend artiest.
    Zoals elk jaar zeg ik…eerst lied afwachten. Zingen kunnen ze vast. Lied is nu eenmaal belangrijkste.
    Voor mij heeft commissie me niet teleurgesteld afgelopen jaren, ookal vond ik de ene inzending beter dan andere.. Nu eenmaal persoonlijke smaak, en dat maakt dit festival zo uniek.

  27. Maarten schreef:

    Alleen met Jeangu macrooy hebben ze mij wel teleurgesteld in 2020 en 2021. Ook al is er van 2020 geen resultaat en zullen we nooit weten hoe ver dat gekomen zou zijn.

    • robbert-rotterdam schreef:

      Ja, mee eens. Ik vond het tijdperk Jeangu ook niets. ‘Grow’ dat pas na 2 minuten tot bloei kwam en ‘birth of a new age’ dat door de commissie tegengehouden had moeten worden. Prullenbakwaardig.
      Maar nog steeds heel nieuwsgierig naar ons liedje van 2023.

    • Peter schreef:

      En vergeet de jaartallen 2015, 2016, 2017 en 2018 niet, ook allemaal zeer teleurstellend

    • Jellybean schreef:

      Ik vond ‘Grow’ een prachtig nummer dat, mijns inziens, een hoge positie had kunnen bereiken.
      Inderdaad zal het bij gissen blijven maar ik blijf het wel enorm jammer vinden dat we het nooit in volle glorie op het Eurovisie podium hebben mogen zien.

  28. jojo schreef:

    helemaal weer niks….aghhhhhhh wat een vreselijk stel……….

  29. Johnny schreef:

    Lieve mensen, zullen we maar eerst even het lied afwachten. Misschien worden wij ook van onze sokken geblazen . En zo niet, wens ik ze toch heel veel succes toe. Ik sta achter hun.

  30. SVEN schreef:

    Ik gun het ze van harte, maar het is toch vreemd dat ze zelf een half jaar geleden al wist dat ze naar het songfestival zouden gaan terwijl ondertussen de schijn werd opgehouden dat het een open inschrijving met gelijke kansen zou zijn. Ik heb er niets op tegen dat een commissie zelf bepaalt, maar wel tegen deze schijn van oneerlijkheid.
    mianicolai
    Remember when I said something BIG was coming in November? Well HERE IT IS!!! Eurovision Song Contest 2023 here we come ! So excited to share this stage with

    • Jellybean schreef:

      +1. Riekt toch wel naar vriendjespolitiek/ons kent ons. Ilse die in 2019 Duncan naar voren schuift, nu Duncan die dit duo naar voren schuift terwijl er honderden aanmeldingen binnen zijn gekomen…Ik zeg niet dat het zo is want dat weet ik gewoonweg niet maar dit is toch wel opmerkelijk te noemen.

    • Max Mark schreef:

      Pas op met alle conspiracy. Laten we ons niet leiden door speculaties of info die door media worden ingegeven en die meteen als waarheid worden opgevat. We weten niet hoe het is gegaan. Er is een expliciete oproep geweest om nummers in te sturen. Het lijkt me sterk dat je dat doet als je al iemand hebt aangewezen. Dus laten we ons niet verliezen in verontwaardiging of direct spreken van vriendjespolitiek. Ikzelf ga nog steeds uit van het feit dat het beste nummer is gekozen. En dat Mia al enorm enthousiast was, omdat ze reeds bezig was met het insturen van een nummer. Let it all go en laten we gewoon zien wat er gaat komen. Ik heb er veel zin in.

  31. Kornald Mees schreef:

    In 2015 werd Trijntje toch ook al door Anouk (goed resultaat 2013) naar voren geschoven met een lied van Anouk?
    Zo werkt dat bij Avrotros, niks mis mee.

  32. RoelofESC schreef:

    @AVRO/TROS en commissie: graag openheid van zaken, welke artiesten, componisten hebben stukken aangeleverd ter beoordeling en vooral wanneer. Dit om alle schijn van corruptie en vriendjespolitiek tegen te gaan.

  33. riccardo schreef:

    Het lijken me twee capabele mensen aan de hand van bovenstaand. Afgaande op de clips waarschijnlijk wel met een nummer in de ‘gevoelshoek’ , dat kan in muzikale uitvoering ook nog alle kanten uit. Uitdagend klusje voor Duncan en partner. Super benieuwd weer. Leuk!

    • Max Mark schreef:

      Korrel zout. Mediacourant gaat richting riooljournalistiek. En VI? Die mannen kan ik toch nog moeilijk geloofwaardig noemen. Niet te doen joh, al die juicy channels. En het erge is nog dat ze er allemaal op uit zijn artiesten, die gewoon voor hun vak leven, onderuit willen halen. Negativiteit, afgunst lijkt de drijfveer. Zullen we dergelijke berichten aub negeren?

  34. GerardMartin schreef:

    Hopelijk houdt ze wel van Engeland🤣

  35. Jarno schreef:

    Wat in mijn ogen ook vrij opmerkelijk genoemd mag worden is het feit dat Duncan als lid van de Nederlandse delegatie invloed heeft op de Belgische selectie met zijn plaats in de vakjury aldaar.
    Bron: Het Laatste Nieuws.

  36. Stephan Dijk schreef:

    Verschrikkelijk, die zgn ‘coole’, ‘hippe’, alternatieve gay look, met los blousje en diep decolleté, waaronder een plukje schaamhaar te zien is op zo’n mager bovenlijf. UGH.

  37. robbert-rotterdam schreef:

    Leg uit…

  38. riccardo schreef:

    Wanneer zou dat “wordt op een later moment bekend gemaakt”, zijn?
    Andere jaren wisten we het nu toch al wel zo’n beetje?
    Dat laatste nummer van Duncan was ook als inzending een leuke geweest trouwens. Zeker geen treur meuk.