Ticket Lisboa [5]: Maan, Pleun, Iris, Sandra of een andere Voice kandidaat?
Het programma The Voice of Holland leverde de afgelopen seizoenen een aantal nieuwe talenten op. Zo won OG3NE het vijfde seizoen en het trio mocht dit jaar voor Nederland naar het Eurovisie Songfestival.
De muziekshow van RTL leverde ook naamsbekendheid op voor onder meer Maan, Pleun Bierbooms, Iris Kroes, Sandra van Nieuwland, Jennie Lena en Julia van der Toorn. Allemaal zangeressen die hebben laten horen dat ze kunnen zingen. Zou jij AVROTROS adviseren om opnieuw een kandidaat van The Voice te selecteren?
De 20 jarige Maan won in 2016 het zesde seizoen van The Voice of Holland. Haar eerste eigen single Perfect World werd geproduceerd door DJ Hardwell. Op dit moment is Maan te zien in het programma De Beste Zangers wat iedere zaterdagavond te zien is bij AVROTROS op NPO1.
Pleun Bierbooms, geboren op 3 oktober 1989, won het zevende seizoen van The voice of Holland. Haar coach was Waylon die zelf voor het eerst een seizoen actief was in die functie. In 2017 was Bierbooms gastartiest tijdens de concerten van De Toppers in de Amsterdam ArenA.
Iris Kroes won het tweede seizoen van The voice of Holland. Ze begeleidde zichzelf op een harp. Alle coaches draaiden binnen 15 seconden hun stoel om. De zangeres heeft al meerdere malen in de media laten weten beschikbaar te zijn voor het Eurovisie Songfestival 2018.
Sandra van Nieuwland is de zangeres die de meeste hits heeft overgehouden aan The Voice of Holland. Bijna ieder lied dat gezongen werd in de show werd een hit. De zangeres bracht drie albums uit en in het najaar van 2016 verzorgde ze het voorprogramma bij de concerten van Bryan Ferry in de Benelux.
Julia van der Toorn won het vierde seizoen van The Voice of Holland. In 2015 was ze te zien in De Beste Zangers. Sinds 2016 brengt Julia Nederlandstalig repertoire uit.
Jennie Lena nam al eens deel aan het Eurovisie Songfestival. in 2015 was Jennie in Wenen één van de backings van Trijntje Oosterhuis. In hetzelfde jaar nam ze deel aan The Voice waar ze de finale nipt niet te behalen. Anouk was haar coach. In 2016 was Jennie jurylid bij het Eurovisie Songfestival en ze heeft laten weten graag naar het songfestival te willen met een ingetogen ballad.
Zou jij AVROTROS adviseren om één van bovengenoemde artiesten, die aan The Voice of Holland hebben meegedaan, in 2018 naar Portugal te sturen om Nederland te vertegenwoordigen op het Eurovisie Songfestival?
Waarom maken ze geen tv programma The Voice of Eurovision…..zo een talent/artiest zoeken en dan ook blind audition, kunnen ook evt bekende mee doen……lijkt me leuk om een artiest helemaal klaar te stomen voor Eurovisie Songfestival…….en als toevoeging presentatie naar de pers toe, niet onbelangrijk. En aan einde van de reeks shows kunnen componisten liedjes inzenden en daar moet uit gekozen worden door vakjury en televoting. Het is maar een idee, en misschien kan het nog meer uitgebreid worden……
Componisten zoals…?
Slechte keuze. Het huidige format werkt, ik zou er nu niet vanaf stappen.
Dit betekent dat je automatisch gaat voor een onbekende en waarschijnlijk ook onervaren artiest. Dat kan een keus zijn. Persoonlijk heb ik liever een door de wol geverfde artiest, omdat er sowieso veel op de deelnemers afkomt en dan is een paar jaar showbizzervaring gecombineerd met veel talent geen luxe.
Bekenden doen in Nederland niet mee aan competities tegen elkaar. Dat kunnen we vervelend vinden, maar het is een gegeven en dat is jammer.
Sandra van Nieuwland lijkt me fantastisch, mooie stem, eigen geluid, eigen nummers, leuke vrouw! Goed idee!
Jennie Lena is hors categorie, de rest komt wat mij betreft onderaan een lange lijst en wordt voorafgegaan door artiesten die wel hebben laten zien goed materiaal te kunnen schrijven en zingen. Het gaat niet alleen om goede zangeressen, die zijn er genoeg. Het gaat om een goed liedje, en daar zou ik graag eigengereide ervaren muzikanten voor vragen, in navolging van Anouk, Common Linnets en Douwe Bob. Durf op die manier vol te houden en dan komt er zonder meer weer eens een topliedje uit, als het niet dit jaar is dan wel volgend jaar.
julia!
geen Maan svp
Ik volg dat hele The Voice circus nooit. Maar als het hier ter sprake komt, kijk ik toch altijd even op Youtube. En ik moet zeggen dat ik aangenaam werd verrast door Jennie Lena. Nog nooit van haar gehoord, maar wat kan zij mooi zingen! Daar heb ik wel vertrouwen in, mits met een goede en voor haar geschikte compositie.
De enige die ik echt een goeie zou vinden is Rochelle , winnares van de laatste x-factor in Nederland . Zij heeft iets eigens . Sandra zou ik ook nog kunnen waarderen maar de rest mist eigen identiteit of présence . Een aantal weken geleden gaf ik aan dat Maan ook een leuke keuze zou zijn maar denk dat we dan weer een typisch songfestival liedje gaan krijgen , dit denk ik ook bij Romy . Het liefst dus iets eigenzinnig zoals Rochelle of Sandra dus.
Van het bovengenoemde rijtje Sandra! Mooi,eigen geluid! Jennie Lena vind ik zwaar overschat! De 1e post bij dit bericht,van Johan,vind ik een steengoed idee! Die gedachte is ook wel ’s door mijn hoofd gegaan..
Maan, Pleun, Iris, Sandra zie ik het allemaal niet worden. Als ze voor een Voice of Holland achtige kandidaat willen gaan dan is JENNIE LENA een kanshebber. Zij kan heel goed zingen.
Sandra of Rochelle a.u.b. Die andere meiden alsjeblieft niet. Gegarandeerd laatste.
Kandidaten van The Voice zijn leuk voor buurthuis en braderie. Altijd middelmatige tracks en een uitstraling van een kartonnen melkpak.
Julia Zahra, zij lijkt mij ook een toppertje !!
(Julia van der Toorn in het vierde seizoen van The Voice of Holland.)
Zoals zij > Just an illusion < zingt/brengt, gewoon geweldig !
https://www.youtube.com/watch?v=wOpSqV9E7HY&list=RDwOpSqV9E7HY
Alleen zij met een gitaar kan al genoeg wezen !
(deed voorheen Nicole (Duitsland) ook)
als ze perse een The Voice ster willen sturen hou dan maar een nationale finale met the voice sterren.
In 2019 zijn wij daar weer van af..
Van deze categorie mogelijke kandidaten vond ik Jenny Lena met één bepaald nummer heel goed. Maar
het punt is dat ze heeft gezegd, dat als zij mee mag doen op het esf, dat ze dan ‘een klein liedje’ wil brengen. En dan vind ik eigenlijk dat ze weer klinkt zoals zovele andere zangeressen. Dus niet speciaal en niet opvallend. Daarom zou ik haar niet kiezen.
Een andere naam is Julia van der Toorn. Met haar introductieliedje bij The Voice vond ik haar bijzonder. Maar later, bij de rest van haar repertoire niet meer zo. Dat is wat mij betreft dus eenzelfde verhaaltje.
Dan komt Maan nog voorbij. Bij The Voice een paar keer een bijzonder optreden gegeven, maar daarna bij een groepje of zo gehoord, en daar vond ik het bijzondere niet meer aanwezig.
Ik denk dat we eerst uit moeten gaan van een lied. Laat b.v. Marco Borsato eerst een mooi lied schrijven, en zoek pas daarna een zangeres erbij. Desnoods eentje van The Voice. Maar niet andersom, want ik vrees dat we dan qua liedje niet veel hoeven te verwachten en dat zou ik jammer vinden.
Ja, laten we dat doen. Laten we Marco Borsato vragen om een goed/mooi lied te schrijven. En dan mag híj kiezen welke zanger of zangeres hij dat liedje het liefst ziet vertolken.
Borsato schrijft nooit liedjes…. of bedoel je Ewbank?
Marco is een zanger, schrijft helemaal geen liedjes en is geen componist!
Hij gebruikte o.a. nummers uit Italië met Nederlandstalige tekst van Han Kooreneef.
Ik moet bekennen dat ik geen Borsato-kenner ben. Ik heb hem eens een lied horen zingen dat door hemzelf geschreven zou zijn, en dat klonk mooi.
Als het is zoals jullie het zeggen, dan moeten we dus naar zijn componist op zoek, niet naar hemzelf.
Al die Voice-kandidaten hebben bewezen goed te kunnen zingen, dat staat buiten kijf. Maar wie van hen werkt er nog vast samen met een competente componist/producer? Er moet ook goed materiaal aangeleverd worden en dat kan voor sommigen onder hen nog een probleem worden.Een aantal van die Voice-winnaars zijn immers aardig in de vergetelheid geraakt en wachten achter de geraniums hoopvol op een nieuwe aanbieding.
Nee, laten we het maar omdraaien. Goede componist/producer vragen die de artiest erbij zoekt. Sommigen kunnen dan zichzelf aanwijzen als artiest. Anderen kennen weer de wereld zo goed, dat ze prima weten wie te vragen.
Ik hoop als volgend item op deze site: ‘welke componist/producer zie je graag het nummer voor Lissabon creëren?` Zelfs de beste vocalist kan niet zonder een goed team.
Ja, ik ben het met je eens dat we beter eerst een componist/producer kiezen. Dat is m.i. de juiste volgorde.
In dat geval zou Iris met harp bij mij als uitvoerende zangeres hoog in het vaandel staan. Dat zou een bijzondere act opleveren. Maar niet als componist. (Ik heb een paar liedjes van haarzelf gehoord, maar ik vind daar niet veel aan).
Ik zou dan Marco Borsato als componist vragen (en het liefst voor maar één liedje, want anders moet er weer ‘gekozen’ worden en dat geeft zo’n gedoe), en dan zou ik Iris een leuke uitvoerende artiest vinden.
En Anouk mag dan een denderend rocknummer schrijven, en zelf kijken wie het gaat zingen. Zolang het Shirma Rouse maar niet is, want het oog wil ook wat.
Eens met robbert-rotterdam. Op het ESF draait het ook niet om de zang. Laat de AvroTros eerst een goed nummer selecteren. Daar kun je vervolgens een artiest aan koppelen. Talent is er genoeg, dus daar hoeven we ons geen zorgen over te maken hoor.
Hou toch op!!!!!f
TROS bepaalt!!!!!
We kunnen allemaal leuk iets bedenken…..maar wat Johan voorstelt…ik en heeeeeel veul mensen zitten aan de buis gekluisterd.
Kom op Tros…luister naar Johan en….geen Maan of Jantje.
IRIS KROES!!! Top!!
Goed en soms zelfs heel erg goed een zichzelf al bewezen nummer kunnen zingen en neerzetten geeft geen garantie op iets. Eigen werk performen is niet hetzelfde ding. Tussen Clown en Lights and Shadows zit een te groot verschil.
Alle genoemde namen zouden met de juiste combinatie van lied en performance een goed resultaat kunnen halen en net zo makkelijk hoogstwaarschijnlijk niet.
Je ziet bij de Voice in podium presentatie, impact van de act, visuals en choreo soms wel dingen waarvan ik denk prima voor het Songfestival.
Mee eens.
We hebben al 42 jaar niet gewonnen. Ruth, Edsilia, Anouk, Common Linnets, het is ze allemaal niet gelukt. Maar wie weet zit Europa in 2018 wel te wachten op Iris met harp, Julia met gitaar of Jennie met haar stemgeluid… je weet het niet van tevoren. Maar ik ben toch een beetje pessimistisch.
Een vrouw met een harp met een prachtige stem heeft potentie, omdat dat kan opvallen. Alleen wie schrijft er een liedje en vindt een vrouw uit lang vervlogen tijden (ja, in de muziekbusiness is alles snel vergankelijk, helaas) de moeite waard om iets voor te schrijven? Dat is de essentie. Het publiek vond Iris Kroes geweldig. Blijkbaar ziet de muziekbusiness de commerciële potentie niet en richt zich dan meteen op nieuwe ‘sterren’. Maar ja, een Nederlandse Salvador Sobral met een jazzy nummer zou ook niemand hier hebben willen selecteren. En dat is nu juist de kunst binnen het festival. Volg geen songfestivaltrends, maar probeer er een te setten, met alle risico’s vandien. Dus niet: wat heeft de laatste jaren gescoord en laten we dat nadoen, maar wat gaan we doen om iets heel anders te brengen wat kwaliteit heeft en zich onderscheidt. Die manier van denken zie ik wel bij bijv. Cornald Maas (behalve Trijntje dan, wat was dat een banale keuze!), maar (nog) niet bij het grote publiek in Nederland.
Marco Borsato.
Zolang het maar geen The Voice kandidaat is.
Van alle ex VOH mensen lijkt Sandra van Nieland me de enige kandidaat die een eigen geluid en stijl heeft en dus in aanmerking komt. Maar ik heb meer voorkeur voor XFactor winares Rochelle (daarover hieronder meer).
Alle anderen zijn te doornsee en inwisselbaar, goed misschien in het coveren van andemans hits, maar daarmee houdt het wel op. Daarom zien of horen we ook nauwelijks nog iets van ze. Ik ben om die reden ook gestopt met het programma te volgen.
Og3ne heeft ook een eigen identeit, zo’n sterke zelfs dat ze met een niet al te sterk nummer toch nog op de 11de plek zijn geëindigd. Maar dat zie ik al die andere namen die hier genoemd worden nog niet lukken. Dus als we een van hen (inclusief de mooie Maan) sturen moet er meer dan een DIJK van een nummer voor ze geschreven worden en moet AvroTros een flinke vinger in de pap houden bij de keuze ervan, want dat zou ik echt niet aan die artiesten zelf over durven laten.
Rochelle zie ik (zei ik al) wel heel erg zitten. Die was eigenlijk indertijd bij XFacot al te eigenzinnig voor het programma, en is alles behalve mainstream (ik was meteen weg van haar). Zij kan wel indruk maken en waarschijnlijk potten breken bij het ESF. Mooie meid, mooie stem, goed podium gevoel. Volkomen van deze tijd.
Wie is in godsnaam Rochelle?
Rochelle Perts r&b zamgeres ie met lengte gewonnen heeft van Ralf Sanchez ! En wie is Ralf Sanchez , een Nederlands/Dominicaans zanger die uitsluitend Spaans/ Engelstalige salsa brengt. Nummer 1 hit in billboard 100 op zijn naam heeft . Misschien ook wel iets voor het ESF?
Misschien Adlicious??? ( x-factor )
https://youtu.be/XOYlt8U9H0A
Die zijn al uit elkaar.
Volgens mij niet hoor. 😁
Alleen Sandra zie ik scoren de rest niet aub.
Daarom een The Voice kandidaat alleen als uitvoerende artiest, als ze hebben bewezen heel goed te kunnen zingen, en er ook nog enigszins aantrekkelijk uitziet zodat er qua tv beeld wat van te maken valt.
Maar het schrijven c.q. selecteren van het nummer moet echt aan iemand anders worden overgelaten.
Dus als eerste:welke schrijver/componist zullen we vragen om ‘het lied’ te maken?
Iemand die zich al goed bewezen heeft.
Hennie Vrienten.
Dat zou zeker kunnen!
Ik ben eruit, ik zag It takes two en dit duo moet gaan:
https://m.youtube.com/watch?v=SFk4L777yw0
Nee, die gemaakte rasperige stem van Waylon vind ik niet leuk.
corrigeer: zijn componist.
Rolf Sanchez, leuke optie, goede producers oa voor Marc Anthony, Pittbull. Woont hij nog steeds in Miami?
Hamvraag is hoe zou salsa vallen in Eurovisieland?
Rolf Sanchez, leuke optie, goede producers oa voor Marc Anthony, Pittbull. Woont hij nog steeds in Miami?
Hamvraag is hoe zou salsa vallen in Eurovisieland?
Kan je nooit zeggen ! Had ook niet voor het ESF verwacht dat een wat gedateerd jazz liedje ooit zou winnen.
Ralf woont in Nieuw Vennip en is voor zijn werk merendeels woonachtig in Miami . Leuke optie voor het ESF!
Is waar alhoewel jazz(y) in stijl qua Europa misschien toch een tikkie breder is ingeburgerd dan een uitgesproken salsa geluid. De Belle Perezzen kunnen wat mij betreft thuis blijven maar wat deze jongen brengt is weer net een ander verhaal. Zou leuk zijn!
Ik zeg NIET DOEN! Kies dan een gerenommeerde naam met veel ervaring, het liefst iemand die ZELF een compositie kan schrijven.
Resume ?
Eerst moet er een “goed” lied geschreven worden.
Daarna de meest beste artieste(te) erbij gezocht worden.
Maar; wie bepaald wie die goede componist is ?
Wie bepaald wie de beste bijpassende artiest(te) is ?
En wat is nu een goed lied ?
Mijn inziens; is een rustig lied met een goede tekst (verhaal) heeft de meest kans van slagen.
Dit zie je toch steeds meer in de hoge punten terugkomen de laatste jaren.
In het verleden (b.v. vanaf 1980) zie je dit met o.a.:
* Johnny Logan, * Nicole, * Dima Bilan, alsmede nu met Portugal met * Salvador Sobral.
Ik denk dat we met de; Common Linnets, Douwe Bob, en Og3ne (Acapella gezongen) op de goede weg zijn.
Nu het beste uit dit geheel zien te samenvatten misschien.
Bij de vakjury is het nu eenmaal kwaliteit waar het om draait en minder de show.
Bij de televoters gaat het erom, dat het lied direct goed “pakt” en het aanspreekt en goed gebracht wordt.
Mijn menig:
Eerst een goed lied.
Dan de juiste artiest(te)
Hou het rustig en duidelijk met een pakkend concept.
De jury en luisteraar/kijker moet naar je toegezogen worden !
(dit red je niet met een schreeuwerige show)
Ik ben het wel eens met je mening. Eerst een goed lied. Dan pas de juiste artiest.
Ik denk alleen dat het niet persé een rustig nummer hoeft te zijn, (maar het mag wel).
En ja, het moet duidelijk zijn, en pakkend. Aanzuigend, en niet schreeuwerig.
Eerst een lied waar de artiest bij gezocht wordt is zeker de laatste jaren niet succesvol gebleken. Ook de huidige winnaar kwam uit een nationale finale net als de winnaars van de afgelopen jaren, Wurst uitgezonderd…. maar goed AVROTROS heeft nu eenmaal gekozen voor een interne keuze (met alle mogelijke valkuilen). En dan zeg ik: maak die keuze snel zodat de artiest zich in alle rust kan voorbereiden.
Rochelle is niet zomaar uit de lucht komen vallen, ze heeft een rock opleiding gehad, maakt zelf ook liedjes, werkt samen met DJ’s.
Ik vind de insteek “maak eerst een goed lied en zoek er dan een artiest bij’ net zoiets als “ontwerp eerst een mooie bruidsjurk en zoek dan de bruid die erin past”, Dan krijg je een artiest die iets van een ander moet vertolken. Ik denk dat de ingeslagen weg toch echt beter is; nummer en artiest moeten onmiskenbaar met elkaar verbonden zijn. Dus een top DJ/Producer mag aan het werk gezet worden, maar het eerste wat hij/zij dan moet doen is een keuze maken voor een artiest en in samenwerking daarmee aan de slag gaan.
Hier een linkje naar Rochelle ; https://youtu.be/SgLbO2bWQD8
En hier nog een, een nummer ism een DJ: https://youtu.be/Fczta5pF7-A
Deze is ook leuk trouwens: https://youtu.be/2d4VvEVeau0
Nou….in haute coiffure wordt éérst de bruidsjurk ontworpen, en daarna wordt pas het model uitgezocht die hem het beste op de catwalk dragen kan. Als laatste nog even op maat afmaken, en klaar.
En een artiest móet m.i. niets van een ander vertolken, die mág!
Sorry ik wou antwoorden op de reactive van Esmee,
Juist !
Ook ik denk dat het zo gaat werken.
Er kunnen b.v. 4 verschillende stijlen/soorten liedjes worden gecomponeerd.
Daar kunnen dan diverse artiesten zich op inschrijven, en het lied eruit zoeken waar zij zich het beste bij voelen.
Misschien is het ook nog een optie om; het gekozen lied door hen zelf enigszins te laten aanpassen, zodat het voor hun beter aanvoelt.
Elke artiest zal hierbij kunnen aangeven hoe zij dat lied gepresenteerd willen zien.
Over de aanpassing en de manier van presenteren is dan natuurlijk te discussiëren.
Op deze manier kun je toch een hele goede keuze maken lijkt mij.
Zo creëer je een situatie waar artiest met het lied zich het beste bij voelen denk ik.
Er ontstaat een mooi lied die mooi en goed gebracht kan worden.
Zo haal je het starre er wat uit (dit is het en dit wordt het), en kan een mooi lied zelfs nog beter worden.
Het mag volgens mij nu wel eens wat moderner, waarom niet Armin van Buuren vragen een goede track te maken met een zanger / zangeres, het is een kwestie van tijd voordat een land met dit idee komt.
Bulgarije had zoiets in 2008 en dat sloeg totaal niet aan. Maar dat was wel een andere tijd natuurlijk.
De dance uit Bulgarije is niet echt te vergelijken met de dance uit Nederland. Niveau verschilletje
Best een leuk idee! Maar Armin van Buuren wil niet zo graag. Hij vindt het hele sf niet zo zijn ding.
Volgens mij heeft hij gezegd dat hij niet het podium op wil om daar een beetje te gaan playbacken.
Maar een liedje voor een ander schrijven en produceren is natuurlijk wat anders. Volgens heeft hij dat niet van de hand gewezen.
in sept , zullen wel horen wie het wordt denk ik
Ik hoop dat WAYLON gaat!
Juist !
Ook ik denk dat het zo gaat werken.
Er kunnen b.v. 4 verschillende stijlen/soorten liedjes worden gecomponeerd.
Daar kunnen dan diverse artiesten zich op inschrijven, en het lied eruit zoeken waar zij zich het beste bij voelen.
Misschien is het ook nog een optie om; het gekozen lied door hen zelf enigszins te laten aanpassen, zodat het voor hun beter aanvoelt.
Elke artiest zal hierbij kunnen aangeven hoe zij dat lied gepresenteerd willen zien.
Over de aanpassing en de manier van presenteren is dan natuurlijk te discussiëren.
Op deze manier kun je toch een hele goede keuze maken lijkt mij.
Zo creëer je een situatie waar artiest met het lied zich het beste bij voelen denk ik.
Er ontstaat een mooi lied die mooi en goed gebracht kan worden.
Zo haal je het starre er wat uit (dit is het en dit wordt het), en kan een mooi lied zelfs nog beter worden.
Dat nummer vind ik echt helemaal niks aan. En het is ook niet leuk voor het songfestival.
niet mee eens, ik moet nog steeds denken aan het Sieneke debacle. Als je een dergelijk scenario wil volgen moet je wel een heel goede componist bereid vinden om een compositie beschikbaar te stellen. Ik kan mij niet voorstellen dat er iemand is die zich daarvoor gaat lenen en af gaat zitten wachten wat er met zijn of haar lied gaat gebeuren. Je bent op deze manier HELEMAAL afhankelijk van de grillen en grollen van de omroep en de artiesten die dan geselecteerd worden. NIET DOEN!!
Als Avro?tros het aandurft dan sturen ze Rochelle , mits ze wil . Ze heeft bewezen een dijk van een stem te hebben en wordt gezien als een van de toonaangevende dancezangeressen van Europa! Met Yellow Claw heeft ze een bescheiden hit in Europa gehad die ook nog eens erg goed uitpakte in Turkije met een nummer 1 positie . Mocht het werkelijk zo zijn dat mijn onbetwiste favoriet Kovacs niet wil dan hoop ik op deze dame. Ben er bijna zeker van dat ze er een wervelende act bij zou hebben.
https://www.youtube.com/watch?v=Fczta5pF7-A
Goede compositie, originele act, gun-factor en nog wat “dingetjes”…. en zie daar, we hebben een kanshebber. Maakt verder niet uit uit welk progamma de uitvoerende komt en of ze wel of niet bekend zijn (bekend in Nederland, leuk, maar de punten komen uit het buitenland).
Mode vergelijken met een songfestival selectie….. tja waar eindigt het dan…
Laten we de kant van Country (weer) eens gaan proberen !!
Lijkt mij geweldig, Ilse en Waylon waren er ook tweede mee geworden.
Ik had niwt zo’n hoge pet op van Maan, maar in de beste zangers laat ze zien dat ze prima kan zingen en diverse stijlen aan kan, dus ik zeg Maan geproduceerd door een nl Top DJ
Wordt het niet het programma geautotuned?
Want ik vind haar stem afgelopen zaterdag zo veel voller en beter klinken.
Denk ook dat bij de afwerking van het programma het geluid wordt verbeterd om alles wat mooier over te laten komen . Neemt niet weg dat de kandidaten prima kunnen zingen maar zo een vol geluid hebben zelfs de grote opera vedettes niet . Om eerlijk te zijn vond ik Maan echt wel adem te kort komen bij dit nummer dat ook duidelijk is gemaakt met flink wat power te zingen. Tommie was bij deze de meerdere van het stel , leuke jongen , prima zanger .
Sorry maar Maan haalt t toch bij lange na niet! Veel te ‘klein’ qua stem om ook maar 1 seconde te imponeren. Aub niet Maan voor ESF
Ik kan me al die namen echt niet herinneren maar heb toch een aantal keer talenten voorbij zien komen die meer eigenheid en persoonlijkheid op de mat leggen dan de favorieten. Waarom moet iemand alle stijlen aankunnen als die persoon gewoon erg goed is in zijn of haar ding? Nu elke keer middle of the road keuzes die verzanden in stijl.
Bij een dance nummer een club bitch met allure, voor een schlager een gezellige Danny Christian, zoiets.
Ik zeg een goed lied voor Maan en gaan.
Ze heeft bij de beste zangers laten zien dat ze kan zingen, uitstraling heeft, en een lied kan brengen.
Nu op zoek naar “het” lied.
Maan alsjeblieft: https://www.youtube.com/watch?v=9nT1ZWpN0vg
Liedje is doorsnee en haar stem niet zo bijzonder.
Denk je echt dat dit potten en kruiken kan breken op ESF 2018?
Ik heb Maan gevolgd tijdens The Voice en nu de laatste weken in ‘de beste zangers’. Mijn conclusie is dat ze wel degelijk een mooie stem heeft en een veelzijdige zangeres is met grote muzikaliteit. Dat hoor ik aan de manier waarop ze verschillende stijlen aankan. Miss Montreal, Marco Borsato en Anouk hebben tijdens de auditie van the Voice hun stoel omgedraaid en dat doen ze niet bij slechte zangeressen. Ook bleef het tot de eindronde complimenten regenen van de vakmensen. Wel vind ik dat dit soort muziek als in de link haar vocaal niet echt kan laten schitteren. Vocaal is dit nummer niet echt een uitdaging, je hoeft niet perse een geweldige zangeres te zijn om dit nummer te behappen. Wat dat betreft wordt ze hier een beetje ondervraagd. Maar als Maan ‘gewoon’ zuiver zingt en een prima show neerzet ( de looks heeft ze al) kan zo’n nummer best wel wat doen op het ESF. Omgekeerd aan OG3NE zal dit dan waarschijnlijk beter bij de televoters scoren dan bij de jury’s. En dat zou natuurlijk vrij nieuw voor Nederland zijn dat vooral steeds voor ‘kwalitatief hoogwaardig jurymateriaal’ is gegaan de laatste jaren.
In, bijvoorbeeld, het duet dat Maan deed met Kenny bij dat programma vond ik het muzikaal en op uitstraling beter bij haar kloppen en meer binnenkomen dan hierboven in haar, mooie plaatjes, nieuwe clip.
Eerst een (aantal) goede song(s) dan de bijpassende artiest whoever it maybe. NIET andersom !