Recente berichten
- Drievoudig deelneemster Kirsti Sparboe overleden
- 35 miljoen minder kijkers voor Eurovisie Songfestival
- Margriet Hermans (72) overleden
- Beeld & Geluid opent archief; veel songfestival beschikbaar
- MAX heeft interesse in songfestival als AVROTROS afhaakt
- Noord-Macedonië keert terug op het Eurovisie Songfestival
- Laatste Songfestival Troubadours met Suzanne Venneker
- Vier Bulgaarse steden tonen interesse in Eurovisie Songfestival
EUROVISIE SONGFESTIVAL 2026
Uitslag finale:
01. Bulgarije: Dara – Bangaranga 516
02. Israël: Noam Bettan – Michelle 343
03. Roemenië: Alexandra Căpitănescu – Choke Me 296
04. Australië: Delta Goodrem – Eclipse 287
05. Italië: Sal Da Vinci – Per Sempre Si 281
06. Finland: Linda Lampenius & Pete Parkkonen – Liekinheitin 279
07. Denemarken: Søren Torpegaard – Før vi går hjem 243
08. Moldavië: Satoshi – Viva Moldova! 226
09. Oekraïne: Leléka – Ridnym 221
10. Griekenland: Akylas – Ferto 220
11. Frankrijk: Monroe – Regarde! 158
12. Polen: Alicja – Pray 150
13. Albanië: Alis – Nân 145
14. Noorwegen: Jonas Lovv – Ya Ya Ya 134
15. Kroatië: Lelek – Andromeda 124
16. Tsjechië: Daniel Zizka – Crossroads 113
17. Servië: Lavina – Kraj mene 90
18. Malta: Aidan – Bella 89
19. Cyprus: Antigoni – Jalla 75
20. Zweden: Felicia – My System 51
21. België: Essyla – Dancing on the Ice 36
22. Litouwen: Lion Ceccha – Solo Quiero Más 22
23. Duitsland: Sarah Engels – Fire 12
24. Oostenrijk: Cosmó – Tanzschein 6
25. Verenigd Koninkrijk: Look Mum No Computer – Eins, Zwei, Drei 1
Uitslag halve finales vind je hier terug
AGENDA EUROVISIE SONGFESTIVAL 2027
Eind juli: Bekendmaking gaststad
30 januari: Luxemburg
13 februari: Denemarken
16-20 februari: Italië, Sanremo Festival
20 februari: Finland
Recente reacties
- robbert-rotterdam op Drievoudig deelneemster Kirsti Sparboe overleden
- Pietje op Drievoudig deelneemster Kirsti Sparboe overleden
- ~ René ~ op Drievoudig deelneemster Kirsti Sparboe overleden
- Ria NL op Drievoudig deelneemster Kirsti Sparboe overleden
- Cat op Drievoudig deelneemster Kirsti Sparboe overleden
Evenementen
3 april : Eurovision in Concert, AFAS Live



Ik vond Eurovision in Concert geweldig !! Ik heb er zeer van genoten. Ik verheug me nu al op de editie van volgend jaar !!
Het was 25 keer fijn!
Frizzle Sizzle: was leuk ze eindelijk eens te zien optreden. Ze zongen nog verbazend goed ook.
Sandra Reemer, ook lekker bezig.
Emmelie de Forrest: jammer hoor die playback
Ik weet niet wat ik er van vond, ik was er niet bij
Het was zo leuk! Hahaha. Zo genoten ervan. En Letland.. zucht, hoe hij de zaal meekreeg met nummers zoals Ome Jan en Meeste Dromen zijn bedrog. En natuurlijk met Cake to bake. Griekenland en Frankrijk die iedereen deed meedansen. Armenie die ondanks boegeroep nog steeds veel mensen meekreeg om happy birthday te zingen. Fan-Tas-Tisch.. Afterparty ben ik dan weer niet geweest. Wist niet waar ik tickets kon krijgen (en of die er nog waren!) Maar goed, ipv dat lekker gestapt in gay Amsterdam. Er was ook iets van een ESC achtige party bij een gay café aan de Amstel.
Jammer van dat geluid, veel te hard en vervormd, vooral vlak voor het podium. Niet om aan te horen.
Voor de rest evengoed genoten van de optredens. Mijn petje af dat jullie dit voor elkaar hebben gekregen!
Ik heb een geweldige avond gehad. Super dat jullie zoveel landen iedere keer naar Amsterdam weten te krijgen! Afterparty in Odeon was ook zeer geslaagd: voelde als een Euroclub :-). Bedankt voor al de tijd en energie die iedereen er in heeft gestoken !! Waar ik stond, (1/3 vh podium) was geluid goed (alleen slecht bij 1e lied van Deforrest en de UK).
Geweldige avond, was er nog nooit geweest, wat een positieve sfeer! heerlijk! toen Sandra Reemer los ging in de pauze ging het dak er af en was het geluid wel goed…… Professionaliteit van haar? Frizzle Sizzle beetje jammer van de Songfestival Medley, dat is zo uitgekauwd. Maar bedankt mensen voor de organisatie, en mag Sandra het volgende keer weer mee presenteren?