Walk Along Nederlandse inzending

Dit vind je misschien ook leuk...

419 reacties

  1. RobbieR schreef:

    Robbert-Rotterdam:
    Ik vond het live juist geweldig en overtuigend. De zangeres is echt veel beter dan dit lied. Ik zit zelf heel veel op buitenlandse sites en daar waren mensen juist verbaasd over de ‘sterke performer’ . Ook veel reacties van mensen die het lied en de studio-opname heel vlak vonden, maar zagen dat dit live aardig werd gecompenseerd door de artiest.

    Ik vond het juist tegenvallen, in het begin naar adem append. Daarna schel, nee ik vond haar live optreden juist tegen vallen. Trijntje kan toch beter?

    • Rob schreef:

      Het was een heel goed optreden! Straks in Wenen is het helemaal top! Maandag hoop ik DE KAARTEN te scoren!

    • Robbert-Rotterdam schreef:

      Naar adem happend? Je hebt duidelijk een andere interpretatie dan ik. Heb je het al een keer teruggezien?
      En schel? Dit is gewoon Trijntje. Misschien moet je je afvragen of je wel van Trijntje’s stem houdt.

      • Peter schreef:

        Kijk Robbert-Rotterdam je legt precies de vinger op de zere plek. Als ik en vele andere dat al hebben bij het eerste live optreden, wat moet Europa dan wel niet. En ja ik heb het teruggeken en er zitten vele missers tussen. Als jij dat mooi vindt prima , dan kunnen we net zo goed Tatjana sturen.

      • RobbieR schreef:

        Het heeft met ademhaling techniek te maken, Trijntje kan dat. Maar in het begin stuk hoorde ik haar echt haar ademhaling. Op tv dan he, later was dat beter. Maar later ook wat schel. Ik ben geen Trijntje fan nee niet meer sinds Total touch. En toen had ik het idee dat zij beter zong. Maar goed is mijn mening.

      • RobbieR schreef:

        Robbert ik ben oud materiaal van haar aan het luisteren, zij was degelijk een stuk beter qua stem dan nu.

        Ik vond haar destijds geweldig.

      • Peter schreef:

        Na Total Touch is het helemaal fout gegaan en is gebleken dat zij niet die geweldige zangeres is.

      • Nordman schreef:

        Als ik buitenlandse fora lees dan hoor ik daar bijna niemand over, de enige die zeiken over dat ze beter kan zijn met name de NLse fans en dat moeten die fans zelf weten. Slecht was het gewoon niet en dat ze beter kan zal ze straks in mei bewijzen, daar heb ik nog steeds vertrouwen in. Een zo’n optreden zegt namelijk niets over haar kansen op het esf, kijk naar dit jaar…. De vergelijking met Tatjana slaat natuurlijk weer helemaal nergens op.

      • Lilly schreef:

        Ik heb zelfs gelezen dat er wel getwijfeld werd of ze echt LIVE zong in THE voice! Nee over haar zangkwaliteiten hoor ik in de buitenlandse media helemaal niets hoor. Mensen vinden het optreden bij de voice beter overkomen dan alleen de studio opname.

  2. Harry schreef:

    Rob:
    Beste Peter, ( inderdaad ” beste ” ), zullen we de afspraak maken dat als Trijntje in 2015 de top drie behaald op het Eurovisie Songfestival, dat jij dan eerlijk en oprecht je excuses aan biedt? Want de kans dat Nederland wederom erg succesvol wordt in 2015 is inmiddels erg groot.

    Nee hoor. Dan zegt Peter dat ‘ie het toch stiekem voorspelt had omdat ie zo slim is en er veel kijk op heeft hahahaha

  3. Harry schreef:

    Peter:
    Hoe stop jij zoveel onzin in 1 zin? En verser hebben de “kenners” het maar steeds dat ik niet enthousiast wasover Ilse en Waylon vorig jaar. Dat bedoel ik dus. En Harry jij bent 3x dommer dan je eruitziet.

    Was je ook niet. Pure wijsheid achteraf. En daarmee nog pronken ook.

  4. RobbieR schreef:

    RobbieR:
    Het heeft met ademhaling techniek te maken, Trijntje kan dat. Maar in het begin stuk hoorde ik haar echt haar ademhaling. Op tv dan he, later was dat beter. Maar later ook wat schel. Ik ben geen Trijntje fan nee niet meer sinds Total touch. En toen had ik het idee dat zij beter zong. Maar goed is mijn mening.

    De zanger van Keane heeft dat ook, prima zanger. Maar je hoort dat snakken naar adem.. Nou ja je begrijp wel wat ik bedoel..

  5. RobbieR schreef:

    RobbieR:
    Ik vind knocked out, geschreven door Anouk wel een geweldig liedje.

    En ik luister nu naar Trijntje, wrecks adore en weve only just begin. Ik hoor degelijk het verschil hoor. Zij was erg goed… Wat een prachtige muziek maakte zij. Maar het nummer wat zij nu brengt voor Eurovisie is niets.

    • Robbert-Rotterdam schreef:

      Ja, maar hebben we het nu over haar stem of over het liedje?
      Als je het over de stem hebt, ben ik het oneens. Als je het over het liedje hebt, dat de nummers op Wrecks we adore’ zo veel beter waren en vooral onderscheidender, dan ben ik het eens.

  6. Maikel schreef:

    Peter:
    Na Total Touch is het helemaal fout gegaan en is gebleken dat zij niet die geweldige zangeres is.

    Nee jij trekt volle zalen

  7. Marja schreef:

    Ik heb toch echt het idee dat ze het nummer playbackte …
    Terwijl er stond ; Trijntje zingt live in the voice …..
    Erggg jammer

  8. jos (Alkmaar ) schreef:

    ik vind het nummer geweldig !

  9. Peter schreef:

    Ben benieuwd hoeveel veren Carlo Boszhard in de r..t van Trijntje gaat steken. Dat is ook al zo’n allesweter onder de bnn’ers.

  10. xxx schreef:

    Sanremo 2015: Twee oud ESF deelnemers doen mee aan het 65e festival. Namelijk Raf (IT 87) en Lara Fabian (LU 88) die Chiara zal waarschijnlijk niet die uit Malta zijn maar Chiara Galiazzo (?!!).

  11. Peter schreef:

    Mogen we nog ruilen? Dan zeg ik stuur Guus uit TVOH met Story behind the Song. Wat mooi, wat puur, wat echt, recht uit het hart. Beter dan het hele nepgebeuren rondom Trijntje. Trijntje wees lief en sta je plaats af. Met Guus hebben we een echte winnaar.

  12. Peter schreef:

    en redactie zorg er eens voor dat berichten op een normale manier geplaatst worden.

  13. Peter schreef:

    En weer een gemiste kans. De 3 meiden van Marco met Magic.

  14. Maikel schreef:

    Peter:
    Mogen we nog ruilen? Dan zeg ik stuur Guus uit TVOH met Story behind the Song. Wat mooi, wat puur, wat echt, recht uit het hart. Beter dan het hele nepgebeuren rondom Trijntje. Trijntje wees lief en sta je plaats af. Met Guus hebben we een echte winnaar.

    Hebben wij even mazzel dat jij daar helemaal niets over te zeggen heb

    • Peter schreef:

      Als middelmaat en zwak je tweede naam is Maikel, dan blijf je toch lekker achter een slechte inzending staan. Ik hoop voor jou dat je iemand hebt in mei om je tranen te drogen.

    • Le Visionair schreef:

      Ook mijn gedachte , hebben we het kassabonnetje nog ergens dan ruilen we Trijn ff om .
      Story behind a song is gegarandeerd een absolute top3 finale notering. Ilse had dit lied bij Cornald en maatjes direct in zijn(oren) neus moeten proppen. Nogmaals er is veel te snel en te vroeg een keuze gemaakt.
      Het blijft het “ons kent ons” verhaal, de crème de la crème van Groot Hilversum (Nederland) heeft weer wat in de melk te brokkelen, en de rest sjouwt er achteraan, alsof Nederland geen ander talent kent!! Echt zo ontzettend jammer.

  15. peter31 schreef:

    Peter:
    En waar heb je die wijsheid vandaan? Alle deelnemende nummers al gehoord? Nee toch, dus je bent erg voorbarig. Als we een opvallende inzending zouden hebben ja, maar dat is het niet. Het stijgt niet boven de middelmaat uit. Het enige dat opvalt is de zangeres en niet in positieve zin. De meerderheid hier roept dat er gesleuteld moet worden aan het nummer. Dan klopt er iets niet. Dan had ze het ne zo als CATS moeten brengen. Een nummer wat een aantal jaren op de plank heeft gelegen, zo slecht dat Anouk het zelf niet wil zingen. Dit zegt genoeg.

    Elke artiest sleutelt aan elk nummer. Dat is normaal.!!!

  16. Margje schreef:

    Negeer die Peter toch eens, mensen! Gewoon compleet niet op ingaan.

  17. Le Visionair schreef:

    Review : Werk aan de winkel voor Trijntje
    Lieve Trijntje, drie minuten lang je vuist in de lucht is echt niet nodig

    http://nlpop.blog.nl/festivals/2014/12/13/review-werk-aan-de-winkel-voor-trijntje

  18. Le Visionair schreef:

    Peter:
    En weer een gemiste kans. De 3 meiden van Marco met Magic.

    Idd. een hele GROTE gemiste kaZoals ik al zei en aantal anderen. Er is veel te vroeg en te snel een keuze gemaakt,

  19. Le Visionair schreef:

    Wie heeft het kassabonnetje bewaard . Kunnen we Trijn teruggeven aan Anouk

    aantal you tube reacties

    1 dag geleden
    Ik snap niet dat Trijntje naar het Songfestival gaat. O’G3NE is much better!

    1 uur geleden
    Waarom sturen wij deze meiden niet naar het Songfestival. Inkoppertje!

    1 dag geleden
    als O’G3NE wint dan MOETEN ZE MEEDOEN MET HET SONG FESTIVAL KOM OP DAN WINNEN ZE GEWOON IEDEREEN WEET DAT‼️‼️‼️‼️‼️‼️‼️‼️‼️‼️‼️‼️‼️‼️‼️‼️‼️‼️‼️‼️

    20 uur geleden
    Vanaf de allereerste uitzending zijn ze al waanzinnig goed! Als zij niet winnen moet Nederland zich schamen. Weg met al die jaloezie en nu een keer echt durven te gaan voor uitzonderlijk talent. En heb je er nog steeds moeite mee, bedenk dan dat ze die eerste prijs en de auto ook moeten delen met z’n drieën. Over oneerlijk gesproken… ;) Laat het album van O’G3NE maar snel verschijnen!

    2 uur geleden
    Zij moeten meedoen aan het eurosongfestival!! Dan wint Nederland sowieso!!

    3 uur geleden
    Laat O-G3NE mee doen met het songfestival

    1 dag geleden
    Wat zullen die ouders trots zijn op die meiden – voor mij de winnaars en na junior op naar het grote songfestival in 2016

    1 dag geleden
    dit is echt het beste wat we ooit in the voice hebben gezien en gaan zien, dit is echt legendarisch <3

  20. Peter Amsterdam schreef:

    Thema is goed alleen de opbouw is niet goed. Komt niet echt tot een climax. Hier zou een partijtje saxofoon van Candy net het verschil kunnen maken. Tip is om voor de deadline bij de ESU een defintieve afgemixte versie in te sturen om zo toch een verrassing in te bouwen.

  21. Marc schreef:

    Van de 164 reakties die bij mij zichtbaar zijn, zijn er tussen de 30 en 40 van jou Peter. En allemaal met dezelfde boodschap, het wordt dit jaar niks met Trijntje! Prima dat je dat denkt en hebt geventileerd, maar nu weten we dat wel! Degene die er anders over denken die beinvloed je niet met steeds dezelfde inhoudelijk reakties! Ik heb zelf 1 positieve reaktie gegeven over Walk Along van Trijntje. Lijkt me meer dan genoeg toch? Of zie je die liever ook 30-40 keer voorbij komen? Ieder zijn mening, maar dring hem niet zo op!!!! Bijvoorbaat dank!

    • Peter schreef:

      Top Marc! Whatever! Lekker belangrijk!

    • Peter schreef:

      Ik hoop dat Trijntje ze allemaal leest en ook het negatieve commentaar op de buitenlandse fora waar door jullie hier veel belang aan word gehecht.

      • Matje schreef:

        Op de buitenlandse fora wordt naast het negatieve comentaar ook lovend gesproken over het lied en vooral de vertolkster , eerlijk zou zijn dit dan ook te vermelden

      • Nordman schreef:

        Precies.

      • Peter schreef:

        Het is meestal andersom. Alleennde positieve reacties worden hier als waarheid aangenomen, zodra er negatief gereageerd wordt is alles ineens anders.

  22. Harry schreef:

    Peter:
    Ik hoop dat Trijntje ze allemaal leest en ook het negatieve commentaar op de buitenlandse fora waar door jullie hier veel belang aan word gehecht.

    Als Trijntje iets niet moet doen is het Petertje Petertje och Petertje serieus nemen…

  23. 020Nick schreef:

    Peter:
    Het is meestal andersom. Alleennde positieve reacties worden hier als waarheid aangenomen, zodra er negatief gereageerd wordt is alles ineens anders.

    Ja dat lijkt me niet meer dan logisch, het songfestival is voor de meesten onder ons een hobby, een evenement waar we naar uitkijken. Negativiteit is er al genoeg in de wereld.

  24. Richard schreef:

    Beste mensen, wat een meningen allemaal. Ik ben het met jullie eens dat het niet een top sterknummer is. Maar het is zeker ook geen niemendalletje. Ik wil jullie toch even laren nadenken over onze laatste twee deelnames. Ook goed nummers, maar ook niet overdrijven. Het zijn nummers die gegroeid zijn. afgelopen tweejaar was de meerderheid van de eurofans en het “volk” ook kritisch. We twijfelde allemaal tijdens de halve live finale of Anouk wel zou doorkomen……….want erg veel vertrouwen hadden we er niet in. En Ilse op de 2e plaats………….kans op de overwinning ging ook pas 1 dag voor de finale bij ons “fans” en het “volk” en de “experts” leven.
    Ik volg het songfestival nu al 40 jaar en ben er al jaren op locatie bij geweest.
    Wat belangrijk is dat we niet vergeten dat het een EURO ( dus int sound) VISIE ( goed om naar te kijken ) SONG ( lekkere , goede of meeslepende of opvallende maar niet teveel opvallend liedje) moet zijn.
    2012 meeslepend en lonely on stage
    2013 opvallend maar net niet te veel , perfecte VISIE, op de bühne en op het scherm
    2014 pakkend, omdat het blijft hangen het dringt door en bereikt niet het hoogtepunt waar we naar zoeken.
    dus weer opvallend. Maar wel meer uptempo dan andere jaren
    We moeten natuurlijk geen herhaling van 2012 en 2013 sturen , anders vallen we niet op in EURO.
    Ik geef het best een goede kans….
    Maar alles hangt af van de VISIE. dat was het afgelopen jaren ook. Onderschat dat niet . de presentatie op de locatie. Veel schitteren door de afwezige aandacht op te vragen, jajaja hahaha, Anouk, Ilse maar ook Conchita , Emmelie , Loreen en Lena schitterden op de belangrijke momenten in de festival steden, maar niet over de top.
    gingen niet naar iedere party en waren niet de hele dag in de publiciteit. (pas op dat je niet teveel geknuffeld wordt door de fans , want ze knuffelen de kapot!)
    Ze waren allemaal zeer selectief, hadden goed in de gaten wat social media in positieve en negatieve zin kan beteken. In de twee weken naar aanloop van de finale. Not overdone. Maar dan in eens daar onverwacht een perfecte performance geven.
    SONG, VISIE. en laat dan de social media maar rollen. Daar zorgen de aanwezige fans en pers wel voor. Dat wordt vervolgens opgepikt in Europa ….. en bingo.
    Zelfs Conchita hield zich redelijk op de achtergrond in Kopenhagen. Vergeleken met al die “superstars” uit het oosten en over het paard getilde sterretjes zoals uit de UK en Frankrijk.
    Zo moeten we er weer ingaan en het zal groeien en groeien, want slecht is het zeker niet
    OK beetje bijschaven, leuke filmpje, clipje, perfecte bühne performance. Hulp van Ilse ???
    en perfecte impact , hulp van Anouk???
    en een perfecte zang , hulp van Trijntje ??? :-)
    Backings??? Ladies of soul??? daar hebben er twee al songfestival ervaring: Edsilia en Glennis. Samen met Berget een fantastisch klankspel ( SONG) en int. publiciteit (VISIE).
    Zware delegatie dus.
    We kunnen niet kapot.
    EURO zal onder de indruk zijn en geloof me ze kijken allemaal al hoe Nederland het zal doen. Want Nederland is aan de beurt!!
    Als ze in Europa maar merken dat Nederland trots is, dat is al 50% gewonnen. Dit is ook wat ik zei tegen de toenmalige directeur van de Tros op de luchthaven van Baku. Toen hij mijn mening vroeg naar onze inzending van
    Joan. Mijn antwoord was toen amateuristische bagger gekozen door het “volk”, verkeerde promotie. Jullie moeten volgend jaar echt maar eens Anouk sturen.
    De weg die we nu zijn ingeslagen levert succes op. Laat de artist in zijn waarde. Laat hem sleutelen en zichzelf zijn. Dan komt het allemaal goed.

    Want we zijn aan de beurt………. :-)

    • Matje schreef:

      Mooie woorden Richard .
      Laat het waar zijn . Doet me denken aan Denemarken in de jaren negentig . Meerdere malen scoorde dat land goed maar kwam maar niet aan een overwinning. In 2000 met een naar mijn mening minder lied kreeg het volle bak door een geweldige Visie . Ook laat die overwinning zien dat uiterlijk ( jong en mooi) niet een pre zijn maar een mooi plaatje vol passie en plezier het wel doet.
      Succes Trijntje en haar team , ikzelf geloof erin

    • riccardo schreef:

      We zijn aan de beurt, het kan met dit nummer, slim aanpakken en inkoppen graag!!!

  25. Starkoo schreef:

    Wie er in 2016 gaat lijk me wel heel duidelijk!

    O’G3NE (Lisa, Shelly, Emy) of moet Treintje nu al plaats maken voor de ex winnaressen Juniorsong festival 2007.

    Maar ja Treintje gaat al zeker kunnen die 3 meiden niet mee als backingvocals ?

  26. Dick schreef:

    Net de reacties gelezen over de missers die gemaakt zouden zijn en de matige performance bij The Voice. Ik moet toch echt een lans breken voor Trijntje. ALS ze al missers maakte (wat volgens mij niet zo Was! ) denk ik dat ze een prima live performance neergezet heeft waar een hoop zangers en zangeressen nog een puntje aan kunnen zuigen. Aan haar vocale kwaliteiten zal het zeker niet liggen. Natuurlijk kun je haar uitstraling of stem niks vinden maar zingen dat kan ze.

  27. Roel schreef:

    Als een song de titel “Walk Along” heeft, verwacht ik enige beweging in de staging. Gebruik dit jaar opnieuw die steadycam en “Walk Along” met die man over het podium. Woorden als: roses – sunset – smile – no little crush – I love You, zijn de enige houvast in de tekst. Dat is niet veel…

    • peter31 schreef:

      Er is zoveel met dit nummer en de staging te doen. Het optreden bij tvoh was natuurlijk niet wat we hoeven te verwachten op het Songfestival zelf. Dat heeft Trijntje duidelijk gezegd. Ik wordt een beetje moe van mensen die over dat handje ed beginnen. Ze zong echt heel goed! Nu nog alle tijd om aan de performance te werken en het nummer zo nodig te bewerken. Ik vind het heel lief dat ze ons niet onnodig lang in spanning houdt en het liedje al heeft prijs gegeven. Wat mij betreft verdiend ze onze steun en de ruimte om er het beste van te maken.

  28. Meme schreef:

    Conclusie:
    On the plus side the hook goes through the whole song.The vocals are ,and will be on the money.Staging potential is decent and its likely money will be spent.
    Thats the end of the good news.The song just isnt good enough.The chorus goes on and on and on and …………..on.Worse its hard to miss.Viewers will be bored rigid by the end.The melody is pretty poor and the acoustic guitar bridge is terrible.It just leads you into inane chanting and repetitive lyrics.Half the song from that bridge is simply spent trying to get to the end,an end with no climax.The good thing about the second half is it will make whoever follows The Netherlands look fantastic.
    There is a long time until ESC and that means Anouk and the team can keep working at the song.They need to.As things stand this is a very poor entry.No chance of top 10 and might just scrape through the semi thanks to jury support.Its not a total disaster and it can be saved ,but in its present form?,IMO rubbish.Im sure this song will divide opinion though.

    • Matje schreef:

      Waar is dit te lezen ? Verschillende meningen alom op allerlei fora , was voorgaande jaren ook al en die inzendingen deden het goed tot zeer goed .

    • Robbert-Rotterdam schreef:

      Tja, dit is één mening uit vele, hè? Idd wordt in vele recensies in het buitenland de eentonigheid gehekeld (‘repetitive’ is een woord dat veel gebruikt wordt), maar er zijn ook hele gunstige reacties waarin in positieve zin de nadruk gelegd wordt op de vocale kwaliteiten van Trijntje en haar vaardigheid om de camera’s te bespelen. Het is dan ook een beetje flauw dat je 1 reactie eruit pikt die je eigen mening bevestigt en daarmee min of meer suggereert dat de reacties in het buitenland negatief zijn.
      Persoonlijk vrees ik dat deze inzending, zoals deze nu is, moeite zal hebben om zich te onderscheiden (liedje erg gemiddeld), maar wie weet hoe de beeldvoering het nummer nog op kan krikken en hoe vocale wisselwerking tussen Trijntje en koor het nummer nog goed kan doen.

      • Esmee schreef:

        Zou er van het nummer nog iets anders te maken zijn? Een dance-nummer of zo? (Dan zouden dat ‘repetitive’ een andere rol krijgen:-)

      • Esmee schreef:

        ‘zouden’ = ‘zou’

      • riccardo schreef:

        Imponerende backings (wie?) in de laatste minuut een belangrijke rol op de voorgrond laten spelen voor de variatie in vocaal, soul en diepgang.
        Hopelijk geen cheap ass modulaties of euro beats.

  29. Starkoo schreef:

    Petitie starten de O’G3NE zijn veel beter dan Treintje we willen echt winnen! Of 2016! Of alle 3 achtergrond stemmen!

    • Esmee schreef:

      Ik denk dat dat niet makkelijk zal kunnen. Maar voor 2016 zouden ze het van mij mogen proberen.

    • Matje schreef:

      Die drie meiden kunnen fantastisch zingen en maken een mooi plaatje maar om te zeggen dat ze beter zijn dan Treintje , je bedoelde natuurlijk Trijntje , is appels met peren vergelijken. Ze zijn op het moment meest populair . Van mij mogen ze in 2016 !

      • Esmee schreef:

        Nee, omruilen is ‘not done’.

      • RobbieR schreef:

        Ik hoorde het liedje in de kroeg gisteren,tja het begin is leuk maar echt het valt dood na 2 minuten.

        Overigens hoor ik verschillende reacties over het liedje. De een vind het niets de ander vind het een leuk nummer..

        Ik vind het niets..

  30. Le Visionair schreef:

    Starkoo:
    Petitie starten de O’G3NE zijn veel beter dan Treintje we willen echt winnen! Of 2016! Of alle 3 achtergrond stemmen!

    Je moet ijzer smeden als ie heet is, m.a.w. O’g3ne hoort in 2015 te gaan. Als Trijn sportief is levert ze haar plek per direct in.
    O’g3ne verdient het niet om als achtergrond zangeresjes van Trijn te fungeren. Zijn ze echt “veel te goed” voor en verdienen de spotlight alleen voor zichzelf .
    Als avro/tros gewoon ff een maandje of 2 wachtte om artiest en LIED aan te wijzen.
    Ik gun het Trijn naar esc te gaan maar alleen met een beter lied, want volgend jaar zal iedereen zich afvragen hoe dat nu kan dat ze niet door de semi finals is geraakt. tja ..why why . hahahah

  31. Peter Amsterdam schreef:

    Het nummer zoals het nu klinkt is niet meer dan een demo. Werk aan de winkel om het nummer ECHT vorm te geven en op te bouwen

  32. riccardo schreef:

    Als de “achtergrond” wordt neergezet als een aparte maar gelijkwaardige partij binnen het nummer komt dat als vanzelf de dynamiek veel ten goede. Een combi Trijntje + Og3ne zou voor de gelegenheid volgens mij commercieel en goed te verkopen zijn.
    In een eventuele combinatie met collega’s kaliber Ladies of soul kiest ze dan duidelijk weer voor een heel ander jasje. Voor mensen hier in den lande misschien wel geloofwaardiger en meer in het belang van de eigen carrière?
    Blijf het zelf toch wel jammer vinden dat er blijkbaar geen ijzersterke song was passend binnen het klassiek/tijdloze genre waarmee ze haar internationale reputatie had kunnen onderstrepen en waarmee ze meer waarschijnlijk dan zoals we Walk along voor nu gezien en gehoord hebben voor een hele hoge notering in aanmerking zou zijn gekomen. Nu moet er volgens ons nog van alles voordat, dat is jammer, maar niet onmogelijk.
    Een artiest na toezegging nog even omruilen voor een andere kandidaat gaat natuurlijk niet en is volgens mij in dit geval ook echt niet nodig. Ook met Og3ne solo blijft die overwinning volgens mij koffiedik kijken.

  33. Roald schreef:

    Ik kan me nog goed herinneren dat, toen in 2013 “Birds” en vooral dít jaar “Calm After The Storm” werden bekend gemaakt, de reacties vanuit de pers, van “fans”, van zogenaamde “kenners” en in de media merendeels negatief waren, op het respectloze af; “niet genoeg Eurovisie” was één van de meest gehoorde (voor)oordelen. Dit jaar komt het tegenovergestelde naar voren: “té Eurovisie!” Dus kritiek blijft blijkbaar toch de boventoon voeren wanneer het om Songfestival-inzendingen gaat. Opvallend is daarbij dat de kritiek vaak uit eigen land komt; in het buitenland zijn de meningen over “Walk Along” in het algemeen milder of (zeer) positiever.

    Even over twee kritiekpunten: persoonlijk vind ik het liedje in de verste verte niet lijken op de inzendingen van Marlayne, Linda Wagenmakers, Esther Hart, “Edsilia 2” (2007) of Hind. “Walk Along” is wel degelijk een nummer dat goed in het huidige tijdsbeeld en muzieklandschap past.

    Ook de herhaling binnen het liedje vind ik meevallen; gezien de opbouw van het nummer, past het herhaalde gedeelte in het geheel. En om ESF-nummers als voorbeeld te nemen: liedjes zoals “Fairytale”, “Running Scared” en “Only Teardrops” zitten ook vol herhaling van melodie/tekst, en blonken ook niet uit in originaliteit. En waar eindigden die ook alweer? Juist ja:) Ik ben dus positief en vertrouw op een goed resultaat.

    • Robbert-Rotterdam schreef:

      Ik denk dat niemand heeft gezegd dat Trijntje’s liedje op dat van Edsilia, Esther Hart of Hind lijkt. Ook heeft niemand beweerd dat ‘Walk along’ ouderwets of totaal niet van deze tijd is. Als ik eerlijk ben, denk ik dat het jouw eigen interpretatie is van gemaakte opmerkingen. Als bovengenoemde zangeressen met hun liedjes al genoemd werden, was dat omdat ze zich, net zoals Trijntje, begaven in het middle of the road genre, met bijhorende risico’s dat het liedje ‘wel leuk’ gevonden wordt, maar niet bijzonder genoeg om de telefoon te pakken. Wil dat nu zeggen dat Trijntje de finale niet gaat halen? Nee, niet perse. Het zal betekenen dat ze meer dan Anouk of The Common Linnets haar best zal moeten doen om zich te onderscheiden van de grote meute. Anouk en The Common Linnets waren enig in hun soort. Trijntje zal dat niet zijn, elk jaar zijn er veel van dit soort nummers, dus dat zal in 2015 niet anders zijn. Trijntje zal zich op andere vlakken moeten onderscheiden. Ze doet dat al door haar vocale kwaliteiten en door haar uitmuntende gevoel voor de camera’s. Nu nog goed camera- en regieplan en uitgedokterde belichting en achtergronden. Dat waren ook de doorslaggevende factoren bij nummers als ‘Only teardrops’ en ‘Running scared’. Nederland mag weer blij zijn door een ervaren en populaire artiest vertegenwoordigd te worden, die ook de de middelen heeft om het visuele plaatje vorm te geven.
      Overigens is er geen enkele aanleiding kritiek uit het eigen land weg te wuiven. Behalve ongenuanceerde uitspraken is er ook veel waardevolle kritiek. Daarbij worden de zgn. positieve reacties uit het buitenland zwaar overtrokken. Er is tot nu toe idd een deel dat ons nummer ‘wel aardig’ vindt, maar echt heel veel enthousiaste reacties ben ik ook niet tegen gekomen. Niets lijkt tot nu toe de woorden van Cornald Maas te bevestigen dat Nederland mogelijk een winnende bijdrage in handen heeft. Er blijft veel werk aan de winkel en mei 2015 zal ons het resultaat tonen.

  34. Roald schreef:

    Prima nummer, niets mis mee. Gepolijst, professioneel afgemixed, modern en “catchy”. “Deense of Zweedse degelijkheid”. Bedrieglijk éénvoudig. Hitgevoelig en radiovriendelijk. Goede opbouw. Leent zich voor een mooie podiumpresentatie & dito camerawerk.
    Keep calm, stay positive, wishing everyone a beautiful Eurovision-season!:)

  35. RobbieR schreef:

    Robbert-Rotterdam:
    Ik denk dat niemand heeft gezegd dat Trijntje’s liedje op dat van Edsilia, Esther Hart of Hind lijkt. Ook heeft niemand beweerd dat ‘Walk along’ ouderwets of totaal niet van deze tijd is. Als ik eerlijk ben, denk ik dat het jouw eigen interpretatie is van gemaakte opmerkingen. Als bovengenoemde zangeressenmet hun liedjes al genoemd werden, was dat omdat ze zich, net zoals Trijntje, begaven in het middle of the road genre, met bijhorende risico’s dat het liedje ‘wel leuk’ gevonden wordt, maar niet bijzonder genoeg om de telefoon te pakken. Wil dat nu zeggen dat Trijntje de finale niet gaat halen? Nee, niet perse. Het zal betekenen dat ze meer dan Anouk of The Common Linnets haar best zal moeten doen om zich te onderscheiden van de grote meute.Anouk en The Common Linnets waren enig in hun soort. Trijntje zal dat niet zijn, elk jaar zijn er veel van dit soort nummers, dus dat zal in 2015 niet anders zijn. Trijntje zalzich op andere vlakken moeten onderscheiden. Ze doet dat al door haar vocale kwaliteiten en door haar uitmuntende gevoel voor de camera’s. Nu nog goed camera- en regieplan en uitgedokterde belichting en achtergronden.Dat waren ook de doorslaggevende factoren bij nummers als ‘Only teardrops’ en ‘Running scared’.Nederland mag weer blij zijn door een ervaren en populaire artiest vertegenwoordigd te worden, die ook de de middelen heeft om het visuele plaatje vorm te geven.
    Overigens is er geen enkele aanleiding kritiek uit het eigen land weg te wuiven. Behalve ongenuanceerde uitspraken is er ook veel waardevolle kritiek. Daarbij worden de zgn. positieve reacties uit het buitenlandzwaar overtrokken. Er is tot nu toe idd een deel dat ons nummer ‘wel aardig’ vindt, maar echt heel veel enthousiaste reacties ben ik ook niet tegen gekomen. Niets lijkt tot nu toe de woorden van Cornald Maas te bevestigen dat Nederland mogelijk een winnende bijdrage in handen heeft. Er blijft veel werk aan de winkel en mei 2015 zal ons het resultaat tonen.

    Iedereen heeft gewoon verschillende smaken op muzikaal gebied en dus ook bij het ESF.
    Ik hou af en toe van de l
    Kitch achtige liedjes, maar dat wordt minder der mate ik ouder wordt. Ik hou van de eigenzinnigheid van de liedjes. Inderdaad in deze tijd moet je onderscheiden en Trijntje doet dat niet.

    Ik ben van de liedjes van Anouk en Common Linnits gaan houden en deze liedjes maakten meteen al indruk op mij. Ik had gehoopt dat wij op deze lijn door gingen. Maar helaas.

    Ik ben inderdaad geen fan van Trijntje, maar had toch gehoopt op een eigenzinnig liedje ( Trijntje heeft prachtige Burt Bacharach covers en Jazz achtige liedjes. Waarom niet zo iets?).

    Maar het is een 13 in een dozijn liedje geworden met veel herhalingen in het liedje.

    Tuurlijk sta ik te juichen als Nederland de finale haal, maar dat betekend niet dat ik het liedje goed vind.

    Mits er nog veel veranderd wordt aan het liedje.

    Maar ik ben bang dat het liedje zo blijft, ik geloof wel in goed camera werk etc.
    Wie weet dat Nederland net de finale haalt.

    • Roald schreef:

      Nederland gaat wederom voor professionaliteit, Trijntje Oosterhuis is een prima allround artiest, die vele genres beheerst, podiumervaring heeft en weet waar haar kunde ligt. Zowel de selectiecommissie als Trijntje zelf hebben dit nummer gekozen, ze waren er erg enthousiast over en dat zal niet voor niets zijn geweest; ze weten heus wel wat ze doen, en zullen al wel een plan hebben en aan het geheel werken. “Walk Along” is een prima nummer. “Birds” en “Calm After The Storm” bleken alle (voor)oordelen te doorstaan, met “Walk Along” komt het ook wel goed:) En wie weet, wellicht is die vroege presentatie een afleiding, en komt Trijntje alsnog met een ander nummer naar voren? Ik heb vertrouwen in onze inzending en blijf positief. “Walk Along” klinkt goed, blijft hangen en leent zich voor een pakkende podiumpresentatie. Komt helemaal goed. Het nieuwe Eurovisie-jaar kan beginnen! Stay positive, enjoy Eurovision, and have fun; keep the faith!:)

      • Le Visionair schreef:

        Alleen goed is niet voldoende, als je mee doet ga je voor de winst, niet voor de gezelligheid.
        Alleen de overwinning of een mooie respectabele 2e / 3e plek is okay, De rest doet er dan niet meer toe, niks meer en niks minder.
        Btw, elk lied dat zich met eentonigheid siert ( al dan niet (on)aangenaam of irritant) is catchy brainwashing. So what’s new ?

      • Roald schreef:

        Ik vertrouw op de professionaliteit van Trijntje, haar team en het team van de AvroTros. “Walk Along” is een nummer met een enorme potentie. Liedjes als “Fairytale”, “Running Scared” en “Only Teardrops” kenmerkten zich eveneens door een opvallende eenvoud, radiovriendelijkheid, “catchy” zijn – veel herhaling in melodie en van tekst. En waar eindigden die nummers ook alweer? Juist.
        Gaat goed komen:)

    • Le Visionair schreef:

      Trijn gaat echt helemaal NIET winnen, wat voor verhaal je er ook aan vastplakt . PUNT

  36. Esmee schreef:

    Zal het eindproduct onze verwachtingen overtreffen, net als de afgelopen 2 jaar?

  37. Esmee schreef:

    Citaat van een interview met Cornald Maas: Ik vind haar Walk Along, geschreven door Anouk, trouwens slimmer en spannender dan door velen wordt gesuggereerd.

    Jammer dat er niet bijstaat in welk opzicht hij dat bedoelt. Iemand een idee?

    • Robbert-Rotterdam schreef:

      Vind ik wel een interessante. Wat is de bron van het interview? ‘Slim’ kan ik me iets bij voorstellen. Het is de enige van de tot nu toe gekozen inzendingen die erg catchy is en je gelijk kunt meezingen en meeklappen/meestampen. ‘Spannend’? Juist niet, vind ik. Het nummer is tamelijk voorspelbaar, na enkele seconden ken je het refrein al en daarna is het zo voorspelbaar dat er geen verrassingen meer volgen. Zelf zou ik het dus erg ‘spannend’ vinden als Maas ergens eens nader in zou gaan op zijn eigen mening.

  38. RobbieR schreef:

    Waarzegger over Nederlandse inzending;

    Gaat niet winnen wel zeker top 5).
    Klein detail zij vertelde verleden jaar dat Nederland de finale niet haalde :-)

  39. Le Visionair schreef:

    RobbieR:
    Waarzegger over Nederlandse inzending;

    Gaat niet winnen wel zeker top 5).
    Klein detail zij vertelde verleden jaar dat Nederland de finale niet haalde :-)

    Las exact vorig jaar een zeer accurate voorspelling over ESC 2014 en dat was ook de enige die het juist had dat Nederland heel groot succes zal behalen en misschien zelfs voor de verrassende overwinning ZOU kunnen zorgen.
    Dezelfde persoon zegt dat in 2015 het zeer zeker geen top 5 wordt maar wel een voldoende , nl een 7e plaats.
    Voel aan dat deze weer gelijk gaat krijgen, zeker nu de ene na de andere gekozen inzending nog slechter is (totnu) dan Walk along. Maarja hoe dan ook, ik zei het al zelf, ze wint het NIET. omdat ze op veilig speelt met een middelmatig blah blah liedje. Bovendien ook onder haar eigen niveau, En dan win je niet, heel simpel.

  40. Le Visionair schreef:

    Roald:
    Prima nummer, niets mis mee. Gepolijst, professioneel afgemixed, modern en “catchy”. “Deense of Zweedse degelijkheid”. Bedrieglijk éénvoudig. Hitgevoelig en radiovriendelijk. Goede opbouw. Leent zich voor een mooie podiumpresentatie & dito camerawerk.
    Keep calm, stay positive, wishing everyone a beautiful Eurovision-season!:)

    Idd heard it all before… luister maar eens naar Soluna Samay – should have known better de Deense inzending van 2012 (alleen dit lied is beter, heeft meer klasse)
    https://www.youtube.com/watch?v=YKWvUEY8pPA

    • Roald schreef:

      Ik ben bekend met “Should’ve Known Better” van Soluna Samay, ben dan ook een Eurovisie-fan; dat nummer lijkt totaal niet op “Walk Along”, ander soort zangeres/genre/melodie, ritme & tempo. Dat het Deense liedje uit 2012 eventueel “beter” en/of “meer klasse” zou hebben, is een puur subjectieve mening, en doet er niet toe in relatie tot Trijntje’s nummer. Bovendien, Soluna Samay eindigde op een 23e plaats met 21 punten, puur daarop gebaseerd kan men nu niet meteen stellen dat haar liedje “beter” was of “klasse” had… (persoonlijk vind ik “Should’ve Known Better” trouwens wel een leuk nummer).

      So trust in Trijntje’s professionality; enjoy a great Eurovision-year!:)

    • riccardo schreef:

      Verbaasde mij destijds ook dat deze het niet beter deed. Denk toch voor Songfestival net iets te subtiel allemaal of nog te vroeg in de tijd als crowd pleaser.Vond het itt de clip ook niet sterk op beeld. Walk along maakt meer impact maar zou voor 2015 een tikkeltje meer het soort muzikaliteit van dit nummer mogen hebben.

  41. Le Visionair schreef:

    Esmee:
    Is dat diezelfde waarzegger die zegt dat in 2015 Oekraïne gaat winnen? :-)

    Volgens mij lees jij niet. Ik sprak over een persoon die wel accuraat voorspelt.

  42. Le Visionair schreef:

    Roald:
    Ik vertrouw op de professionaliteit van Trijntje, haar team en het team van de AvroTros. “Walk Along” is een nummer met een enorme potentie. Liedjes als “Fairytale”, “Running Scared” en “Only Teardrops” kenmerkten zich eveneens door een opvallende eenvoud, radiovriendelijkheid, “catchy” zijn – veel herhaling in melodie en van tekst. En waar eindigden die nummers ook alweer? Juist.
    Gaat goed komen:)

    Ongeacht wat dan ook. Ongeacht de stage performance, ongeacht Hans Pannecouck , ongeacht positeve buitenlandse reacties , ongeacht wat bookmakers pretenderen. Het uiteindelijke resultaat is GEEN overwinning en ook geen top 5 . niks meer en niks minder .

  43. henkie schreef:

    Ay ay ay, waar is Trijntje in de hitparade gebleven? ik zie het somber in. Jammer.

  44. Peter aus Bonn schreef:

    Prima nummer,

    aber The Common Linnets waren so außergewöhnlich gut und in Deutschland ein großer Hit, immer noch.
    Calm After The Storm ist ein Song der auch in vielen Jahren noch im Radio zu hören ist.

    Jetzt gehts bald loß und ich schau hier wieder öfters herein.

  45. riccardo schreef:

    Volgens Cornald Maas zit er een sensationeel regieplan voor Trijntje aan te komen. Top!
    Wisten we natuurlijk al wel maar toch fijn dat hij dat nog eens bevestigd.

  46. Robbert-Rotterdam schreef:

    TOP die informatie. Weer iets om naar uit te kijken..en maar hopen dat het gaat werken!

  47. Esmee schreef:

    Over uiterlijk gesproken. Trijntje is al aardig wat pondjes kwijtgeraakt. Het staat goed. Blijven trainen Trijntje!

  48. Rob schreef:

    Ben erg benieuwd hoe deze regisseur Walk Along op beeld wilt brengen. Overigens vind ik de tot nu toe gekozen nummers geen eens het niveau halen van de Nederlandse inzending………….gaat het dan eindelijk gebeuren in Wenen?

  49. Paysbart schreef:

    riccardo:
    Volgens Cornald Maas zit er een sensationeel regieplan voor Trijntje aan te komen. Top!
    Wisten we natuurlijk al wel maar toch fijn dat hij dat nog eens bevestigd.

    Waar heb je dit gehoord/gelezen?

    • Rob schreef:

      Gisterenavond bij Eva Jinek

    • riccardo schreef:

      Ik was de tweet net even voor.

      Hij zei ook dat hem steeds meer negatieve berichten bereiken via social media vwb de kansen
      Zelf geloof ik nog steeds in de kracht van Walk Along als Songfestivalnummer in combinatie met de vocale kwaliteiten van Trijntje & Co. Een goed regieplan gaat zeker helpen.
      Misschien nog wat schuiven met accenten om het nummer tot op het einde interessant te houden. Concurrentie gaat er ongetwijfeld komen. Benieuwd of men nu massaal voor laat ik zeggen Common Linnets achtige, eigenheid, puur, stijlen gaat.

  50. Starkoo schreef:

    Bookies zijn nog van slag Nederland nergens bovenin geen finale maar ja wat het bookmaker nu waard lol.